Aihe: Levykaupat Helsingissä
1 2 3
Lord of the strings
09.06.2007 16:47:42
Keltainen Jäänsärkijä. Urho Kekkosen kadulla.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Wahi
09.06.2007 16:51:04
Keltainen Jäänsärkijä. Urho Kekkosen kadulla.

Tämäkin mainittu jo ekassa viestissä.

Jäänsärkijä on kantamestani, tulee melkein kaikki levykkeet sieltä ostettua.
Artist
09.06.2007 17:54:46
On muuten todella heikko kauppa, ainakin pikaisen silmäilyn perusteella, kun siellä huhtikuussa vierailin.

Mitäs heikkoa tuossa on?

Vakiomesta minulle, toki sellaista kauppaa ei olekaan, josta löytyisi kaikkea mitä olen hakemassa.
"I wish life could be Swedish magazines."
mr_b
10.06.2007 00:36:55 (muokattu 10.06.2007 00:37:39)

On muuten todella heikko kauppa, ainakin pikaisen silmäilyn perusteella, kun siellä huhtikuussa vierailin.

???

En uskalla mennä tuonne kun aina menee vähintään 100€. Ilmeisesti pidämme eri asioista ja sehän on vain rikkautta. :-) Stupidosta muuten löytyy aika paljon myös tuota funk/soul/hiphop -osastoa ja hinnat ovat mielestäni aika kohtuulliset.

Tunnelin Levy on loistava yleiskauppa, joka saa yllättävän paljon tavaraa mahtumaan niinkin pieneen tilaan. Ja Jäänsärkijä myös.

Lifesaver sanottu jo, kai Funkiestkin on vielä olemassa? http://www.thefunkiest.fi
Toylike people make me boylike
Bonesaw
11.06.2007 11:51:37
Kiitoksia vaan kaikille. Eiköhän noista paikoista jotain mielenkiintoista löydy.
Joo'o
weelie
11.06.2007 14:19:18 (muokattu 11.06.2007 14:19:33)
kyllä fennicakin kannattaa tsekata, vaikkei vahvasti funkiin olekaan kallellaan.
Albertinkadulla, ravintola Rivolin ja ampumaradan vieressä. http://www.fennicakeskus.fi/cgi-bin … .cgi?ka=alusta&li=recindex2.htm
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Bonesaw
11.06.2007 14:32:23
kyllä fennicakin kannattaa tsekata, vaikkei vahvasti funkiin olekaan kallellaan.
Albertinkadulla, ravintola Rivolin ja ampumaradan vieressä. http://www.fennicakeskus.fi/cgi-bin … .cgi?ka=alusta&li=recindex2.htm

Joo. Otin tänkin osotteen ylös. Käyn tsekkaamassa.
Joo'o
fidZi
13.06.2007 19:52:05
Punk/HC-osastoa ynnä muuta räimettä ja menomusaa kannattaa katsastaa Combat Rock Shopista, Fredrikinkatu 58 (siinä Arkadiankadun ja Pohj. Rautatienkadun välisellä pätkällä).
All these things we'll never see in Finland.
Jackie
13.06.2007 20:26:47 (muokattu 13.06.2007 20:28:39)
Hippie shake records. www.hippieshakerecords.com

Täältä tulee tilailtua aika paljon kaikkea kivaa käytettyä vinyyliä.

EDIT: Hitto! Olihan tosta jo mainittukkin, en vaan ekana huomannut.
willie
14.06.2007 18:51:18 (muokattu 14.06.2007 18:52:56)
Bonesaw vois tehdä tohon aloituskirjotukseensa pientä listan poikasta tässä ketjussa mainituista levykaupoista niiden tarjonnasta kirjoitusten perusteella. Sellanen yhteenveto siis pliis..:) tyyliin

- levykauppa
- osoite/sijainti
- tarjonta

Free Record Shop lopettaa toimintansa Suomessa, luin tänään Satasesta.
Bassoa vuodesta 1972.
McNulty
14.06.2007 19:17:24
Mua kiinnostais tietää, mistä saisi metallimusiikkia, vinyylinä. Swamp Musicin tiedän Tre:lta, mutta Stadin puljut on hakusessa. Lähinnä siis uusia, mutta toki 2nd handit käy myös.
clenching the fists of dissent
Artist
14.06.2007 20:11:48
Mua kiinnostais tietää, mistä saisi metallimusiikkia, vinyylinä. Swamp Musicin tiedän Tre:lta, mutta Stadin puljut on hakusessa. Lähinnä siis uusia, mutta toki 2nd handit käy myös.

