Aihe: todelliset lahjakkuudet/virtuoosit takaalalla
1 2
M-Juhana
15.01.2008 21:48:15

Alice Cooper - Hey Stoopid muusikot:

Slash - Guitars (1)
Joe Satriani - Guitars (1,4,7,9,12), Backing Vocals (1)
Stef Burns - Guitars (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,12)
Steve Vai - Guitars (7)
Vinnie Moore - Guitar (8,11)
Mick Mars - Guitar (10)
Hugh McDonald - Bass (1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12)
Nikki Sixx - Bass (7)
Mickey Curry - Drums (all)
John Webster - Keyboards (1,2,3,4,7,9,10,12), B3 Organ (5)
Steve Croes - Synclavier (1,10)
Robert Bailey - Keyboards (2,5,6,7,8,10,12)
Jai Winding - Keyboards (6)
Chris Boardman - String Arrangements (6)
Backing Vocals - Ozzy Osbourne (1), Zachary Nevel (1)

Ihan uppo-outoa joukkuoa??

No lihan siellä Ozzy.
Jos vaikka maalimanloppu ois tulossa, niin panisin Mötörhedit täysillä veivaan sterkoista ja eiku rinta paljaana ulos oottaan.-hemmo
ganesha
16.01.2008 22:30:31
ehkä ne bändien ammattimuusikot nauraa sitten matkalla pankkiin, kun se mediaseksikäs pelle joutuu esittelemään harva se viikko vaatekaappiaan naistenlehdille pysyäkseen ihmisten mielissä.
viina. hanuri. ja naiset.
Diablero
16.01.2008 23:47:34 (muokattu 16.01.2008 23:51:31)
Ei se nyt "ihan" noin mennyt. Ennen Marvin Gayen levyä "What's going on" vuodelta '71 niissä Motown-levyissä ei lukenut tasan kenenkään sessiosoittajan nimeä, ihonväriin katsomatta.

No joka tapauksessa, jollain levyllä krediiteissä lukee joku ihan muu vaikka bassoa soitti itse Kaye.
Eli porukka hehkuttaa jonkun mustan jätkän soittoa vaikka oikeasti siinä soitti raskaana oleva nainen :D

EDIT: En nyt tietenkään itse ole ollut paikalla todistamassa, mutta jostain olen lukenut, en muista mistä, mutta ei ole tapana lueskella mitä tahansa. Mene ja tiedä, tuskinpa tuollaisiakaan väärinkäytöksiä helposti tunnustetaan, jos niitä on sattunut
Johannes_t
17.01.2008 15:41:08

No joka tapauksessa, jollain levyllä krediiteissä lukee joku ihan muu vaikka bassoa soitti itse Kaye.
Eli porukka hehkuttaa jonkun mustan jätkän soittoa vaikka oikeasti siinä soitti raskaana oleva nainen :D

EDIT: En nyt tietenkään itse ole ollut paikalla todistamassa, mutta jostain olen lukenut, en muista mistä, mutta ei ole tapana lueskella mitä tahansa. Mene ja tiedä, tuskinpa tuollaisiakaan väärinkäytöksiä helposti tunnustetaan, jos niitä on sattunut

Tsot tsot, asia on aika paljon monimutkaisempi. James Jamersonin ja Carol Kayen krediteistä on kinattu vaikka kuinka ja paljon. Esim. Stevie Wonderin For once in my life-biisi on tappelun kohteena ollut. Meikäläisen korvaan se kuulostaa Jamersonilta, rouva Kaye (jota en missään tapauksessa halua dissata mitenkään, mahtava muusikko hän) on asiasta toista mieltä...
Diablero
18.01.2008 10:36:13
Tsot tsot, asia on aika paljon monimutkaisempi. James Jamersonin ja Carol Kayen krediteistä on kinattu vaikka kuinka ja paljon. Esim. Stevie Wonderin For once in my life-biisi on tappelun kohteena ollut. Meikäläisen korvaan se kuulostaa Jamersonilta, rouva Kaye (jota en missään tapauksessa halua dissata mitenkään, mahtava muusikko hän) on asiasta toista mieltä...

Olet oikeassa, kävin tutkailemassa asiaa ja kinaa näyttää olleen jo pitkään asiasta.

Tosiaan, yksi leiri väittää yhtä ja toinen toista. Ymmärtääkseni näitä kiistanalaisia kappaleita on nauhoitettu sekä Detroitissa (Jamerson), että LA:ssa (Kaye) ja epäselvyys lienee ainakin joidenkin kappaleiden kohdalla siinä, ettei tiedetä varmasti, kumpia raitoja on käytetty.

Tai jotain sinnepäin...
Sperm Donor
18.01.2008 19:59:37
No joku Malcom Young haluaakin pysytellä taka-alalla pikkuveljen kerätessä huomion ja kunnian, mutta kyseessähän on ehdottomasti komppikitaristien parhaimmistoa. Ja älytön riffikone kaikenlisäksi. Suurimmat accadacca-hitit taitavat olla miehen käsialaa.

