Super-Jari 08.09.2003 23:37:18 (muokattu 08.09.2003 23:37:32) | |
---|
Niin no faktaahan sekin on että sormibasso on AINA parempi kun plekubasso. Sormissa on enemmän munaa! eh.. ? Se mikä ei maksa mitään on ilmaista |
Denzo 09.09.2003 00:35:38 | |
---|
Kyllä hyvän basistin kuulee välittömästi bassosaundista Nimenomaan näin. Bassosoundi lähtee sormista. Huono basisti ei saa kunnon soundia aikaan vaikka olisi miljoonan laitteet ja mallintavat. Hyvälle basistille riittää perusbasso ja soundi on siinä, vaikka suoraan mikseriin soittaessa. Ahaa, samaa mieltä jos näin asian ajattelee. |
Lappis 09.09.2003 10:01:49 | |
---|
Kyllä hyvän basistin kuulee välittömästi bassosaundista Nimenomaan näin. Bassosoundi lähtee sormista. Huono basisti ei saa kunnon soundia aikaan vaikka olisi miljoonan laitteet ja mallintavat. Hyvälle basistille riittää perusbasso ja soundi on siinä, vaikka suoraan mikseriin soittaessa. Naulan kantaan. Plekusaundin erottaa heti, samaten sormisaundin. Itse en voi sietää plekusaundia/ En arvosta plekubasisteja, mutta se nyt on vain mun mielipide, mistä kenenkään plekulla soittavan basistin ei tule ottaa hernettä venttiiliin |
Denzo 09.09.2003 10:20:52 | |
---|
Plekusoundi sopii joihinkin harvoihin kappaleisiin paremmin, siis sellainen mukava "kolina". Lähinnä punkin saralla löytyy tästä esimerkkejä. Mutta nyt menee jo offtopiciksi. |
Lappis 09.09.2003 10:34:07 | |
---|
^ Iron Maiden ja Harris. Kyllä kalisee sormilla niin, että oksat pois. Ja itse soitan samalla tyylillä eli kalisee se sormillakin. Laittaa vaan kielet tarpeeksi alas |
Satis 11.09.2003 10:55:04 | |
---|
Jos ajatellaan näin basistin näkökulmasta, niin on totta, että alkeet on melko helppo oppia.Huomattavasti helpompi kuin muissa soittimissa.Ja jos joku haluaa jättäytyä siihen, että osaa painella nauhojen välejä niin, että saa sieltä jotakin pörinää irti niin mikäpä siinä.Mutta, kun aletaan etenemään tämän mahtavan soittimen kanssa niin jokainen huomaa, että eipä se mitään helppoa hommaa olekaan.Jokainen joka oikeasti osaa soittaa bassoa, tietää, että ei ole mikään tyhmä ihminen.Bassoon pitää paneutua ihan samalla tavalla kuin muihinkin soittimiin. Olen ylpeä basistiudestani.Basso on hieno soitin ja ne ihmiset ovat itse vajaa-älyisiä, jotka haukkuvat basisteja sellaisiksi. ..Stiff Flavor.. |
Cornflake 11.09.2003 11:27:58 | |
---|
Lappis: Iron Maiden ja Harris. Kyllä kalisee sormilla niin, että oksat pois. Ja itse soitan samalla tyylillä eli kalisee se sormillakin. Laittaa vaan kielet tarpeeksi alas Toki kalisee vaikka soittaisi millä: eihän se _kalina_ Harrisilla & sinulla sormista tule... |
Bassballs 11.09.2003 11:30:48 | |
---|
Basso on niin helppo soitin, että ei montaa aivonystyrää tarvita perusasioiden opetteluun. Minä(ja varmasti moni muukin täällä) treenaan aika ahkerasti bassonsoittoa, enkä vieläkään aina pysty ilmaisemaan itseäni niin kuin haluaisin. Sormitekniikoiden harjoittelu on vähintään yhtä paljon aikaa ja keskittymistä vaativaa kuin plekukäden treenaaminen. Toinen intohimoni on mandoliinin soitto ja voin sanoa, etten ole vielä kovin kummoinen taitaja plekunkäytön suhteen. Olen tavannut lukuisia basisteja, joista osa on todella fiksuja ihmisiä myös oikeassa elämässä, mutta muutama heistä on täysiä taukkeja. Sama pätee tuntemiini kitaristeihin, rumpaleihin ja kaikkiin muihinkin muusikoihin. Toiletpaper here is like (The) Talkkari.. Rough, tough and takes no shit from any asshole. |
Teijo K. 11.09.2003 11:57:59 | |
---|
Mistähän mahtaa johtua että basisteja pidetään yleisesti tyhmänä Mutta miksi, oi miksi? Yksi syy näkyy varmaan kun lukee tätäkin keskustelua. Hmm, kyllä. Olisi pitänyt laittaa että "soundi lähtee miehestä" niin ehkä olisi ollut vältettävissä tuo köyhä, sormi vs. pleku keskustelu. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
Teijo K. 11.09.2003 11:59:24 | |
---|
Olen tavannut lukuisia basisteja, joista osa on todella fiksuja ihmisiä myös oikeassa elämässä, mutta muutama heistä on täysiä taukkeja. Sama pätee tuntemiini kitaristeihin, rumpaleihin ja kaikkiin muihinkin muusikoihin. Amen brother. Kuten Lemmy jo aikoinaan sanoi- assholes are international.
Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
Karlsson 11.09.2003 12:02:00 | |
---|
Yksi syy näkyy varmaan kun lukee tätäkin keskustelua. Hmm, kyllä. Olisi pitänyt laittaa että "soundi lähtee miehestä" niin ehkä olisi ollut vältettävissä tuo köyhä, sormi vs. pleku keskustelu. Tosibasistilla on oma soundi vaikka se slerballaan läpsyttelis kieliä? Totta kyllä että tää pleku/sormet väittely on yks maailman tyhmimmistä. Kuten myös kielten määrää ja släppäämistä koskevat. Tosin tulee sorruttua lähes aina niihin itsekin, joten olen sit kai tyhmä. Tyhmä basisti. "I know sir, that I have played out of tune, but when I learn where to place my fingers, this shall no longer happen." -Bottesini |
Teijo K. 11.09.2003 12:06:26 (muokattu 11.09.2003 12:07:24) | |
---|
Tosibasistilla on oma soundi vaikka se slerballaan läpsyttelis kieliä? Tällä lailla, ja juuri näin. Totta kyllä että tää pleku/sormet väittely on yks maailman tyhmimmistä. Kuten myös kielten määrää ja släppäämistä koskevat. Tosin tulee sorruttua lähes aina niihin itsekin, joten olen sit kai tyhmä. Tyhmä basisti. Tyhmät keskustelut houkuttelevat meitä kuin hunaja kärpäsiä. Tyhmähän se olen minäkin, aina on osallistuttava näihin. Ps. Sitten on vielä se bassokamat- pillillä vai ilman??? Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
Karlsson 11.09.2003 12:15:09 | |
---|
Ps. Sitten on vielä se bassokamat- pillillä vai ilman??? Niin joo. Basso on basso ja pillit sitten erikseen. Vaikka irkkumuusikoilla esmes... "I know sir, that I have played out of tune, but when I learn where to place my fingers, this shall no longer happen." -Bottesini |
Lappis 11.09.2003 22:45:22 | |
---|
Lappis: Toki kalisee vaikka soittaisi millä: eihän se _kalina_ Harrisilla & sinulla sormista tule... Näinhän se on. Onko täällä ollut jossain taistelua tässä pleku Vs. sormet-asiassa? Tais mennä sitte multa ohi. Taisteluun en edes ala, ilmaisin vain aikasemmin mielipiteeni. Ei kiinnosta, miten toinen soittaa, oma soitto kiinnostaa |
L.Ruoska 14.09.2003 08:31:42 | |
---|
Ah, Medusalla on mukava tilanne eli meidän kitaristin piti alunperin soittaa bassoa sillon kun bändiä perustettiin. Minä olisin sitten ottanut kitaristin viran, onneksi kuitenkin vaihdettiin. Kaveri kun on aika pätevä kitaristikin mutta kun basso on sillä lähellä sydäntä niin meillä ei ainakaan ole mitään "ole hiljaa ja soita sitä pohjasointua vaan"-touhua. Laulaja soitti myös aiemmin bassoa joten se diggailee kehittää kaikkia makeita linjoja =) Kukaan ei kohtele minua niinkuin minä kohtelen sinua! |