Aihe: Koulujen kevätjuhlinen musiikillinen tarjonta
1 2
Saami
31.05.2003 15:13:03
Oli aika nokkelaa - tuli (tosin playbackina) Maidenin Hallowed be thy name :D
Nimismies
31.05.2003 15:15:06
Hoho! Meidän rehtori soitti kevätjumalanpalveluksessa bassoa! Oli aikamoista jamittelua:)
Mitäpä teen vanhuksella, joka puhelimeenkin sanoo vain että 'möö möö'?
noir
31.05.2003 15:29:55
Meidän lakkiasista/kevätjuhlasta:

Suurlähettiläät - Kun Tänään Lähden
Ihan ok, menetteli siis. Ajatellen, että kyseessä oli ihan vaan yksi musakurssillinen porukkaa, eikä mitään valioyksilöitä.

Aikakone - Keltainen
Hyi. Rumpali soitti sillälailla varovasti, väärään rytmiin, myöhässä, mitä ikinä.

Gaudeamus/Maamme yms.
Hyi!! Pianisti ei osannut soittaa sitäkään vertaa kuin yleensä on osannut. Lisäksi kukaan ei laulanut.

Dungaa.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl fhtang
Gozmog
31.05.2003 15:37:23
No vittu ku meillä ois pitäny soittaa kevätjuhlassa mutta sitte meijan kitaristi soittaa että pittää vahtia jottai lasta niin ei pääse....voi vittu!!!
Hoblaa
superfly
31.05.2003 16:12:49
No vittu ku meillä ois pitäny soittaa kevätjuhlassa mutta sitte meijan kitaristi soittaa että pittää vahtia jottai lasta niin ei pääse....voi vittu!!!

Vähän tekosyyn makua tuossa kitaristilla...
Harppu on alaston piano
Kitarasankari
31.05.2003 16:42:52
meidän koulussa on yleensä ihan tasokkaita musiikki-esityksiä kun taidelukiossa olen ja musalinjalla. eilen vedettiin unplugged stairway to heaven jossa soiten kitaraa ja sit oli laulaja ja pianisti ja hyvin meni. tänään oli lakkiaisissa vielä ihan tasokasta musaa...
Hyvää kesää ja kaikille pesää...
Mimi
31.05.2003 17:05:17
Ette muuten usko että ketuttaa tämmöset musiikin opettajat; Rupattelin opettajani kanssa kuorosta, ja tämä vihjasi mulle että tarvitsisi kitaristia siihen taustalle, no mä ilmotin että kas kummaa mä soittelin eilen sitä biisiä kotona, saankos soittaa sen siinä kuoron takanakin... Opettaja sano mulle selvästi että joo okei, tosi hieno homma että voit soittaa... Elettiin yli viikonlopun ja opettaja ilmotti että on löytänyt kuorolle säestäjän; seiskaluokan poikien bändi... Mä oli vaan että aha, joskus toiste sitten, mutta sitten hieman kylläalko mietityttämään, kun kysyin meidän loppulaulua harjotellessa että voisko tolle rumpalille neuvoo sen kompin (oli yks tietty kohta missä se oli aina hukassa, muuten veti loistavasti...) tai heittää sen mäkeen siitä ja ottaa toisen tilalle, ja opettaja ilmottaa ettei oikein voi heittää ketään pois siitä, kun tämä rumpali on kuulemma jo kysynyt asian etukäteen, että saako hän soittaa siinä... Ja minä taidan sit olla joku erityistapaus tai sitten en ole musiikinopettajani silmissä yhtään mikään, koska mut voi heittää noin vain huit helvettiin jostain kuoroprojektista ja ottaa tilalle seiskoja, ja yks "eksyny" rumpali pysyy porukassa mukana vaikka kuinka yrittäs kuluttaa sen pois...

Toinen homma oli meidän kevät konsertti... Oli suunniteltu loistelias konsertti ja kaikki oli niin hienoo, piti soittaa semmosia kaikkea kaikille biisejä, ja sit tää samainen opettaja ilmottaa että ei oo halukkaita soittajia sinne... Paskat, edessään olis just ollu yks, ja mä tiedän ainakin viis jotka olis ollu valmiita vaikka heti sinne soittamaan...

