Sammakko 06.09.2003 11:50:49 | |
---|
No kyllä se toimii niin että kun muistaa/kuulee jostain mielenkiintoisesta bändistä niin ekaks hakee joitain kappaleita netistä ja sitten jos syttyy niin tulee hommattua virallinen julkaisu. Nimeomaan. Mulla musanimuttaminen on vähentänyt vaan kirjasto sakkoja. Pitää on fjongaa et on Stüldt Håjttii... |
Alpha 06.09.2003 11:59:14 (muokattu 06.09.2003 12:00:09) | |
---|
Itselläni nyt hirveen metalli vaiheen jälkeen on tullut kuunneltua tuota ´80-luvun heavya ja miksei ´90 alkuakin... Eli Skid Row:n musiikkia on tullut latailtua ahkerasti. Tosin se Skid Rown Skid Row löytyy hyllystä...sekin olisi jäänyt ostamatta ilman KaZaata... Sama oli Lullacryn kanssa...hyllystä löytyy Sweet desire, joka tuli ostettua ja Be my god...imuroin netistä, jonka seurauksena ostin tuon Crucify my heart lätyn... Stratovariuksen tuotanto löytyy hyllystä Episodesta eteen päin, mutta aikaisempaa materiaalia on tullut haettua netistä. Eikä Waspin Dying for the world levyäkään ois ostettu ilman KaZaata... Tama drums, Paiste cymbals & Vic Firth sticks forever... |
Super-Jari 06.09.2003 12:29:22 | |
---|
Eikä Waspin Dying for the world levyäkään ois ostettu ilman KaZaata... Tiedostettu offtopikki mutta on muuten pirun hyvä levy. Varsinkin biisi Wicked Heart. :) |
askomiko 06.09.2003 14:35:39 (muokattu 06.09.2003 14:38:01) | |
---|
On se väärin. Silti koneella lojuu jonkin verran imuteltua musakkia. Mutta semmoista massiivi-warastusohjelmaa en laita koneelle nyt enkä huomenna. Tähänastiset imutukset on kaverilta napattuja, joukossa on esim. fan club-levyt ja livejutut joita on mahdoton muuten saada. Myös outoihin hörhöbändeihin voi tutustua kätevästi. Esimerkiksi Spock´s beard, Bela Fleck ja Victor Wooten, joilta imutin biisejä ja ostin levyt. Ja Opeth, jonka ostin vain nettikehujen perusteella imuttamatta ensin biisejä. (Mikä ei toimisi, kun levynsä ovat semmoisia hienoja kokonaisuuksia jotka pitää kuunnella kokonaan.) Olen myös laittanut kaikki kuuntelun arvoiset omat levyt mp3:sena koneelle, koneella kun on talon paras kuuntelupaikka. Ja mitä enemmän kuuntelee miksauskajareilla musaa niin sitä paremmin onnistuu omatkin työt. Tai ainakin helpommin, kun ei tarvitse taistella vieraan kajarin syndrooman kanssa. Kuitenkin uskon, että keskivertoimuttaja imuttaa aivan kaiken mitä irti saa, eikä koskaan osta levyjä. "Miksi pitäisi, mullahan on jo se musa." Tietysti p2p:llä on periaatteessa mahdollista saada vaikkapa oma viisu leviämään tehokkaasti ympäriinsä, mutta se vaatisi kysyntää. No, pienessä mittakaavassa semmonen voikin onnistua jotensakin. Muutama sata imutusta on hyvällä viisulla kai helppo saada aikaan, vrt. muutama sata myytyä sinkkua. Kiinnostaisi kyllä tietää vaikkapa monellakahan ihmisellä se minunkin rovioversio jo on. Harmi kun mbnet ei kerro imutusmääriä. |
TiMiTheShiT 06.09.2003 16:52:50 | |
---|
hmm... no joo ja ei sitä on hyvä käyttää jos ei oo kuullu jotain bändiä ja imuttaa biisejä itse oon tehny parin levyn kanssa näin ja käyny ostaan levyn jälkikäteen. Sitten on vielä toinen homma jos ei vaan löydä jotain levyjä suomesta niin mitäs teet kun ei ulkomailtakaan jaksa tilata. omatunnon kysymys Itse olen ostanut levyjä aitona jälkikäteen jos on vaan tuntunu siltä että tämmöstä bändiä pitää tukee. Jos piratismistä halutaan eroon niin ei se kyllä polttosuojilla onnistu vaan levyjen hinnan laskulla kelakkaany jos ostat kymmenen täys hintasta levyy niin se tekee yli pari sataa ei HELV.... (ja artistille ei mee kun pieni osa nostetaan enemmän vaikka yksityis autoilun (ja muun shitin) verotusta ja taiteen verotus alas!) Omalla bändilläkin laitetaan biisejä nettiin kun vaan saadaan lättyä valmiiks jos tykkää niin ostakoot jos ei niin... että mitäs tähän nyt sitten sanois hyvä keino levittää musaa siitä eteenpäin sitten menee vaikeeks. |
