mikko1 23.07.2003 15:17:44 | |
---|
ja system of a down _EI_ ole nu-metallia. "We don't care what you say, fuck you!" The Germs - Fuck You |
Unworthy Knight 23.07.2003 15:43:11 (muokattu 23.07.2003 15:43:26) | |
---|
ja system of a down _EI_ ole nu-metallia.
Samaa mieltä olen kanssasi. Proke metallia tai jotakin... Oikeestaan ihan sama mitä, mutta ei Nu-metallia(paskaa);) "...So croak the king of Grey." |
Eläin 23.07.2003 16:34:57 | |
---|
Hyvää jälkeä ukot. Kiitoksia. Rohkaisevan palautteen lukemiseen ei kyllästy koskaan :) |
Incarnation 23.07.2003 18:06:46 | |
---|
Eläin, tuo Gone biisi olisi kuulunut mielestäni Sepulturan Roots levylle. Aivan samankuuloista materiaalia, siis pelkästään hyvällä! Nuo korkea(mma)t laulut vähän otti korviin mutta muuten aivan mahtavaa. Hmm... tuossa 2 min kohdalla oleva kitarapimputtelu ei sovi kokonaisuuteen... Teidän rumpalin aktiivisuus on aivan ihailtavaa! Kuuluikohan tämäkään kirjoitus IHAN tähän aiheeseen :P "Ei setä pahaa tee... setä ottaa silimän pois!!" |
Rattata 23.07.2003 19:42:49 | |
---|
Tästä nu-metal jauhannastakaan ei ota sitten kirveelläkään selvää. Toiset sanovat että se on metallin (metallin? oletteko nyt aivan varmoja?) ja rapin yhdistelyä, mutta toiset sitten taas pitävät Slipknottia nu-metallina. Omasta mielestäni nu-metallissa ei todellakaan tarvitse olla rappia. Itse inhoan koko termiä, mutta jos nyt jotenkin se pitäis selittää... Mielestäni nu-metallin alle voitaisiin laittaa esim. seuraavat rytmiorkesterit: Deftones, P.O.D., System Of A Down (kyllä), Korn, (uusi blindside) mutta nämä ovat sen verran kovia bändejä kaikki, että "nu-metal" antaa heistä aivan liian huono kuvan, siinä yksi syy miksi sitä vältän. Sitten on tämä shitti osasto: Limp Bizkit, Linkin Park, Gracytown jnejne. Nu-metallin tärkeä osa on rytmi, eli rummut ovat suht hihtaita, ja "fiilistely" tulee tempaavasta rytmistä ja raskaista riffeistä, joiden mukana on sitten hyvä "mossata" ja riehua. Eli nu-metalliakin on hyvää ja paskaa, niin kuin kaikkissa tyylilajeissa. Joten yleinen leimaaminen että "nu-metalli on perseestä" on mielestäni turhaa. |
LaXu 23.07.2003 19:57:21 (muokattu 23.07.2003 19:58:04) | |
---|
Minä käsitän kyseisen genren suunnilleen näin: Kitarat viritettynä erittäin matalalla. Seiskakieliset pitkäskaalaiset mallit tietysti. Vahvistinpuolella yleensä joku Mesan Rectifier sarjan mylly..middlet nollilla, gain kaakossa. Koko biisissä on ehkä yksi tai kaksi riffiä, jotka toistuvat koko kipaleen ajan. Soolo? Mikä se on? Filli, licki? Siis häh? Laulaja kertoo kuinka elämä on perseestä. Itse laulu on joko räppiä tai huutamista/örisemistä. Kolmantena vaihtoehtona pistetyltä sialta kuulostava laulu. Basistia ei pahemmin kuule..siis muusta kuin soundin mutaisuudesta. Kaikki bändin jäsenet yrittävät vaikuttaa varsin vihaisilta, siinä kuitenkaan onnistumatta. Lavashow koostuu kahdesta liikkeestä: kyyristymisestä ja pomppimisesta. Bändin yleissoundi on luokkaa "traktori kyntää peltoa meren pohjassa." ;) |
Heart Of Steel 23.07.2003 20:45:49 | |
---|
Nyrkkisääntönä voidaan pitää että nu-metal on paskaa erittäin Epä-True Metallia, jossa on koneita, räppiä, levareita, löysähousuja ym. homomaisia asioita. Tiedän, tämä oli yleistys, sorry vaan kaikille jotka vetäsee herneitä nenuunsa. Mutta kyllä se perrrkele näin on! Kuolema Anti-Trueismille! (Myyoohhh hah hah hahahahaaaa!) |
qfleax 23.07.2003 21:07:10 (muokattu 23.07.2003 21:50:14) | |
---|
Nyrkkisääntönä voidaan pitää että nu-metal on paskaa erittäin Epä-True Metallia, jossa on koneita, räppiä, levareita, löysähousuja ym. homomaisia asioita.
