Aihe: Potkut bändistä
1 2 3
SnowCrow
19.12.2011 11:45:47
reaper666: Niin tai sitten voisi tehdä niin, että lopettaa sen bändin ja perustaakin uuden sen yhden jäsenen tietämättä.

Sit kun se saa tietää myöhemmin siitä bändistä niin mitäköhän se ajattelee. :)
Eikö oo sama vaan kertoo suoraan?
reaper666
19.12.2011 11:47:34
SnowCrow: Sit kun se saa tietää myöhemmin siitä bändistä niin mitäköhän se ajattelee. :)
Eikö oo sama vaan kertoo suoraan?

Ei vaan vastaa sille puhelimeen ja muutenkin välttelee. Ja jos tulee jossain vastaan niin sit vaan sanoo, että vähän kiire ei kerkee nyt.
Tuomas
22.12.2011 11:23:59

Jäärä kertoi kaiken mitä kerrottavaa on:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=2030323#p2030323
"Tajusin, että katsotte minua kuitenkin vaikka tässä nyt rehellisesti sanonkin, että se en ollut minä." -Mia
kmh
22.12.2011 12:21:33
Asiallisimmat saamani potkut: minua pyydettiin basistiksi yhtyeeseen, jossa ei ollut pysyvää basistia, mutta oli kova tarvea tulevia keikkoja varteen. Jatkoin treeneissä käymistä keikkaputken jälkeen. Parin kuukauden jälkeen minulle ilmoitettiin tekstiviestitse, että he löysivät toisen (ilmeisesti bändille tutun?) basistin tilalle eikä mua enää tarvittu. Lupasivat kuitenkin ottaa yhteyttä jos tarvetta muussa yhteydessä tulee.

Vastasin itse myöskin mahdollisimman asiallisesti: Totesin, että oli kiva soittaa, ja olisi hauska soittaa jatkossakin jos projekteja ilmaantuu.
Johann Onn
22.12.2011 15:21:05 (muokattu 22.12.2011 15:32:38)
Annatte sille laulettavaksi ensin : "Pot-pot-pot-potkut sain..." ?. Ja sitten: "Nyt se on loppu, sä sanoit niin...".

Eri asia ymmärtääkö, mitä noilla ajetaan takaa vaiko ei. Jälkimmäisen tekeleen kohdalla, suurin osa kieltäytyisi "kunniasta" ja lähtisi, ihan suosiolla.
Terry Pantheras
22.12.2011 21:26:11
Juoppis: Jäärä kertoi kaiken mitä kerrottavaa on:

- Erotettavan moposta irrotetaan tulpanhattu.

:D
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
baron
22.12.2011 21:30:58

kmh: Vastasin itse myöskin mahdollisimman asiallisesti: Totesin, että oli kiva soittaa, ja olisi hauska soittaa jatkossakin jos projekteja ilmaantuu.

Tää on sen verran pieni maa että ei oo mahdotonta että erottajat/erotettu vielä tulevaisuudessa kohtaavat bändimielessä ja hirveästi helpottaa jos erottaminen on tehty siten että ei tarpeettomia "hard feelings" vaan voidaan sujuvasti aloittaa yhteistoiminta uudelleen.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Sirmakka-ukko
22.12.2011 22:39:51

baron: Tää on sen verran pieni maa että ei oo mahdotonta että erottajat/erotettu vielä tulevaisuudessa kohtaavat bändimielessä ja hirveästi helpottaa jos erottaminen on tehty siten että ei tarpeettomia "hard feelings" vaan voidaan sujuvasti aloittaa yhteistoiminta uudelleen.

Hyvin todettu/oivallettu -ja kanttavaa. Minun ei onneksi enää tarvitse aloittaa. Kiitollisuudella muistan erästä aikalaistani, muusikko-pelastajaa, joka myötämieliselllä toiminnallaan, antoi aikoinaan päästä taas soittoansaitsemaan.
HS
23.12.2011 11:08:39
Terve

Juoppis: Jäärä kertoi kaiken mitä kerrottavaa on:

Tämä jos mikä on FAQ-ainesta.
... tulpanhattu. :D :D :D
Jäärä s**tana!
"Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ... ... ... hyvin".
Sirmakka-ukko
23.12.2011 12:06:51

HS: Terve

Tämä jos mikä on FAQ-ainesta.
... tulpanhattu. :D :D :D
Jäärä s**tana!

HOHOOOOZZZZ !!! Kyllä Jäärältä juttua tulee tästäkin aiheesta. Nauroin kuset housuihini. :D:D:D
McNulty
23.12.2011 12:20:27
ariapro: Jos kyseessä on puhtaasti harrastelija bändi, jossa kenenkään toimeentulo ei ole kiinni satunnaisista keikkapalkkioista. Niin mikähän olisi kohtelias tapa ilmoittaa soittajalle että häntä ei enää tarvittaisi "pilaamaan" soittamisen iloa??
Neuvoja, kokemuksia?

