Tomtom 20.01.2025 11:39:12 | |
---|
En seuraa enkä kuuntele. Ollaan jo niin kaukana alkuperäisestä eurovision- laulukilpailu-ideasta että periaatteesta boikotoin. Maailma toki muuttuu mutta ainakin tämän asian kohdalla olen todennut että minä en. Paheksun myös että nykyistä ideologiaa toteutetaan verovaroin. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Pauli Lappalainen 20.01.2025 12:13:55 | |
---|
Tomtom: En seuraa enkä kuuntele. Ollaan jo niin kaukana alkuperäisestä eurovision- laulukilpailu-ideasta että periaatteesta boikotoin. Maailma toki muuttuu mutta ainakin tämän asian kohdalla olen todennut että minä en. Paheksun myös että nykyistä ideologiaa toteutetaan verovaroin. Eikös tuo ole ajatukseltaan kappale/biisikilpailu eikä niinkään laulukilpailu. Ainakaan siinä mielessä mitä yleensä laulukilpailulla tarkoitetaan. Eurovision song contest |
Vessajono 20.01.2025 12:24:50 (muokattu 20.01.2025 12:25:22) | |
---|
Milkop: En ole kovinkaan kiinnostunut näistä voimistelukisoista. Mä olin sen verran kiinnostunut, että olin mukana huseeraamassa yhtä kisabiisiä, mut ei päästy jatkoon. Mutta muuten ei kyllä varsinaisesti oo meikäläisen teekuppi nämä skabat. Duro: Veikkaan ettei Vessajono paljoo kysele miten missä ja kuinka Menneniä käyttää. |
Sax-pappa 20.01.2025 13:10:05 | |
---|
Pauli Lappalainen: Eikös tuo ole ajatukseltaan kappale/biisikilpailu eikäSho niinkään laulukilpailu. Ainakaan siinä mielessä mitä yleensä laulukilpailulla tarkoitetaan. Eurovision song contest Näinhän se periaatteessa oli. Alkuperäinen ajatus hämärtyi siinä vaiheessa kun säestävästä orkesterista luovuttiin. Ulkomusiikilliset asiat ovat nousseet pinnalle. Eurovision show contest. |
Gritsen 20.01.2025 14:46:51 | |
---|
Kummasti suurin osa viisujen voittajabiiseistä ovat edelleenkin olleet hyvin vahvoja popkappaleita. |
Tomtom 20.01.2025 14:51:38 | |
---|
Pauli Lappalainen: Eikös tuo ole ajatukseltaan kappale/biisikilpailu eikä niinkään laulukilpailu. Ainakaan siinä mielessä mitä yleensä laulukilpailulla tarkoitetaan. Eurovision song contest No joo, tässä olen kyllä väärässä. Ehkä tuo ideologinen puoli on se mikä ei itselle maistu. Mutta hyvä että jollekin maistuu. Jos saisin itse päättää niin palattaisiin Lapponia-aikoihin ja Ossi Runne johtaisi orkesteria, ei sekään ehkä olisi ihan timanttia enää nykypäivänä. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Henri Henri Olavi 20.01.2025 14:55:48 (muokattu 20.01.2025 14:56:29) | |
---|
Tomtom: Ehkä tuo ideologinen puoli on se mikä ei itselle maistu. Olen ehkä tyhmä, mutta en tiedä mikä on Euroviisujen ideologinen puoli. Paitsi toki yhdistää kansoja leikkimielisen skaban siivellä. Minusta siinä ei ole mitään vikaa. Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää |
Tomtom 20.01.2025 15:08:17 | |
---|
Henri Henri Olavi: Olen ehkä tyhmä, mutta en tiedä mikä on Euroviisujen ideologinen puoli. Paitsi toki yhdistää kansoja leikkimielisen skaban siivellä. Minusta siinä ei ole mitään vikaa. Tiedän että olet kyllä älykäs ja veikkaan että tiedät mistä puhutaan, en nyt ihan tarkoituksella lähde avaamaan sen enempää, keskustellaan ennemmin uusista kilpailijoista. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Manteloa 20.01.2025 15:11:30 | |
---|
Henri Henri Olavi: Olen ehkä tyhmä, mutta en tiedä mikä on Euroviisujen ideologinen puoli. Paitsi toki yhdistää kansoja leikkimielisen skaban siivellä. Minusta siinä ei ole mitään vikaa. Kokemukseni perusteella uskallan kysyä, että onko leikkimielisiä skaboja? Varsinkin, kun jonkinlaiset ihmiset näkee koko elämän yhtenä skabana ja osaavat kyllä käyttää kyynärpää-taktiikkaa vähän siellä sun täällä. Yritin keksiä elämässäni edes jotain järkevää, mutta totean vain:
Sankarin ja antisankarin suurin ero kait siinä, että sankarilla on toimissaan tarvittavaan voimankäyttöön oikeuttava syy. |
Henri Henri Olavi 20.01.2025 15:19:31 | |
---|
Tomtom: Tiedän että olet kyllä älykäs ja veikkaan että tiedät mistä puhutaan No en mä kylä löydä mitään ideologiaa Euroviisuista muuta kuin hyvän meiningin ja karnevaalin. Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää |
Henri Henri Olavi 20.01.2025 15:19:57 | |
---|
Manteloa: Kokemukseni perusteella uskallan kysyä, että onko leikkimielisiä skaboja? Varsinkin, kun jonkinlaiset ihmiset näkee koko elämän yhtenä skabana ja osaavat kyllä käyttää kyynärpää-taktiikkaa vähän siellä sun täällä. Kaikki skabat ovat leikkiä. Sotakin, vaikka kamalaa sellaista. Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää |
mpekkanen 20.01.2025 15:24:03 | |
---|
Henri Henri Olavi: No en mä kylä löydä mitään ideologiaa Euroviisuista muuta kuin hyvän meiningin ja karnevaalin. Etkö tosiaan keksi mikä niissä kisoissa on oleellista. Seksuaalivähemmistön juhlahan se on. Musiikki on täysin sivuasia ja tärkeintä on, että esiintyjällä on näyttävä show ja se, että on esiintyjä kuuluu seksuaalivähemmistöön. |
Henri Henri Olavi 20.01.2025 15:31:53 (muokattu 20.01.2025 15:32:24) | |
---|
mpekkanen: Etkö tosiaan keksi mikä niissä kisoissa on oleellista. Seksuaalivähemmistön juhlahan se on. Musiikki on täysin sivuasia ja tärkeintä on, että esiintyjällä on näyttävä show ja se, että on esiintyjä kuuluu seksuaalivähemmistöön. Miten seksuaalivähemmistö on ideologia? Onko heteroenemmistö ideologia? Entä aseksuaalit? Onko se ideologia? Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää |
mpekkanen 20.01.2025 15:34:58 | |
---|
Henri Henri Olavi: Miten seksuaalivähemmistö on ideologia? Onko heteroenemmistö ideologia? Entä aseksuaalit? Onko se ideologia? Euroviisujen tarkoitus on edistää seksuaalivähemmistöjen asiaa. Ei sitä varmaan kukaan ääneen myönnä, mutta niin se vain on. |
Henri Henri Olavi 20.01.2025 15:36:39 | |
---|
mpekkanen: Euroviisujen tarkoitus on edistää seksuaalivähemmistöjen asiaa. Ei sitä varmaan kukaan ääneen myönnä, mutta niin se vain on. Ai sekö on niiden kisojen tarkoitus? Miksei tätä ole kerrottu missään? Kaikki luulee, että kyse on viihteestä ja musiikkikilpailusta, vaikka todellisuudessa kyse onkin vaarallisen ideologian rummutuksesta ja pakottamisesta. Tämähän pitää saada uutisiin, että ihmiset tietävät mitä katsovat! Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää |
Henri Henri Olavi 20.01.2025 15:45:34 (muokattu 20.01.2025 16:30:22) | |
---|
Kyllä se on niin, että ne ideologiat ovat ihan siellä vastaanottajan omassa päässä. Euroviisuissa on kyse siitä, millä maalla on tykein veto kaikkinensa. Se voi olla homoa tai heteroa tai kumpaakin yhtäaikaa, muttei siinä mitään ideologiaa ole. Se että seksuaalivähemmistöt ovat ottaneet sen omakseen, ja että he myös näkyvät ja kuuluvat sekä katsojissa, että kilpailijoissa, ei tee siitä ideologista. Filosofisesti ideologia on "ryhmäintressien sävyttämä aatejärjestelmä". En usko että kaikilla seksuaalivähemmistöön kuuluvilla ihmisillä on jokin tietty yhteinen ryhmäintressi. Muu kuin tietenkin se, että tulevat nähdyksi ja kohdelluiksi tasa-arvoisesti kaikkien muiden kanssa. Ei ideologiaa siinä. Semiotiikassa "ideologia kulttuurisena tai sosiaalisena merkkijärjestelmänä voi olla arvoista, ajatuksista, asenteista, ideaaleista, uskomuksista, opeista ja moraalisista tai poliittisista näkemyksistä muodostuva tulkinnallinen viitekehys, joka vaikuttaa siihen, miten havaitsemme tai tulkitsemme jotakin asiaa, tilannetta tai tapahtumaa". Tämä pätee siis vastaanottajaan, joka katsoo Euroviisuja omien ideologisten lasiensa läpi. Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää |
Tomtom 20.01.2025 17:16:19 | |
---|
Tätä just tarkoitin ja myönnän että omat lasini ovat vanhat ja huuruiset. Mutta kuten sanottu, hyvä että jollekin maistuu ja se on myös totta että tykein veto voittaa. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Sertzo S. 21.01.2025 10:11:21 | |
---|
Uudet sukupolvet "muovisine musiikinmakuineen" ovat muokanneet kisat erilaisiksi visuaalisine riekkumisesiintyjineen. Meitä iäkkäämpiä kisat eivät siksi enää juurikaan kiinnosta, eikä niissä äänestetä. Eräänlaisten lippujen liehuminen yleisön joukossa myös saattavat ärsyttää monia. Humpassa on katetta. Ainakin ennen oli. ;) |
Ali 21.01.2025 10:42:55 | |
---|
Ich komme menis ihan hyvin Devin Townsendin uusimmille levyille. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs |
Henri Henri Olavi 21.01.2025 10:53:46 | |
---|
Sertzo S.: Uudet sukupolvet "muovisine musiikinmakuineen" ovat muokanneet kisat erilaisiksi visuaalisine riekkumisesiintyjineen. Meitä iäkkäämpiä kisat eivät siksi enää juurikaan kiinnosta, eikä niissä äänestetä. Eräänlaisten lippujen liehuminen yleisön joukossa myös saattavat ärsyttää monia. Mulla on mennyt toisinpäin. Lapsena, teininä ja aiemmin aikuisena, joku Euroviisut ei voinut vähempää kiinnostaa. Vasta nyt kun olen lähes 50 ja siihen on tullut tuo karnevaali mukaan, skabat kiinnostaa ilmiönä jonkin verran. Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää |