Aihe: Mites tää UPS toimii?
1 2
Tomtomtom
07.10.2010 19:43:32 (muokattu 07.10.2010 19:45:34)
.....
Point
07.10.2010 22:19:19 (muokattu 11.10.2010 22:09:46)
Mulla on UPS:n toiminnasta vaan positiivisia kokemuksia. Viimekerralla mukava lähettiheppu toi tavaran ovelle ongelmitta. Nyt pistin taas tilauksen vetämään, saa nähdä mitä tapahtuu.
ganesha
08.10.2010 22:57:47 (muokattu 08.10.2010 22:58:52)
Thefish: Mun kokemuksen mukaan DHL toimii niinkuin lähettifirman oletetaan toimivan. Soittelivat edellispäivänä ja kyselivät mihinkä aikaan sopisi tulla paketin kera.

Olet sitten saanut jotain erityiskohtelua :D Olin nimittäin itse 3,5 vuotta DHL:n kuriirina eikä niitä keikkoja kyllä mitenkään edellispäivänä voinut soittaa kun ne vasta jakopäivänä saa kyytiinsä...kuskeja on moneen lähtöön, mut lähtökohtaisesti kaikkien kuriirifirmojen kuskit soittaa ensin (paitsi tietty ne jotka jaksaa ravata turhaan ja kiikutella paketteja edestakaisin) - nykyään joka puljussa tulee noottia jos liian paljon keikkoja jää jakamatta.

Kuriirina olen edelleen mut en enää DHL:ssä ja tuolla maakunnissa kun ajelee ja välimatkat on kymmeniä kilsoja niin melkein mielummin soittaa ensin ja sopii jakoajan kuin että ajais pahimmassa tapauksessa vaikka 50-70 kilsaa turhaan :D

PKS-seudulla on tietty hektisempää vähän joka firman kuskeilla...tai noh, tiedä siitä sitten: lakisääteisen kusitauon kyllä ehtii, paskalla käynti meinaa sit jo ylitöitä :D
viina. hanuri. ja naiset.
Sammy Spikez
11.10.2010 10:04:36
Ite tilasin saksasta tavaraa ekan kerran UPS:n kautta viime maanantaina ja seurannan mukaan toimitusaika perjantaiksi. Perjantaina sit katsoin uudestaan Ooops:n seurannan ja toimitus oli siirtynyt maanantaiksi=)

Soitin sit kolmen aikaan asiakaspalveluun ja kysyin voinko käydä paketin paikan päältä ja misu vastas että joo käy vaan hakemassa, sielä sen pitäs pötköttää hyllyssä. Soitin siinä sit kaveria kuskiks ja olin menossa röökille niin n. 30 minuuttia puhelusta kuski toi ovelle paketin ja kysy että olinko saanu tekstiviestiä toimituksesta? Enpä ollu saanu niin kysyin puhelinnumeron mihin oli lähettänyt viestin.

Tais siinä numerossa 050- olla oikeen=) kuski vaan tokas että mihinkähän numeroon se on sit pistetty...heh.

Mut ei mitä, tavara ja rahat vaihto omistajaa ja kohta ois yks kappale kitaroita valmiina...että ei isompia valituksia, pientä säätöä mutta sain paketin ja nopeesti.
-Surfride to Oblivion-
Point
11.10.2010 21:39:47
Hienosti tuli paketti UPS:n toimittamana tänään ovelle, päivän etuajassa jopa. Ei ollut kolhittu, tai mitään muuta vastaavaa. Saa nähdä mitä tapahtuu, kun tilaan basson saksasta.. :)
iankaikkinen
31.10.2010 23:27:19 (muokattu 05.11.2010 22:25:20)

