StJerky 04.10.2007 09:41:07 | |
---|
Joskus 80-luvulla hevimiehenä piti pistää jukeboksista kuulumaan Dion Holy Diver. Arvokkuus koki kolauksen kun ämyreistä rupesi kuulumaan "Tatsum Tisal oli itämaan tietäjä...". |
KTR 04.10.2007 11:48:12 | |
---|
Olisikohan Maarit Hurmerinta: "Tuulee"? "Tuulee- sieluun asti, tuulee - raivoisasti" No tämähän se olikin! Tai nimeltään "Tuuli ja Taivas". Nyt tämä sitten vihdoin selvisi. Kiitos. |
Mikko_-Procyon- 04.10.2007 13:48:48 | |
---|
Hei sanokaapas mikäs TÄMÄ artisti oli nimeltään.. Silloin dingo-manian aikoina oli telkkarin "hittimittari" tai vastaavassa ohjelmassa kerran video, joka oli "härski plagiaatti" itse dingosta. Biisi oli nimeltään "musta timantti" ja laulaja oli Neumann ver. 2.0 ulkonäöltään. Kappalekin oli kuin dingoa olisi kuunnellut. Toisen kerran jälkeen se juontaja sanoi, että "kappaleenhan on tehnyt dingosta tutut.." .. en muista enää kuka tai ketkä, mutta niin on myös koko artistin nimi kadonnut. KUKA tai MIKÄ tuo artisti oli? Mitä se on muuta levyttänyt? Mitään havaintoja tai muistikuvia kellään? ...muistattekos kun dingon autiotalostakin oli sellainen äärimmäisen pitkä versio, jota ei jokamiehen listan (joka toinen viikko kotimainen ja sitten taas ulkolainen) soittamaan kokonaan koskaan. Intro oli tippuvan veden ääntä ja ihmeellistä natinaa. Silver dollar forger |
Mikko_-Procyon- 04.10.2007 13:54:08 | |
---|
Ai hitto.. tuli biisimuisto vielä mieleen. Olin vissiin 5v, kun Kajaanin Seppälässä oli jostain syystä levyautomaatti. Minä halusin tietää, että mikä tuo vekotin on. Äiti pisti kolikoita sisään ja sitten vain valitsemaan biisiä. Halusin EHDOTTOMASTI kuulla Kojon "nuku pommiin". Taisi syynä olla, että lauloi alussa että: "jos joku nakkaa ydinkakkaa.." Se oli siinä iässä aivan tolkuttoman hauskaa. Nykyään hauskaa on Kojo itse (katsokaa vaikka Ylen elävästä arkistosta se Kojon karsintavoiton jälkeinen esitys). Silver dollar forger |
StJerky 04.10.2007 14:54:06 | |
---|
Hei sanokaapas mikäs TÄMÄ artisti oli nimeltään.. Silloin dingo-manian aikoina oli telkkarin "hittimittari" tai vastaavassa ohjelmassa kerran video, joka oli "härski plagiaatti" itse dingosta. Biisi oli nimeltään "musta timantti" ja laulaja oli Neumann ver. 2.0 ulkonäöltään. Olisiko ollut "Aika" niminen pumppu? |
Sir Härö 04.10.2007 15:06:17 | |
---|
Ressu Redfordia tuli pienenä fanitettua. Se oli sitä lama-aikaa se... Erityisesti mieleen on painunut Saturnuksen renkaat. "tuo mulle taivaalta kuusi kuuta ja saturnuksen renkaat sormiini mun..." Nyttemmin en hirveästi Ressun biisejä diggaa. Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa! |
Mikko_-Procyon- 04.10.2007 15:18:22 | |
---|
Olisiko ollut "Aika" niminen pumppu? Jaah.. jos tarkoitat jotain muuta kuin Aikakoneen myöhempää nimikettä, niin paljon mahdollista. Ei todellakaan varmaa muistikuvaa (biisin nimi on vain jäänyt mieleen ja se video). Joku nyt pistämään se youtubeen katseltavaksi, niin päivän nostalgiapläjäys olisi taattu. Naureskellut tässä jo mm. Sigin "leijailen" videolle (joka tuli hittimittarissa ja muistin sen videon vieläkin kuin eilisen päivän..). Silver dollar forger |
Mikko_-Procyon- 04.10.2007 15:20:07 | |
---|
Silver dollar forger |
Ossi 04.10.2007 22:08:01 (muokattu 04.10.2007 22:09:03) | |
---|
Omien kriteerieni mukaan tämä ei kuulu "omituiset-osastoon", mutta nuorison mielestä ehkä hyvinkin :) Elviksen "It's Now or Never" (O Sole Mio) kolahti aikanaan polvihousuiselle räkänokalle aika täysillä. (Tziisös, tuosta on kulahtanut aikaa öbaut 47 vuotta!!!) Kuulinpa tuon tässä jokunen päivä taaksepäin radiosta ja toimi kympillä edelleenkin sellaisenaan, ilman nostalgia-aspektia. Tulee aika usein noita "..ttu, olikohan se nyt kuitenkaan oikeen mistään kotoisin.." fiiliksiä, mutta tsekkauksen jälkeen voi suu messingillä todeta, että kyl nää vaan toimii vieläkin. You took me to a prison
and you said it's chief was me.
Then you locked me deep inside you
and threw away the key.