Raipe 06.09.2003 22:04:59 | |
---|
Tutustun imuttamalla muutaman biisin ja jos pidän, käyn ostamassa. Tosin kokonaan imutan ainoastaan jos en kyseistä levyä löydä mistään, mutta ostan sen heti kun se on saatavilla. |
Turmis 06.09.2003 22:47:12 | |
---|
Jos pitää "imuttamastaan" musiikista ja sitä kuuntelee niin sillonhan se levy on pakko ostaa. Näin on. Ja ne jotka eivät osta imuttamaansa musiikkia, jonka ovat todenneet hyväksi, eivät ostaisi sitä vaikka nettiä ei olisi olemassakaan. He polttaisivat sen levyn kaveriltaan jolla se levy on. Piisien levittäminen netissä ei mielestäni vähennä levymyyntiä läheskään niin paljon mitä levy-yhtiöiden pomot väittävät. Minun mielestäni paljon törkeämpää on musiikkibisneksessä musiikin teollistuminen ja kaupallistuminen, eli tuottaja säveltää piisit ja esittäjäksi etsitään joku isotissinen naikkonen joka heiluttaa persettä, ja mainoskampanjat pyörii. Toisaalta _onneksi_ juuri tällainen musiikki "kärsii" eniten tästä waretuksesta. Tulipahan tilitettyä... anteeksi. Olen humalassa. :) |
askomiko 07.09.2003 00:19:41 | |
---|
Minun mielestäni paljon törkeämpää on musiikkibisneksessä musiikin teollistuminen ja kaupallistuminen, eli tuottaja säveltää piisit ja esittäjäksi etsitään joku isotissinen naikkonen joka heiluttaa persettä, ja mainoskampanjat pyörii. Toisaalta _onneksi_ juuri tällainen musiikki "kärsii" eniten tästä waretuksesta. Itseasiassa se on se komeron mahdottoman uskottava taiteilijabändi, jota ei oteta kyytiin kun myynti laskee. Eli, isot myyjät maksaa pienten levyt, noin niinkun karrikoiden. |
Turmis 07.09.2003 00:22:14 (muokattu 07.09.2003 00:32:03) | |
---|
Ne yhtiöt jotka tuottavat myyviä "artisteja", eivät ota näitä uskottavia komerobändejä suojiinsa. Kyllä ne pikkulafkat kaivavat esille ne uudet kyvyt. EDIT: Koko tekstin sisältö vaihdettu, askomiko kerkäs kommentoimaan vanhaa... :) |
askomiko 07.09.2003 00:26:10 (muokattu 07.09.2003 19:09:17) | |
---|
Eli minun pitää ostaa isojen bändien levyjä jotta taidebändi menestyy, noin niinkun karrikoiden. Eivät välttämättä menesty, mutta saavat siihen mahdollisuuden. Eli juu. |
Pollo 07.09.2003 09:47:51 | |
---|
Mitä mieltä olette musiikin ottamisesta netistä? Yritä itse hankkia kaikki cd formaatissa, mutta rahat meinaa loppua kesken. Hyvää musiikkia on vaan liikaa tarjolla jotta kaikki pystyisi hankkimaan cd:llä Ihan oikein. Ei oo järkeä ostaa levyjä, kun musan saa netistä. Mä en ole ostanut levyjä moneen vuoteen. Vie kuulemma muusikoilta leivän. Mitäs ovat ruvenneet muusikoiksi? |
Pollo 07.09.2003 09:49:45 | |
---|
Silti kaiketi rikollinen olen... Miten niin? Musiikin imuttaminenhan on ihan laillista. |
Moratoria 07.09.2003 18:25:31 | |
---|
Mä teen silleen, että waretan kavein koneelle musaa ja sitten poltan ne cd:lle ja roudaan omalle koneelle ku ei oo mulla laajakaistaa ei... Ei oo rahaa ostaa niin paljoa musaa kuin haluaisi. Ehkä niistä imuttamistani levyistä parhaimmat saatan ostaa, mutta tähän mennessä on tuo osteleminen vielä jäänyt. Niin, ja se ei ole väärin ottaa, vaan väärin levittää. Minä en levitä. |
