Aihe: Jeff Hanneman R.I.P.
1 2 3
xjas73
04.05.2013 22:20:06

mpekkanen: Ihan vain tiedoksi,että maksa ei ole ihan ensimmäinen sisuskalu joka sanoo sopimuksen irti viinanjuonnista. Sitä ennen tuhoutuu jo munuaiset ja haima. Jos alkoholilla meinaa tappaa itsensä niin siinä on muutenkin niin huonossa kunnossa loppuvaiheessa että minkäänlainen soittaminen ei onnistu tai mikään muukaan. Kaveri kuoli kuitenkin ihan sairaalassa,eikä missän spurgu kämpillä.
Varmastikkaan alkoholi ei ole ollut hyväksi kaikkien muiden lääkkeiden kanssa mitä hän on joutunut syömään,mutta kuolin syyksi en kaljan juontia kyllä usko.

Itsellä on krooninen maksatulehdus ,että on jotain tietoa asiasta ja syövän takia joudun syömään erittäin voimakkaita lääkkeitä. Silti olen ollut hengissä 4 vuotta kun syöpä on nujerrettu ja joudun vieläkin syömään kovia lääkkeitä. Jos tässä meinaisin itseni tapattaa juomalla niin se tuskin onnistuisi siinä ajassa missä Jeff sai sen hämähäkinpureman eli 2011. Kahdessa vuodessa se ei onnistu. Toki siinä voi saada haimatulehduksen ja ehkä itse maksatulehduksen takia maksakirroosin(eli maksasyövän),mutta on aika epätodennäköistä että siinäkään tapauksessa henki lähtisi kahdessa vuodessa. Sairaalassa tuskin alkoholi juomia juo kukaan ,edes amerikassa.

Oikeasti harmi,että hyvä muusiikko lähti. Toivoisin että puheet jostain kaljan kittaamisesta olisivat miehen tappaneet loppuisivat.

Toiveesi ei toteudu. Itse asiassa spurgut kuolevat yleensä sairaalassa alkoholisairauksiin, mutta toki myös kodeissaan. Maksa- ja haimasairaudet tulevat yleensä kuvioihin alkoholin suurkulutuksesta johtuen. Se on täysin yksilökohtaista mikä elin sippaa ensimmäisenä. Toki syöpä voi tulla absolutistillekin, sitä en kiistä. Ja sitä paitsi et tiedä mitä muita sairauksia sillä oli. Todennäköisesti korkea verenpaine, diabetes ym. En väitä tietäväni faktoja, mutta tässähän spekuloidaan vain ilmeisiä vaihtoehtoja. Hanneman on kuitenkin todennäköisesti törpötellyt ainakin 20-30 vuotta ja useimmilla kroppa ei kestä. Ja tietenkin vaikuttavana tekijänä on varmasti tuo hämähäkin purema, jonka hoidot jo valmiiksi heikkoon elimistöön ovat voineet olla tuhoisia. Sitä paitsi, eihän Hanneman ole soittanut studiolevyilläkään sooloja lukuunottamatta sitten 90-luvun, niin eiköhän tämäkin jotain kerro.

(Mutta hei painotan, olemme keskustelupalstalla Suomessa, kukaan täällä ei todennäköisesti tiedä absoluuttista totuutta :))
mpekkanen
04.05.2013 22:59:52
xjas73: Toiveesi ei toteudu. Itse asiassa spurgut kuolevat yleensä sairaalassa alkoholisairauksiin, mutta toki myös kodeissaan. Maksa- ja haimasairaudet tulevat yleensä kuvioihin alkoholin suurkulutuksesta johtuen. Se on täysin yksilökohtaista mikä elin sippaa ensimmäisenä. Toki syöpä voi tulla absolutistillekin, sitä en kiistä. Ja sitä paitsi et tiedä mitä muita sairauksia sillä oli. Todennäköisesti korkea verenpaine, diabetes ym. En väitä tietäväni faktoja, mutta tässähän spekuloidaan vain ilmeisiä vaihtoehtoja. Hanneman on kuitenkin todennäköisesti törpötellyt ainakin 20-30 vuotta ja useimmilla kroppa ei kestä. Ja tietenkin vaikuttavana tekijänä on varmasti tuo hämähäkin purema, jonka hoidot jo valmiiksi heikkoon elimistöön ovat voineet olla tuhoisia. Sitä paitsi, eihän Hanneman ole soittanut studiolevyilläkään sooloja lukuunottamatta sitten 90-luvun, niin eiköhän tämäkin jotain kerro.