Ei toimi kovinkaan luotettavasti, ainakaan tässä tapauksessa. Takuuhuollossa ollut vahvistimeni lähti ti 26.10. matkaan Saksan Frankfurtista. To 28.10. oli jo jakelussa, mutta RANSKASSA. Sitten huomasivat, että osoitetieto oli väärä ja korjasivat osoitteen Suomeen, Littoisiin. (Lähettäjän lähetyslistassa osoitetieto on niin kuin pitääkin...) Seuraavat kaksi päivää vahvistin onkin seikkaillut kolmen ranskalaisen paikan välillä eli Marseilles - Lyon - Chilly Mazarin. 30.10. näytti hökötys olevan Herne-Boeringissa Saksassa, jossa se on käynyt jo 27.10. Toimituspäivä on muutettu 4.11., kun se alunperin oli 29.10. tosin huippulukemat ranskalaisilta oli 5.11. Toivottavasti eivät nyt lykkää sitä mötkylää enää vaikkapa Kuuban koneeseen, bändin se piti maailmaa valloittaa, ei suinkaan pelkän bassovahvistimen.

EDIT: Loppu hyvin, kaikki hyvinkö?

4.11. vihdoin oli UPS:n kaveri käynyt rakkaani kainalossa kolkuttelemassa ovea. Eipä siellä kotosalla vaan siihen aikaan ollut ketään (klo 12.45) koska pitää tehdä työtä. Oli jättänyt pienen lappusen josta kävi ilmi, että seuraava tuontiyritys olisi samaan osoitteeseen seuraavana päivänä klo 12 -14. Tavailin lisää infoa lappusesta ja syöksyin nettiin ohjaamaan seuraavan yrityksen työpaikalleni. Netissä seurantatiedoissa lukee yhä, että muutospyyntöä käsitellään, mutta kyllähän se kauan kaivattu möhkäle saapui työpaikalleni tänään klo 12.45. Taitaa se UPS sittenkin toimia, vaikka alun koomailu saikin sapen kiehumaan.
whagabam
01.11.2010 19:18:28
Mulla toimi hyvin, tänään toivat paketin töihin kun en ollut himassa.

-W
"Mulle brenkku ei ole koskaan ollut ongelma. Ei silti, toisinaan tykkään yhä rakentaa ranskalaistyylisen seitinohuen iltapäiväkännin" Pentti Matikainen
Acid_Punk
10.12.2012 19:41:35
Nostoa ja ihmettelyä miten voi jumittaa näin Suomen päässä. Vaffari lähtenyt seurannan mukaan matkaan 4.12 Saksasta ja 7.12 paketti oli jo Tampereella, minne on lähetys sitten juuttunut. Nyt on toimituspäivä päivittynyt maanantaille 17.12 vaikka alunperin toimituspäivä oli tänään 10. päivä. Kerran viikossako nuo kurvailee tänne Vaasaan päin vai mitä helkkaria?

Ei tuo 14 vrk vielä sinänsä mikään paha aika ole, mutta aiemmin UPSsilla mennyt keskimäärin viikko näiden lähetysten kanssa.
" I've always been paranoid about the police, because even when I'm not doing anything illegal, I'm thinking about doing something illegal" - M. Manson
pimp
10.12.2012 19:47:08
Acid_Punk: Nostoa ja ihmettelyä miten voi jumittaa näin Suomen päässä. Vaffari lähtenyt seurannan mukaan matkaan 4.12 Saksasta ja 7.12 paketti oli jo Tampereella, minne on lähetys sitten juuttunut. Nyt on toimituspäivä päivittynyt maanantaille 17.12 vaikka alunperin toimituspäivä oli tänään 10. päivä. Kerran viikossako nuo kurvailee tänne Vaasaan päin vai mitä helkkaria?

Ei tuo 14 vrk vielä sinänsä mikään paha aika ole, mutta aiemmin UPSsilla mennyt keskimäärin viikko näiden lähetysten kanssa.