On tullut joka keikalla tehtyä samat huomiot, jumalauta mikä ukko! Itse keskustelu kolummia vain vilkaisin ja sieltä bongasin nimet Nikku ja Björninen. Kaikella kunnioituksella herroja ja herrojen taidot huomioon ottaen. Heillä ei ole mitään tekemistä rokkenrollin ja vaikka biisien tekemisen kanssa. Heitä arvostetaan studiomuusikkoina ja siinä heillä riittää duunia ihan kiitettävästi. Jos he liityisivät muuhun kuin studiobändiin he olisivat...ei yhtään mitään.
Ossi
18.01.2008 20:49:51 (muokattu 18.01.2008 21:03:07)

Heillä ei ole mitään tekemistä rokkenrollin ja vaikka biisien tekemisen kanssa. Jos he liityisivät muuhun kuin studiobändiin he olisivat...ei yhtään mitään.

Olipas tuimasti ilmaistu mielipide, mutta sehän ei ole kiellettyä :) Ehkä mainituilla muusikoilla ei ole paljoakaan yhteistä rokkenrollin kanssa, mutta kun sitä on luojan kiitos niin paljon muutakin musaa. Tykkään kyllä itsekin toki myös kunnon rokista.
Itse olen ollut lukemattomia kertoja paikalla todistamassa mm. mainittujen heppujen livevetoja ja nähnyt sellaista revittelyä, että oksat pois ranskanpullasta. Esteettinen puoli vastaavasti ei ehkä miellytä kaikkia kun noi ei soittaessaan juuri horju eikä heilu ja kaiken lisäksi muistuttavat habitukseltaan erehdyttävästi ihmistä. Ja kyllä ne mun tietääkseni tekee biisejäkin, tuottavat ja puuhaavat muiden, suurelle yleisölle ehkä näkymättömien, hommien parissa.

P.S. Jossain toisaalla eräs m-netin näkyvä hahmo, hyvä tyyppi kyllä, arvioi Nikkua muusikkona mun mielestä vähän kyseenalaisin perustein kuulematta ja näkemättä asianosaista koskaan livenä. Toisaalta, mikäpä minäkään olen tässä kirjoittelemaan käsityksiäni esim. Niskalaukauksista, Apulannoista, K-teollisuuksista kun en o niitä nähnyt elävältä :D Niin, ja ei tuo livejuttu nyt ole mulle mikään päähänpinttymä, siinä vaan mun mielestä jotenkin tulee selväksi ketkä ovat Tekijöitä ja ketkä Martta-kerholaisia :)
Notefix
18.01.2008 22:52:43

Kaikella kunnioituksella herroja ja herrojen taidot huomioon ottaen. Heillä ei ole mitään tekemistä rokkenrollin

Niin? Onkos se rokkenroll sitten ainoa tyyli jota saa ihan luvan kanssa tehdä?
"Layers of layers of shit!"
Epämuusikko
19.01.2008 00:53:26
Niin? Onkos se rokkenroll sitten ainoa tyyli jota saa ihan luvan kanssa tehdä?

Älä sotke rock 'n rollia ja musiikkia, jälkimmäisestä ei kannata tällä foorumilla puhua.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
rintapek
19.01.2008 03:47:45

Älä sotke musiikkia, ...tai siis sotkeminen jees, mutta... jälkimmäisestä ei kannata tällä foorumilla puhua.
One kind of music only - the good kind
Kukkis 77
19.01.2008 08:55:33

No olihan tuo "kolumni" selkeästi jonkin Euroopan parhaan asiantuntijan kirjoittama.

Artistihan ei itse osaa soittaa useinkaan montaa eri instrumenttia ja siksi taustalle tarvitaan ammattilaisia

Lisäksi koko lailla tökeröä kieltä koko juttu.
Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll!
Lord of the strings
19.01.2008 10:04:42
On tullut joka keikalla tehtyä samat huomiot, jumalauta mikä ukko! Itse keskustelu kolummia vain vilkaisin ja sieltä bongasin nimet Nikku ja Björninen.

Nikku oli Hectorin kitaristina viimevuoden lopussa Hartwallilla. Pari maukasta sooloa veti ja tuli ihasteltua miehen työskentelyä. Björnisestä tiedän vain sen Pekka Pohjolan keikan perusteella joka tuli kerran telkkarista. Helvetin hyvin sekin vetää.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Veikko
19.01.2008 11:12:05 (muokattu 19.01.2008 11:23:44)
Heitä arvostetaan studiomuusikkoina ja siinä heillä riittää duunia ihan kiitettävästi. Jos he liityisivät muuhun kuin studiobändiin he olisivat...ei yhtään mitään.

Hoho. Onhan hauska mielipide, käypäs katsomassa joskus vaikka Granfelt & Nikku -keikka.

Heillä ei ole mitään tekemistä rokkenrollin ja vaikka biisien tekemisen kanssa.

Vieläkin nauratti niin paljon, että piti tulla takaisin kertomaan, että kuuntelehan Pepe Ahlqvist H.A.R.P. -orkesterin tuotanto. Hyviä piisejä Nikku on levyille tehnyt, vaikkei miehellä mitään tekemistä olekaan biisien kanssa. Ja koko bändikin oli pirun kova, eikä se kuule ollut mikään studiobändi .

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pepe_Ahlqvist_H.A.R.P.

http://profile.myspace.com/index.cf … .viewprofile&friendid=190542186
"iso parta ja löllöpää" lapsen kuvaus allekirjoittaneesta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)