(Mutta hei painotan, olemme keskustelupalstalla Suomessa, kukaan täällä ei todennäköisesti tiedä absoluuttista totuutta :))

Joo. Itsellä oli myös tuo krooninen maksatulehdus jo ennen sitä syöpää. Se mitä tässä niinkuin ajattelin ettei ensimmäisenä pitäisi tehdä johtopäätöstä että mies on kuollut viinan takia,vaikka sitä on paljon juonutkin.
Pitäisi muistaa ja arvostaa miestä ,eikä heti tehdä omia diagnooseja asioista joista ei kuitenkaan tiedä juuri mitään. Jos halutaan kunnioittaa miehen muistoa niin silloin voisi jättää nämä omat lääkäri tulkinnat pois ainakin tällaisilta sivuilta. Se on sitten eriasia jos haluaa miehen niskaan heittää lokaa vielä hänen kuoltuaankin.
xjas73
05.05.2013 09:12:16

mpekkanen: Joo. Itsellä oli myös tuo krooninen maksatulehdus jo ennen sitä syöpää. Se mitä tässä niinkuin ajattelin ettei ensimmäisenä pitäisi tehdä johtopäätöstä että mies on kuollut viinan takia,vaikka sitä on paljon juonutkin.
Pitäisi muistaa ja arvostaa miestä ,eikä heti tehdä omia diagnooseja asioista joista ei kuitenkaan tiedä juuri mitään. Jos halutaan kunnioittaa miehen muistoa niin silloin voisi jättää nämä omat lääkäri tulkinnat pois ainakin tällaisilta sivuilta. Se on sitten eriasia jos haluaa miehen niskaan heittää lokaa vielä hänen kuoltuaankin.

Todennäköisin johtopäätös tulee tietenkin ensimmäisenä mieleen. Sitä paitsi yrität itse tulkita asiaa sillä lailla miten haluaisit sen olla. Ainoa fakta mitä on julkaistu kuolinsyyksi on maksasairaus. Lisäksi faktana voidaan pitää Hannemanin kovaa juopottelua ja hämähäkin pistosta. Kaikki muu on päättelyä ja spekulointia.

Ei tarvitse jättää kirjoitteluista omia tulkintoja tai spekulaatioita pois, koska tätä vartenhan keskustelupalstat ovat olemassa. Kyllä se on loppupeleissä lukijan omalla vastuulla arvioida mikä on faktaa ja fiktiota (ylipäätään netissä ja varsinkin keskustelupalstoilla).
Hynkel
05.05.2013 09:20:56
mpekkanen: Ihan vain tiedoksi,että maksa ei ole ihan ensimmäinen sisuskalu joka sanoo sopimuksen irti viinanjuonnista.

Ihan vain tiedoksi, että kyllä vain monta kertaa on. Ja mistä sinä tiedät mikä Jeff Hannemanin terveydentila oikeasti oli, kun ei sitä tunnu tietäneen bändikaveritkaan? Alkoholin kanssa kamppailevien aliarviointia ja rumaa yksinkertaistamista tällainen besserwisserismi vailla todellista substanssia.
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Kiukkuli
05.05.2013 10:31:01
http://www.iltasanomat.fi/musiikki/art-1288562247987.html

No. Iltalehdistön uutiset eivät välttämättä ole luotettavammasta päästä.

Jokatapauksessa R.I.P. Jeff.
mpekkanen
05.05.2013 10:54:36
Itse käytin päihteitä koko 90-luvun ja se loppui oikeastaan vasta syöpään 2009. 90-luvulla join korillisen kaljaa ihan helposti joka päivä,ettei se tehnyt mulle mitään vaikutusta. Siihen päälle meni kyllä vielä liuta monia muita päihteita.
Sairaalasta olen kuullut sellaisen että alkoholisteilla kärsii aivot,suolisto,munuaiset,haima jo ennen maksaa yleensä. Lisäksi kun kavereita on kuollut noin 30 päihteiden käytön takia voin sanoa kyllä siitäkin jotain. Yksikään ei kuollut sairaalassa.

