Aihe: Nytkö se iski lopullisesti?
1 2
Laatte
19.07.2008 15:10:33

Mä henkilökohtaisesti huomasin karttavani kaikkia tulppia siihen asti kunnes hommasin valetut. Sen jälkeen kaikki kuusi- summuut tulpat on voinut onneksi unohtaa. Tai unohtanut mä olin ne ennen sitäkin, mut nyt ei tartte pelätä kuulon puolesta. Kalliitahan ne periaatteessa on (jotain 160 euroa?), mut tuntumassa ja kuulonautinnossa maksavat itsensä nopeasti takaisin.

Valettuja olen itsekin ollut hankkimassa tässä jo puolisen vuotta, kaverin suosittelemana. Saa nähdä koska tapahtuu.
"En ole koskaan ollut ahkera, työnteko lähti kohdallani ainoastaan siitä, että olin saatanan innostunut."
M!Xu
19.07.2008 15:57:40

Tulpat päässä on ollut tosiaan tuota saundien puuroutumisen ongelmaa, kunnes ostin 25 € valkoiset Elacin-merkkiset kuusitulpat. Ne on oikein hyvät tulpat, nissä kun on jonkinlaiset filtterit siellä sisällä, eikä ne ole kokonaan silikonia. Ei hiljennä vaan ylätaajuuksia, vaan kaikkia taajuuksia tasaisesti. Tykkään paljon.

Toinen ongelma on pienoinen fiiliksen putoaminen tulpat korvissa. Keikkakokemus ei ole niin "välitön" ja "sataprosenttinen". Eilen Maidenissa en pitänyt tulppia pääesiintyjän aikana, mutta lämppärien ajan kyllä. Hiukan vinkui illalla korvat, mutta eipä nyt mitään ihmeellisempiä. Kyllä se kannattaisi suojata ne korvat... Pöh.

Oli muuten hienoimpia keikkoja joita olen nähnyt, tuo eilinen Maiden.
Take the Kama Sutra. How many people died from the Kama Sutra as opposed to the bible. Who wins? -Frank Zappa
oiva tumpeloinen
19.07.2008 16:32:52 (muokattu 19.07.2008 16:35:21)
Eikö noita saa halvemmalla, tai siis ainakin ulkomaillahan pitäis irrota ihan omiin mittoihin ja spekseihin valetut alta 50€? En oo perehtynyt asiaan ollenkaan, vetelen treeneissä just niillä apteekin sinisillä silikonikuusilla. Jäi vain kiinnostamaan, kun olishan se aika "pro" ja asiallista jos olis oikein aikuisten tulpat.

Voipi ulkomailla irrotakin sopuhintaan, mut sun pitäis saada se sun korvamuotti sinne. Täällä härmässä päin ne tuntuvat maksavan jotain 150 ja 200 euron välillä. Tuohon hintaan kuitenkin kuuluu, että joku asiansa osaava tekee sulle sen muotin, hommaa sen kanssa sen valetut tulpan ja lyö filsun kiinni. Ne vaihtofilsut muuten maksaa täällä jo yli tuon 50 euroa, joten en tiedä, mistä niitä noihin hintoihin saisi. Jos löytyy jostain, niin laita ihmeessä linkkiä.

Jos taas haluaa homman hoitaa "sopuhintaan" ja "helpolla", niin kannattanee kerätä pieni kimppa kasaan. Noin 10 tilaajan potilla saa hinnoista alennuksia ja valuntekijät tulevat tekemään valun sovittuun paikkaan tai pariin. Me kerättiin alkuun poppoota omalta treenikämpältä ja loput tämän foorumin kautta. Finfonicit tilattiin, eikä oo kyllä vituttanut päivääkään. Elacit taitaa olla parisen kymppiä halvemmat.

Toinen ongelma on pienoinen fiiliksen putoaminen tulpat korvissa. Keikkakokemus ei ole niin "välitön" ja "sataprosenttinen". Eilen Maidenissa en pitänyt tulppia pääesiintyjän aikana, mutta lämppärien ajan kyllä. Hiukan vinkui illalla korvat, mutta eipä nyt mitään ihmeellisempiä. Kyllä se kannattaisi suojata ne korvat... Pöh.

Toi on just varmin tapa saada kuulovaurio. Ensin herkistetään korvaa tulpilla ja sitten otetaan kaikki töky vastaan ilman tulppia. Niitä tulppia joko kannattaa pitää kaiken aikaa tai sitten ei ollenkaan. Ne Elacinin kuusitulpat on oikein hyvät, mutta valutulppien jälkeen niillä ei tee yhtään mitään. Kuusetkin syö todella reilusti yläpäitä valuihin verrattuna.
Exhausted
19.07.2008 18:27:38 (muokattu 19.07.2008 18:27:54)

Niitä tulppia joko kannattaa pitää kaiken aikaa tai sitten ei ollenkaan.

Tällaista muistisääntöä en suosittele opeteltavaksi, kyllähän ne tulpat voi laittaa päähän kesken keikan jos tuntuukin pahalta. Mutta tulppia ei kannata siis ottaa pois melun keskellä.
oiva tumpeloinen
19.07.2008 19:31:56
Tällaista muistisääntöä en suosittele opeteltavaksi, kyllähän ne tulpat voi laittaa päähän kesken keikan jos tuntuukin pahalta. Mutta tulppia ei kannata siis ottaa pois melun keskellä.

Toki. Harvapa vain lähtee sotaa tuolla tavalla toteuttamaan. Mut samaa tarkoitin loppupeleissä, oli vain huono ulostus aiheesta.
Rytmilepakko
19.07.2008 20:29:56
Tulpat päässä on ollut tosiaan tuota saundien puuroutumisen ongelmaa, kunnes ostin 25 € valkoiset Elacin-merkkiset kuusitulpat. Ne on oikein hyvät tulpat, nissä kun on jonkinlaiset filtterit siellä sisällä, eikä ne ole kokonaan silikonia. Ei hiljennä vaan ylätaajuuksia, vaan kaikkia taajuuksia tasaisesti. Tykkään paljon.

Jeps. Käytän samanlaisia ja olen tyytyväinen. Kyllä eilisellä Maidenin keikallakin tuli tulpat päässä oltua. Jotenkin jopa tuntui, että soundit oli paljon mukavamman kuuloiset tulpat päässä kuin ilman tulppia.
Ehkä joskus silti hommaan valetut. Joskus...
Vuokin Vaukhan
elais
20.07.2008 17:11:00
Jeps. Käytän samanlaisia ja olen tyytyväinen. Kyllä eilisellä Maidenin keikallakin tuli tulpat päässä oltua. Jotenkin jopa tuntui, että soundit oli paljon mukavamman kuuloiset tulpat päässä kuin ilman tulppia.
Ehkä joskus silti hommaan valetut. Joskus...

Oltiin kaverin kanssa Helsingissä just samoilla tulpilla ja pidettiin kyllä oikein paljon. Tulpista ja keikasta. 2006 olin katsomassa Maidenia perustulpilla ja kyllä otti korville kun lämppärin aikana tulppaa piti alkaa säätämään paremmin.

Kyllähän tuolla korvissa yleensä kuuluu jotain pientä suhinaa, ottaa toisinaan ilkeästi yhteen telkkarin suhinan kanssa, mutta toisinaan on sellaisia hetkiä ettei kuulu yhtään mitään korvista. Ei sillä että mitenkään kauheasti haittaisi. Tulppia pidän aina taskun pohjalla huuliharpun alla ja sieltä ne nykäisen jos tilanne niin vaatii.
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)