![]() 05.06.2003 18:59:04 | |
---|---|
Samoilla linjoilla. Mitä muuten pidät Koffista? Ois muuten hyvä juttu se hinnanlasku. Tulis ostettua Two Dogsiakin. Mitä muuten pidätte ko. sitruunaoluesta? Koff on myös liian laimeaa. Se on vähän niinkuin Lapparin ja Karjalan väliltä. Two Dogs on loistavaa, mutta vähän turhan kallista. | |
![]() 05.06.2003 19:31:18 | |
Aiemmin pidin Karhusta kovasti, mutta sitten siirryin hiljalleen Koffiin ja kun joku aika sitten maistoin taas Karhua, niin huomastin, että Koff on parempaa. Karhu on oikeastaan pahempaa kuin Lapin kulta, joka on penteleen hyvää kylmänä. Lämpöisenä kalja kuin kalja on pahaa, mutta Lapin kulta erityisen pahaa. Meikäläinen puhuu niinkuin kovempikin asiantuntija. olinx eka!!??? | |
![]() 05.06.2003 19:36:22 (muokattu 05.06.2003 19:37:19) | |
Mun mielestä kaiken maailman Two Dogsit, Boltit ja Coronat on perseestä. Jos kerran oikeaa olutta on tarjolla, miksi pitää ryystää jotain hapanta sitruunalientä ja maksaa siitä ihan rutosti? Tämähän on taas minun mielipide. Arghedit | |
![]() 05.06.2003 19:38:41 | |
Pojat näyttävät täällä(kin) juovan pitkälti pop-oluita. Itseäni miellyttävät mm. Kommodori, Koff Velvet, sekä Sakun tuotteet. Kauan eläköön halpa olut! Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl fhtang | |
![]() 05.06.2003 20:34:23 | |
Mun mielestä kaiken maailman Two Dogsit, Boltit ja Coronat on perseestä. Jos kerran oikeaa olutta on tarjolla, miksi pitää ryystää jotain hapanta sitruunalientä ja maksaa siitä ihan rutosti? Tämähän on taas minun mielipide. Niin. Miksi pitäisi juoda kokista kun voi juoda kaljaa. Hoho. Bolt on ihan kusta. Ihmeteltiin frendien kanssa, että kuinka ovatkin kusen saaneet maistumaan niin kuselle! Coronaa en ole edes maistanut. En edes TIEDÄ mitä se on. | |
![]() 05.06.2003 21:19:42 (muokattu 05.06.2003 21:20:58) | |
Hienot perustelut alkoholiveron alentamiseen on annettu. Hyvä syy ei ole se että saisitte ryypätä enemmän. Tässä on kuitenkin kyse vähän muusta kun että saisitte enemmän kaljaa. Suomalaiset nyt vaan ovat sellaisia jotka eivät kovin hyvin osaa kontrolloida juomistaan. Jos alkoholivero laskee niin todenn. kulutus nousee mikä johtaa kansanterveydellisiin ongelmiin. Sitten minä saan maksaa siitä että te saisitte juoda enemmän kaljaa. Lyön melkein vetoa että jos/kun terveydenhuollon kulut kasvaneen alkoholinkulutuksen myötä suurenevat niin kukaan ei ole niitä mielellään maksamassa. Mutta viis siitä, kunhan saa lisää kaljaa halvemmin hinnoin. Koska alkoholi tuottaa paljon terveydellisiä ongelmia, niin minun mielestäni on loogista että rahat siihen otetaan sen alkoholin myynnistä, eli verosta. Jos suomalaiset eivät joisi itseään hengiltä niin voisi myös alkoholiveroa laskea. Ja kyllä, jos saisi halvempaa kaljaa niin minäkin joisin sitä enemmän. Juuri siksi veroa ei pitäisi laskea. Kasvaneesta kulutuksesta taas eivät hyödy muut kun jotkut suuryhtiöt. "Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse | |
![]() 05.06.2003 21:53:11 (muokattu 05.06.2003 21:53:59) | |