Minusta on kummallista jos on kitaristi/taiteilija tai ihan kuka tahansa niin faktoja tietämättä myös sen ihmisen "fanit" on heti leimaamassa ilman oikeata tietoa kuolinsyystä.
Varmaan ryyppääsi itsensä hengiltä,paskat ja kuset housussa jne...
Siis mitä!!!! Eikö pitäisi joskus vaikka ihan uskoa uutisia,eikä itse lisätä mitään mutu tuntumaa. Minulla ainakin syöpähoidot hajoittivat molemmat keuhkot ja on todella ihme että olen hengissä. Myös Jeff on voinut saada niin kovia myrkkyjä,että niitä ei olisi terveenkään ihmisen maksa kestänyt.

Kun kerroin että tunnen porukkaa joka on menehtynyt alkoholin ja muiden päihteiden takia niin siihen porukkaan ei kuulu myöskään sellaisia joiden maksa olisi sen kaverin tappanut. Toki kaikki ihmiset ovat yksilöitä,mutta itse en sellaisia tunne joiden maksa olisi ne tappanut. Minulla itsellä on myös krooninen maksatulehdus ja sitä ei saa ihan pienestä tissuttelusta.

Minusta jos on yhtään Slayer fani niin silloin sen tiedon pitäisi riittää,että maksa petti lääkityksien takia. Jos sen lisäksi on tarvetta alkaa heittämään omia versioita tapahtuneesta niin silloin kannattaisi miettiä onko tämä kyseinen kaveri eläessään ollut itselle edes millään lailla merkittävä.
sticky fingers
05.05.2013 11:14:17
mpekkanen: Itse käytin päihteitä koko 90-luvun ja se loppui oikeastaan vasta syöpään 2009. 90-luvulla join korillisen kaljaa ihan helposti joka päivä,ettei se tehnyt mulle mitään vaikutusta. Siihen päälle meni kyllä vielä liuta monia muita päihteita.
Sairaalasta olen kuullut sellaisen että alkoholisteilla kärsii aivot,suolisto,munuaiset,haima jo ennen maksaa yleensä. Lisäksi kun kavereita on kuollut noin 30 päihteiden käytön takia voin sanoa kyllä siitäkin jotain. Yksikään ei kuollut sairaalassa.

Minusta on kummallista jos on kitaristi/taiteilija tai ihan kuka tahansa niin faktoja tietämättä myös sen ihmisen "fanit" on heti leimaamassa ilman oikeata tietoa kuolinsyystä.
Varmaan ryyppääsi itsensä hengiltä,paskat ja kuset housussa jne...
Siis mitä!!!! Eikö pitäisi joskus vaikka ihan uskoa uutisia,eikä itse lisätä mitään mutu tuntumaa. Minulla ainakin syöpähoidot hajoittivat molemmat keuhkot ja on todella ihme että olen hengissä. Myös Jeff on voinut saada niin kovia myrkkyjä,että niitä ei olisi terveenkään ihmisen maksa kestänyt.

Kun kerroin että tunnen porukkaa joka on menehtynyt alkoholin ja muiden päihteiden takia niin siihen porukkaan ei kuulu myöskään sellaisia joiden maksa olisi sen kaverin tappanut. Toki kaikki ihmiset ovat yksilöitä,mutta itse en sellaisia tunne joiden maksa olisi ne tappanut. Minulla itsellä on myös krooninen maksatulehdus ja sitä ei saa ihan pienestä tissuttelusta.

Minusta jos on yhtään Slayer fani niin silloin sen tiedon pitäisi riittää,että maksa petti lääkityksien takia. Jos sen lisäksi on tarvetta alkaa heittämään omia versioita tapahtuneesta niin silloin kannattaisi miettiä onko tämä kyseinen kaveri eläessään ollut itselle edes millään lailla merkittävä.

Minusta taas on kummallista, että kun joku spekuloi kuolinsyillä ja pohtii itselleen merkittävän henkilön kohtaloa, pitää aina yhden ja saman henkilö tulla 'mainostamaan' omaa päihdehistoriaansa ja ylittämään muiden näkemykset aiheesta omillaan. Lienee täällä muutkin lääkäreiden kanssa jutelleet joskus aiheesta.