Music Hunterissa on aika paljon metallimusiikkia, mielestäni. Vinyylinä löytyy ainakin käytetyistä.
"I wish life could be Swedish magazines."
Bonesaw
14.06.2007 20:46:47 (muokattu 14.06.2007 20:54:48)
Bonesaw vois tehdä tohon aloituskirjotukseensa pientä listan poikasta tässä ketjussa mainituista levykaupoista niiden tarjonnasta kirjoitusten perusteella. Sellanen yhteenveto siis pliis..:) tyyliin

- levykauppa
- osoite/sijainti
- tarjonta

http://www.saunalahti.fi/oystila/raimo/musa/divarit.html#HELSINKI

Tossa linkissähän noita on aika kattavasti esitelty. Ja vaikka tossa aika kattavan näköisesti noita putiikkeja onkin,niin kertokaa vaan silti kokemuksia kyseisistä kaupoista. Onhan se levykaupan fiilis tärkeä seikka. Ja jos juttua riittää,niin voihan täällä jutella levykaupoista ihan noin yleisestikin.

Music Hunterissa on aika paljon metallimusiikkia, mielestäni. Vinyylinä löytyy ainakin käytetyistä.

Music Hunterissa kerran olen käynyt ja valitettavasti ei ollu pahemmin tuolloin aikaa. Hitostihan tuolla näkyi olevan mielenkiintoista krääsää (Vanhoja lehtiä,keikkajulisteita ja muuta oheismatskua) Ensi kerralla pitää mennä ihan ajan kanssa.
Joo'o
Klezberg
14.06.2007 23:36:15 (muokattu 14.06.2007 23:37:04)

Tota noinni. Tuli mieleen kysellä kokemuksia Digeliuksesta. Olen sinne kantanut ainakin 15 vuoden aikana varsin mahtavan kasan rahaa. Melkein pitänyt itseäni kanta-asiakkaana. Olen ollut tyytyväinen että kotimaassa on noin kovatasoinen world music -liike. Viimeisen vuoden aikana olen mielestäni saanut oudon ylimielistä palvelua, ja tyttärelläni oli samanlaisia kokemuksia. Hän oli kysellyt jotain ja saanut aikansa odotettuaan kuulla että tilaa netistä. Ehkä on sitten otettava neuvosta vaari, kun en ole niitä harvinaisten jazzlevyjen metsästäjiä jotka taitavat olla se ydinasiakaskunta?
lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde!
Karlsson
15.06.2007 09:04:51
Tota noinni. Tuli mieleen kysellä kokemuksia Digeliuksesta. Olen sinne kantanut ainakin 15 vuoden aikana varsin mahtavan kasan rahaa. Melkein pitänyt itseäni kanta-asiakkaana. Olen ollut tyytyväinen että kotimaassa on noin kovatasoinen world music -liike. Viimeisen vuoden aikana olen mielestäni saanut oudon ylimielistä palvelua, ja tyttärelläni oli samanlaisia kokemuksia. Hän oli kysellyt jotain ja saanut aikansa odotettuaan kuulla että tilaa netistä. Ehkä on sitten otettava neuvosta vaari, kun en ole niitä harvinaisten jazzlevyjen metsästäjiä jotka taitavat olla se ydinasiakaskunta?

Kaikilla asiakaspalvelijoilla on välillä huonoja päiviä. Tai miksei huonoja kuukausia tai vaikka vuosia, kuten meillä kaikilla. Lähes jokaisesta levykaupassa joissa voin laskea itseni kanta-asiakkaaksi, on joskus tullut paskaa palvelua. Myös tässä mainitsemassasi. Kuitenkin vaakakuppi kallistuu vahvasti sinne hyvän palvelun puolelle näissä kaikissa.

Ja tosta jazz-snobismista haukkuminen on taas kyllä ihan parasta. Pidä toi.
Mullon kamat.
Volante
15.06.2007 09:39:56

Aiemmin mainittu Keltainen jäänsärkijä on pätevä, siellä on noita ainakin tullut vastaan. Löytyy siis Tavastian vierestä.
Groovelover
15.06.2007 12:10:28
Digeliuksessa olen aina saanut hyvää ja ystävällistä palvelua vaikka en sinne nyt mitään mieletöntä rahakasaa ole 20 vuoden aikana kantanut, jazzvinyylejä enimmäkseen olen kotihyllyyn sieltä hakenut. Emu on mainio äijä, silloin nuorena kundina kun en vielä tiennyt jazzista hevon... öh, elintä menin Digeliukseen kesäduuniliksa taskussa polttaen ja pyysin Emua suosittelemaan "jotain tosi hyvää jazzia". Eka LP jonka se mulle myi oli Miles Davisin ESP, siitä oli hyvä lähteä liikkeelle. Sitten ihan sitä peruskirjastoa ja kovia klassikoita se suositteli, mm. Coltranen Love Supreme, Milesin Bitches Brew, Kind Of Blue, pari 50-luvun Monk-levyä, Eric Dolphyn Out To Lunch! ja monta muuta. Eikä kertaakaan tullut hutia että olisin himassa miettinyt Emun suosittelemasta levystä että tämähän on ihan syvältä.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
harpist
25.02.2014 14:51:57
Huom! Olet kirjoittamassa yli 2447 päivää vanhaan aiheeseen! (ennätys)

