MKH90 06.06.2008 01:57:59 | |
---|
Joskus nuorempana on tullut sairasfanitettua bändiä jos toistakin, onneksi siitäkin typeryyden kierteestä pääsi. Toisaalta, pidän yhä musamakuani Jeesusta tärkeämpänä. Basisti-vokalisti metallibändin raakileessa (saas nähdä, tuleeko tuosta yhtään mitään) |
Juhani 06.06.2008 05:11:35 | |
---|
Jonna Tervomaa sano joskus mielestäni aika fiksusti että pojat ei voi ikinä tykätä bändeistä samalla tavalla niinkuin tytöt. Siksi koenkin olevani hieman jäävi vastaamaan tämmösiin. Tosin myönnettäköön että KISSin keikalla viikko sitten ymmärsin kirkuvia teinejä hieman entistä enemmän. Jonna sanoi totuudemukaisesti siinä haastattelussa etteivät pojat voi RAKASTUA bändiin kuin tytöt. Se on fakta. Sen kyllä voi todeta ihan tosielämässä naispuolisten kanssa keskustellessa tunnoista eri kokoonpanoja kohtaan. "Pikku"pojilla on tietty se pätemisentarve, kateus ja kilpailumentaliteetti kapulana usein mielen rattaissa. |
Horatius-87 06.06.2008 06:36:09 | |
---|
Aika teki tehtävänsä varmaankin. Nuori olen toki vieläkin mutta on fanitus ehkä hieman järkevämpää kuin muutama vuosi sitten. Toisaalta haluaisin aina pitää sen teini-ikäisen uhmakkaan palon jotain bändiä/musiikkia yleensä kohtaan. Sitten itken jos "aikuistun" ja (hyvä) musiikki ei enää saa sitä jännää tunnetta. Empaattinen riskinottaja. |
Tuomas. 06.06.2008 09:38:54 | |
---|
Luulin että puhuttiin siitä kuinka pääsee irti armottomista faneista. Se on sitten vaikeempi juttu heti. |
CoB92 06.06.2008 13:50:51 | |
---|
Fanitin muutama vuosi takaperin kauheasti Bodomia. Fanitus lähti kun kuuntelin parempaa musiikkia. Talvi - ikuisen jään valtakunta |
Burn 07.06.2008 09:36:36 (muokattu 07.06.2008 09:38:11) | |
---|
Pienenä poikana tuli kuunneltua Metallicaa laput silmillä, se oli käytännössä ainoa bändi mitä kuuntelin. Uskomaton fanitus taisi hävitä "ihan itsestään" kun kaveri soitatti joku kerta Sepulturaa, mistä tuli sitten lähdettyä rankemmille osastoille. EDIT onhan siis Metallica edelleen jonkin sortin sydämen asia minkä kanssa tuli kasvettua. Sitä vaan tulee nykypäivänä kuunneltua paljon kaikkea muutakin. Olipa kerran pedofiili, raiskaaja ja pappi. Ja siinä oli vasta tarinan ensimmäinen henkilö... |
Makkari 10.06.2008 21:33:36 (muokattu 10.06.2008 21:34:43) | |
---|
Mielenkiintoista miten monet kuvailevat fanittaneensa vain sitä yhtä bändiä ja sulkeneensa silmät kaikelta muulta. Mulla se on mennyt pikemminkin päinvastoin. Mun armottoman fanitukseni kohteet toimivat ikään kuin suunnannäyttäjinä ja ovat johdattaneet minut ihan uusien juttujen pariin... Esimerkiksi niin, että ostelen levyjä, joilla suosikkini ovat vierailleet, tai alkuperäisversioita suosikkieni coveroimista biiseistä. Toisaalta haluaisin aina pitää sen teini-ikäisen uhmakkaan palon jotain bändiä/musiikkia yleensä kohtaan. Sitten itken jos "aikuistun" ja (hyvä) musiikki ei enää saa sitä jännää tunnetta. Mieluummin vanhus kuin aikuinen, eikö niin! |
