Arkka 05.09.2012 23:30:50 | |
---|
Itellä tulee viljeltyä "mikäs sen myyntihinta olis?" tms. laineja, joilla hinta tippuu usein siihen, millä se myydään. Alennus voi olla joku valmiiksi laskettu prosenttiosuuskin, eli sikäli tutussa liikkeessä saattaa olla käry siitä, millä tavara lopulta myydään. Tai näin se oli ainakin joskus. Viime vuosina musaliikkeissä tinkimisestä on tullut ehkä hankalampaa.. vai kuvittelenko vaan? En ole aktiivinen kaupantekijä. Nettikaupat on pistänyt kivijalat koville ehkä. Sääli sinänsä, koska tinkiminen on jostain syystä aika hauskaa. Se on hieno peli. |
Rämppy 06.09.2012 12:08:39 | |
---|
Kyllä mä aina soitinkaupassa kysäisen, että "paljolla myyt?". Useimmiten hinta tipahtaa jonkun verran hintalapussa ilmoitetusta. En sitten malttanut olla sanomatta. |
StJerky 06.09.2012 12:16:16 | |
---|
Rämppy: Kyllä mä aina soitinkaupassa kysäisen, että "paljolla myyt?". Useimmiten hinta tipahtaa jonkun verran hintalapussa ilmoitetusta. Kalliimmista vehkeistä minulla on aina selvitettynä mistä halvimmalla saa. Paljoa sitä kalliimmalla en osta lähipuljustakaan ihan periaatteen vuoksi. Sanon mitä olen valmis maksamaan. Ottaa tai jättää. |
Objectif Lune 06.09.2012 13:09:36 | |
---|
Arkka: Itellä tulee viljeltyä "mikäs sen myyntihinta olis?" tms. laineja, joilla hinta tippuu usein siihen, millä se myydään. Alennus voi olla joku valmiiksi laskettu prosenttiosuuskin, eli sikäli tutussa liikkeessä saattaa olla käry siitä, millä tavara lopulta myydään. Tai näin se oli ainakin joskus. Viime vuosina musaliikkeissä tinkimisestä on tullut ehkä hankalampaa.. vai kuvittelenko vaan? En ole aktiivinen kaupantekijä. Nettikaupat on pistänyt kivijalat koville ehkä. Sääli sinänsä, koska tinkiminen on jostain syystä aika hauskaa. Se on hieno peli. Viimeaikoina soitinliikkeiden lähtöhinnat ovat tosiaan pudonneet miltei eurooppalaisten soitinkauppojen tasolle, mutten usko, että valmistuskustannukset olisivat ainakaan pudonneet. Ennen saattoi tuotteen tingata muutaman euron alle "T-kaupan" hinnan, mutta jos nyt hinta on valmiiksi kilpailukykyinen, tinkausvaraa ei tietenkään voi olla yhtä paljoa. Viime aikoina, kun olen liikkeitä kilpailuttanut joitakin tuotteita ostaessa, olen kohdannut päiden pyörittelyä: "Miten ne voivat myydä sitä tuotetta niin halvalla?" |
Kailis 06.09.2012 13:52:55 (muokattu 06.09.2012 13:59:57) | |
---|
Se tosiaan toimii että ottaa hintatason selville ja esittää lähikauppiaalle tarjouksen ja kertoo että jossain muualla myydään hintaan X. Onks muuten T-Kaupassa postikuluja? Nehän pitää ottaa huomioon kun hintoja arvioidaan. EDITH Joo 12€ alle 400€ ostoksista. pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
n4ppul4 06.09.2012 14:37:05 | |
---|
T kaupassa ja Soundstoressa oli siis samat hinnat ja soundstore oli ainoa G-K:n jälleenmyyjä Suomessa. Siis G-K:n sivujen mukaan. Ruotsinkielestä en ymmärrä joten sieltä en lähtenyt tilaamaan ja silloinkin olisi pitänyt venkslaa kruunujen ja eurojen hintojen eroissa. Mitäköhän tästäkin saisi irti? |
JuhaHo 06.09.2012 21:17:44 | |
---|
Monissa paikoissa myyjä sanoo minulle suoraan paljonko hän nettoaa jos myy sillä ja sillä hinnalla. Jos puhuvat totta niin pienillä katteilla myyvät, eikä tee enää mieli tinkiä. |
tomaattiorava 07.09.2012 14:33:27 (muokattu 07.09.2012 14:38:35) | |
---|
Oman kokemuksen mukaan t-kauppa aika hyvin määrää hinnat. Jos meet musaliikkeeseen ostamaan viisseiskaa jossa on hintalappu 139e ja thomannilta sama vehje 100e (+postit), niin eikös niitten vähän pakko oo se 120e pintaan myyä ilman ihmeempää "tinkaamista"? Joillain liikkeillä on käytöss ns. hintatakuu, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että mikäli sama tuote löytyy muualta halvempana niin liike myy sen sulle samaan hintaan. E : Mainittakoon vielä, että aina kuin on mahdollista niin yritän asioida paikallisissa liikkeissä thomannin sijasta. Vuosia kun on samojen heebojen kanssa asioinut niin pieni vippikohtelu on toisinaan paikallaan ja hintoja saa välillä vähän viilatuksi. Kaikenmaailman epäviralliset osarit hoituu myös ilman mitään ihmettelyä. Maksan satasen pari, sanon että tuun maksaa loput alkukuusta ja otan kitaran kotiin. |
