Tuuleenhuutaja 07.03.2021 15:26:14 | |
---|
KaRa: Taiteen ja luovien asioiden tuottamisen vitsaus piileekin juuri siinä, että vain itse voi auttaa itseään oivaltamalla asioita. Kolahtaa kun kolahtaa, mutta ammattilainen eroaa harrastelijasta siten että ammattilainen vain lähtee tekemään asioita, koska luottaa siihen että muovaillessa jo "paperilla" olevaa suttua, siitä lopulta muotoutuu jotain, koska mielikuvitus ruokkii itse itseään. Kannattaa siis vain tehdä ja tehdä. Kaiken tekemisen ei tarvitse eikä pidä perustua johonkin suunnattoman suureen inspiraatioon. Inspiraatio on valtava hekumallinen etuoikeus, eli siihen ei pidä tuudittautua liikaa. Näin koen asian itsekin. On vain alettava töihin, inspiraatio tulee, jos on tullakseen työn ohessa. :) |
Stone 07.03.2021 16:01:00 (muokattu 07.03.2021 19:30:33) | |
---|
Tuuleenhuutaja: Näin koen asian itsekin. On vain alettava töihin, inspiraatio tulee, jos on tullakseen työn ohessa. :) Noinhan se toki menee. Ettei tässä vaan olisi kyse "kroonisesta laiskuudesta" enemmänkin :D Edit. Sen verran tämä ainakin poiki, että tuli pakotettua itsensä niskasta ylös ja tuli treenattua vuosiin yli tunti putkeen, kun erästä suosikki biisiä opettelin videon kera. Kenties saa taas "punaisesta langasta" kiinni itsekseenkin... "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Epämuusikko 07.03.2021 22:23:07 | |
---|
Olen lakannut odottamasta inspiraatiota ajat sitten. joka päivä duunia aiheen parissa. Välillä voi, ja pitääkin vaihtaa aihetta, mutta kun muistaa ettei ole koskaan valmis niin "jaksaa" painaa. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Stone 08.03.2021 08:23:22 | |
---|
Epämuusikko: Olen lakannut odottamasta inspiraatiota ajat sitten. joka päivä duunia aiheen parissa. Välillä voi, ja pitääkin vaihtaa aihetta, mutta kun muistaa ettei ole koskaan valmis niin "jaksaa" painaa. Tämä on harrastus, jossa ei koskaan tule valmiiksi ja oma taso on tämä (mikä sitten onkaan), niin ne realiteetit olen hyväksynyt aikoja takaperin lopulta. Tottakai aina on kehitettävää ja tyytyväinen olen niihin pieneenkin kehittymisen hetkiin, jos sitä yhä tapahtuu. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Funkånaut 08.03.2021 08:45:06 | |
---|
Epämuusikko: Olen lakannut odottamasta inspiraatiota ajat sitten. joka päivä duunia aiheen parissa. Välillä voi, ja pitääkin vaihtaa aihetta, mutta kun muistaa ettei ole koskaan valmis niin "jaksaa" painaa. Näinhän se on, inspiraatiota reenaamiseen voi odottaa sohvan pohjalla maailman tappiin. Järkevämpää vain reenata, vaikkei inspiraatiota juuri sillä hetkellä ole, kyllä se yleensä hetken veivaamisen jälkeen taas löytyy. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
Kefiiri 08.03.2021 10:00:19 | |
---|
Tunnistan hyvin tilanteen että kotioloissa ei vaan jaksa treenata. Itsellä on yhden "sivuinstrumentin" kanssa sama tilanne. Treeneissä sitä soittelee ja keikan uhatessa kertailee kotonakin mutta ei vapaaehtoisesti. Alkuun oli motivaatiota, mutta jonnekin se on kadonnut. Kyseessä ei ole ihan pelkän laiskuuden kaltainen simppeli juttu, luulen että se voi liittyä suorituspaineisiin? Rupeaa ihan naurattamaan omat "suorituspaineet"... mutta laiskuudesta on kokemusta myös ja se on eri asia. En ole musiikin asiantuntija. |
