Aihe: Koskettimien plimputtajat kuolleet sukupuuttoon?
1 2
Pianismi
12.02.2003 19:30:01
TOi rocki homma on täysin totta...nykyään rokkiin miellettän kuuluvan kitara rummut ja basso...pianolle/synalle ei ole sijaa, mikä on mielenkiintoista, sillä useimissa "klassisissa" rock-bändeissä oli mielestäni hamukat/wurlitzeri tärkeässäkin roolissa.

Olen myös samaa mieltä että jazz puolella pianistit jyräävät, kun pyrit esim. bändiin tai konservatorioon saksofonistille tai huilistille riittää se , että näyttää osaavansa soittaa, pianistin taas täytyy näyttää osaavansa soittaa paremmin kun muut
Tää ois semmosta hevahtavaa jazz-groovea....eli soita vähän saksalaisemmin.
Jabbe
12.02.2003 19:51:50
Eli periaatteessa kosketinsoittajien (kuten minun) pitäisi ruveta soittamaan rokkia/poppia ja lopettaa jazz ja opisto-opiskelut. Rokillahan sitä leipänsä hankkii, eikä ole edes pahasti kilpailua. Taidankin ruveta opettelemaan Deep Purplen ja Hellacoptersin biisejä...
"Eiku..."
Bai tö vei
12.02.2003 21:12:51
Onkos muuten täällä kukaan kosketinsoittaja ITSEOPPINUT?

Mietin vain hieman skenaariota itseoppineesta
kosketinsoittajasta joka ei oikein osaa edes
lukea nuotteja.

Onko tämä mahdollista? Vai nauratteko te
ihan SUORAAN ajatukselle. :D
Jabbe
12.02.2003 21:48:43
Ei itseoppineista oikeastaan tule mitään. En ole ainakaan ikinä sellaista tavannut. Tai no oikeastaan meidän rumpali on aika pitkälle itseoppinut, josta seurauksena:
- soittaa hyvin nopeasti ja hyvin (myös bassoa)
- uskomaton (väärähkö) tekniikka
- ei osaa lukea tippaakaan nuotteja
- soittaa aika hyvin korvakuulolta
- jne...

Ite oon opistoissa ikäni opiskellu ja tuloksen näette tässä... no jaa...
"Eiku..."
rkokkonen
12.02.2003 22:19:51

Mä oon suurimmaks osaks itseoppinu. käväsin tunneilla tossa joku puol vuotta ennen inttiä ja sieltä tarttu tekniikkaa ja nuotteja mukaan. Muuten ihan nön nön nöö pohjalta. Ihan hyvin mä omasta mielestä osaan soittaa, vaikkakin parantamista on aina. Ei sentään oo kusta vielä päässä. Eikä toivonmukaan tulekkaan.
No joo, enpä ollu hauskaa taaskaan... http://www.causemos.net/rkokkonen
Zarmo
13.02.2003 09:47:24

Onkos muuten täällä kukaan kosketinsoittaja ITSEOPPINUT?

Itseoppinut olen (tosin tosi huono). Kitaran ja Basson soiton sivussa olen yrittänyt pimputtaa. Nuotitkin on itseopittu. Tosin huonosti nekin.
Juho L
13.02.2003 10:39:06 (muokattu 13.02.2003 10:39:52)
Minäkin olen itseoppinut. Kurtun soitosta kuitenkin kertyi nuottienlukutaitoa ja sorminäppäryyttä. Nuottienlukutaito on kuitenkin aika ruosteessa, kun ei ole tullut aikoihin käytettyä kyseistä taitoa. Pitäisi varmaan treenata sitäkin, ettei vallan unholaan pääse.
Jätä eilinen menneeseen. Huominen on tulevaisuutta!
vanhus
14.02.2003 15:26:05
Itseoppinut, kyllä.
aiiskola
17.02.2003 21:39:23

Älä viitti...

Kyl mää viittiin. Henk.koht. meni aikaa n. puoli vuotta ennen kuin kehtasin sanoa, että soitan myös koskettimia. Jos olisi harjoitellut enemmän, olisi oppinut nopeammin. Koskettimen soittaminen on kuitenkin helppoa, varsinkin, jos nuotit ja intervallit sekä sävellajit ovat hanskassa. Ei siinä kauaa mene. Paljon helmpompaa kuin kitaran soitto.

A.
Only dead fish go with the flow.
Juho L
17.02.2003 21:41:36
Paljon helmpompaa kuin kitaran soitto.

Riippuu vähän mitä soittaa.
Jätä eilinen menneeseen. Huominen on tulevaisuutta!
Notefix
17.02.2003 23:22:40

Kyl mää viittiin. Henk.koht. meni aikaa n. puoli vuotta ennen kuin kehtasin sanoa, että soitan myös koskettimia.

Tä? Mä en ymmärrä tuota ollenkaan...ihmeellistä jengiä.

Paljon helmpompaa kuin kitaran soitto.

Joo, no ehkä pitää tunnustaa sitten olevansa aika lahjaton kun niin monta vuotta jouduin tuota pianonsoittoa opiskelemaan...
moozart
18.02.2003 11:58:35
Kyllä piano (klassinen) on soittimena vaikeimmasta päästä ja ehkä viulu..
Jabbe
18.02.2003 12:04:50
Kyllä piano (klassinen) on soittimena vaikeimmasta päästä ja ehkä viulu..

Annoitpas hyvän aiheen:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … mp;t=21239&o=0&x=ecfb1e706f
"Eiku..."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)