Aihe: Laulut, joissa artisti mainitsee itsensä
1 2 3 4 5 6
Vessajono
26.07.2024 12:24:57
nahkalipsi: Jaa jos kerta Artistiksi lasketaan myös bändi niin ekaksi tuli mieleen jo mainittu Eppu Normaali mutta myös Dingo mainitsee Dingo -nimensä Nimeni on Dingo -nimisessä kappalessa!
Joka ikävä kyllä ei löydy Nimeni on Dingo -nimiseltä albumilta. Muutoin värisuora olisi ollut täydellinen.

Oon kyllä aina ihmetellyt, että mikä lie sit on ollu se syy miksi biisi jäi b-puoleksi. Käsittääkseni se kuitenkin oli olemassa jo siinä vaiheessa, kun sitä ekaa levyä tehtiin.
Alfons Åberg: "Otin piirroshaasteen vakavasti, koska panoksena kuitenkin sekä Heikki Kinnusen tyttäreen vaikutuksen tekeminen että tulevat ruskean viinan ottamiset."
Yallup
26.07.2024 12:30:17
J. Karjalainen mainitsee itsensä J. Karjalainen kappaleessa "Karilla On Saksofoni" ja myös itsensä Lännen Jukka (Karjalainen) kappaleessa "Minä, Vili ja Charlie"

Pate Mustajärvi mainitsee Pate Mustajärvi kappaleessa "Pienestä pitäen"

Frederik mainitsee Frederik kappaleessa "Junttidiskon Kuninkaat"

Chorale mainitsee Chorale kappaleessa "Suomidancee"

Deep Purple mainitsee (Roger) Grover ja (Ian) Gillan kappaleessa "MTV"
"Tosta se taitaa lähteä.."
Zed
26.07.2024 12:55:25 (muokattu 27.07.2024 12:34:05)

Ahkerat Simpanssit - Sukuelin tuulessa: https://www.youtube.com/watch?v=SyGDY9AwzTE

"Lööpissä luki: "Tommi paloitteli kuusi", mutta minun laskujeni mukaan niitä oli seitsemän."
"Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana" | "Hajusta hanskansa tunnistaa"
Yallup
27.07.2024 08:56:36
Mira Luoti mainitsee itsensä Mira (Luoti) kappaleessa "Matti, Iivari, Risto ja Aarne"

Jope Ruonansuu mainitsee (Jope) Ruonansuu kappaleessa "Lupaan Kaiken"

Raappana mainitsee Raappana kappaleissa "Kiitollisuutta" ja "Luotu Ajamaan"

Matti Nykänen mainitsee Matti (Nykänen) kappaleissa "Ehkä otin, ehkä en" ja "Jokainen tsäänssi on mahdollisuus"

Sleepy Sleepers mainitsee Sleepy Sleeper kappaleessa "Sleepy Sleep"

Rammstein mainitsee Rammstein kappaleissa "Rammstein", "Wollt ihr das Bett in Flammen sehen?" ja "Das Modell"
sub zero
27.07.2024 10:33:57 (muokattu 27.07.2024 10:34:27)
Jos saisi aina kokonisen lauseen lyriikoista (ja enempi ei ole pahitteeksi), että millä tavalla artisti viittaa itseensä, niin olis enemmän miltä tässäkin ketjussa.
"Musiikki loppui täysin Brahmsiin; ja jo Brahmsissa alan kuulla koneiden melua." -Ludwig Wittgenstein, 1930
Zed
27.07.2024 12:37:28 (muokattu 27.07.2024 12:38:15)

sub zero: Jos saisi aina kokonisen lauseen lyriikoista (ja enempi ei ole pahitteeksi), että millä tavalla artisti viittaa itseensä, niin olis enemmän miltä tässäkin ketjussa.