Stone 08.03.2021 11:34:03 | |
---|
Kefiiri: Tunnistan hyvin tilanteen että kotioloissa ei vaan jaksa treenata. Itsellä on yhden "sivuinstrumentin" kanssa sama tilanne. Treeneissä sitä soittelee ja keikan uhatessa kertailee kotonakin mutta ei vapaaehtoisesti. Alkuun oli motivaatiota, mutta jonnekin se on kadonnut. Kyseessä ei ole ihan pelkän laiskuuden kaltainen simppeli juttu, luulen että se voi liittyä suorituspaineisiin? Olen miettinyt kanssa tätä, että treenit tai keikka, niin silloin on skarppina ja sitä tekee mielikseen, mutta muuten ei. Ehkä se tietty "spirit" puuttuu kotioloissa ja se kaikki ympäristö, joka ruokkii tai minkä saa vaan treeni tai tositoimissa. Ehkä... "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Jester44 09.03.2021 01:34:26 | |
---|
Jos on joskus ollut inspiroitunut voi kenties olla sitä joskus uudelleenkin, välillä pitää "rauhoittua". Eikai kukaan voi olla koko ajan inspiroitunut, vai voiko? |
Tuuleenhuutaja 09.03.2021 06:51:56 | |
---|
Jester44: Jos on joskus ollut inspiroitunut voi kenties olla sitä joskus uudelleenkin, välillä pitää "rauhoittua". Eikai kukaan voi olla koko ajan inspiroitunut, vai voiko? Ei voi. Muutamat parhaat ja nopeasti syntyneet iskelmäteokseni ovat päätyneet myös eri äänitteille. Lieneekö ns. inspiraatiolla ollut osuutensa olosuhteineen asiaan. ;) |
Jester44 09.03.2021 20:23:29 | |
---|
Tuuleenhuutaja: Ei voi. Muutamat parhaat ja nopeasti syntyneet iskelmäteokseni ovat päätyneet myös eri äänitteille. Lieneekö ns. inspiraatiolla ollut osuutensa olosuhteineen asiaan. ;) Inspiraatiota vai ihan vaan raakaa lahjakkuutta, missä menee raja? =) |
Stratus 10.03.2021 02:06:23 | |
---|
Opettele joku biisi/soolo/riffi mikä kuulostaa itsestäsi hyvältä niin eiköhän se sieltä löydy. |
Kefiiri 10.03.2021 09:32:19 (muokattu 10.03.2021 10:26:37) | |
---|
Stratus: Opettele joku biisi/soolo/riffi mikä kuulostaa itsestäsi hyvältä niin eiköhän se sieltä löydy. Mutta miten saa houkuteltua itsensä siihen opetteluhommaan? Niskasta kiinni vaan ja hommat käyntiin... metodi on toimiva ja monesta yhteydestä tuttu. Jos sen saisi toimimaan ihan kaikessa tekemisessä, Leonardo da Vincikin jäisi äkkiä toiseksi monipuolisuudessa. Mitenkähän se sen teki? Voiko olla kiinnostunut ihan kaikesta, myös semmoisesta mikä ei kiinnosta? En ole musiikin asiantuntija. |
Zibaldone 10.03.2021 11:15:14 (muokattu 10.03.2021 11:16:09) | |
---|
Liike luo energiaa. Liiku oikeaan suuntaan. Rakenna ympäristö joka on inspiroiva. "Your environment will eat your goals and plans for breakfast." --- Steve Pavlina |
Kefiiri 10.03.2021 16:26:35 (muokattu 10.03.2021 16:26:47) | |
---|
Kyllä vaan, ympäristöllä on vaikutusta. Googlasin tuon Steve Pavlinan, vakuuttava tyyppi mutta kovin vuolassanainen! Täytyy silti lukea siltä muutamat blogikirjoitukset, sieltä näemmä selviää kaikenlaista, elämän tarkoitus ja muuta kiintoisaa :) En ole musiikin asiantuntija. |