Onhan se tutkittu juttu, että Suomessa kuolee alkoholiin vuodessa oliko se nyt n. 300 ihmistä. Nyt tutkijat on arvioinu, että KUN alkoholivero laskee (ja Viro liittyy EU:hun jne..), niin tuo lukema yli kolminkertaistuu. En ole tuosta luvusta varma, mutta sadoista ihmisistä vuodessa oli kyse. En kyllä haluais maksella toisten piippaavia maksoja. Itse juon olutta, mutta en ole tietääkseni kertaakaan vetänyt perseitä. Ja taas sataa paskaa niskaan... Ediittiä | |
![]() 05.06.2003 21:58:01 | |
Onhan se tutkittu juttu, että Suomessa kuolee alkoholiin vuodessa oliko se nyt n. 300 ihmistä. Nyt tutkijat on arvioinu, että KUN alkoholivero laskee (ja Viro liittyy EU:hun jne..), niin tuo lukema yli kolminkertaistuu. En ole tuosta luvusta varma, mutta sadoista ihmisistä vuodessa oli kyse. En kyllä haluais maksella toisten piippaavia maksoja. Itse juon olutta, mutta en ole tietääkseni kertaakaan vetänyt perseitä. Ja taas sataa paskaa niskaan... Näinhän se on. Jos todellakin olet kohtuukäyttäjä etkä käytä olutta humaltuaksesi voimakkaasti niin oluen hinta on tuskin sinulle iso ongelma. Fakta on kuitenkin sekin että alkoholin käytöllä on terveydellisiä haittoja vaikka sitä ei käytettäisi kännijuomiseen. "Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse | |
![]() 05.06.2003 22:29:32 (muokattu 05.06.2003 22:32:27) | |
Hienot perustelut alkoholiveron alentamiseen on annettu. Hyvä syy ei ole se että saisitte ryypätä enemmän. Tässä on kuitenkin kyse vähän muusta kun että saisitte enemmän kaljaa. No sillä tavalla se minun elämääni vaikuttaisi. Mitä sitä turhaan pyhistelemään. Minä ryyppään vain viikonloppusin, eikä henki mene siitä, jos nykyisen twelpäkin sijaan joisin illassa vaikka koko korillisen. Mulle ei alkoholi ole ongelma, vaan rahan puute. | |
![]() 05.06.2003 22:53:31 | |
Voisin melekeen uskoa, että alkoholin hinnan tippuessa radikaalisti, juomatavat alkaisivat enemmän tai vähemmän hitaasti eurooppalaistua. Uskoakseni häviäisi sellainen "tää on niin kallista, että kun joi tuon yhden pullon niin se ei saa mennä hukkaan"-fiilis. Tässä siis suppea näkökulma. "Eikö ketään edes hävetä?" | |
![]() 05.06.2003 23:19:25 | |
No sillä tavalla se minun elämääni vaikuttaisi. Mitä sitä turhaan pyhistelemään. Minä ryyppään vain viikonloppusin, eikä henki mene siitä, jos nykyisen twelpäkin sijaan joisin illassa vaikka koko korillisen. Mulle ei alkoholi ole ongelma, vaan rahan puute. Kirjoituksesi tukee minun näkyemystäni täysiveroisesti. Toivottavasti ymmärsit sen. Perusteluja ei vieläkään tullut. Siitä juomien euroopallistumisesta. Se on mahdollisuus, mutta on kai viina venäjälläkin halpaa mutta kai sitä juodaan vähän eri tavalla kun länsieuroopassa. Uskon että suomalaisten luonne tai asenne jotenkin on mieltynyt tähän ryyppäämiseen. Olkoon hinta sitten mikä tahansa. En siis poissulje sinun näkemystä. Se on ihan reaalinen näkökohta, minä en vain usko siihen. "Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse | |
![]() 05.06.2003 23:22:35 | |
Fakta on kuitenkin sekin että alkoholin käytöllä on terveydellisiä haittoja vaikka sitä ei käytettäisi kännijuomiseen. Fakta on myös se, että ruokaviinit sun muut aperitiivit ovat terveyden kannalta hyviä asioita. Näin olen kuullut. Ja säästyisihän kohtuukäyttäjälläkin rahaa, jos ostaisi jatkossa saman verran olutta kuin yleensäkin. Saa vuodessa monta CD-levyä enemmän sillä rahalla jo. olinx eka!!??? | |
![]() 06.06.2003 00:31:32 | |
Korkean alkoholiveron takia suomalaisilla on muuten kova ryyppymaine ulkomailla. Jaa miksikö? No siksi kun suomalainen matkustaa maahan missä viina on huomattavasti kotimaata halvempaa, on reissusta otettava täysi rahallinen hyöty irti ja juotava halpaa viinaa niin että maksa paukkuu. Jännää muuten että alkoholin kulutus kasvoi vuosien 1919 ja 1932 välillä 1,5 litrasta puhdasta alkoholia vuodesta 2 litraan vaikka koko maassa ei myyty laillisesti alkoholia ja humalassa olosta joutui putkaan ja sai sakkoja. Vituttaa tämmöinen holhousvaltio missä ei saa päättää itse omasta terveydestään. Totta kai ihmiset tekevät juuri sitä mitä oikein kielletään tekemästä. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in | |
![]() 06.06.2003 10:14:02 | |
Vituttaa tämmöinen holhousvaltio missä ei saa päättää itse omasta terveydestään. Nii ja mua vituttaa maksakirroosissa kärvistelevät mulkut Meilahdessa, jotka ovat todellakin päättäneet omasta terveydestään ja kansa maksaa niiden maksan hoidon. Ei paljon nappaa. Mun puolesta jokainen ryypätköön itsensä vaikka hengiltä, jos mun ei tarttis maksaa niiden terveyden hoidosta. Mutta Suomihan on hyvinvointivaltio... | |
![]() 06.06.2003 10:31:58 | |
Kirjoituksesi tukee minun näkemystäni täysiveroisesti. Toivottavasti ymmärsit sen. Perusteluja ei vieläkään tullut. Siitä juomien euroopallistumisesta. Se on mahdollisuus, mutta on kai viina venäjälläkin halpaa mutta kai sitä juodaan vähän eri tavalla kun länsieuroopassa. Uskon että suomalaisten luonne tai asenne jotenkin on mieltynyt tähän ryyppäämiseen. Olkoon hinta sitten mikä tahansa. En siis poissulje sinun näkemystä. Se on ihan reaalinen näkökohta, minä en vain usko siihen. On aika helppoa ajatella, että jonkin tuotteen hinnan alenemisesta seuraa kulutuksen huomattava lisääntyminen. Välttämättä näin ei edes tapahtuisi kovin laajassa mittakaavassa. Itse kuitenkin alkaisin luultavasti ostamaan enemmän olutta. Koska nautin alkoholia vain perjantaisin, niin se ei ole minulle mikään ongelma. Yleensä juon 12 kaljaa, mutta toisinaan(kun on varaa) ostan 18-24 pulloa. Ja en todellakaan vedä mitään överikännejä. Tuollaisista määristä minulle tulee vain mukava olo. Usein on juuri harmittanut, kun juomat loppui kesken, kun ei tullut ostettua rahan puutteen takia enempää(kuin 12 p.). Mutta jos huikka olisi halvempaa, saisin kevyesti ostettua aina ''tarpeeksi'', ja voisin juoda niin paljon kuin jaksan. Tuskin yli 18 pulloa edes illassa joisin, ja 18 pulloa riittää minulle hyvän olon saavuttamiseen. En ole sellainen alkoholin ''nautiskelija'', joka juo tunnissa kaikki juomat ja rupeaa riehumaan, sammuu jonnekin yms. Juon ''sivistyneesti''. En tiedä sitten miten veroalennus vaikuttaisi suurkuluttajien juomatapahoihin. Vaan olisihan se koskinen parempi vaihtoehto kuin lasol? Suurkuluttajat juovat muutenkin niin paljon, että veroalennus tuskin heidän toimintaansa juurikaan vaikuttaisi. | |
