Aihe: Inkkaribändi
1 2
Robert
23.09.2007 16:30:23
Eiei, älkää lähettäkö niitä itään. Ei täällä ymmärretä taiteita.

15-vuotiaana olin ystävättäreni kanssa Kotkan meripäivillä. Tutustuimme siellä tällaiseen varsin miellyttävään intiaaniporukkaan muutaman hassun sattuman kautta..

Katselimme piiiiiiiiitkään esitystä (esityksiä - kävimme siellä monena päivänä) ja lopulta ystävättäreni uskaltautui puhumaan porukan suloisimmannäköiselle (sellainen n. parikymppinen suklaasimmu), ja ta-daa: koska oltiin söpöjä vaaleaihoisia ja vieläpä sakkolihaiässä, niin kas kummaa meidät toivotettiin avosylin porukkaan.
Ongelmia tuli vasta siinä vaiheessa, kun ystävättäreni ilmaistua kiinnostuksensa suklaasilmälle tämä kertoi porukan tehneen herrasmiessopimuksen: Meidät oli varattu kahdelle n. nelikymppiselle miehelle - ja sanalla sanoen olivat myös porukan rumimmat.. Huoh.

Onneksi oltiin fiksuja tyttöjä ja paettiin. :)

Hehe, pisti naurattamaan jostain syystä... Mutta hyvä että pääsitte inkkareita pakoon.

Ja itse otsikkoon palatakseni, täällä Lahdessakin näkyi kesällä noita intiaanimuusikoita useampaan otteeseen. Heidän musiikillista antiaan en kyllä kokenut mitenkään kovin miellyttävänä. Melkoisen rasittavia veijareita ovat, kun pitää tuutata sitä humppaa isojen PA-laitteiden läpi.
...
Enya
23.09.2007 17:42:06 (muokattu 23.09.2007 17:43:15)
Tietääkö kukaan minkä niminen on se intiaanibändi mikä esiintyy Helsingissä kesällä kauppatorilla tai joissain markkinatapahtumissa?
Mukavaa Pan-huiluilla soitettua musaa.

Nimeä en tiedä mutta kaverit tunnen hyvin (perhetuttuja ystäväpiirin kautta). Itse asiassa olen joskus tätä nimeä kysynytkin, mutta sitä he eivät itsekään tiedä; kokoonpano vaihtelee niin paljon ja niin usein. He pitävät kuitekin lähtökohtana kyseistä "Machhu Pichu" -yhtyettä, joka nämä cd:t on tehnyt ja tämä kyseinen yhtye taas toimii Saksassa, toimi ainakin joskus sillä nykyisestä en tiedä?! Itsellänikin on muutama levy tuossa..

Suurin osa näistä kundeista asuu vakituisesti Suomessa ja heillä on perhettä sun muuta, opiskelevat, käyvät töissä ja sitä rataa. Soittavat lähinnä rahaa saadakseen ja pitääkseen harrastusta yllä. Pääasiassa he ovat Perusta kotoisin ja osa ainakin heistä läheltä tuon samannimisen Machhu Pichu -vuoren vierellä sijaitsevasta "Cuszo" -nimisestä kylästä. Kaikenkaikkiaan, pidän itsekin kovasti heidän esityksistään ja nythän joku vuosi sitten tuli tämä kielto käyttää katumusisoinnissa vahvistimia, jonka vuoksi he ovat vähentäneet esiintymisiään reilusti. Tarkoitan, etten ymmärrä mikseivät he voisi soitella ilman noita vahvistimia, eivätkä ole muuta syytä antaneet kuin sen, että se "ei kuulosta yhtä hyvältä". Mene, tiedä?! Muutama tuttuni taas työskentelee Kolmen Sepän läheisyydessä ja on kiusaksi asti joutunut kuuntelemaan näitä musisoijia ja ymmärrän sen, että vahvistimilla tuo "kiusaus" vain kasvaa, että sikäli ihan hyvä homma..

Nyt ainakin tilanne näyttäisi siltä, että pääosa porukasta on niin hajallaan, että sitä soittoa, mitä vielä joitakin vuosia sitten kuulimme, on turha etsiä, nämä kaverit ovat bändin jättäneet erinäisistä syistä ja tilalla on paljon nuorempaa sakkia, joilla taas on omat vaikuttimensa hommaan. Eivätkä nämä uudemmat muuta teekään, kuin soittele näitä cd-levyjään, joten perusidea on kadonnut johonkin ihan muualle.. Joukossa kun oli ihan oikeita ammattilaisia, joita harvemmin näkee noissa porukoissa. Toisaalta, jos näitä kavereita tahtoo kuulla enemmän ja ehkä tutustuakin, niin siitä vain juttusille. Kulttuurikeskus Kaisan kautta heihin saa yhteyden ja he myös järjestävät paljon ns. latinoiltamia, joihin ovat tervetulleita ihan kaikki. Olen itsekin niissä muutamissa ollut ja meno on ollut melko hulvatonta..

Niin juu.. ja mitä tulee tuohon "herrasmiessopimukseen", niin hmm... miksi en yllättynyt ;)

Edt: Niin juu ja piti sanomani, muun muassa Kotkan Meripäivät ovat yksi mesta, joissa heitä näkee joka ikinen kesä, on vakituinen "keikka"mesta heillä tuo.. tosin itse en ole sillä koskaan käynyt, että sikäli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)