Kuka tietää, mitä lääkkeitä Hannemann on saanut ja miten ne mihinkin ovat vaikuttaneet, mutta todennäköistä on, että pitkällä aikavälillä alkoholin käytöllä on ollut kuolemassa osansa.
...
Hynkel
05.05.2013 11:14:53
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Deathrace King
05.05.2013 17:18:31

mpekkaselle täältä vähän infoa. Kyllä se vaan on niin että Jeff dokas itsensä hengiltä, toki hämyrin puremalla on varmasti osuutensa. Erinomainen muusikko on nyt poissa, kaverihan sävelsi lähestulkoon kaikki Slayerin klassikkobiisit. Rauha hänen sielulleen.

"Jeff was drinking Heineken and vodka for breakfast, lunch and dinner up until a few months ago. The spider bite was no longer an issue with him, it was his drinking. He just never stopped. It is such a sad day for metal. He was Slayer."

http://www.thegauntlet.com/article/ … t-The-Spider-Bite.html#.UYZolsqrjs0
DYNAMITE plays faster and harder SCORPIONS. Keikkamyynti: toni.huhtiniemi@gmail.com
Jormaz
06.05.2013 09:41:06
mpekkanen: Kun kerroin että tunnen porukkaa joka on menehtynyt alkoholin ja muiden päihteiden takia niin siihen porukkaan ei kuulu myöskään sellaisia joiden maksa olisi sen kaverin tappanut. Toki kaikki ihmiset ovat yksilöitä,mutta itse en sellaisia tunne joiden maksa olisi ne tappanut.

No hei tosi kiva kuulla. Miten se liittyy Jeff Hannemaniin? Mä en tunne ketään joka olisi kuollut vierasesineeseen peräsuolessa joten tuskin se Hannemaninkaan kuolinsyy oli.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
mpekkanen
06.05.2013 10:23:06
Jormaz: No hei tosi kiva kuulla. Miten se liittyy Jeff Hannemaniin? Mä en tunne ketään joka olisi kuollut vierasesineeseen peräsuolessa joten tuskin se Hannemaninkaan kuolinsyy oli.

Niin kuten jo mainitsinkin niin itselläni on ollut krooninen maksatulehdus jo ennen syöpää. Syöpähoidot tuhosivat molemmat keuhkoni,mutta jäin henkiin vaikka joudun syömään kovia lääkkeitä koko loppuikäni. Voihan tietysti olla ,etten elä enää kovin kauan.syöpä on nujerrettu 4 vuotta sitten ja siihen on loppunut myös minun päihteiden käyttö ja tupakointi. Päihteitä ehdin vetää parikymmentä vuotta päivittäin ja joku korillinen kaljaa ei tuntunut tai näkynyt missään.
Siinä samassa ajassa ehti päihteisiin kuolla noin 30 kaveria ja heistä ei tosiaankaan yksikään kuollut sairaalassa tai edes siihen maksan pettämiseen,vaikka monella oli maksa minuakin huonommassa kunnossa.
Sydänkohtaus,erillaiset onnettomuudet,hoitamattomat diabeetekset,kaatumiset,yliannostukset jne...
Näistä ei kukaan kuollut sairaalassa vaan moni menehtyi johonkin sairaskohtaukseen krapulassa ja kotona. Osa kuoli myös väkivaltaisesti.

Jos halutaan kunnioittaa jonkun muistoa niin silloin ei kannattaisi itse lisäillä mitään sellaista mikä ei ole aivan faktaa. Jeff kuoli sairaalassa ja varmasti hänen päihteiden käyttöllä on ollut oma osuutensa maksan kuormittumiseen. Kuitenkaan sairaalassa ei kukaan juo viinaa ja hän on saanut niin kovia hoitoja,että ne olisivat voineet tappaa ihan raittiin miehenkin.

Edelleen siitä vainajan kunnioittamisesta niin Jeff ei kuollut mihinkään vieras esineeseen peräsuolessa ja en tunne kyllä ketään joka olisi siihenkään kuollut. Joku on voitu kyllä jossain päin maailmaa epäilemättä tappaa niin,mutta se ei liity tähän asiaan mitenkään.