IJarro 10.06.2008 22:26:19 (muokattu 10.06.2008 22:26:47) | |
---|
Luulin että puhuttiin siitä kuinka pääsee irti armottomista faneista. Se on sitten vaikeempi juttu heti. Pöh. Mitä sä ittestäs luulet? Ei kellään m-nettiläisellä mitään oikeita faneja oo. Paitti ehkä baronilla... =P =P EDIT pari hymiötä vielä lisää =) =) =) =) Let's do some living after we die... |
pvatanen 11.06.2008 21:38:42 | |
---|
3-4 vuotta sitten, kun aloitin kitaran soiton, mulla oli se sama Metallica-fanitus kuin ties kuinka monella on jossain vaiheessa ollut. Oikeastaan juuri Hetfieldin munakkaat riffit innostuvat tarttumaan skittaan. Ostin Metallica-CD:itä ja -DVD:itä enkä juuri muuta kuunnellutkaan. Isoveli huomasi ongelmani ja esitteli muita bändejä. Pian aukesivat Megadeth, Pantera yms. ja sitten progevaihe iski. Nykyisin kuuntelen vaikka mitä enkä fanita mitään bändiä ylitse muiden. Aika teki tehtävänsä. PS: ensimmäinen viesti foorumille. |
-Lassi- 11.06.2008 22:05:23 | |
---|
OFFFFFF// hyvä minä. luin hätäseen tän aiheen otsikon. lopputulos: Miten leikkaisit pääsi irti? -______- OFF// |
TheAssassin 12.06.2008 20:35:58 | |
---|
3-4 vuotta sitten, kun aloitin kitaran soiton, mulla oli se sama Metallica-fanitus kuin ties kuinka monella on jossain vaiheessa ollut. Oikeastaan juuri Hetfieldin munakkaat riffit innostuvat tarttumaan skittaan. Ostin Metallica-CD:itä ja -DVD:itä enkä juuri muuta kuunnellutkaan. Isoveli huomasi ongelmani ja esitteli muita bändejä. Pian aukesivat Megadeth, Pantera yms. ja sitten progevaihe iski. Nykyisin kuuntelen vaikka mitä enkä fanita mitään bändiä ylitse muiden. Aika teki tehtävänsä. PS: ensimmäinen viesti foorumille. Itselläni 2-3 vuotta soitettu ja kauhea Metallica-fanitus päällä. Vielä puoli vuotta sitten en koskenut pitkällä tikullakaan Metallican musiikkiin. Eli minulla päinvastoin kuin sinulla ^^ On nääs ainakin tuo Megadeth auennut jo vuosia sitten. On se ihmeellistä... Aiheeseen: En tiedä koska en ole vielä päässyt irti armottomasta fanituksesta. Muita bändejä tulee ja menee, mutta muutama tietty on säilynyt jo ainakin 5 vuotta, niitä en kerro ihan itsesuojeluvaiston takia... No ehkä nekin joskus hiipuu, niin tulen tänne kertomaan miten pääsin irti :) |
foetor ex ore 12.06.2008 21:00:41 | |
---|
Kuuntelin Doorsia jossain millenniumin vaihteessa pari vuotta päivittäin ja Jim Morrison oli jumalani, kunnes yhtenä päivänä loppui kuin veitsellä leikaten. Totaalikyllästyminen. (Nyt olen hiljattain alkanut kuunnella taas ja ns. "muusikon" korvilla. Vittu Doors rulettaa.) |
BassLass 12.06.2008 21:31:55 | |
---|
Jooo... Itellä oli neloselta aina ysille asti vain yksi bändi: Guns 'N Roses. Sitte myöhemmin tuli L.A Guns ja Velvet revolver :) Nykyään pahin fanitus stam1naa kohtaan, mutta entisistä en oo vieläkään päässyt eroon. |
Ali 12.06.2008 21:34:15 | |
---|
Rahat loppu. Onneksi visa avaa tulevaisuuden. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
|
teha 13.06.2008 15:40:53 | |