Oikeasta paikasta asiaa lähdit selvittämään, sillä täällä tiedetään pakettisi liikkeistä taatusti enemmän kuin kuriirifirman aspassa.
Words can hurt, you know
ganesha
10.12.2012 20:22:47
viime viikollahan oli Suomessa itsenäisyyspäivä ja koko Suomi pimeänä, muualta maailmasta sitä ryönää tänne lie kuitenkin tullut samaantahtiin...olisko jouluruuhka.
StJerky
10.12.2012 20:41:17
petemanni: Mut jos haluaisin että ne tois sen kotioven sijasta vaikka mun työpaikalle

No se on aina hyvä ajatus, niin ei vaimo näe.
mrk
10.12.2012 22:02:52
Tilasin saksaan konserttilippuja. Paikallinen Lippupiste eli Eventim veloitti 15 euroa lähetyskuluja. 6.12 tuli maili että UPS on lähtenyt polkemaan kirjettä perille, 7.12 UPS:n lähettipoika herätti minut iltapäiväunilta.
"Short On Long Term Goals"
samip88
17.12.2013 16:05:02
Paska UPS. Pariin otteeseen olen jotain tilannu jotain mikä on Uuupsin kautta tullu ja kaikilla kertaa paskaa palvelua. Koko päivä pitää päivystää lähetystä ja sovituista päivistä ei pidetä kiinni. Helppoahan lähetysten vastaan ottaminen jos roikkuu duunipaikalla tai kotona koko päivän muutenkin, mutta jis sattuu olemaan liikkuva ammatti nii tämän yhtiön palvelut on yhtä helvettiä. En suosittele lähetyksiä tätä kautta. Itellakin hoitaa hommat paremmin.
ganesha
17.12.2013 19:04:55
samip88: Paska UPS. Pariin otteeseen olen jotain tilannu jotain mikä on Uuupsin kautta tullu ja kaikilla kertaa paskaa palvelua. Koko päivä pitää päivystää lähetystä ja sovituista päivistä ei pidetä kiinni. Helppoahan lähetysten vastaan ottaminen jos roikkuu duunipaikalla tai kotona koko päivän muutenkin, mutta jis sattuu olemaan liikkuva ammatti nii tämän yhtiön palvelut on yhtä helvettiä. En suosittele lähetyksiä tätä kautta. Itellakin hoitaa hommat paremmin.

Kyllä noi kaikki logistiikkafirmat toimii aikalailla samalla periaatteella; Jos et oo virka-aikaan kotona, ei kannattane sinne mitään tilata kotiinkuljetuksella? Ja jos vielä duunikin on liikkuvaa sorttia, kannattaa tilata ne paketit jonnekin mistä voi itse noutaa? Onhan UPS/DHL/DPD/Fedex/TNT-puljuillakin noutopisteet, mutta jos ei asu siinä huudeilla niin hipheijaa vaan, vaikeaksi menee :D
McLeach
18.12.2013 00:27:32
Ihan hyvä se on jos vaan ei oo duunia tai elämää.
Point
18.12.2013 02:07:56
samip88: Paska UPS. Pariin otteeseen olen jotain tilannu jotain mikä on Uuupsin kautta tullu ja kaikilla kertaa paskaa palvelua. Koko päivä pitää päivystää lähetystä ja sovituista päivistä ei pidetä kiinni. Helppoahan lähetysten vastaan ottaminen jos roikkuu duunipaikalla tai kotona koko päivän muutenkin, mutta jis sattuu olemaan liikkuva ammatti nii tämän yhtiön palvelut on yhtä helvettiä. En suosittele lähetyksiä tätä kautta. Itellakin hoitaa hommat paremmin.

No tämmösessä tilanteessa varmaan ymmärrät, että on fiksumpaa käyttää jotain muuta firmaa tai järkätä hommat niin, että olet sinä päivänä kun paketti mahdollisesti tuodaan. Eihän se nyt varmaan ole UPS:n vika, jos sulla on liikkuva ammatti. Mitä niitten pitäs tehdä? Soittaa missä oot ja lähteä perään?

Mulla on aina työntekijä soittanut noin 2-3 tuntia etukäteen että olis paketti tulossa ja sitten ilmestynyt pakettiautoinensa ovelle. Varmaan kymmenisen kertaa oon tilannut tompalta ja aina upsilla. Tälläkin hetkellä on tavaraa tulossa, toivottavasti sujuu niinku ennenkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)