Aihe: Uusi Ipod nano vs. creative zen
1 2 3
-Cale
25.11.2007 23:25:12
Minulla myös olisi mp3 -soittimen osto edessä. En tarvitse mitään monipuolista soitinta vaan yksinkertaisen ja perusvarman. Muistia ei tarvitse paljoa olla.

Mitä porukka on mieltä Creative Zen Stone 1GB:stä? Onko noissa muuten jokin laturi tuolle akulle mukana?
gandar
26.11.2007 10:48:23 (muokattu 26.11.2007 10:48:49)
Eikö yksi ketju kuitenkin riittäisi mp3-soittimista? Käsitellyt aiheetkin ovat samoja.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=104985&co=60
Ceci n'est pas une signature
Jimi
26.11.2007 12:42:35

Itse ostin ipodin tuossa kuukausi sitten tjsp. Aluksihan sen käyttö oli yhtä helvettiä! varsinkin kun ei ollut tajunnut päivittää Itunesia (se versio mikä ipodin mukana tulee on jotain aivan kamalaa) toisekseen, kun asennat itunesin ja ipodin koneellesi, niin ne käynnistävät 2 aivan turhaa ohjelmaa taustalle pyörimään vaikka itunes ei olisi edes päällä, eli ituneshelper ja ipodhelper. kertaakaan en ole kumpaakaan ohjelmaa tietääkseni käyttänyt, en tiedä mitä ne tekee, mutta ihan kivasti ne muistia vie kyllä. Muutenkin Itunes on suunniteltu sinäänsä hyvin, mutta vie vaan koneelta sikana muistia ja on hidas. Itselläni on 900 mhz kone jossa 512 muistia. Toimii esimerkiksi call of duty 1 täysillä grafiikoilla jne. mutta kyllä itunes silti onnistuu pätkimään ja esim kun kirjoitan hakupalkkiin jotain niin ai että se on hidasta puuhaa. Kun kirjoitan bändin X siihen niin kirjaimet tulevat hirveällä viiveellä ja hitaasti kirjoitus palkkiin.

Sinäänsä todella hyvä ohjelma, mutta pitäisi olla hirveä tykki, että toimisi edes kunnolla.

Toinen on, että Apple on niin rahastus yritys. Lähdet nyt esim sinne reissuun mistä tuossa ylhäälläkin puhuttiin. Noh, normaalisti ostat mp3 soittimen ja käytät a) paristoja b) akkua jota lataat verkkovirralla. Onnistuuko tämä ipodilla... EI! Voit ladata vain tietokoneen usb:n kautta _ellet_ osta 30 euroa maksavaa adapteria jonka avulla voit ladata ipodisi verkkovirralla. Aivan järjetöntä!

Mp3 soittimena kuitenkin oikein oiva laite jos vain kestää nämä pienet "viat" joita sen mukana tulee.
www.mikseri.net/blessedbeauty
Mikaelo
26.11.2007 13:45:57 (muokattu 26.11.2007 13:48:30)

Sinäänsä todella hyvä ohjelma, mutta pitäisi olla hirveä tykki, että toimisi edes kunnolla.

Mäkille tehty ohjelmahan se on. Ja olen ymmärtänyt että puuseen versio on jotakuinkin kökkö mäkkiversioon verrattuna. Liekö Applelta ihan tietoinen valinta ;)

b) akkua jota lataat verkkovirralla.

No kyllä sä tähänkin jonkun laturin vissiin tarvit?
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
Tunttone
26.11.2007 14:41:07
Ite kyllä suosittelen tuota Creativea. Kohta vuoden ollut käytössä ja tosi hyvin toimii edelleen. Ohjelman kanssakaan ei mitään ongelmia.
"Horry, sock my cock."
InYourFace90
26.11.2007 14:51:22
Mua ottaa päähän, kun menin sillon ostamaan Ipod 8Gb Nano:n ja nyt onkin tullut joku uusi versio, jossa voi videoitakin kattoa ja on samanhintainen tai jopa halvempi! No kaikki menee vanhaksi...
Muusikoiden.Net - Haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
AtukkA
26.11.2007 15:56:36

Creative Zenin omistan ja sehän on vallan näppärä laite. USB-ladattavuus kyllä tympii vähäsen mutta jos sama on iPodissa niin mitäs tässä valittamaan. Zen on kaiketi vähän halvempi niin ehkä ostaisin sen.