-Jack Brucen ja Pete Brownin loistavaa musaa. Kuunnelkaa, jollei ole parempaa tekemistä- |
kiriminni 04.10.2007 22:35:17 | |
---|
Herroilla kyllä noita tarinoita riittää joo joo ja tarinoita riittää. Tämä biisi kummittelee.Mikähän biisin nimi ja esittäjä. Ja ei löydy googlesta. |
Jerry_Jones 04.10.2007 22:41:08 | |
---|
Herroilla kyllä noita tarinoita riittää joo joo ja tarinoita riittää. Tämä biisi kummittelee.Mikähän biisin nimi ja esittäjä. Ja ei löydy googlesta. Toihan on Carolan Herrojen kanssa pellon laidassa vuodelta 1971. Sävel Trad. ja sanat Vexi Salmen. Blues fills in the holes of soul |
kiriminni 04.10.2007 22:49:55 | |
---|
Toihan on Carolan Herrojen kanssa pellon laidassa vuodelta 1971. Sävel Trad. ja sanat Vexi Salmen. Kiitän ja kumarran.Pääsin tästä traumasta eroon,jota muistan kuunnelleeni siis ilmeisesti v-71 5-vuotiaana. |
Ossi 04.10.2007 23:40:52 | |
---|
Toihan on Carolan Herrojen kanssa pellon laidassa vuodelta 1971. Kumpikohan muuten mahtoi tehdä tuon ekana? Carola vai Iivana Nyhtänköljä (Eetu Wesala) ? You took me to a prison
and you said it's chief was me.
Then you locked me deep inside you
and threw away the key.
-Jack Brucen ja Pete Brownin loistavaa musaa. Kuunnelkaa, jollei ole parempaa tekemistä- |
Lilli 05.10.2007 05:56:23 | |
---|
Kumpikohan muuten mahtoi tehdä tuon ekana? Carola vai Iivana Nyhtänköljä (Eetu Wesala) ? Eiköhän se ollut tuo Carolan. I. Nyhtänköljän versio oli enämpi sellainen mieskunnian palauttamiseen tähdännyt. - Onko kenelläkään muuten tietoa siitä, kuinka laulun aiheena olleen naisen yllättävän tiinehtymisen vastuunjakokysymysten kanssa kävi? Uskottiinko käräjillä enemmän Carolan vain Nyhtiksen selitystä? Ja missä lienee lehtolapsi nykyisin, onko menestynyt elämässään? ...suuria kysymyksiä! "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimoni juhannuspäivänä 2000 |
Stain 05.10.2007 15:31:12 (muokattu 05.10.2007 15:31:22) | |
---|
Semmoinen biisi jossa laulettiin jotain että: "Mä tulen puhtaanapidosta, siivousfirmasta.." tai jotain. Sen muistan että se oli ihan hirveetä tuubaa. Oisko ollut joku kotimainen yhden "hitin" ihme ysärillä. "Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... "
- Kristiina, The Micragirls - |
Ai mää vai? 05.10.2007 18:26:18 | |
---|
Minulle jäi mieleen "Huuhaa" Innasen Urjalan taikayö. Vuosi sitten löysin Innasen kokoelmalevyn huoltoasemalta jossa mm. em. biisi,oli ihan pakko ostaa pois. Toinen mieltä painava on ilmeisesti Innasen biisi jossa lauletaan jotenkin "huuhaa pönttö tasan..." Hyvää jatkoa jos oma ei riitä. (Välikausitakki) |
texjazz 06.10.2007 16:39:31 | |
---|
Enolla oli yhdellä kasetillaan öpaut 1974 nauhoitettuna Led Zeppelinin Immigrant Song. Minä sitä kuuntelin ja siitä tuli ihmeellinen, vähän pelottava olokin, 10-vuotias kun olin. En sitä silloin tiennyt, ketkä biisin esittävät. Niin kova tunnemuisti on, että jotenkin samat vibat ko. biisistä tulee. Vaikka kaiketi jonkinmoinen vitsintynkä biisi on olevinaan. Nykyään kymmenvuotiaille tuo olisi ihan kevyttä kenttäkauraa. Sanoinpahan vaan. "Mä tuun heti vihaseks kun mä kuulen jatsia" -Avovaimo |
miihkali 07.10.2007 21:39:08 | |
---|
Jaakko Teppo: Hilma ja Onni Tarina aukeaa parikymmentä vuotta myöhemmin hieman eri tasoilla. Jaakko Teppohan on muutenkin huikea. Suosittelen! Toimittaja: "Onko kitara sinulle fallossymboli?"
Orma: "Ei. Fallos on minulle kitaran symboli." |
Prophet 07.10.2007 22:58:13 | |
---|
Pitäisi kuulla Serafien siivouslaulu -niminen lastenlaulu. Jotain oudon ahdistavaa siinä oli silloin 1970-luvulla. Äänitteet tuosta ovat harvinaisia, joten niitä ei saa edes kirjastosta kaukolainattua. http://yle.fi/aanilevysto/firs2/kappale.php?Id=Serafien+siivouslaulu Nämä hyvät melodiat satuin kuulemaan radiosta joskus lapsena ja meni todella kauan, ennen kuin sain lopulta selville esittäjän ja kappaleen nimen: Anssi Tikanmäki - Hautalan Arvin jenkka / Savolainen metsä Eve Brenner - Le Matin Sur la Riviere |
RauliHerttua 08.10.2007 15:37:02 | |
---|
Matti pellonpään lastenlaulut pitäis hankkia Joo, tämähän on aivan loistava. Itelläki oli tämä c-kasetilla. Levyn nimihän oli Jurzansaa, tms. Pitäis kyllä hankkia uudestaan. Jos minä joskus jotakin niin kaikki ja aina. |