kiriminni 29.05.2012 13:37:24 (muokattu 29.05.2012 13:38:30) | |
---|
Kansalaisopistossa Valkeakoskella oli klassisen kitaran opetusta v.1988. Siellä opettaja esiintyi meille(meitä oli kaksi oppilasta)harjoitteli varmaan kappalettaan.Kimmo Roine Tampereelta oli opettajana terveisiä vaan hyvin tässä näppäilyt jo onnistuu 24 vuoden jälkeen. Ainoa mikä puuttuu on klassisen kitaran vaatima kurinalaisuus. Olen korvannut sen improvisoinnilla hah hah. Ai niin ja yhellä bändikurssillakin tuli käytyä. |
C 29.05.2012 13:39:46 | |
---|
markus16: Ehdotti että voitaisiin opetella pieni ohjelmisto ja tehdä muutama joulukeikka. En enää mennyt soittotunnille. Menit keikalle? Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010 |
markus16 29.05.2012 13:52:21 | |
---|
C: Menit keikalle? No en sinnekään. :) Kirka saatana! |
kiriminni 29.05.2012 13:55:31 | |
---|
markus16: No en sinnekään. :) Kaljalle?Liian lyhyt.... |
markus16 29.05.2012 14:04:21 (muokattu 29.05.2012 14:13:04) | |
---|
Taisin mennä kotiin pelaamaan väkivaltapelejä tietokoneella ja jättää kitaran nurkkaan kuukausiksi. Örkele. E: En muuten vieläkään osaa lukea nuotteja häävisti. Se on ihan omaa laiskuutta ja tyhmyyttä, mutta aina palaa mieleeni nuo muutamat soittotunnit teini-iästä kun alan niiden saloja opettelemaan. Puistatus. Kirka saatana! |
Booombox 30.05.2012 23:25:55 | |
---|
Tekisi mieli kertoa hauskoja juttuja. Mutta satun tietämään, että opettajiani hengailee mnetissä. En siis viitsi kertoilla. Haha. Lentävä lause. |
sahkuifk 31.05.2012 15:03:43 | |
---|
Kävin kerran musiikkiopiston rumputunneilla kuunteluoppilaana, en silloin vielä soittanut itse. Oli kauden alku ja viiksekäs Risto Rumpali julisti luokalleen että se on sitten niin poijjaat että näitä rudimentteja treenataan ensimmäiset 3 vuotta ja sitten voi alkaa haaveileen settisoitosta. Kavahdin ja pakenin paikalta. Rumpujen soiton aloitin vasta muutaman vuoden kuluttua tästä, setillä. Kävelin sumussa koulun ohitse. |
Rauzku 31.05.2012 16:40:31 | |
---|
Menin tunneille ensimmäisen kerran noin 12v sitten, opettajani oli lihava pitkätukkainen viiksekäs mies. Joka tunnilla hikikrapulassa, unohtui oppilaan kitaraa virittäessä jammailemaan itsekseen puoleksi tunniksi, ja unohti laskuttaa tunneista. Ihan hyvä vibat jäi. Nykytiedoilla mies kai olisi suhteellisen THV-mannekiini. Rahalla pääsee ja hevoselta saa. |
E.Keskipörhölä 01.06.2012 14:55:23 | |
---|
Booombox: Tekisi mieli kertoa hauskoja juttuja. Mutta satun tietämään, että opettajiani hengailee mnetissä. En siis viitsi kertoilla. Haha. Et ole ainoa. Mikä on pahempaa kun Frederick? Tony Halme coveroimassa Frederickiä. -Henko
"...Raiskauksessa, ei ole mitään hauskaa, ei mitään! PAITSI JOS RAISKAA PELLEN!"
-slipoilfan |
Point 07.06.2012 12:52:46 | |
---|
M4ss3 m/: Ikimuistoisin kitaratunti oli varmaan se, kun koko tunti meni siihen, että odotin aulassa edellisen oppilaan tunnin loppumista. Opettaja taas odotti mun koputusta, mutta enhän mä sellaista uskaltanut tehdä. Sama. Sit kun lopulta pääsin sisään, alkoi saman tien ketuttaa. Jatkuvaa nipottamista mun "väärästä" tekniikasta ja muusta. Sitten soiteltii Pink Pantheria tabeista. Kävin tunneilla ehkä puoli vuotta, mitään en oppinut. Tämä siis joskus kun olin 12v. |
M4ss3 m/ 07.06.2012 13:27:53 | |
---|
AKWM: Sama. Sit kun lopulta pääsin sisään, alkoi saman tien ketuttaa. Jatkuvaa nipottamista mun "väärästä" tekniikasta ja muusta. Sitten soiteltii Pink Pantheria tabeista. Kävin tunneilla ehkä puoli vuotta, mitään en oppinut. Tämä siis joskus kun olin 12v. Mulla ope taas oli ihan toista maata. Kehui aina, itseasiassa niin paljon, että kuva omista soittotaidoista vääristyi sitten ihan totaalisesti ja luulin olevani maailman paras kitaristim.. "Tyyli jolla käsittelet häntä postauksissasi herättää vaikutelman, että kyseessä olisi jokin homoseksuaalinen animehahmo." Zed |
Point 07.06.2012 14:00:13 | |
---|
Olin oikeasti tohon aikaan aivan saatanan kova kitaristi ikäisekseni. Mun mielestä on täysin idioottimaista opettajan puolelta alkaa muuttamaan mun omia täysin toimivia tekniikoita "oikeaoppisiksi". Sääh alkaa ihan vituttaa kun muisteleekin niitä tunteja. "Joo sä pidät plektraa väärin, sen pitää olla näin!" ja tähän tyyliin. Siinä ne tunnit oikeastaan menivätkin, uusia tekniikouta opetellessa. Niistä jokainen vei soittoa vaan huonompaan suuntaan ja ne on onneksi jo unohdettu. Tunneille menin, jotta olisin oppinut uusia kuvioita, skaaloja, sointuja ja ehkä vähän teoriaakin. Opettajaa paljoa toiveet kiinnostaneet. |
Kailis 08.06.2012 02:04:05 | |
---|
Odoteltiin joskus -76 Oilingia saapuvaksi, opetuspaikkana toimi vanha koulu. Se oli tapansa mukaan myöhässä ja saapui viimein paikalle vanhalla jenkkiautollaan. Ihmeteltiin kun se ei tule ulos ja mä kävelin siihen auton viereen. Sillä oli Ilta-Sanomat levitettynä ratin päälle ja luki sitä ihan rauhassa. Ulos tultuaan selitti että siinä ajaessa on hyvää aikaa lukea lehti. pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
Raynikka 01.09.2012 00:42:06 | |
---|
Veljen kanssa kitaratunnit peräkkäin ja toisen tunnilla ollaan "kuunteluoppilaana", sitten yhtenä vähän levottomampana päivänä ei tahtonut teoriasta tulla mitään niin opettaja kysy, että tiiättekö semmosta ohjelmaa ku Pulkkinen? Vastattuamme myönteisesti opettaja sano et meijän meno tol tunnilla oli ku Pulkkisesta =D -You've got a cute mini-guitar.
