Cathi777 26.01.2010 08:51:14 | |
---|
ColdRush01: Ramonesilta lähes kaikki+ Van Halenin eka. Miten niin Ramonesin levyt on muka olleet liian lyhyitä? Eipä samaa biisiä jaksa kyllä yhtään niiden levynmittoja pidempään kuunnella kerrallaan. Only pop music can break my heart... |
Exhausted 26.01.2010 15:28:24 | |
---|
Enemmän on kyllä liian pitkiä levyjä kuin liian lyhyitä. En keksi yhtäkään lyhyttä levyä, johon haluaisin jotain tavaraa lisää. Keksin paljon esimerkkejä liian pitkistä levyistä, joista tulisi parempia, jos niitä lyhentäisi vähän. |
Mordax 26.01.2010 16:02:42 (muokattu 26.01.2010 16:03:23) | |
---|
Minun mielestäni 30-45 minuuttia on oikein passeli kesto albumeille. Vajaan tunnin mittaisen levyn jaksaa kuunnella ilman suurempia keskittymisvaikeuksia, mutta kolmen vartin rajan yli mentäessä keskittyminen alkaa herpaantua. Näin ollen en itse juuri pidä yli tunnin mittaisista levyistä saatika sitten tuplalevyistä, sillä silloin albumin kuuntelu on lähestulkoon pakko hoitaa parissa osassa. Tämä sitten vaikeuttaa albumin kokonaisfiiliksen hahmottamista. Toisin sanoen kaikki muuta väittävät ovat väärässä. Get on with it! |
Mika Kangas 26.01.2010 17:10:41 (muokattu 26.01.2010 17:23:39) | |
---|
Minun mielestäni 30-45 minuuttia on oikein passeli kesto albumeille. Olen ihan samaa mieltä.Kunnon rokkilevy on se kymmenen biisiä joka mahtuu 90 minuuttisen c-kasetin toiselle puolelle ja tilaakin jää pikkaisen.Kun kuuntelee vaikkapa Rushin tai AC/DC:n viimeisimpiä studiolevyjä on biisejä yksinkertaisesti liikaa.Livelevyt on tietenkin asia erikseen. Taisi ton ylipitkien levyjen buumin aloittaa aikoinaan Gunnarit ysärin alussa näillä Use Your Illusion tuplajulkaisuilla. Tietysti tekniikallakin on asian kanssa tekemistä.Kun cd-levylle mahtuu enemmän biisejä kuin vinyylille niin se halutaan myös käyttää,mikä periaatteessa on oikein mutta saattaa haitata levyn kokonaisuutta tekemällä levystä liian pitkän. |
mugena 26.01.2010 18:02:28 | |
---|
Olen ihan samaa mieltä.Kunnon rokkilevy on se kymmenen biisiä joka mahtuu 90 minuuttisen c-kasetin toiselle puolelle ja tilaakin jää pikkaisen.Kun kuuntelee vaikkapa Rushin tai AC/DC:n viimeisimpiä studiolevyjä on biisejä yksinkertaisesti liikaa.Livelevyt on tietenkin asia erikseen. Taisi ton ylipitkien levyjen buumin aloittaa aikoinaan Gunnarit ysärin alussa näillä Use Your Illusion tuplajulkaisuilla. Tietysti tekniikallakin on asian kanssa tekemistä.Kun cd-levylle mahtuu enemmän biisejä kuin vinyylille niin se halutaan myös käyttää,mikä periaatteessa on oikein mutta saattaa haitata levyn kokonaisuutta tekemällä levystä liian pitkän. Kyllä noita ylipitkiä levyjä on aina osattu tehdä. Ostettuani The Whon Tommyn kesti varmaan pari vuotta ennen kuin sain kuunneltua kokonaan. 24 kappaletta on aivan tolkuton määrä. Tosin koska kyseessä on konseptialbumi, niin voitaneen antaa anteeksi. Ei levy tuosta paranisi kappaleita karsimalla. On muuten todella rasittavaa kun nykyään remasteroituihin levyihin tungetaan loppuun vähintään toinen levyllinen erilaisia miksauksia ja versioita. Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg)
"So, with your long hair, I guess that makes you a woman."
