Aihe: Ylirasittuneet korvat?
1 2
t-termiitti
28.01.2008 00:08:20

Vaikkua kertynyt liikaa, jolloin se toimii tulppana. Kokeile pestä korvat suihkussa sellaisella aavistuksen ihonlämpöä lämpimämmällä vedellä. Kylmempi tai kuumempi vesi voi aiheuttaa huimausta suihkutuksen ajan, korvassa kun sijaitsee tasapainoelin. Vatkaa korvaa vähän, pese vielä toisen kerran ja nyöki päätä alaspäin. Jos ei vieläkään irtoa, niin käyppä terveyskeskuksessa. Siellä tekevät oikean korvapesun, jossa menee todennäköisesti kymmenisen minuuttia.

Apteekissa osaavat antaa myös sopivia mömmöjä. Tämä on niin tavallinen vaiva, että siihen löytyy apuja sieltä. Terveyskeskuksessa tehtävän pesunkin voi suorittaa helposti itse - luultavasti ei kuitenkaan tarvitse, jos vierailee apteekissa. En tiedä tuosta suoraan vesijohtovedellä pesemisestä, kun mieluummin sen pesuveden pitäisi olla isotonista.

Lisäksi, vanupuikkoja ei pitäisi yleensä käyttää korvien puhdistukseen - niillä saa juuri korvat tukkoon, vaikka hetkellisesti helpottaisivatkin.
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
Torniojaws
28.01.2008 12:26:17 (muokattu 28.01.2008 12:26:32)

Lisäksi, vanupuikkoja ei pitäisi yleensä käyttää korvien puhdistukseen - niillä saa juuri korvat tukkoon, vaikka hetkellisesti helpottaisivatkin.

Lisäksi isompi vaara siinä on se, että se vanutuppo irtoaa tikusta ja jää korvaan.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Groovelover
28.01.2008 13:24:02
Apteekissa osaavat antaa myös sopivia mömmöjä. Tämä on niin tavallinen vaiva, että siihen löytyy apuja sieltä. Terveyskeskuksessa tehtävän pesunkin voi suorittaa helposti itse - luultavasti ei kuitenkaan tarvitse, jos vierailee apteekissa. En tiedä tuosta suoraan vesijohtovedellä pesemisestä, kun mieluummin sen pesuveden pitäisi olla isotonista.

Itse olen ostanut apteekista Removaxia, tehokasta ainetta. Kannattaa ostaa samalla se kätevä kuminen kapeakärkinen pumppupullo jolla on helppo huuhtoa korvaa vedellä; itse olen käyttänyt ihan vesijohtovettä ilman mitään ongelmia.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
Antti Takalo
30.01.2008 20:07:55
Kokeilempa tätä, kiitoksia :)

Jos tuo tukkoisuus ei helpota, niin se voi olla myös merkki tulehduksesta, ei välttämättä esiinny mitään kipuja. Siihen auttaa hetkellisesti se terveyskeskuksen huuhtelu, mutta jos napsahtaa uudestaan lukkoon, niin kannattaa mennä välittömästi takaisin ja pyytää tarkistamaan tulehduksen varalta. Itse sain ensin tuon huuhtelun pari kertaa ja sitten vasta antibiootit, mutta seurauksena pitemmästä tulehduksesta korvissa humisee ja soi..
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2; Kadonneen Pröötin metsästäjä. Riutta
peetu
31.01.2008 18:40:32
Lisäksi isompi vaara siinä on se, että se vanutuppo irtoaa tikusta ja jää korvaan.

Vanutuppoja ei ole tarkoitettu korvakäytävän puhdistukseen tai ainakaan niitä e siihen saisi käyttää. Ensinnäkin pahentaa vain vahatulppa ongelmaa ja muistan lukeneeni että pitkäaikaisesti käytettynä voi jopa heikentää korvan luonnollista mekanismia, jolla vahat poistuu. _Näin muistan lukeneeni. Ja omakohtaisia kokemuksiakin korvaongelmista löytyy ..
Paperilyhty
02.09.2008 22:58:36 (muokattu 02.09.2008 22:59:19)
Hei!

Eilen treenien jälkeen kaikki äänet rupesivat kuulostamaan normaalia kovemmilta. Menimme treenien jälkeen baarin ja tuntui, että pää leviää siihen meteliin. Ajattelin, että homma menee ohi kun levähtää yön yli, mutta kyllä se vaan jatkuu. Tuntuu, että vieläkin kaikki äänet ylikorostuu ja tekisi mieli laittaa peltarit päähän. Mitäs tää nyt sitten oikein on? Ylirasittumistako? Tuskin ainakaan kuulon paranemista? - -

No niin, mitä mnetissä ei lue, sitä ei tarvitse tietää. 215 päivää ikää tällä ketjulla, hip hip hei ja onnea ja iloa naapurin kaisalle.

Kävin vast'ikään lääkärillä samanlaisen yliaktiivisen korvan vuoksi, eikä hää osannut oikein kuin ihmetellä ja lyödä ääniraudalla päähän (ehdottomasti hauskin koe, joka mulle on tehty). Lisäksi tivasi, "mutta _minkä_tyyppistä musiikkia...?!", ihan kuin se jotenkin liittyisi asiaan, eikä muzakki varmasti edes ole ainoa selitys. Noh. Nyt edessä yhteydenotto sairaalaan lääkärin toimesta, jos kokevat tutkimuksen arvoiseksi. Outoa, jos ei, koska kyseessä on _vakavasti_ _asiakkaan_ (ei-siis-potilaan) elämää haittaavahko asia.

Kiva oli tuo yhteysvihjailu psyykkiseen puoleen. Itse asiassa hyvinkin kiinnostava. e: siis tuolla annetussa linkissä.
Sólo los peces muertos siguen la corriente.
Kailis
03.09.2008 04:37:15

No niin, mitä mnetissä ei lue, sitä ei tarvitse tietää. 215 päivää ikää tällä ketjulla, hip hip hei ja onnea ja iloa naapurin kaisalle.

Kävin vast'ikään lääkärillä samanlaisen yliaktiivisen korvan vuoksi, eikä hää osannut oikein kuin ihmetellä ja lyödä ääniraudalla päähän (ehdottomasti hauskin koe, joka mulle on tehty). Lisäksi tivasi, "mutta _minkä_tyyppistä musiikkia...?!", ihan kuin se jotenkin liittyisi asiaan, eikä muzakki varmasti edes ole ainoa selitys. Noh. Nyt edessä yhteydenotto sairaalaan lääkärin toimesta, jos kokevat tutkimuksen arvoiseksi. Outoa, jos ei, koska kyseessä on _vakavasti_ _asiakkaan_ (ei-siis-potilaan) elämää haittaavahko asia.

Kiva oli tuo yhteysvihjailu psyykkiseen puoleen. Itse asiassa hyvinkin kiinnostava. e: siis tuolla annetussa linkissä.

Ihan selkeesti pihalla siitä miten suoritetaan. Piippaa nyt tohon sitten...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)