Maailmaan kyllä mahtuu kaikenlaisia sivustoja joissa arvellaan milloin mitäkin. En ole lukenut mistään virallisista lähteistä,että Hannemanilla olisi edes ollut veressä yhtään alkoholia kuolessaan.
ReBeat
06.05.2013 10:40:49

mpekkanen: ei tosiaankaan yksikään kuollut sairaalassa tai edes siihen maksan pettämiseen,vaikka monella oli maksa minuakin huonommassa kunnossa.
Sydänkohtaus,erillaiset onnettomuudet,hoitamattomat diabeetekset,kaatumiset,yliannostukset jne...
Näistä ei kukaan kuollut sairaalassa vaan moni menehtyi johonkin sairaskohtaukseen krapulassa ja kotona.

No mitä ylipäätään edes tarkottaa maksan pettäminen? En tiedä voiko tulla joku maksaverenvuoto, maksavaltimotukos tai maksanparahdus joka ihan minuuteissa vie hengen. Eiköhän maksaongelmat aiheuta kuoleman yleensä nimenomaan välillisesti. Kun maksa ei toimi elimistössä niin siitä johtuen sinne alkaa syntyä muita ongelmia ja elimistön tasapaino ja toimivuus alkaa kadota. Lopulta ne pohjimmiltaan maksan heikosta toiminnasta aiheutuvat asiat voi johtaa sitten vaikkapa sydänkohtaukseen tai muunlaiseen äkilliseen sairauskohtaukseen, joka vie hengen hetkessä.
Jormaz
06.05.2013 10:43:46
Eli arvailla ei saa mutta varmana tietona saa kertoa ettei Jeff kuollut maksan vajaatoimintaan koska kukaan sinun tuttusi ei ole siihen kuollut. Maksa kestää hyvin alkoholia jos se saa välillä huilata. Ilman toimivaa maksaa ihminen kuolee.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
mpekkanen
06.05.2013 12:28:38
Pari viikkoa sitten haudattiin vaimokkeeni mummo joka kuoli keuhkosyöpään. Hän ei polttanut yhtään elämänsä aikana,eikä myöskään miehensä. Vaari on kyllä vielä elossa.
Ihmiseltä voi pettää maksa,sydän ja ihan mikä tahansa ja sen ei tarvitse tarkoittaa edes sitä että se suoraan johtuu jostain.
Äkkillisiä sairaskohtauksia voi saada kuka tahansa ja ei niille mitään voi.

Vaikka Jeff Hanneman on varmasti käyttänyt paljon alkoholia niin sen ei tarvitse silti olla se lopullinen syy kuolemaan tai maksan pettämiseen. Toistan edelleen,että hän kuoli sairaalassa ja tietääkseni hänen veressä ei ollut alkoholia kun hän kuoli.

Jankutan vielä tästäkin. Itsellä syöpähoidot pilasivat molemmat keuhkot,olin 6 viikkoa keskussairaalan keuhko-osastolla. Ensin meni toinen keuhko kasaan ja sitten toinen(ilmarinta). Tupakoin noin 5 savuketta päivässä silloin kuin syöpä todettiin ja olin polttanut 25 vuotta,lopetin tupakoinnin kun sain diagnoosin. Minulle kyllä kerrottiin että sytostaattien takia kaikki paikat eivät välttämättä kestä hoitoja. Ei siksi,että olin tupakoinut vaan senkin takia että ne sytostaattihoidot on vaan niin myrkyllisiä. Minulle lääkäri arvio parhaaksi vaihtoehdoksi kuitenkin tämän hoidon. En tiedä oliko niitä vaihtoehtoja sitten enemmänkin? Syöpää oli kuitenkin monessa paikassa.

Sytostaattihoidot toimivat niin,että ne tuhoavat niin tervettä kuin sitä syöpä kudostakin. Minulla oli syöpä levinnyt jaloista,kainaloon ja kaulaan.
Syövän takia tukka lähti päästä ja ei kasva enää kunnolla muutenkaan. Hengittäminen on vaikeata ja saatan hengästyä ihan istualtani. Jaloissa ei ole enää kunnolla tuntoa ja kipujen vuoksi en pysty edelleenkään juuri liikkumaan. Kivut johtuu siitä että sitä kuollutta syöpäsolukkoa jäi elimistööni ja se painaa hermoja. Kuolleen solukon poistaminen olisi kuitenkin niin iso operaatio ettei sitä tehdä. En edes tiedä olisiko se mahdollista.