"Hei Teuvo. Me olemme muun bändin kanssa tulleet siihen tulokseen että jatkamme musisointia ilman sinua. Voimme toki jutella tarkemmin syistä mitkä tähän päätökseen johtivat ja saat ilmaista oman näkemyksesi asiaan, mutta tällaiseen päätökseen me olemme muiden jätkien kanssa tulleet. Toivottavasti löydät itsellesi uuden soittoporukan jossa saat itsestäsi 100% irti."
If you ain't first, you're last!
Lennu
23.12.2011 12:21:25

JOOR FAIRD!!
"Esittävä taide on hyvin vaativaa ja on ikävä nähdä ettei suurimmalla osalla kansalaisista ole alkeellisintakaan esittävän taiteen vastaanottamisen kulttuuria." -velipesonen
Sirmakka-ukko
23.12.2011 13:23:29

McNulty: "Hei Teuvo. Me olemme muun bändin kanssa tulleet siihen tulokseen että jatkamme musisointia ilman sinua. Voimme toki jutella tarkemmin syistä mitkä tähän päätökseen johtivat ja saat ilmaista oman näkemyksesi asiaan, mutta tällaiseen päätökseen me olemme muiden jätkien kanssa tulleet. Toivottavasti löydät itsellesi uuden soittoporukan jossa saat itsestäsi 100% irti."

Eipä hassumpi irtisanomisilmoitus.
kmh
23.12.2011 13:45:34
Sirmakka-ukko: Eipä hassumpi irtisanomisilmoitus.

Joo. Perustelun ilmoittaminen on kinkkinen juttu - se että haluaako sen kuulla on täysin henkilökohtainen asia kullekin soittajalle, ja jos kyseessä on hankala persoonallisuus voi tämä aiheuttaa riitaa.
Sirmakka-ukko
23.12.2011 14:38:56 (muokattu 23.12.2011 14:41:40)

Itse bandleaderina olen joutunut aikoinaan sanomaan irti perustelluin syin pari kaveria tuolloisesta ravintolapändistämme. Säännöt kun oltiin sovittu miten toimitaan ongelmatilanteissa, niin mitään vihasuhdetta ko. kavereihin ei syntynyt puolin sekä toisin ja he ymmärsivät asian. Ikävä toimenpide, joka oli vain asiallisesti hoidettava keskustellen.

Itse olen saanut mielestäni kyseenalaisen irtisanomisen eräästä ryhmästä 90-luvulla ja tosi kusessa olinkin tuon takia jonkin aikaa töitteni suhteen. Aiemmin eräs irtisanomiseni pändistä perustui kvintetin pienenemiseen kvartetiksi ja hyvin perustelluista työllisyyssyistä ja se hoidetiin asiallisesti irtisanojan toimesta.
velipesonen
23.12.2011 15:51:44

Minä sain kerran potkut koska en osannut soittaa. Bändissä oli rumpalin eli minun lisäksi neljä jäsentä joista yksi soitti taimissa ja loput kolme laukkoivat missä sattuu. Reagoin toiveikkaana niin että jos soitan treeneissä tarpeeksi tasaista tempoa enkä hötkyile niin juoksijatkin korjaavat soittonsa parempaan ryhtiin ja kaikilla on mukavampaa.

Olin pahasti väärässä sillä tekoni tulkittiin soittotaidottomuudeksi "koska biisit ei kule". Oli opettavainen juttu.
"Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon
baron
23.12.2011 19:05:22 (muokattu 23.12.2011 19:07:12)

velipesonen: Minä sain kerran potkut koska en osannut soittaa.

Mä sain kerran potkut siksi että mulla ei ollut rytmitajua eikä sävelkorvaa.
En sinänsä ole eri mieltä, ei mulla varmaan olekaan.
Mutta perusteluista en ollut samaa mieltä:

1. Rytmitajuttomuus ilmeni siitä että en hakannut kiippareilla sointuja tahdin ykköselle! Bändissä oli rummut, bassokitara, pari rytmikitaraa jotka kyllä hakkasi sille ykköselle. Mä kuvittelin että mun tehtävä on vähän koristella eikä olla siinä samassa läjässä kaikkien muiden kanssa.

2. Sävelkorvan puute ilmeni siitä että soitin joskus nelisointuja vaikka bändin sana/sointulapuissa oli pelkkiä kolmisointuja.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
sticky fingers
23.12.2011 19:12:06
baron: Mä sain kerran potkut siksi että mulla ei ollut rytmitajua eikä sävelkorvaa.
En sinänsä ole eri mieltä, ei mulla varmaan olekaan.
Mutta perusteluista en ollut samaa mieltä:

1. Rytmitajuttomuus ilmeni siitä että en hakannut kiippareilla sointuja tahdin ykköselle! Bändissä oli rummut, bassokitara, pari rytmikitaraa jotka kyllä hakkasi sille ykköselle. Mä kuvittelin että mun tehtävä on vähän koristella eikä olla siinä samassa läjässä kaikkien muiden kanssa.

2. Sävelkorvan puute ilmeni siitä että soitin joskus nelisointuja vaikka bändin sana/sointulapuissa oli pelkkiä kolmisointuja.

Jos ne oli vääriä nelisointuja? :)
...
baron
23.12.2011 19:23:54 (muokattu 23.12.2011 19:24:32)

sticky fingers: Jos ne oli vääriä nelisointuja? :)

Ai että mä teoriafriikkinä en muka tiedä milloin se on maj7 ja milloin 7 ja milloin 6?
sticky fingers
23.12.2011 19:28:22
baron: Ai että mä teoriafriikkinä en muka tiedä milloin se on maj7 ja milloin 7 ja milloin 6?

Jospa sä et teoriafriikkinä ole muistanut harjoitella perusasioita, etkä tiedäkään, onko kyseessä C, D, E, F, G, A, H, vai jotain näiden väliltä... :) Tai onko kyseessä molli vai duuri.

Ok, luit ne ehkä lapuista, mutta voi ne silti väärin mennä.
...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)