Frank Zappa's response
"So with your wooden leg, I guess that makes you a table." |
sub zero 26.01.2010 18:23:38 (muokattu 26.01.2010 18:25:30) | |
---|
Mika Kangas: Tietysti tekniikallakin on asian kanssa tekemistä.Kun cd-levylle mahtuu enemmän biisejä kuin vinyylille niin se halutaan myös käyttää,mikä periaatteessa on oikein mutta saattaa haitata levyn kokonaisuutta tekemällä levystä liian pitkän. Mutta yhdelle C-kasetille mahtuu 40 minuuttia enemmän kuin CD:lle. MUHAHAHAHA!!!! relaa beibi vähän ja jätä jo se pankki, kato mun duuni on fiilarit ja funkki |
Jokapaikanapina 26.01.2010 20:50:00 | |
---|
mugena: On muuten todella rasittavaa kun nykyään remasteroituihin levyihin tungetaan loppuun vähintään toinen levyllinen erilaisia miksauksia ja versioita. NIIN ON! Rasittaa ihan älyttömästi! Mun mielestä oikea ratkaisu olis Beatles-tyylinen erillinen boksi tai sarja julkasematonta matskua tai vastaavaa. Neil Youngillahan on kans tää archive |
padaa@dadaa! 27.01.2010 15:27:34 | |
---|
Jokapaikanapina: Neil Youngin After The Gold Rush on myös hirveän lyhyt. Siinäkin on biisejä 11 ja minuutteja 35. Mut se on mulle lähinnä kokoelma lyhyitä kivoja biisejä, mut ei ehdi oikein nousemaan niin korkealle ku ois pystyny ennen ku se laskeutuu. Pari lyhyttä biisii pois ja kaks pitkää niin NICE. Mun mielestä hyvä ratkaisu olis ollut vaikkapa niiden lyhyiden tiputtaminen pois ja tilalle CSNY:n Déja Vu -levyllä julkaistut Helpless ja Country Girl. Jälkimmäisen kohdalla saattaisi kuitenkin tulla sopivuusongelmaa. Helpless on melko tyypillinen Neil Youngin kappale (eli siis mahtava) ja näin ehkä hieman irrallinen soolokappale muuten tuotetulla CSNY-levyllä. Country Girl taas on enemmän sidoksissa CSNY:n musiikkiin, mutta olisi mielenkiintoista kuulla miten toimisi vähemmän tuotettuna Crazy Horse -versiona. |
Exhausted 27.01.2010 15:33:39 | |
---|
sub zero: Mutta yhdelle C-kasetille mahtuu 40 minuuttia enemmän kuin CD:lle. MUHAHAHAHA!!!! 90 minuutin kasetille pitäisi mahtua yksi levy per puoli. Jos ei mahdu, niin levy on liian pitkä : ) |
Kalamazoo 27.01.2010 15:46:33 | |
---|
Sweatmasterin Sharp Cut tulee lyhyemmistä levyistä ensimmäisenä mieleen. Kestoa muistaakseni juuri puolen tunnin verran, mikä on kyllä tommoselle tanakalle garagerock-paahdolle aivan passeli mitta. Esimerkiksi Them Crooked Vulturesin levy olisi puolestaan ollut aika täydellinen kokonaisuus pari biisiä lyhyempänä. |
arsu 27.01.2010 17:32:00 | |
---|
Minun mielestäni 30-45 minuuttia on oikein passeli kesto albumeille. Tämä riippuu myös genrestä. Vaikea kuvitella yli tunnin mittaista Pop/rock-levyä, jossa ei ole turhaa täytettä mukana. Mutta mielestäni parhaat progebiisit ovat kaikki 8-12 minuutin mittaisia, ja 4-5 biisiä levyllä on liian vähän. Esimerkkinä vaikka tämä tuore Shrinebuilder. 5 biisiä tuplavinyyleille jaettuna, hyvä levyhän tuo on, mut enemmäkin EP kuin LP. Enemmän ois kaivattu. Tykkään kyllä helvetisti bändeistä (esim. Porcupine Tree), joille biisien kesto on täysin sivuasia. Myös albumin kesto voi olla sivuasia, siis ainakin kun on kyse albumikokonaisuudesta, eikä yksittäisistä biiseistä. Kestää sen minkä sen on tarkoitus kestää, oli se sitten 30 min. tai 2 h. |