![]() 06.06.2003 10:43:21 (muokattu 06.06.2003 10:46:00) | |
Fakta on myös se, että ruokaviinit sun muut aperitiivit ovat terveyden kannalta hyviä asioita. Näin olen kuullut. ...millä taas tämän asian kanssa tuskin on tekemistä. Kaikilla meillä on jo nyt varaa ostaa alkoholituotteita sen verran, että saamme niistä sen nk. terveellisen annoksen päivää kohden, mikä oli muistaakseni jotain yhden ja kahden annoksen tienoilla. Vissiin noin suurpiirteisesti ja keskimääräisesti sanoen aikuisilla miehillä 4-6 annosta kerralla ei vielä haittaa - mutta tämä ei tarkoita että tällaisia 4-6 annoksen kertoja olisi seitsemän viikossa. Näin muistelisin kuulleeni. Mielestäni viinaveron yleensäkin ainoa järkevä perustelu on se, että jos Virot ym. liittyvät EU:hun, on pakko tehdä jotain, jotta saadaan suomalaiset ostamaan viinansa Suomesta. Jos kaikki lähtevät hakemaan suuren osan juomistaan Virosta, valtio menettää verotuloja huomattavasti. Oman käsitykseni mukaan viinaveron pudotus puolestaan johtaisi todennäköisesti ensin määräämättömän ajan pituiseen piikkiin alkoholinkulutuksessa, joka jonkin ajan päästä tasoittuu ja lopuksi saattaa jopa laskea juomatapojen ns. eurooppalaistuessa. Niin, ja voisimme laittaa alkoholinkäytöstä johtuneen maksan vaurioitumisen hoitokuluja huomattavasti enemmän itse potilaan vastuulle. Alkoholisteille voisi nakittaa jotain vastuuttomia kunnan duuneja, joilla he voisivat korvata valtiolle ja sitä kautta kansalle aiheuttamansa tappiot. | |
![]() 06.06.2003 11:53:37 | |
Hienoa että on tälläinen adressi tullut! Niin ja kaikki oluet menee mutta Karhu on paras. You Broke My Heart (So I Break Your Face) | |
![]() 06.06.2003 11:56:44 | |
Kyl kauppaolut on ihan hyvänhintasta, muutamia kymmeniä senteejä vois laskee, mut baarien viinahinnat vois laskee enemmän kyl. | |
![]() 06.06.2003 13:07:46 | |
Kyl kauppaolut on ihan hyvänhintasta, muutamia kymmeniä senteejä vois laskee, mut baarien viinahinnat vois laskee enemmän kyl. Baarien hinnathan eivät ole laskemassa. | |
![]() 06.06.2003 14:09:43 | |
Paitsi että Lapin Kultaa en juottaisi sioillekaan. Viaton eläin kun ei ymmärtäisi mistä sitä rangaistaan. Aistinko sarkasmia? Juuri tuossa selitit että kaikki maistuu samalta jne. On muuten ihan selvää tuommoista trendeyttä olla juomatta Lapin Kultaaja moittia sitä. Lapin Kulta on oluiden nu-metal. Tästä taas pääsee siihen, että jos nu-metal tyylinen musiikki myy niin paljon, niin miten ihmeessä se voi sitten olla paskaa? Kysynpä vain. Eihän Beatlesinkään tuotanto ole kuraa useimpien mielestä. HOH! Sainpas avautua. Kerron vielä faktan: Kylmä olut on helvetin hyvää. shitfuck inc. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)