Mainio kehitysidea, joten toiveenne, poju, on osaltani toteutunut: editoitsin näet viestejäni lisäämällä mahdollisen yleiskuvauksen sekä avainrivin!
"Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana" | "Hajusta hanskansa tunnistaa"
Alfons Åberg
27.07.2024 13:40:12
Onko kukaan laskenut, monessako Yön biisissä mainitaan yö?
"Oh yeah, ketchup please. Die Hard kakkone"
Yallup
28.07.2024 07:40:40 (muokattu 28.07.2024 11:11:37)
Irwin Goodman mainitsee Irwin (Goodman) kappaleessa "Keisari Irwin 1". (Tehkää musta keisari Irwin Ensimmäinen niin minä annan leipää ja sirkushuvia)

KWAN mainitsee KWAN ja Mariko useissa kappaleissa mm "WTF". (Niggas keep asking me who made my beat Im like my nigga Kwan yeah) ja "K.W.A.N". (K to the W A to the N) sekä Mariko kappaleessa "Rock Da House". (By the way: I'm Mariko from Helsinki / Finland And I ain't cold though Scandinavian)

Kollaa kestää mainitsee Kollaa kestää kappaleessa "Musti sotakoira". (HUHHAHHEI, JA KOLLAA KESTÄÄ! Mielessä liikkuivat vain Kollaat ja Raatteet)

Alivaltiosihteeri mainitsee Alivaltiosihteeri kappaleessa "Alivaltiosihteeri". (Se on Alivaltiosihteeri: hidas mutta kankea Se on Alivaltiosihteeri: selkä rautakankea)
hevikivinen
28.07.2024 12:30:29
Jenni Vartiainen mainitsee itsensä kappaleessa Duran Duran. "Tätä tunnetta uutta ei pääse Jenni pakoon."
Elämä on lyhyt, mutta kestää kauan. (Jukka Pakkanen)
hevikivinen
28.07.2024 12:46:20
Yallup: Deep Purple mainitsee (Roger) Grover ja (Ian) Gillan kappaleessa "MTV"

Kappaleessa mainitaan nimet Grover ja Gillian. Epäilemättä on selvää, keihin siinä viitataan, mutta nimet eivät ole silti oikeita.
Elämä on lyhyt, mutta kestää kauan. (Jukka Pakkanen)
JC
28.07.2024 12:52:51
Ringo ja Aku
Yallup
28.07.2024 18:06:37
Little Richard mainitsee itsensä kappaleissa "King of Rock and Roll". (The King! King Richard is back! Long live the King!) ja "Joy to the World". (Hey, y'all, Little Richard's in town. I got the rock 'n' roll, and I'm gonna put it down)

Danny (feat. Aki Tykki) mainitsee Iso-D ("Milloin Iistä tuli Dee") - eli itsensä kappaleessa "Aina ikävä jonnekin"
Voitto Ankka
28.07.2024 23:06:48
"Laulaja kun osoittautuu Mustajärven Pateksi, siinä repee rappaus ja siinä liukee lateksi"
Pate Mustajärvi: Elämässä pitää olla runkkua
Toki Leskistä alunperin.

"Erkki oli rasvapää ja Leena oli punk, Popedan showssa he sattuivat kohtaamaan"
Popeda: Erkki ja Leena

"Motorhead, you can call me Motorhead, alright"
Motörhead: Motorhead
Toki Hawkwindia alunperin.

"My name is David Allen Coe, and I'm from Dallas, Texas"
David Allen Coe: Willie, Waylon and Me

j.
Pois alta vaan, nyt lasketaan, en pelkää ollenkaan!
sub zero
29.07.2024 00:18:36
Voitto Ankka: Pate Mustajärvi: Elämässä pitää olla runkkua
Toki Leskistä alunperin.