arsu 27.01.2010 18:05:20 | |
---|
Esimerkiksi Them Crooked Vulturesin levy olisi puolestaan ollut aika täydellinen kokonaisuus pari biisiä lyhyempänä. Jos nämä muutamat levyntäytteet olisivat timanttisia biisejä, olisi levy ollut aika täydellinen kokonaisuus. Vika löytyy biisien laadusta, ei albumin kestosta. |
Eero Laine 27.01.2010 21:49:26 | |
---|
mugena: On muuten todella rasittavaa kun nykyään remasteroituihin levyihin tungetaan loppuun vähintään toinen levyllinen erilaisia miksauksia ja versioita. Teoriassa tämän pitäisi olla vaan hyvä asia, kun saa enemmän matskua, mutta käytännössä on rasittavaa kuunnella niitä läpi. Albumin aikoihin julkaistut sinkut ovat vielä aika jees, b-puolet ja livevedot vähän vähemmän jees, vaihtoehtoiset miksaukset aika tarpeettomia ja outtaket usein ihan oikeasti huonoja. Käytetyt 80-luvun CD:t ovat aika käteviä: ei remasteroinnissa lättänäksi lyötyjä dynamiikkoja, ei ylistäviä kansivihkorunoiluja, ei tunnelmaa pilaavia bonusbiisejä ja hinta on kohdallaan. Vielä kun artistikin saisi jotain. |
Trendkeel 27.01.2010 22:22:07 | |
---|
Mikäli levy vie mukanaan, ei sen pituudella ole mitään väliä. Tiivistunnelmainen levy ei tarvitse pitkää kestoa, kun taas mukavan hitaasti eteenpäin vellova teos ei niinkään aikaa katso. Kummatkin ääripäät ovat yhtä miellyttäviä kokonaisuuksia, mikäli se pyöreän kiekon (tai neliskulmaisen muovinpalasen) sisään kätketty musiikki on toimivaa kontekstissaan. Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1 |
Jokapaikanapina 27.01.2010 22:46:37 | |
---|
Eero Laine: Käytetyt 80-luvun CD:t ovat aika käteviä: ei remasteroinnissa lättänäksi lyötyjä dynamiikkoja, ei ylistäviä kansivihkorunoiluja, ei tunnelmaa pilaavia bonusbiisejä ja hinta on kohdallaan. Vielä kun artistikin saisi jotain. Mun mielestä on aina siistiä saada joltain bändin jäseneltä itteltään jotain muistoja. Mut ylistykset joo aika shite |
Eero Laine 29.01.2010 14:36:47 | |
---|
Jokapaikanapina: Mun mielestä on aina siistiä saada joltain bändin jäseneltä itteltään jotain muistoja. Mut ylistykset joo aika shite Se on jotenkin outoa, et levyvihossa yritetään ikään kuin myydä levy uudestaan. Kyllä mä tiedän että se musa on hyvää, mähän ostin jo levyn. Joku taustoista kertominen on ihan mukavaa, kunhan se tehdään ilman hehkutusta. |
rapture 30.01.2010 10:55:38 | |
---|
Terveet Kädet - Ääretön Joulu. Vaikka onkin EP, niin kyllä se 6 minuuttia tuntuu liian lyhyeltä! |
Jupi57 30.01.2010 11:45:31 (muokattu 30.01.2010 11:45:49) | |
---|
CCR: Green River, 28 minuuttia. Myytävänä... |
agar 31.01.2010 19:07:17 | |
---|
Nick Drake - Pink Moon. 28 minuuttiin tiivistynyt täydellinen timantti! |
Herbaliser 31.01.2010 20:37:25 | |
---|
Weezerin vihreä tulee ainakin mieleen. Tosin se ei mun mielestä ole liian lyhyt eli ei siltä osin sovi tähän otsikkoon, mutta sanoinpahan nyt kuitenkin. |