No näin perkele. Ja kun asialinjoilla pysytään niin plussana voi sanoa, että onneksi niillä ei ole yleensä nahkahousuja (siis naisilla). Ne haisoo pahalla kun hikoovat päevän.:( Hyviltä pomppumetallibändeiltä monet hevibändit voisivat kyllä ottaa esiintymiseensä vinkkejä niin eivät aikuiset miehet seisoisi lavalla kun tikku paskassa. tarinan opetus? Aika suppea on katsontakanta, jos uskaltaa jonkun musatyylin leimata ulosteeksi. Vaikka jotkut Limpit ja Linkit sitä olisikin, ei se tarkota ettei hyviä voi olla. Mutta oma tappiohan se on. Enkä väitä että olisin muita yhtään parempi tässä musatyylien arvostelemisessa. En ottanut herneitä minnekään, kun en itsekään välttämättä hirveesti genrestä innostu yleensä ottaen. Paitsi, että jos uskaltaa Velcran CoD levyä (okei onhan siinä muutakin genreä) väittää paskaksi diggasi mistä genrestä tahansa niin ei tiedä mistä puhuu. EDIT: Olinpa epätrendikäs kun en haukkunut nu-metallia. No ehkä ensi keralla sitten.. |
the jokke 23.07.2003 21:28:06 | |
---|
vanhat parrut haukkuu nu-metallia, ku ne ei itte jaksa vääntää musaa kunnon asenteella. adrenaliinia ja silleen.. (kunhan koitan vaan vittuilla takaisin) |
JeeVes 23.07.2003 21:36:32 | |
---|
Oikein sellaista "hyvää" nu-metallia mielestäni edustaa, Limp Bizkit:in eka levy ( 3 dollar bill ya'll) Ei ole niin kaupallista nu-metallia kuin ne uudet levyt. Tossa on sitä jotain :D Ou Behave. |
Heart Of Steel 23.07.2003 23:55:30 | |
---|
Ei millään kiinnostais vääntää juupas-eipäs juttuja, mutta ei voi mitään: Hyviltä pomppumetallibändeiltä monet hevibändit voisivat kyllä ottaa esiintymiseensä vinkkejä Höpö höpö, mitä niin hienoo on pomppumetallishowssa? Tai no mikäs siinä, jos joku tykkää oikein kovasti katsella pomppimista. Vertaa vaikka Oikeaa Metallia soittavien kitaristien esiintymiseen tulisten tilutteluiloitteluiden aikana. Puhumattakaan laulajista, rumpaleiden tuskasista ilmeistä jne. Aika suppea on katsontakanta, jos uskaltaa jonkun musatyylin leimata ulosteeksi Noh, aina kun olen joutunut kyseistä genreä kuulemaan, on mielipide ollut sama. Ei voi mitään. vanhat parrut haukkuu nu-metallia, ku ne ei itte jaksa vääntää musaa kunnon asenteella. adrenaliinia ja silleen.. Jos nyt mua ees tarkoitit, niin: Olen 21-v. Ja jaksan kyllä vääntää musaa asenteella ja silleen. Että höpö höpö vaan tähänkin. |
qfleax 24.07.2003 10:31:36 (muokattu 24.07.2003 10:57:00) | |
---|
Ei millään kiinnostais vääntää juupas-eipäs juttuja, mutta ei voi mitään: Ei ehkä kannata ottaa hirveän tosissaan tälläisen höpöhö threadin juttuja..
Höpö höpö, mitä niin hienoo on pomppumetallishowssa? Tai no mikäs siinä, jos joku tykkää oikein kovasti katsella pomppimista.
Pomppimista. Täh? Höpöhöpö. Rap-Metalli=Nu-Metalli=Pomppumetalli. Ei siinä välttämättä sen kummemmin pompita kun hevikeikoillakaan. Esiintymisen energisyys, eläytyminen ja fiilis on ne avainsanat.
Puhumattakaan laulajista, rumpaleiden tuskasista ilmeistä jne.
:) Tämä ei ollut kommentti mun kirjoitukseen: (21-v. ei toivottavasti ole vielä vanha parta. Muuten mä olen jo tosi vanha parta.)
Jos nyt mua ees tarkoitit, niin: Olen 21-v. Ja jaksan kyllä vääntää musaa asenteella ja silleen. Että höpö höpö vaan tähänkin. Lisäys: Alkuperäiseen kysymykseen. Mun mielestä aletaan siirtyä perinteisestä metallista nu-metallia kohti kun (välillä melko yksitoikkoinen) rytmi alkaa elää ei niin perinteisellä hevitavalla. Tämä rytminen lisämauste on IMHO se positiivinen puoli nu-metallissa. Sanoituksista voi olla vaikeaa tunnistaa, sillä kyllähän sekä perinteisen hevin että perinteisen hiphopin/rapin puolella löytyy erittäin voimakkaasti kantaa ottavia ja poliittisiakin sanoituksia. En oikein tiedä voiko laulu/huuto tavastakaan tehdä oikein johtopäätöksiä, kun industrial metallin puolella on kyllä nähty monenmoista laulutapaa. |
the jokke 24.07.2003 11:50:30 | |
---|
Jos nyt mua ees tarkoitit, niin: Olen 21-v. Ja jaksan kyllä vääntää musaa asenteella ja silleen. Että höpö höpö vaan tähänkin. no, jos nyt omaat yhtään aivoja niin tajusit varmaan, että tuo oli läppä. |
ganesha 24.07.2003 13:03:56 | |
---|
onhan näill mtv-pomppumetallibändeilläkin hyviä kipaleita. löysentäkää pipojanne (ai, niin mut eihän niitä käytä muut kuin hopparit ja just nää nu-metal-diggarit, sori) "if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa |
Raipe 24.07.2003 15:39:34 | |
---|
Nu-Metal = Lasten heviä |
mikko1 24.07.2003 18:41:10 | |
---|
System Of A Down (kyllä) murrr... Mullon kans tele. |
Tietäjä 24.07.2003 20:58:43 | |
---|
Teidän rumpalin aktiivisuus on aivan ihailtavaa! Kiitos kiitos, meitsi hakkaa pannuja tossa kyseisessä pumpussa(Collarbone)!
|
Incarnation 24.07.2003 22:48:58 | |
---|
Kiitos kiitos, meitsi hakkaa pannuja tossa kyseisessä pumpussa(Collarbone)! Tuollainen kannuttelu tuo jo sitä kuuluisaa respektiä. "Ei setä pahaa tee... setä ottaa silimän pois!!" |
Reddie 25.07.2003 19:59:19 | |
---|
Kuinkas monta nu-metal bändiä riehuu Suomen scenellä? Meillä on ainakin yks pumppu kasassa, muita? Tilanne on traagisuudessaan koominen |
D-Kay 28.07.2003 11:22:25 | |
---|
Kuinkas monta nu-metal bändiä riehuu Suomen scenellä? Meillä on ainakin yks pumppu kasassa, muita? TREUnionin sivut kun käy tsekkaamassa, niin aika paljon näkyy niitä löytyvän. Mekin soitetaan jonkinnäkösta Nu-poppia. Suomenkielisen nytkytyksen parhaimmistoa on ehdottomasti Heinolalainen KäRhü. "you'll be a lover in my bed
and a gun to my head"
-Billy Corgan |