Aihe: Hitti jossa moka tai epävire WTF
1 2 3 4 5 6
tiukkapipo
16.04.2013 21:40:27
Olen aina ihmetellyt tuleeko tuossa välillä väärää sointua (2:18) vai onko se sovittajan näkemys. Hyviä soittajia ja kova meininki joka tapauksessa.
http://youtu.be/-guEbvxi0gA
Groovelover
17.04.2013 09:21:18
Beatles - Let It Be, vikassa säkeistössä sanojen "I wake up to the sound of music" jälkeen on pianolla moka, soinnun pitäisi olla Am, mutta kuulostaa ihan muulta.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
Socialite
17.04.2013 09:25:08
Beat it ja se vire soolokitarassa. Eddiellä oli varmaan kiire juomaan kaljaa eikä jaksanut virittää.
geeza
17.04.2013 09:28:59

Socialite: Beat it ja se vire soolokitarassa. Eddiellä oli varmaan kiire juomaan kaljaa eikä jaksanut virittää.

hauska vitsi mies
Sammo
17.04.2013 14:06:47
Socialite: Beat it ja se vire soolokitarassa. Eddiellä oli varmaan kiire juomaan kaljaa eikä jaksanut virittää.

Apropos EVH - Jumpin fadeoutissa koskettimilla tulee huti (ihan lopussa).
"Just swimming in the sea of rubato"
stenel
17.04.2013 23:12:51
no, jutut kuuluu juttuihin, eikä siten virheistä voida puhua.
Jag känner en bott
Janus
17.04.2013 23:59:45
stenel: no, jutut kuuluu juttuihin, eikä siten virheistä voida puhua.

http://www.jemmahki.fi/hinnasto
petteri m
20.04.2013 01:39:25
Hectorin Lumi teki enkelin... sisältää ajoitusvirveen biisi loppupuolella. Bassoko se tekee sen bou-bou-bou äänen siinä kertsissä yhessä kohtaa.

Loppupuolellla menee etuajassa se kohta.
phren
20.04.2013 10:33:39
petteri m: Hectorin Lumi teki enkelin... sisältää ajoitusvirveen biisi loppupuolella. Bassoko se tekee sen bou-bou-bou äänen siinä kertsissä yhessä kohtaa.

Loppupuolellla menee etuajassa se kohta.

Missä kohtaa tarkemmin?
L.Ruoska
20.04.2013 12:33:26

tender.insanity: Mä olen kyllä ihan tinnerinä sen aina oikein kuullut.

http://www.youtube.com/watch?v=-_-3wwFLroY&t=0m42s

Kyllä siellä pientä ässän sihinää munkin kuullakseni livahtaa siihen tinnerin alkuun.
Do you want your possessions identified? (y/n)
Eddie
20.04.2013 12:47:16

Tää "kokkelivire" on kyllä käsittämätön. Ei oo vissiin tuottaja uskaltanut sanoa, että nyt ei kuule ole skeba ihan vireessä. :D
Ostetaan soittotaito.
Tawsky
22.04.2013 20:55:17
Janus: Ian Paice lähtee 2 tahtia myöhässä Burnin vikaan säkeistöön.

Mä en ole tätä kuullut koskaan virheenä mutta kaippa se sitä on. Kuulostaa tietyllä tavalla hyvältä.

Hurriganesin in the nudessa Remu ei pysy itsensä kanssa tahdissa. https://www.youtube.com/watch?featu … detailpage&v=tJneo6Ac9o0#t=119s
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Blues man -99
23.04.2013 16:55:58
Black Sabbathin Iron Manissa "In the great magnetic field"-säkeen lopussa Tonyn kitarasta tulee "puuroutumisääni". Samalla levyllä War Pigsin alussa "Evil minds that plot destruction"-säkeessä Ozzy laulaa destructionin viimeisen tavun vähäisen alhaalta.
Janus
23.04.2013 17:20:18
ADEHD: Mä en ole tätä kuullut koskaan virheenä mutta kaippa se sitä on. Kuulostaa tietyllä tavalla hyvältä.

Se kuulostaa ihan daimondilta, munkin mielestä se on osa ton biisin "sovitusta" - mutta esim. California Jamilla Paice alkaa fillata heti vikan säkeistön alussa, eli mä pysyn edelleen kannassani, että levyversion myöhäisempi lähtö ei ole ollut mietitty juttu.
Jucciz
24.04.2013 01:01:09
Lisää virehommia: J. Karjalaisen hienon "Mä meen"-biisin säkeistön kitarafilleissä ("yksinäinen junan pilli" jne.) on aivan karmea epis.

Saman miehen uuden levyn kappaleessa "Yksi kerrallaan" on jossain loppupuolen säkeistössä leikkausmoka "laulaa la-lauluaan", eli ylimääräinen la-tavu.

Beat It:in soolon vire on kyllä kammottava.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jannu
24.04.2013 01:45:30 (muokattu 24.04.2013 04:28:13)
Jucciz: Lisää virehommia: J. Karjalaisen hienon "Mä meen"-biisin säkeistön kitarafilleissä ("yksinäinen junan pilli" jne.) on aivan karmea epis.

"Doris"-kappaleen intron ja kertsien(?) kliini choruksinen arpeggiokitara on myös melko mielenkiintoisessa vireessä.
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Jucciz
24.04.2013 01:57:03
jannu: "Doris"-kappaleen intron ja kertsien(?) kliini chorksinen arpeggiokitara on myös melko mielenkiintoisessa vireessä.

Ehkä se chorus on laitettu sinne jälkikäteen "seivaamaan" tilanne. ;) No, IMO tuon Mä meen -biisin fillikitarat on vielä karummat. Vire siis.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jannu
24.04.2013 04:28:49
Jucciz: Ehkä se chorus on laitettu sinne jälkikäteen "seivaamaan" tilanne. ;)

Kyllä, se on erittäin todennäköistä.
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
kkaarre
24.04.2013 12:20:19
Stairway to Heavenissa aika tasan kolmen ja puolen minuutin kohdalla (And it's whispered that soon...) näppäilyssä tulee pieni kämmi. Kieli demppaantuu tms. Mitä olette mieltä?
Tyhmää kirjoittaa tähän jotain.
Numb
24.04.2013 12:25:02

Sipesuikka: Stairway to Heavenissa aika tasan kolmen ja puolen minuutin kohdalla (And it's whispered that soon...) näppäilyssä tulee pieni kämmi. Kieli demppaantuu tms. Mitä olette mieltä?

Juu, siellä on demppaantunut kieli. Minusta on jotenkin mukavaa, että asia on näin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)