Ja musan numerokin oli sitten loppujenlopuks "vaan" ysi...
per aspera ad astra
Toveri
01.06.2003 13:53:05

Asteltiin Sibeliuksen Karelia-sarjan "Intermezzon" tahdissa sisälle saliin. Suvivirsi. Menuetti ja trio. Joku Chopinin etydi. Hijo de la luna. Tiktakin "Junat". Stone Temple Pilotsin "Plush". Myrskyluodon Maija, Lenni-Kallea mukaillen (hitti). Gaudeamus igitur. Ulos salista Karelia-sarjan "Alla marcian" soidessa.
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
mz
01.06.2003 17:16:48 (muokattu 01.06.2003 17:18:05)

Vai petti kitaristi? Vähän samalla tavalla kävi eilen minulle. Mä olin bassossa ja kaveri kitarassa, musiikinmaikka soitti pianoa ja miedän piti sitten kolmistaan säestää kuoroa.

No, kaveri ei ilmeisesti osannut biisejä kunnolla. Kertaakaan ei edes harjoituksissa ollut vahvarissa ääntä paljoa paskaakaan - kitara soi akustisesti kovempaa kuin vahvarin kautta. Entäs juhlassa? Ei suostunut soittamaan edes seisovilteen, ja vahvarista oli edelleen äänet lähes kokonaan pois. Kahden biisimme välissä sanoin että "ei tosta sun vahvarista mitään kuulu, laitan lisää ääntä." Kaveri toteaa, että "joo, älä laita, mä laitain tästä kitarasta lisää volaa." Ja paskat.

Juhlan jälkeen tuli sitten kommenttia, että "hyvin sä soitit mutta mihin se kitaran ääni jäi?"

Biisimme olivat Tuulen värit sekä Nuoruus on seikkailu (Tu te reconnaitras). Etenkin jälkimmäinen jopa suorastaan hyvä biisi, itse ainakin tykkäsin. Harmi vaan, että koulumme kuoro on suoraan sanoen "hiukan" heikkotasoinen verrattuna esimerkiksi kaupunkimme musiikkiluokkien kuoroon. Onneksi pahimmat riitasävelien aiheuttajat eivät olleet esiintymässä...

Lisäksi tulivat tietty Suvivirsi ja Gaudeamus Igitur, ja yksi opiskelija vetäisi aika komean sooloesityksen pianolla.
fridgebuzz
02.06.2003 09:09:52

Onko kekään soittanut tuollaisessa tilaisuudessa Pink Floydin Another brick on the wall'ia? Mietin vain, että mitenköhän yleisöön uppoaisi, jos joskus joutuisin/pääsisin kevätjuhlassa rämpyttämään.

Kaveri oli duunissa avustajana ala-asteella vuosi pari sitten. Veti siellä 4-6 luokkalaisille muunmuassa bändikerhoa. Harjoittelivat tuon biisin, kaveri soitti kitaraa, muu bändi oli niitä junioreita ja loput luokkalaiset olisivat laulaneet ne lapsikuoro-osuudet. Valitettavasti vaan kaverille sattui kevätjuhlan päälle juuri eräs kovin tärkeä lähisukulaisen juhlapäivä, joten juttu ei toteutunutkaan.
James Mc Brown
02.06.2003 23:07:48

Meikstelläpä kävi lakkiaisissa Löytyn Jaakko. Soitti pari biisiä. Olin ylen otettu.
Sometimes I think that the surest sign that intelligent life exists elsewere in the universe is that none of has tried to contact us.
JulGubbe
03.06.2003 01:10:29
Ahh. Koulu. Tuo elinikäisten henkisten arpien kutomo.

Tässä on mun top ja bottom lista

TOP 1. Suvivirsi, se ei ikinä voi olla huono

BOTTOM 1. Kansantanhuesitykset. Voisin vaikka tappaa itseni.
Kyllä pukki tietää!
eRZu
04.06.2003 15:08:19
Heh.. meänki piti soittaa kevät juhlassa mutta.. siellä ei saanu soittaa ku 4 bändiä, meät puotettiin pois sen takia et kaks bändistä on n. 10km päästä ja eri koulusta.. :/ no siellä soitti ne muut:
nothing else matters
- sieltä ja syvältä.. kyseisen bändin laulaja pilasi hyvän biisin..
poistuisitko mun elämästäni
-koominen..ysiluokkalaiset jätkät laulo sen..kolme kertaa ne sitä oli harjotellu... :D
rakkauslaulu
-rasmuksen.. seiskoja.. viisi laulajaa.. eri sävelestä kaikki..
voitte kuvitella. ihan ok..
sit Dark shinen oma nimikko biisi.. instrumentaalia.. Huippua.. :D joo..
Music is the power of my life!
Arry
06.06.2003 11:48:36
Heh, tänä vuonna tuli pari himmeää jazz-biisiä, ihan mallikkaasti soitettuina ja laulettuina toki. Parempi sekin kuin viime (ja sitä edellisenä ja sitä edellisenä...)vuonna tullut Nothing Else Matters hapuilevalla laululla ja vielä hapuilevammalla kitarasoololla.