Jos haluaa kunnioittaa Hannemanin muistoa niin minusta sen pitäisi riittää että maksa petti. Hänkin on varmasti joutunut syömään kovia myrkkyjä ja ei ole mitään näyttöä siitä että edes täysin raitis mies olisi välttämättä selvinnyt vastaavasta hengissä.

Juorulehtiä ja kaikenlaisia mustamaalaajia on kaikki paikat täynnä,mutta se ei tarkoita sitä että se tieto olisi jotain faktaa. Ainakaan se ei kunnioita kenenkään muistoa.
Numb
06.05.2013 12:32:04

Jotenkin... makaaberiin suuntaan ajautunut tämä ketju.

Voi olla, että joi itsensä hengiltä; voi olla, että hoidot rappeuttivat yleiskunnon; voi olla, että hämähäkinpurema. Mutta Jeff on kuollut.
Janus
06.05.2013 12:57:19 (muokattu 06.05.2013 12:58:52)
-------

Hieno lyyrikko.
tomaattiorava
06.05.2013 13:38:27
Nooh iloisempiin uutisiin.
Westboro Baptisti-mielipuolet ovat ilmoittaneet aikovansa järjestää yhden "mielenosoituksistaan" Hannemanin hautajaisissa. Jokseenkin odotan innolla näkeväni mitänköhän tässä käy =D
"Ootko avaruusolio? -En. No mee sit lääkäriin."
mpekkanen
06.05.2013 13:53:19
tomaattiorava: Nooh iloisempiin uutisiin.
Westboro Baptisti-mielipuolet ovat ilmoittaneet aikovansa järjestää yhden "mielenosoituksistaan" Hannemanin hautajaisissa. Jokseenkin odotan innolla näkeväni mitänköhän tässä käy =D

Katselin juuri wikipediasta tämän kirkon touhuja ja ei voi kuin ihmetellä,että mitä ne siellä hautajaisissa tekevät :)
Tämä kirkkohan on yleensä osoittamassa hautajaisissa mieltä ,että on oikein kun joku on kuollut. Koska on homo tai siellä missä tyyppi on ollut töissä tai on asunut niin siellä on sallittu homous.
Eikö Slayer muistanut heistä tehdä biisiä erikseen vai mikä tässä näitä hihhuleita harmittaa?
tomaattiorava
06.05.2013 14:00:19 (muokattu 06.05.2013 14:01:08)
mpekkanen: Katselin juuri wikipediasta tämän kirkon touhuja ja ei voi kuin ihmetellä,että mitä ne siellä hautajaisissa tekevät :)
Tämä kirkkohan on yleensä osoittamassa hautajaisissa mieltä ,että on oikein kun joku on kuollut. Koska on homo tai siellä missä tyyppi on ollut töissä tai on asunut niin siellä on sallittu homous.
Eikö Slayer muistanut heistä tehdä biisiä erikseen vai mikä tässä näitä hihhuleita harmittaa?

Ne on ihan vimpan päälle hulluja, turha mitään logiikkaa sieltä touhujen takaa on etsiä. Käsittääkseni ovat ihan avoimesti sitä mieltä että kirjaimellisesti kaikki jotka eivät kuulu heidän seurakuntaansa ovat menetettyjä.
Mutta kyllähän tuppaavat hautajaisia häiriköimään jos vainaja on joku korkean profiilin homo tai jeff hanneman jne, vaikee sanoa millä perustein valintansa tekevät. Muistaakseni olivat jonkun kouluampumisen uhrienkin hautajaisia kuokkineet.
Suomelle on ihan oma saittinsa jopa =DD http://www.godhatestheworld.com/finland/
"Ootko avaruusolio? -En. No mee sit lääkäriin."
dipshit
06.05.2013 14:04:16
tomaattiorava: Ne on ihan vimpan päälle hulluja, turha mitään logiikkaa sieltä touhujen takaa on etsiä.

Kyllä heidän touhuissaan on ihan selkeä logiikka ja toimintamalli. Westboro Babtist Churchin riveistä löytyy liuta lakimiehiä, jotka haastavat kaikki kirkon jäseniin käsiksi käyvät ihmiset oikeuteen ja nettoavat sillä isot summat rahaa. Hautajaisissa/mielenosoituksissa provosoiminen on oiva tapa saada ihmiset menettämään malttinsa ja hyökkäämään fyysisesti seurakuntalaisia vastaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)