Mutta aiheeseen ...

Sain kuulla , että legendaarisen Fennica Recordsin liiketila on tyhjillään Helsingin Albertinkadulla .... (?)

Ei muuta kuin koneen viereen tarkastamaan - pitääkö asia paikkansa ?

Nopea Googlaus (Firefox selain) ei tuottanut tulosta - kaikki hakujäljet johtivat edelleen vanhaan osoitteeseen Albertinkadulle ...

Liikkeen oma kotisivu antoi "error" viestiä ...

Facebook sivu jonka Googlen kanssa löysin - olisi päivitetty viimeksi 2011 (?) ja osoite oli sama vanha Albertinkatu. (en omista "pärstäkerroin" tunnuksia - joten sivuille kirjautuminen ei onnistune )

Viimeisessä Blues News lehdessä viitattiin kuitenkin liikkeen Facebook sivuihin - joten liike olisi siis mitä ilmeisemmin edelleen toiminnassa - mutta missä ??

Vaatisi ilmeisesti kyseisen "lärvi"-yhteisön "pärstä-tunnuksen" - jotta pääsisi tuoreemmille sivuille tarkastamaan asian todellisen laidan ?

Vanhan kansan edustajana - ei muuta kuin käyttöön "viimeinen oljenkorsi" ... vai pitäisikö tässä tapauksessa sanoa "kilautin kaverille" :

Vanhasta puhelinnumerosta - joka osottautui kuitenkin edelleen voimassa olevaksi - vastasi tuttu liikkeenharjoittaja itse.

Fennica Records on tosiaan muuttanut vanhasta paikasta uuteen osoitteeseen Fredrikinkatu 38:aan - korttelin / pari lähemmäksi rautatieasemaa.

Onneksi jo sisimpään hiipinyt pelkotila siitä , että yksi Suomen parhaimmista levyliikkeistä olisi kokonaan kadonnut Helsingin katukuvasta - osoittautui kaikesta netistä saamastani tiedosta huolimatta tässä tapauksessa vääräksi.

Uusi toimitila ... ?

Saisiko paikalla käyneiltä hieman osviittaa nykyisen liiketilan "hengestä" - ja onko tarjonta pysynyt entisellään ?

Ilmeisesti tällaisena "pitkämatkalaisena" kannattaa edelleen Helsingissä käydessä varata aikaa ja poiketa Fennicassa - varsinkin kun oma musiikillinen mielenkiinto kohdistuu "Roots" - rintaman tarjontaan ?
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
Booombox
26.02.2014 18:37:49
Levykauppa Äx on kyllä ottanut Helsingin omakseen aika huolella. Asematunneliin ilmestyi pieni kauppa jokin aika sitten ja jossain Fredan läheisyydessä tässä joku ilta baarikierroksella olin näkeväni kaupan logon jossain ikkunassa. Eikä siitä kallionkaan pisteen avaamisesta kai kovin kauan ole.

Eipä siinä mitään, hyvä kauppa ja mitä ilmeisimmin melko hyvin menee kun noinkin kalliita ja keskeisiä paikkoja on vallannut.
Scrobble
26.02.2014 21:29:19
Booombox: Levykauppa Äx on kyllä ottanut Helsingin omakseen aika huolella. Asematunneliin ilmestyi pieni kauppa jokin aika sitten ja jossain Fredan läheisyydessä tässä joku ilta baarikierroksella olin näkeväni kaupan logon jossain ikkunassa. Eikä siitä kallionkaan pisteen avaamisesta kai kovin kauan ole.

Eipä siinä mitään, hyvä kauppa ja mitä ilmeisimmin melko hyvin menee kun noinkin kalliita ja keskeisiä paikkoja on vallannut.

Arkadiankadun myymälä siis siirtyi kokonaan Fredalle.
"There's only two things I hate in this world. People who are intolerant of other people's cultures and the Dutch" -Michael Caine
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)