(Mustajärvi on siis muuttanut noita Juicen sanoituksia, jos jollekin on epäselvää)
"Musiikki loppui täysin Brahmsiin; ja jo Brahmsissa alan kuulla koneiden melua." -Ludwig Wittgenstein, 1930
Yallup
30.07.2024 16:59:39
Paula Koivuniemi mainitsee Paula (Koivuniemi) kappaleessa "Kuka pelkää Paulaa". (Kuka pelkää Paulaa, vaadithan - oikean, haluan vain laulaa)

Kaija Koo mainitsee Kaija Kokkola kappaleessa "Hillitse itsesi". (Hikisiä ja outoja lintuja, jotka haluu päästä riehumaan. Hillitse itsesi, Hei hillitse, hillitse itsesi Kaija Kokkola)
Yallup
04.08.2024 08:09:21
Juice ja Välikausitakki mainitsee Välikausitakki kappaleessa "Anne on kaunein" (Kun lähdit kelkkaan Jacquesin (de la Fontaine) me perustimme Välikausitakin ja nyt se meitä lohduttaa)

Kari Peitsamo ja Ankkuli mainitsee Ankkuli kappaleessa "Kauppaopiston naiset". (On se hyvä että tässä maailmassa on, vielä jotain tavallista - Joka ei sekoile vaan sheikkaa - Eikä ole kuullutkaan Ankkulista) - tosin kappaleessa ei soita Ankkuli, vaan Juice-bändin jäsenet - jopa Juice taustalaulajana.

Lisäksi heillä on kappale "Ankkuli" jossa se on vain biisin nimessä kuten myös kappaleissa "Balladi Kari Peitsamosta", "Toinen balladi Kari Peitsamosta", "Kari Peitsamon ensimmäinen protestilaulu", "Karin syntymä", "Kari vanhana", "Karin autokoulu", "Karin blues", "Karin virallinen vaalibiisi" ja "Kari-rapsodia"
Yallup
06.08.2024 17:43:53
Atomirotta mainitsee itsensä kappaleessa "Älä Pelkää (Atomirottaa)" (Älä pelkää Atomirottaa. Ei mun takii tarvi rokotusta ottaa)

Sanni mainitsee itsensä kappaleissa "Sanni" (Sä paneskelet Alusvaatemallii Mut sen nimi Ei oo SANNI) ja "Timantit on ikuisia" (Nyt kun meette baariin tai S-Markettiin Kuuntelette Sannii)
JC
10.08.2024 17:28:07
Kuinkahan monta biisiä löytyy, jonka sanoituksessa artisti viittaa itseensä minä- (tai mä tms) sanalla? Ake, Make, Pera ja mä tuli ensimmäisenä mieleen.
Hannubal
10.08.2024 18:28:15 (muokattu 10.08.2024 18:28:46)
Jukka Poika mainitsee itsensä muistaakseni useinkin varhaisemmassa tuotannossaan, esim Kapteeni Ä-ni -yhtyeen biiseissä.

Esimerkkinä biisi nimeltä Rullaan:

"Kun on alla vanha kolmivaihteinen,
lavealla tiellä mä taiteilen.
Jukka Poika, sankari pyöräteiden,
kulkija kestävän kehityksen."

Samassa biisissä hän mainitsee etunimensä myös tyyliin "kun Jukka polkee, niin pyörä kulkee" tai "Vanha fillari on mun limusiini, se on mun yksityinen Jukka-mobiili".
Maantietä matkaa kiljuton, kaljaton mies.
On Every Street
11.08.2024 11:57:06
The Jesus and Mary Chainin uusimmalta levyltä single nimeltä JAMCOD. Eli akronyymi "Jesus And Mary Chain OverDose".

Walesiläisen Catatonia-yhtyeen ensimmäisellä levyllä on kappale nimeltään Sweet Catatonia. Muistaakseni tuon oli alun perin tarkoitus olla ko. bändin nimi sellaisenaan, mutta tuo adjektiivi sitten pudotettiin pois.

Ja tietysti Bo Diddleyn Bo Diddley ja Hey! Bo Diddley.
Cat food, cat food, cat food, again!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)