Oootteks muuten kuullu Applen uudesta tuotteesta? iRection on sen nimi...
mungiisi
26.11.2007 18:21:07
Creative Zenin omistan ja sehän on vallan näppärä laite. USB-ladattavuus kyllä tympii vähäsen mutta jos sama on iPodissa niin mitäs tässä valittamaan. Zen on kaiketi vähän halvempi niin ehkä ostaisin sen.

Oootteks muuten kuullu Applen uudesta tuotteesta? iRection on sen nimi...

Minkälainen laite tuo iReaction on olevinaan? Pikaisella googletuksella ei oikein tunnu löytyvän mitään.

Creativella tuntuu nuo soittimien koot olevan järkevämpiä, 30GB, 60 GB jne. Applella se on vähän kuin kaikki tai ei mitään. Muuten vaikuttavat toiminnoiltaan olevan aivan samoja laturin ja ohjelman suhteen. IPod tulee olemaan oma valintani, juurikin sen takia että käytän muutenkin Applen tuotteita.
Destroy Erase Improve
Leikari
27.11.2007 08:42:49
millaisia kokemuksia on iPodin akkujen kestävyydestä? vai hajoaako laite muuten ennen sitä (siis liian pian) - - jossain liikkeessä lupailivat akuille viiden vuoden kestoikää, joka käytännössä tarkoittaa myös laitteen maksimi käyttöikää
Elintarvike
27.11.2007 19:22:06
On muuten kumma että uus Nano maksaa vähemmän kun toi vanhempi malli :/
Ite ostin alkuvuodesta ton toisen sukupolven nanon ja oon ollu kaikin puolin tyytyväinen. Käyttöliittymä on ainakin nanossa oikeen onnistunu ja akkukin kestäny omassa käytössä ihan riittävästi. Plussana se että nanoon saa nike+ sport kitin, joka on osottautunu yllätävän toimivaks :)
Ja mitä tohon uuteen nanoon tulee, niin tuskin ovat ainakaan huonontaneet. Creativen vehkeistä ei oo omakohtasta kokemusta muuta kun vanhasta muvosta, mutta ihan toimivalta Zenikin on kaverin käytössä vaikuttanu.
Aleksi Gaiss
28.11.2007 12:48:47 (muokattu 28.11.2007 17:30:15)
Ostin 160 gigasen iPodin kuukaus sitten ja meni kovalevy paskaks saman tein. Tänään pitäs saada uus laite tilalle. Käyttäny ihan ohjeiden mukaan, mutta mitä nyt vähän on alan foorumeita selaillu ni en oo asian kanssa yksin. Mahtava peli muuten!!!
Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla!
L.Ruoska
28.11.2007 14:42:28

Oon ollu ite Creative-linjalla, mulla on muutama Creative ollut ja tälläkin hetkellä on Creativen Zen Vision:M 30gb. Suurimpana syynä Creativen suosimiseen on kyllä se että ne toimii Windowsissa erillisinä asemina, ei tarvi käyttää mitään damned iTunesia. Aiemmat vehkeet on tulleet vain irtoasemina listaan, tää toimii MTP:llä eli ei ihan tarjoa irtoaseman vapauksia mutta voit silti ihan hyvin drag'n'dropata kamaa sinne soittimelle windows explorerista. Maksoin käytettynä $100 tästä eli joku 75€..uutena nyt joku 230€ eli siinäkin ihan hyvä syy kannattaa Creativea ;-)

Parhaat napit mitä mulla on ollu on Sonyn MDR-E818, ihan jees soundi mut ennenkaikkea se että ne istuu sairaan hyvin päässä eikä tarvii mitään sellasia jatkuvasti häviäviä pehmusteita. Eli ihan "paljaalla" pääsee (kuuntelu)hommiin =) En tiedä saako näitä enää..oon nyt parhaillaan Berliinissä ja näin äsken kaupassa MDR-E828, olettaisin että samat napit =) Hintaa siinä parikybää, eli varmasti parempiakin saa jos tuntuu siltä että haluaa maksaa joku 50€ nappikuulokkeista. Ainoa miinus lähinnä se että johto vois olla joku 10-15cm pidempi. Kyllä se nytkin riittää, mutta oon siinä 187 pitkä ja jos on vähänkää syvemmät taskut pöksyissä ni heti nykii korvia ;-)
I know!
mungiisi
28.11.2007 17:28:35
Pitäisi joululahjaksi varmaan ostaa itselle iPod, 8Gb on tällä hetkellä kiikarissa. Tämä siksi, että koska soitin ei kuitenkaan kestä ikuisuutta ja se tulee kalliiksi ostaa joka toinen vuosi 250 euron soitin.