Kalmo 08.09.2012 20:02:23 | |
---|
iba68nez: Jos hinta suomalaisessa musaliikkeessä on suunnilleen samaa luokkaa ku Thomannilla niin vaikea kuvitella että siinä enää olis mitään tinkimisvaraa. En ainakaan kehtaa edes yrittää vängätä. Paikallisen musaliikkeen (Keskusmusiikki Lahti) kanssa hommat on aina pelannu loistavasti ja vermeet oon saanut testata ennen ostopäätöstä kotona tai bändin treeneissä, joka on perin hienoa palvelua ja mahdotonta T-kauppojen yms kanssa. Joopa. Nettikauppa on johtanut siihen, että jos musaliikkeen hintalapussa on liikaa sisältöä, porukka ei edes keskustele hinnasta, vaan käyttää musaliikettä laitteen koesoittoon ja tilaa sitten Thomannilta. Uskoisin tinkimisvarojen olevan todella minimaalisia, ellet sitten osta vähän enemmän, esim. kitara+nuppi+kaappi+ja vähän pedaaleita päälle. Joku 20% tinkimishaave nyt on keskimäärin täysin utopiaa. Se on monessa tapauksessa todennäköisesti liki samoissa kuin liikkeen kate ko. tuotteesta. Käytetty tavara on asia erikseen. Kilpailu on niin kovaa, ettei kummoisia löysiä ole kellään varaa pitää. Eihän autokaupassakaan saa enää saa extrana juuri mitään. Ennen oli normaalia, että toiset renkaat, kattoteline tai peräkoukku tai muuta vastaavaa irtosi tuosta vaan. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Torsti Suomi 09.09.2012 02:35:31 | |
---|
Etelä-Suomen pääkaupungin ainoassa musaliikkeessä pyöristetään alas silloin, kun on tarvetta. Kielisetti 12 vai 15e: aivan sama. Bassokitara 300 vai 399e: todellakin väliä. Tami Tammisen sanoin: " Win the right games!" Olipa kerran Ihmemies, Teräsmies ja Batman - samassa baarissa... |
Alfons Åberg 09.09.2012 10:50:59 (muokattu 09.09.2012 10:51:21) | |
---|
Rämppy: Kyllä mä aina soitinkaupassa kysäisen, että "paljolla myyt?". Useimmiten hinta tipahtaa jonkun verran hintalapussa ilmoitetusta. Samoin. Kitarapajalla muistaakseni satanen ja muutama euro päälle lähti pois lappuhinnasta, kun kysyi millä hinnalla oikeasti myyt. Mutta avaukseen kommentoisin, että 20% prosentin alennus on vähän utopistinen. Tuollaista voi ehkä kokeilla ostettaessa yksityiseltä myyjältä käytettyä autoa, johon omistaja on laittanut turhaa tunnearvolisää. Mutta uutta tavaraa kaupasta ostettaessa saattaa olla vähän nihkeää, ellei sitten omaa sellaista pelisilmää että tietäisi mitä tavaraa kauppiaan pitäisi saada pois hyllystä uutuuksien tieltä. Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti:
Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r |
Krice 09.09.2012 11:27:26 | |
---|
Minusta suomalaisten firmojen pitäisi lisätä mukaan hyvät takuu- ja korjausehdot, sekä asiakaspalvelu. Eli varmuutta siihen, että tuotteen kanssa ei jää yksin jos tulee ongelmia. Noiden avulla hieman isompi hintakin voisi voittaa vertailussa Thomanniin. Todellisuudessa kuitenkin Thomannin asiakaspalvelu on luultavasti edelleen valovuosia edellä suomalaisia kauppoja. Vanhat tavat ei varmaan häviä helpolla.. |
Kalmo 10.09.2012 20:08:09 | |
---|