el Bastardo 07.09.2003 18:50:51 | |
---|
ei ole väärin jos se tulee omaan käyttöön. levittäminen ja siitä maksun ottaminen on väärin. ja ketä kiinnostaa jos suomessa joku sälli imuttaa pari biisii? ongelma on itä-naapuri jossa tämä toiminta on organisoitua, siihen pitäisi keskittyä eikä köyhiin suomalaisiin opiskelijoihin. vai mitä? Onhan se näinkin, tietyllä tapaa. Jos olisin levyttävä artisti, antaisin mieluummin asiasta oikeasti kiinnostuneen imuroida biisini koneelleen kuin itänaapurin mafian tehdä rahaa tuotoksillani. En todellakaan ymmärrä niitä ihmisiä jotka rahtaavat Viipuri- ja Viro-piraatteja kymmenittäin matkoiltaan. Hinta tietysti ratkaisee, mutta silti.. Semminkin kun Tallinnassa nyhtävät kohtuullisen paljon yhdestä levystä (taitaa melkein mid price -cd:n saada kotimaasta niillä hinnoilla...). Se mikä ei tapa, ahistaa. |
Kitaranraiskaaja 07.09.2003 19:02:53 | |
---|
Kannan suuren osan käyttövaroistani levykauppaan, mutta siitä huolimatta musiikkia tulee ladatuksi melkoiset määrät. Se on helpoin ja halvin keino tutustua siihen valtavaan kiinnostavan ja tuntemattoman musiikin määrään. Eettisyys on tietysti sen suhteen niin ja näin, mutta toistaiseksi ne hyviksi todetut levyt ovat kulkeutuneet myös levyhyllyyn. Sama homma. Tekno, POP, etno, latin, kuningas, minä. Niin, ja rangaistus.
Uudet kotisivut valmistuivat 1.8.! |
tony.wirtanen 07.09.2003 19:06:00 | |
---|
Jos jokin on laitonta, voisiko se olla ensinkään väärin? ;) Ei keikkailu oikeesti oo niin vakavaa. Ei tehdä kivistä tiedettä. Ehkä mokaat, ehkä et. So not. Tsänssit on kuitenki fifti-sixti. ;) - www.the2short.tk |
Ta Wicked G 07.09.2003 19:49:30 | |
---|
Kaikkia biisejä kun ei ole CD:llä - jos haluaa kuunnella, hae netistä. Fuck the reality! I'm going home! |
sormunen 07.09.2003 20:15:24 | |
---|
Tottakai tuen warettamista, 60 gigaa pöllittyjä levyjä laillisesti on kivaa juuri siksi koska se on niin väärin. Ja mikä parasta, levy-yhtiöt kärsivät enemmäön kuin artistit. No sehän on selvä. Kun kaikki asenteet ja mielipiteet ovat peräisin junteimmista lähiökuppiloista niin miksei sitten myös tämä. |
Prowleri 08.09.2003 02:05:48 | |
---|
Warastan minkä kerkeän ja omantunnon tyynnytän ostamalla paremmat äänitteet jälkeenpäin rahavarantojen mukaan. Eniten hyätyä lienee covereiden opettelussa, ei tarvi alkaa arvailemaan miten biisi menee kun viisi eri versiota löytyy netistä. Leningrad Cowboysin Terzo Mondo on muuten viimeisin mitä on tullut netin takia hankittua, parin maistiaisen perusteella ostin ja hyvä bilelevyhän se on. En sitten tiedä miten väärin maistelu on kun useat bändit, esim. laadukas Robert Randolph & The Family Band, ovat jo lyöneet jopa kokonaista levytettä nettiin jota voi sitten kuunnella huonotasoisena vain sivun omalta playeriltä. Äänitteensä tilasin juuri kun pääsin sivullaan kokeilemaan ihan rauhassa - niinhän se on tosin huumemaailmassa että ensimmäiset kokeilut ovat ilmaisia mutta sitten kun jää koukuun niin rahaa palaa :( |
MrQ 08.09.2003 02:10:44 | |
---|
No sehän on selvä. Kun kaikki asenteet ja mielipiteet ovat peräisin junteimmista lähiökuppiloista niin miksei sitten myös tämä. Tämä on jo perin riitaisa kommentti. |