Kuinka pitkä iPodeilla on elinikä? Mikä niissä hajoaa? Näppäimet/akku/mikä?
Destroy Erase Improve
Aleksi Gaiss
28.11.2007 17:29:39 (muokattu 28.11.2007 17:29:57)
Pitäisi joululahjaksi varmaan ostaa itselle iPod, 8Gb on tällä hetkellä kiikarissa. Tämä siksi, että koska soitin ei kuitenkaan kestä ikuisuutta ja se tulee kalliiksi ostaa joka toinen vuosi 250 euron soitin.

Kuinka pitkä iPodeilla on elinikä? Mikä niissä hajoaa? Näppäimet/akku/mikä?

Luepa vähän ylempää. ;) Akku on KUULEMMA toinen.
Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla!
mungiisi
28.11.2007 17:56:08
Luepa vähän ylempää. ;) Akku on KUULEMMA toinen.

Ei mutta tarkoitin ihan niinkun muutenkin kun tässä ketjussa on mainittu.
Destroy Erase Improve
mungiisi
28.11.2007 21:45:01
Kysytäänpä vielä sellainen että ovatko nuo pienemmät iPodit (4GB ja 8GB) flash-muistillisia soittimia? Miten ne eroavat kiintolevyllisestä, plussat ja miinukset?
Destroy Erase Improve
WyW
29.11.2007 09:02:10

Kysytäänpä vielä sellainen että ovatko nuo pienemmät iPodit (4GB ja 8GB) flash-muistillisia soittimia? Miten ne eroavat kiintolevyllisestä, plussat ja miinukset?

Nanot on flashivehkeitä juu. Erona on ainakin se, ettei palikan sisällä ole liikkuvia osia joka mielletään yleensä pienemmäksi energiankulutukseksi ja pidemmäksi käyttöiäksi.
The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm
this1sux
29.11.2007 09:48:38

Ja kuten edellinen kirjottaja mainitsikin, kun on vähemmän liikkuvia osia niin uskaltaa ottaa paremmin juoksulenkille mukaan ilman että tarvitsee pelätä kovalevyn viottumista. Mutta kai nuo kovalevyllisetkin ihan asiallista käyttöä kestävät.

..Ikään kuin ikinä itse liikkuisin.

Tai omistaisin edes jonkinlaista soitinta.

Joulun jälkeen olisi tarkotus kuitenkin ehkäpä juuri 8 GB nanoon sijoittaa.
lalalaa
mungiisi
29.11.2007 21:33:55 (muokattu 29.11.2007 21:34:09)
Nanot on flashivehkeitä juu. Erona on ainakin se, ettei palikan sisällä ole liikkuvia osia joka mielletään yleensä pienemmäksi energiankulutukseksi ja pidemmäksi käyttöiäksi.

...

Ja kuten edellinen kirjottaja mainitsikin, kun on vähemmän liikkuvia osia niin uskaltaa ottaa paremmin juoksulenkille mukaan ilman että tarvitsee pelätä kovalevyn viottumista. Mutta kai nuo kovalevyllisetkin ihan asiallista käyttöä kestävät.

Hyvältä kuulostaa käytännössä. Mitenkä tuo flash-systeemi eroaa periaatteeltaan kovalevystä? Oletan että tuo kovalevy-systeemi on samanlainen kuin tietokoneissa?
Destroy Erase Improve
hanuristi
30.11.2007 09:02:51
Avokki osti mulle Zenin jokin aika sitten, ilmeisesti kyllästyessä iPodini päin seinää lentämiseen.
iTunesin ansiosta olisi voinut läpänderikin paukahtaa komeasti.
Varmasti ihan hyviä vempuloita, mutta mä en todellakaan tykännyt iTunes-säädöstä ja soitin oli muutenkin todella ei mun juttuni. Plus että pienikin tihkusade sai mokoman flippaamaan.
Zen toimi alkuunsa päin vittua, myös Zen Media Explorer.
Siihen auttoi firmiksen päivitys, sivuilta löytää, jos muilla ongelmia. Eli puhun nyt siis tästä uudesta isompinäyttöisestä kaverista.

iPodia muuten käyttelin Winampin kanssa, siihen saa kiitettävän hyvän plugarin.
On toi podi tuolla vielä varasoittimena kun en ole ehtinytjaksanut myydä pois.

Ainahan näissä on tämä apple-sota menossa. Ei tule heti mieleen muuta merkkiä, mitä haukuttaisiin ja mitä kehuttaisiin yhtä kiihkeästi, laitteesta riippumatta :)
Snadisti jopa liiallisuuksiin vetäen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)