-I'ts not mini-guitar, it's UKULELE!!! |
Charade1 04.09.2012 13:50:22 | |
---|
90-luvun alkupuolella kävin ahkerasti / "ahkerasti" soittotunneilla. Soitin oli haitari ja opettajana paikallisen musiikkiliikkeen omistaja. Kyllä siinä ensimmäiset pari vuotta meni ihan sutjakkaasti. Opettaja oli teoreettisesti hyvä. Opetti juuri niinkuin soittokirjassa sanottiin. Ei puhettakaan että vähän itse improvisoitaisiin tai poikettaisiin soitto-oppaasta. Ja taustana mulla oli, että oman perheen kokoonpanolla soiteltiin viikonloppuisin humppa-iskelmä -sarjaa ja että osasin diskanttipuolella soittaa satoja biisejä. No sitten joskus ehdotin, että josko otettaisiin työn alle joku helppo ja lyhyt valssi. EIeieieieieieieieiei! Ei käy millään. Et ole vielä sillä tasolla. Siinä sitten 4-5 vuotta veivattiin Ahvenaisen kirkkomusiikki-lastenlaulu-tilulilu -kappaleita. Sitten lopetin. Enkä ole uudelleen edes aloittanut. Että näin helposti sen innon ja inspiraation voi sammuttaa *katkeruus* |
velipesonen 04.09.2012 13:55:47 | |
---|
Niin muuten tämmöinen ohje joka on ehkä hyvä välittää eteenpäin. Aivan ensimmäisellä soittotunnillani opettaja sanoi minulle "Minkä taakseen jättää sen edestään löytää". Se on paras ohje soitonopiskeluun mitä voi olla olemassa. "Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg |
Charge 04.09.2012 16:47:27 | |
---|
^ Nytten velipesoselle isosti lussaa! "Historys Written Today". |
Charade1 04.09.2012 20:15:10 | |
---|
velipesonen: Niin muuten tämmöinen ohje joka on ehkä hyvä välittää eteenpäin. Aivan ensimmäisellä soittotunnillani opettaja sanoi minulle "Minkä taakseen jättää sen edestään löytää". Se on paras ohje soitonopiskeluun mitä voi olla olemassa. Toki. Mutta silti pitäisi vähän katsoa, mikä oppilasta kiinnostaa ja havainnoida myös oppilaan taso ja osaaminen. |
velipesonen 04.09.2012 21:08:48 | |
---|
Charade1: Toki. Mutta silti pitäisi vähän katsoa, mikä oppilasta kiinnostaa ja havainnoida myös oppilaan taso ja osaaminen. Mitä enemmän asioita opettaja kykenee havainnoimaan, sen parempi. "Minkä taakseen jättää sen edestään löytää" ohjenuorana tietenkin edellyttää aivan ehdottomasti, että opettajalla itsellään on opetuksessaan juoni. Sekään ei tahdo junioriosaston kanssa riittää koska näitä kulttuurikylpijöitä on liikenteessä nykyisin paljon, eikä siinä mitään sehän on täysin sallittua, mutta hieman huolestuttavana pitäisin että lasten ja nuorten vanhemmat edellyttävät nopeasti paljon. Ja aina kun saamme nopeasti paljon, saamme paljon paskaa. Täysin pinnallisia opetetun apinan taitoja, jotka näköjään tyydyttävät osan vanhemmista kunnianhimoa. Vanhemmat itse lienevät sitten opettamattomia l. luonnontilaisia apinoita. "Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg |
Charge 05.09.2012 19:08:38 (muokattu 05.09.2012 19:08:55) | |
---|
Ja todellakin kun kahlaa väkisin ensin sen puuduttavan alkutaipaleen tekniikkapaskan läpi ja ottaa sen omkaseen, niin kas kummaa, sitten ei myöhemmin itketä niiden oikiasti kivojen juttujen kanssa, kun pysyy soitin ja nuotit kurissa ja nuhteessa eikä ole sormet solmussa ja verenpaineet katossa. Tai ainakaan itketä niin paljon, hoho. "Historys Written Today". |