marke- 06.05.2008 16:39:46 (muokattu 06.05.2008 16:39:58) | |
---|
Ei mulla mitaan tutkimuskelpoista faktaa ole heittaa, mutta metallia ja raskasta tunnutaan kuuntelevan nykyaan aika perkeleesti. Itse kuuntelen, palvon, hengitan ja elan Black Metalia. HAIL SATAN |
Linnunlaulupuu 06.05.2008 17:50:25 | |
---|
Mitä noi on? Vaihtoehtohippien juttuja. Keskivertojakaumaa heistä ei tosin ole saatu aikaan. KINNIKUN! |
arppah8 06.05.2008 19:24:32 | |
---|
Tai viidentoista. No jonkun oli tämäkin tilaisuus käytettävä. Hehe, vois olla lähempänä... mutta toi 18 tuli nettitestissä tulokseksi. Ja kaikki mitä netistä löytyy on absoluuttisen totta. God's away on business |
laite 06.05.2008 21:07:02 | |
---|
Suomalaiset keskimäärin kuunteleVAT juuri sitä, mitä radiosta sattuu tulemaan. Levyjä ostetaan sen mukaan, missä on se kiva hittisingle. Näin mä ainakin uskoisin. I used to care but... things have changed. |
CoB92 06.05.2008 21:19:45 | |
---|
melodista musiikkia Talvi - ikuisen jään valtakunta |
-Cale 06.05.2008 21:22:20 | |
---|
Mä kuuntelen kaikkea mitä tossa Boldarin listassa oli. Paitsi AOR:ää. Oliko tämä olevinaan vitsi? Minä kuuntelen lähes pelkästään AOR:ää. Tai no, olenhan vitsi itsekin... Heviä/Metalliahan nuo nykyään tuntuvat kuuntelevan, vauvasta vaariin. |
huihai 06.05.2008 22:14:17 | |
---|
|
Pavelitz 06.05.2008 23:31:59 | |
---|
Eikö Pop ole pop? Ei välttämättä sillä me olemme hyvin raskasta kansaa. Jo vaippaikäisille syötetään tuhtia metallia. Omien kokemuksieni perusteella Suomalainen musiikkimaku eroaa paljon Eurooppalaisten nuorten trendeistä. Ainakaan tänne Pohjanmaalle ei Tekno Dance Rave musat uppoa. Rok Rok |
papitsu 06.05.2008 23:46:49 (muokattu 06.05.2008 23:48:55) | |
---|
Miksi kaikki pitää aina rajata noin kovasti genrejen mukaan? En minä ole koskaan ajatellut, että minkä genren musiikkia minä nyt kuuntelen. Aina vaan menty sillä periaatteella, että kunhan se kuulostaa hyvältä. Tässä lähiaikoinakin tullut kuunneltua musiikkia ihan Pentti Rasinkankaasta Miles Davisin kautta Strapping Young Ladiin ja kovasti kaikkea siltä väliltä. Teknomusiikki on tosin jäänyt vähän vähemmälle aikalailla aina minun soittimissani, mutta mitäpä tuosta. Ei vaan ole onnistunut iskemään, niin mitäpä sitä väkisellä. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
oo-p 07.05.2008 14:50:24 (muokattu 07.05.2008 14:54:26) | |
---|
Niin minkälaista musiikkia juuri te kuuntelette tällä hetkellä ja jos joku tietää varmoja tuloksia siitä mitä KOKO kansa kuuntelee niin niitä voi myös laittaa tänne. Tulokset menisivät MA-tutkielmaan, siis kertokaa kunnollisia ja viisaita vastauksia. Ei potaskan jauhantaa kiitos :) Tällä hetkellä levyt n. top 10, ei paremmuusjärjestystä - Jolly Jumpers - Mobile Babylon (pyörinyt kohta vuoden soittimessa) - CMX - Talvikuningas - Joose Keskitalo ja Kolmas maailmanpalo - Joose Keskitalo - Kaupungit Puristuvat puristimissa - Tuomari Nurmio - Tuhannen kapakan lauluja - Jolly Jumpers - Hometown Hi-fi - CMX - Cloaca maxima - Musta Paraati - Peilitalossa - 22 Pistepirkko - Rally of Love - Marja Mattlar - Polku - Stam1na -Raja (tosin eka levy on parempi) Mutta minä lienen kaikin puolin melko huono esimerkki kuvaamaan koko kansan mieltymyksiä.. Ei kovin montaa listalevyä löydy. E: Tuli vaan mieleen, että ihan naurettavaa kun tuo metällimusiikki jaetaan nykyään sen miljoonaan eri alalahkoon, jotka on pääasiassa ihan samaa skeidaa samassa paketissa. Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! |
aivokuolio 07.05.2008 16:31:44 | |
---|
Yleensä kuuntelen musiikkia. |
L.Ruoska 08.05.2008 11:18:56 | |
---|
Top 10 just tänään: Helmet - Betty (rock) Helmet - Strap It On (rock) Clutch - Robot Hive / Exodus (rock) Nirvana - Nevermind (rock) Alice In Chains - Unplugged (rock) Miles Davis - Kind Of Blue (jazz) Yasunori Mitsuda - Brink Of Time (jazz) Hiromi Uehara - Time Control (jazz) Soul Captain Band - Jokaiselle Tulta (reggae) Matisyahu - Live At Stubb's 2005 (reggae) Eli pääosin rokkia, mutta jazzia ja regeitä kyytipoikana. Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! |
kivi 08.05.2008 11:36:46 (muokattu 08.05.2008 11:39:10) | |
---|