---|
Itselläni viimeinen varsinainen fanituksen kohde on ollut Shakira, jota kuulin ensimmäisen kerran Kolumbiassa '98. Shakira on hieno artisti, hänen silloinen uutuuslevynsä Donde están los ladrones on yllättävän kypsä rock/pop -levy parikymppisen naisen tekemäksi. Laundry Servicen aikaan 2001 fanitus oli koetuksella, mutta onneksi vuoden 2005 fijacion oral -levyt olivat taas jo ihan kelvollisia kolmen tähden levyjä. Shakirafani olen edelleen, mutta harvoinpa sitä enää tulee hänen levyjään kuunneltua. Eipä häneltä uutta musiikkiakaan kovin paljon ole viime aikoina tullut. Hänen parhain levynsä on edelleen vuoden 1999 MTV unplugged. Varsinkin DVD on hienoa kuunneltavaa ja katseltavaa. |
M!Xu 15.06.2008 21:33:34 | |
---|
Se on suorastaan kauhistuttavaa, miten jotkut ihmiset hurahtaa johonkin artistiin/bändiin ihan totaalisesti ja pitää sitä jeesusta ja omaa äitiään tärkeämpänä juttuna. Minua kyllä kauhistuttaa enemmän ihmiset jotka ovat hurahtaneet Jeesukseen tuolla tavalla. Mieluummin musiikkia kuin tuollaisia hataria astraali-olentoja. En nyt yritä provota tai loukata, mutta kykenen henkilökohtaisesti ymmärtämään paremmin esim. "Mr. Lordi" Putaansuun Kiss-kokoelmia ja -fanitusta kuin jeesustelua. Take the Kama Sutra. How many people died from the Kama Sutra as opposed to the bible. Who wins?
-Frank Zappa |
mokkasiini 16.06.2008 22:45:16 | |
---|
Minua kyllä kauhistuttaa enemmän ihmiset jotka ovat hurahtaneet Jeesukseen tuolla tavalla. Mieluummin musiikkia kuin tuollaisia hataria astraali-olentoja. En nyt yritä provota tai loukata, mutta kykenen henkilökohtaisesti ymmärtämään paremmin esim. "Mr. Lordi" Putaansuun Kiss-kokoelmia ja -fanitusta kuin jeesustelua. Can I have 'em both? |
Jokapaikanapina 17.06.2008 01:15:31 | |
---|
Mun armottoman fanitukseni kohteet toimivat ikään kuin suunnannäyttäjinä ja ovat johdattaneet minut ihan uusien juttujen pariin... Esimerkiksi niin, että ostelen levyjä, joilla suosikkini ovat vierailleet, tai alkuperäisversioita suosikkieni coveroimista biiseistä. Sama. Meni vähä sillei että eka oli Beatles. --> Rollarit ja Who --> Zeppelin ja näiden myötä 50-luvun blues ja rokki ja sit myöhemmin avautu koko kasarimeininkikin :) Onneksi. |
Tellervo 17.06.2008 15:46:43 | |
---|
Pojilla on siinä mielessä helpompaa, että ne fanittaa useammin semmosia bändejä, joista kehtaa myöhemminkin puhua. Itse en ole koskaan lakannut tykkäämästä bändeistä joita fanitin nuorena/lapsena. Abba, Sielun Veljet, Dave Lindholm... Edelleen kovia. Ja tosiaan, monenkaan kohdalla kyse ei ollut eroottisesti virittyneestä fanittamisesta, vaan musiikkiin ja teksteihin liittyvästä. Mutta en tosin saanutkaan mitään hysteerisiä kirkumiskohtauksia. "Miehet on ihania ja musiikki on ihanaa." |
Läpistö 18.06.2008 13:20:16 | |
---|
Manic street preachers tuntui pari vuotta sitten viimeisissä teiniangsteissa elämää suuremmalta. Hyvähän se on vieläkin, terveisin nimim. "Qstockiin olis kiva päästä" |