James Mc Brown 23.05.2003 10:44:37 | |
---|
tuntuuko turhauttavalta käydä "ylimääräinen vuosi" koulua? En tiedä koska kävin kolmessa, mutta sen vitutuksen, jonka koin kolmosen kevään lähestyessä, perusteella voisin sanoa, että ei se neljä vuotta ihan kaikista huonoin vaihtoehto ole. Tuo vitutus kuitenkin johtui lähinnä ihan täyteen ahdetusta lukujärjestyksetä... Toisaalta liian löysä lukkari laiskistaa hirveästi. Sometimes I think that the surest sign that intelligent life exists elsewere in the universe is that none of has tried to contact us. |
IceChylos 23.05.2003 10:53:46 | |
---|
lisätään nyt vielä yks mielipide... ensinnäki Psykologiahan on melkeen hienoin aine mitä lukiossa on. (lähinnä kitaranraiskaajalle) Mulla on lukion toinen vuos nytte loppumetreillä ja hyvin menee. Oon antanu opiskelun mennä vähän omalla painollaan. Lyhyestä matikasta kaikki pakolliset käyty, ja kasia pukkas niistä kursseista. Kai se täytyy kirjottaaki. Keskiarvo pyörii siinä vähän kasin alapuolella. Toi hyvin menny ala-aste helpottaa kyllä huomattavasti lukio-opiskeluakin, vaikkei heti uskois. Enää vuosi. |
Mimi 23.05.2003 16:29:38 | |
---|
Joo, mä tiedän jo valmiiks, että mulle tulee ihan sairaan iso ongelma koeviikon kanssa... Kun tuppaa aina menemään ylä-asteen aikanakin siihen, että herään aamulla kello 04:30 ja rupeen lukemaan samana päivänä olevaan kokeeseen ekaa kertaa... Lukiossa tuskin onnistuu kun koealueet ei oo mistään ihan lyhimmästä päästä... eikä varmaan kannattais hätäillä, kun on sillä aamulukemisellakin saanu kokeista tasasta 8- -9½ -linjaa, Mutta aina on ennen koetta ollu paniikki, että ei tiedä mistään mitään ja mikä se semmonen ihme juttu oli mistä just kaveri äsken puhu...Aha se olikin vaan koealueen keskeisin asia ja mä en oo koskaan kuullukkaan koko hommasta.... Pitkästä matikasta vielä... Olikohan korkeakouluopintoihin pyrittäessä on ehdottamsti etua pitkästä, siitä saa kuulemma puolta enemmän pisteitä kuin lyhyestä (epävarma tieto, kaveri kerto...)... Ja jos on epävarma että pärjääkö sittenkään pitkässä matikassa, niin pitkästä voi aina vaihtaa kesken lyhyeen, mutta toisinpäin onkin sitten hankalampaa... ite aattelin kokeilla pitkää, jos tulee ongelmia ni vaihdan lyhyeen ekan tai tokan kurssin jälkeen... per aspera ad astra |
Peki 24.05.2003 14:43:36 | |
---|
Eka vuosi meni kyllä vähän käsille lukiossa. Jäi vähän yläaste päälle niin sanotusti. Siellä kun ei tarvinnut tehdä mitään ja aina sai ysin. Nyt sitten tokana vuonna skarppasin ja se kannatti. Tein matikanläksyt, luin kokeisiin... On se ihan palkitsevaa kun saa hyviä numeroita kun tekee töitä. vaikka viehän se aikaa.. mutta ei tuota lukiotakaan enää paljoa jäljellä ole.. sitten sen jälkeen voi vähän rentotutua tai alkaa paahtamaan vielä kovempaa.. veikkaan kakkosta. voi helev.. "Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann |
Peki 24.05.2003 14:45:28 | |
---|
... ja vielä, mitä tuohon pitkään matikkaan tulee niin kannattaa ottaa, ellei sitten ole ihan toivoton... Itselläni kävi moneen otteeseen lukion ekana vuonna mielessä että vaihtaisin lyhyeen mutta kun nyt oon katellu noita lyhyen laskuja niin ne on semmosta saatanan palikkaa, että menis hermot kun niitä laskis ;) ei haastetta... Lyhytmatikkalaiset älkööt ottako itseensä ;) "Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann |
Jabbe 24.05.2003 15:23:11 | |
---|
Voisikohan A-saksaa lopettaa ekan vuoden jälkeen? Menee vähän vituiksi, niin sanoakseni. ;) Tai edes kirjoitaa B-saksana..? |
Mimi 24.05.2003 19:40:24 | |
---|
Mä oon saanu oponi puheista sen käsityksen, että vapaaehtosen aineen (esim. saksa) opiskelun voi lopettaa missä vaiheessa tahansa, jos tuntuu liian rankalle... Onko toi nyt sitten ihan totaalisen väärä käsitys...? per aspera ad astra |
k1mm0 24.05.2003 21:52:57 | |
---|
Mä oon saanu oponi puheista sen käsityksen, että vapaaehtosen aineen (esim. saksa) opiskelun voi lopettaa missä vaiheessa tahansa, jos tuntuu liian rankalle... Onko toi nyt sitten ihan totaalisen väärä käsitys...? Ei. Jos paska ei haise niin se on pilaantunutta. |