Niin minkälaista musiikkia juuri te kuuntelette tällä hetkellä ja jos joku tietää varmoja tuloksia siitä mitä KOKO kansa kuuntelee niin niitä voi myös laittaa tänne. Tulokset menisivät MA-tutkielmaan, siis kertokaa kunnollisia ja viisaita vastauksia. Ei potaskan jauhantaa kiitos :) Master of Arts? No sillä tasolla soisi vähän paremmin laaditun tutkimussuunnitelman (jo kysymyksen asettelusta näkee että ollaan aika kevyesti liikkeellä), ja tietenkin jos kerran sivistystä aiotaan osoittaa olisi syytä tietää paitsi välimerkeistä, myös se että "suomalaiset" kirjoitetaan pienellä. Varmaan myös innostaa kamalasti vastaajia pysymään asiassa tuo lopun potaskanjauhantaviittauskin. Eli onko kysyjä varma, että hän täyttää Master of Arts -pätevyyden? Mä uskallan epäillä. Nollatutkimus, sanoisin. Täysin vailla arvoa, jos näillä säädöillä mennään. Kysyjän oikea nimi, tutkimussuunnitelman tiivistelmä ja yhteystiedot mukaan olisi sellainen minimiparannus jonka jälkeen voisi kuvitella vastauksilla olevan arvoa. Mutta jotta kysymykseen tulee vastattua, niin: "Kaikki musiikki on musiikkia." Ja niin sen pitäisi olla, jos paikan nimi on Muusikoiden.net - ei henkilökohtainen maku tai pitäminen tai vieroksuminen saa määritellä mitä musiikkia kuunnellaan jos kerran on tarkoitus olla muusikko. Kaikkea pitää kuunnella, ja ainoa tapa arvottaa musiikkia on miten hyvin se omassa genressään on tehty. Mä olen ihan oikeasti tuota mieltä, ja hyvä niin, koska henk koht tasolla en voi sietää suurinta osaa maailman musiikista, mutta aika vähiin jäis musadiggailu jos kuuntelis vain sitä mistä pitää. :-) |
mokkasiini 08.05.2008 12:21:13 | |
---|
Joo, enemmänki tämmönen tiedonhakukanava ja aiheen asettelu vaikuttaa joltain yläasteen projektilta. Tai sit joltai Lappeenrannan yliopiston jutulta. ;) Mut vastataa nyt kuitenkin, huvinsa kullakin. Olisin kans ite tota last.fmää suositellu mut se meniki jo. Jos nyt laitan vaikka esimerkkibändejä jotka kolahtelee tällä hetkellä. Genrejä en jaksa alkaa edes yrittää laittamaan, kun menis päin metsää kuitenki. Saviour Machine pintandwefall Asa Pyhimys Abduktio Disco Ensemble Joose Keskitalo Rage Against the Machine Moses Hazy Callisto Sotahuuto Daikini Electric Monk I Was a Teenage Satan Worshipper Jermaine Enigma J Riskit |
Numb 08.05.2008 12:22:05 | |
---|
Aika huomattava osa kuuntelee Radio Suomea. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Zammy 08.05.2008 12:53:42 | |
---|
Suurin osa tuntemattomista vastaa kysymykseen "millaista musiikkia kuuntelet" vastauksella "no minä kuuntelen ihan laidasta laitaan". Sitten kun kysyt, että mitens rekkamiescountry? "No sitä en kyllä kuuntele". No entäs blackmetal? "No sitäkään en kyllä kuuntele" (närkästyneeseen äänensävyyn). Ja yleensä se laidasta laitaan sitten tarkemmin tarkasteltuna paljastuu tarkoittamaan paria-kolmea bändiä tai vielä yleisemmin Radio Novaa tai Ylexia tms. Joo ja kyllä tykkään snobbailla aina tilaisuuden tullen. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
fx 08.05.2008 12:59:12 | |
---|
melodista musiikkia hahahahaha suamalaisen taju melodiasta on se kun Yön laulaja rykäsee jonkin riimin, eppu normaalin laulu"melodiat" tai 80s melodic metal kitaratilusoolo...no melodiaa sekin, mutta kun mennään pois ihan yksinkertaisimmasta suoraviivaisuudesta vaihtuu radiokanava vauhdilla... "I am part of celebrity culture, but I am also part of a hospital waiting list" |
BondakeBunny 08.05.2008 15:05:55 | |
---|
Jaa a pääasiassa tulee kuunneltua: -Black metal -Death metal(brutaalia. melodisesta ja kööttepori detistä en tykkää) -Grindgore/Goregrind -Dark metal Ja sitte bändejä jotka on yhistelly näitä Gentlemen... I, am PAIN |
sub zero 08.05.2008 16:38:11 | |
---|
hahahahaha. suamalaisen taju melodiasta on se kun Yön laulaja rykäsee jonkin riimin, eppu normaalin laulu"melodiat" tai 80s melodic metal kitaratilusoolo...no melodiaa sekin, mutta kun mennään pois ihan yksinkertaisimmasta suoraviivaisuudesta vaihtuu radiokanava vauhdilla... monet suomi-rock klassikot ei ehkä puhtaasti melodisella puolella ole niin loistavia. ketäs hyviä, melodisia säveltäjiä suomen populaarimusiikissa on? jotkut 70-luvun progeilijoistako? onks muita? huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
lurkki 08.05.2008 18:05:36 | |
---|
Jonkun laajasti eri musiikkigenrejä testaavan radioaseman soittorotaatiosta voisi löytyä vastaus. "...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..." |