Lennu 28.03.2008 12:47:07 | |
---|
No juurikin tätä tarkoitin. NOOT. Ei mitään R-A-K-A-S, kaikki soittaa niitä. Oikeasti joitain biisejä joita ehkä muut eivät ole vetäneet niinkään paljon. Vaikka jotain Beatlesia? Tai joitain. Niinno. Sehän menee kuitenkin niin, että kun jengi tunnistaa biisin, niin ne joraa. Liian taiteelliseks ei kannata mennä, ei-muusikot ei hiffaa sitä. Raksa nyt on aika ääriesimerkki jorausbiisistä, mutta sillä tarkotetaan sitä kaikkea raksamusaa. Eli radionova -settiä. Kunhan myyt ittestäs sen taiteilijahalun pois, niin toivoa on hyväksi hääbilesoittajaksi. Tää laji on luovuttamista, ei voittoa, usko mua. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other |
juuso a 28.03.2008 13:07:48 | |
---|
Kunhan myyt ittestäs sen taiteilijahalun pois, niin toivoa on hyväksi hääbilesoittajaksi. Tää laji on luovuttamista, ei voittoa, usko mua. Näinpä. Ja samalla oppii soittamaan laidasta laitaan kaikkea. Ainakin itse opin paljon jo pelkästään parista hääkeikasta jossa oli noin 40 biisiä soittolistalla. Lisää noita olisi vielä tulossa mikä on vallan mukavaa. Ja niistähän irtoaa paljon paljon paremmin liksaa mitä jostain demobändin keikasta jolla soitetaan sitä musaa mitä tasan tarkkaan halutaan ja mistä nautitaan :D Grissom tietää kaiken |
Lennu 28.03.2008 13:44:47 | |
---|
No olin taas kännipäissäni vähän turhan kärkevä. Mutta pitää olla tilannetajua, vetää niitä biisejä, jotka uskoo uppoovan millosenkiin yleisöön. Jos ei osaa, niin kannattaa jättää se setti jonkun näkemyksellisemmän suunniteltavaksi. Jos sekään ei osaa, niin sit ei oo keikkaa. Very simple. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other |
JeeVes 28.03.2008 16:50:51 | |
---|
Niinno. Sehän menee kuitenkin niin, että kun jengi tunnistaa biisin, niin ne joraa. Liian taiteelliseks ei kannata mennä, ei-muusikot ei hiffaa sitä. Raksa nyt on aika ääriesimerkki jorausbiisistä, mutta sillä tarkotetaan sitä kaikkea raksamusaa. Eli radionova -settiä. Kunhan myyt ittestäs sen taiteilijahalun pois, niin toivoa on hyväksi hääbilesoittajaksi. Tää laji on luovuttamista, ei voittoa, usko mua. Jeps, mutta kysymys ei oo nyt siitä että saanko porukan siellä joraa, eikä hääbile musasta, vaan siitä että musiikilla on jotain taiteellista arvoa itse hääpaikalla. Koska kyse on ystävän häistä, biisi tulee olemaan vähän niin kuin puhe - joten sanomassa pitäis olla jotain mitä voisin toivottaa vaikka hääparille tai jotain semmosta. Ikinä en taitelijanhalujani myy, se on asia joka elää minussa ja saa mut dusaa tätä koko hommaa. Itse olen vuosin aikana huomannut että on ihan hyvä että on sydäntä näihin hommiin, se tarkoittaa myös että on valmis joustamaan omista ideoistaan. Kulttuuritalo on valloitettu -
Kalamies #15 >-)))> |
JeeVes 28.03.2008 16:51:43 (muokattu 28.03.2008 17:00:14) | |
---|
No olin taas kännipäissäni vähän turhan kärkevä. Mutta pitää olla tilannetajua, vetää niitä biisejä, jotka uskoo uppoovan millosenkiin yleisöön. Jos ei osaa, niin kannattaa jättää se setti jonkun näkemyksellisemmän suunniteltavaksi. Jos sekään ei osaa, niin sit ei oo keikkaa. Very simple. Kännipässäs 12:40? Hahaha! Sitä sattuu. Tulipa tässä muuten mieleen yhden muusikkokaverini häät, jossa hääbändi veti kyl tosi loistavaa settiä. Ei mitään valsseja, eikä muita humppia. Oli Lennyä, Stingiä, Beatlesia ja tähän malliin. Todella toimiva setti, niin tykkäs vanhat kuin nuoretkin ja pojathan veti tietty ihan sika kovat setit. Sopivasti oli sit bestman vielä rap-artisti ja veti sit bestmanin puheen "räpäten", toimi! Tietysti oli kysymys nuoremmista ihmisistä, joita ei paljon joku Kirka tai Kaija-Koo kiinnosta. EDIT: Typot Kulttuuritalo on valloitettu -
Kalamies #15 >-)))> |
Lennu 28.03.2008 17:59:12 | |
---|
Jeps, mutta kysymys ei oo nyt siitä että saanko porukan siellä joraa, eikä hääbile musasta, vaan siitä että musiikilla on jotain taiteellista arvoa itse hääpaikalla. Koska kyse on ystävän häistä, biisi tulee olemaan vähän niin kuin puhe - joten sanomassa pitäis olla jotain mitä voisin toivottaa vaikka hääparille tai jotain semmosta. Niin, ai yksi biisi? Se on taas aivan eri asia. Siihen pitää panostaa. Me soitettiin kerran kaverin häissä Myrskyluodon Maija omana kitarasovituksena. Oli hieno hetki, kun morsiamen äiti pyyhkäs kyynelen silmäkulmastaan. Oli varmaan niin paska versio. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other |
Anonymous-jazz 28.03.2008 21:39:16 | |
---|
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
sirdickyj 28.03.2008 23:12:00 | |
---|
Juicen "Panomies". Ei kerta homoa tee! |
Roku 29.03.2008 06:19:50 | |
---|
Irwinin:En kerro kuinka jouduin naimisiin.. Camel-kondomi, miehille jotka tulevat omia aikojaan! |
Ukko 29.03.2008 11:33:01 | |
---|
Niinno. Sehän menee kuitenkin niin, että kun jengi tunnistaa biisin, niin ne joraa. Liian taiteelliseks ei kannata mennä, ei-muusikot ei hiffaa sitä. Raksa nyt on aika ääriesimerkki jorausbiisistä, mutta sillä tarkotetaan sitä kaikkea raksamusaa. Eli radionova -settiä. Kunhan myyt ittestäs sen taiteilijahalun pois, niin toivoa on hyväksi hääbilesoittajaksi. Tää laji on luovuttamista, ei voittoa, usko mua. Jeps. Jengiä ei kiinnosta ne tuntemattomat biisit pätkääkään. Tuttua ja turvallista niin voi saada keikkaa toistekin. |
Ukko 29.03.2008 11:35:40 | |
---|
Irwinin:En kerro kuinka jouduin naimisiin.. Mies ja hylje, Astridin valssi, Perutaan häät, Rakkauden haudalla, Sä etsit muijaa seuraavaa, Pettäjän tie. |
sikio 30.03.2008 12:05:23 | |
---|
yup - rakkaus on pesti hulluuteen Jos aijot vetää "puheen tilalta" jonku piisin, ni sillon sun pittää se oikiastaa ite miettiä. Sun pittää tietää mitä nää haluat sen piisin kautta sanoa, eikä vaa ottaa jotaki perinteistä hääpiisiä. |