Krice: Minusta suomalaisten firmojen pitäisi lisätä mukaan hyvät takuu- ja korjausehdot, sekä asiakaspalvelu. Eli varmuutta siihen, että tuotteen kanssa ei jää yksin jos tulee ongelmia. Noiden avulla hieman isompi hintakin voisi voittaa vertailussa Thomanniin. Todellisuudessa kuitenkin Thomannin asiakaspalvelu on luultavasti edelleen valovuosia edellä suomalaisia kauppoja. Vanhat tavat ei varmaan häviä helpolla.. Takuut, viallisen tuotteen korjaus/vaihto ovat jo aika selvästi asetuksissa, laeissa ja yleisessä käytännössä vakiintuneet. En oikein osaa kuvitella, mitä pienet liikkeet voisivat vielä järjellisin kustannuksin noihin lisää tarjota. Asiakaspalvelu ja pelisilmä tuotevalikoiman suhteen on se, millä voi tehdä vaikutuksen. Ja tietysti käyttöopastus ja muu neuvonta. Thomannilla on sellaiset hauikset ja volyymit, että se voi pyörittää tehokasta palautus/vaihto-myllyä, ja valmistajatkin suhtautuvat varmasti Thomanniin vähän nöyremmin, kuin Enskan Nuottiin Savonlinnasta. Mikään suomalainen musikkiliike ei ole kultasuoni, lähes kaikki roikkuvat kannattavuuden rajoilla, ja pienelle yrittäjälle yksittäisten takuukorjausten tai vaihtojen sumpliminen voi olla pahimmillaan aivan älytön homma, tai sitten vain kestää tolkuttomasti, jos tuotetta pitää lähetellä ympäri maailmaa. Tehtävähän se on, mutta työtunnit voivat äkkiä viedä koko kaupan miinuksen puolelle. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Cathi777 11.09.2012 08:00:08 | |
---|
zekeode: Tinkimään oppii vain tinkimällä. Mitään maagista summaa/prosenttia ei ole. Aloittelijan on hyvä kysyä ns "käteisalennusta", jonka moni myyjä antaa, koska korteista joutuu maksamaan ylimääräisiä kuluja. No tässä ei kyllä ole mitään logiikka. Käteinenhän ei ole edullisempi maksuvaihtoehto kuin kortti ( paitsi jos maksaa luotolla ). Only pop music can break my heart... |
JuhaHo 11.09.2012 08:28:34 | |
---|
Yleensäkin haluan maksaa tuotteesta "oikean" hinnan. On sinänsä toisarvoinen asia maksaako joku basso satasen vai tonnin. En halua maksaa satasen bassosta tonnia, enkä tonnin bassosta satasta. |
kojones 11.09.2012 08:36:07 | |
---|
20% oon tinkaissut monesti ovh:sta, ihan vaan kysymällä. Myöhemmällä iällä tinkivarat opittuani oon kyllä ilmoittanut tiskillä hinnan, jolla tuotteen ostan. Sitten sitä kuvetta kaivaessaan huomaakin että siihen juuri ostettuun Fenderiinhän tarvitsee uuden tallamikin, jolle passeli hinta näin ison ostoksen kanssa on 50% ovh:sta. Muutama plektra sitten vielä mukaan, mutta tässä vaiheessa myyjä saattaa jo vähän ärähtää ettet ota liian montaa. Mukavaa on tinkaaminen, harmi ettei nykyään enää uusia soittimia juuri tule ostettua. |
StJerky 11.09.2012 09:05:58 | |
---|
JuhaHo: Yleensäkin haluan maksaa tuotteesta "oikean" hinnan. On sinänsä toisarvoinen asia maksaako joku basso satasen vai tonnin. En halua maksaa satasen bassosta tonnia, enkä tonnin bassosta satasta. Kyllä minä ostaisin mieluummin tonnin basson satasella kuin tonnilla. |
JuhaHo 11.09.2012 10:04:50 | |
---|
StJerky: Kyllä minä ostaisin mieluummin tonnin basson satasella kuin tonnilla. Onnistunessa kaupanteossa kumpikin osapuoli on tyytyväinen. En halua ryöstää ketään riippumatta siitä olenko ostavana vai myyvänä osapuolena. Ihmisillä on erilaisia arvomaailmoita; kutsuisin omaani lähinnä perussuomalaiseksi. |
StJerky 11.09.2012 11:46:43 | |
---|
JuhaHo: Onnistunessa kaupanteossa kumpikin osapuoli on tyytyväinen. En halua ryöstää ketään riippumatta siitä olenko ostavana vai myyvänä osapuolena. Ihmisillä on erilaisia arvomaailmoita; kutsuisin omaani lähinnä perussuomalaiseksi. Joo, en minäkään halua huijata ketään. Sanoisin kyllä että (hypoteettinen) basso on tonnin arvoinen muualla. Tai jos kyse on liikkeestä, niin en sano. Ne tietää asiat paremmin kuin minä. |
Alfons Åberg 11.09.2012 17:44:33 | |
---|
Se muuten kannattaa sitten basaarimiesten muistaa, että kun myyjä on tarjouksesi hyväksynyt, silloin ei enää peräännytä. Silloin kauppa katsotaan tapahtuneeksi. Liikaa näkee näitä "tarjoan500 no se hyväksyi enpä ostakaan taitaa olla jotain vikaa tarjoonpa 420". Ei tätä. Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti:
Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r |