Minähän siis en esittänyt mitään, luojan kiitos. :-)
Kaikki on hyvin niin kauan kun voi syyttää muita.
ize89
06.06.2003 17:22:05
no joo... mä oon meiän koulun bändis... koskettimissa. Vedettiin kevätjuhlassa Mombasa ja Jäähyväiset. Muuten meni hyvin,mut mul meni Momabasan loppusointu hieman pieleen...piti laittaa Dm7 ni mä heitän D-duurin. En ees haluu tietää milt se kuulosti. Ja Jäähyväisissä mult tippu nuotit,sain ne kyl kiinni onneks heti ja pidin niitä sitten kädessä. Onneks en tarvinnut kahta kättä...
§Tuulia§
-J
06.06.2003 18:32:03
Joitakin vuosia sitten, olimme erään kokoonpanon kanssa vetämässä keikan paikallisessa ammattioppilaitoksessa joulujuhlan merkeissä. Rumpalimme opiskeli tuolloin kyseisessä oppilaitoksessa ja sai mukavasti oppilaitoksen esitystekniikkaa käsittelevältä linjalta valot ja äänipuolen kohtuullisella arsenaalilla paikalle.
Ohjelmistomme koostui kolmesta biisistä: Petteri Punakuono (rock-versiona), Joulupukki Joulupukki rock-(versiona) sekä Hurriganesin Get On. Soittajilla tonttulakit sekä aurinkolasit päässä. Viimeisen biisin, eli Get Onin soolon vetäisin niskan takaa ja muutenkin keikka meni sangen hyvällä fiiliksellä. Rumpalimme mukaan jotkut jopa nousivat seisaalteen taputtamaan =P Rehtori tuli keikan jälkeen kiittämään oikein kädestä pitäen.

Keikkaa edeltävänä päivänä joulujuhlien puuhahenkilö kääntyi puoleeni asiassa, joka käsitteli Enkeli taivaan -virren säestämistä. Kitaralla en nähnyt mitään hohtoa siinä hommassa ja joku idiootti oli mennyt möläyttämään että olen joskus harmaassa nuoruudessani soittanut pianoa. Eikös tämä puuhahenkilö iskenyt aiheessa kuin sika limppuun ja rupesi tivaamaan että säestäisin pianolla! Minä sanoin jyrkän EI:n mutta tämä jatkaa ja jatkaa....kunnes hän vetää ässän hihasta ja tarjoaa rahaa!
"Paljonkos..?"
Hän tarjosi kahtasataa markkaa
"Okei, mä soitan sen!!"
Edellämainitun aikaisemman rock-vetäisyn jälkeen siirryin tonttulakkeineni ja aurinkolaseineni pianon taakse ja vedin Enkeli taivaan -virren niin päin helvettiä kuin pianolla sen voi vetää. Toisaalta, mitäpä sillä väliä. Kukaan ei tuntenut ja rahaa tuli ;)

Notta semmosta...
Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois!
Mimi
07.06.2003 19:03:17
...Notta semmosta...

Noi saa mut hyvälle tuulelle... Mä olisin kyllä halunnu kuulla sen enkelitaivaan soittelun... Ja ne muut myös... Kuulosti tosi kivalle...
multi sunt vocati pauci vero electi
Woc
08.06.2003 09:34:44

Me soitettiin joskus lukioaikoina kevät- tai joulujuhlassa oma biisi joka kuulosti lähinnä joltain junnaavalta Slayeriltä. Hauskaa oli, esim. meidän uskovainen kuvaamataidon opettaja lähti salista kesken biisin etc.
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
Bloodstain
11.06.2003 09:51:02
Vielä hirvittävämpää on kun sitä bändimusiikkiesitystä ei ole ollenkaan. Tämän vuoden kevätjuhlassa kajahti taas vuorostaan Jo joutui (v****) armas (p******) aika johon oon kypsynyt jo vuosien varrella. Toisena tuli Kalliolle kukkulalle (!). Joten olkaa tyytyväisä te, jotka kuulette upeaa, vaikkakin joskus huonompaakin bändisoitantaa kevätjuhlien tuoksinassa. Jos itse olisin ollut äänimiehenä olisin varmaan pistänyt ämyreistä tulemaan Tehosekoittimen Asfaltti polttaa, mikä olisi selvästi nostanut muuten masentavan musiikkitarjonnan tasoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)