Lennu 20.04.2007 14:32:03 (muokattu 20.04.2007 14:32:34) | |
---|
No älä nihkeile ! Onko käynyt mielessä että toi voisi olla vaikka HAUSKAA? :O =) Musa voi olla hauskaa, mutta ilmaisen työn tekeminen ei. Harvemmin kuitenkaan se musakaan on ;) edit: hymiönlisäys. "tää skene ei oo oikeen mun juttu" |
baron 20.04.2007 14:47:12 | |
---|
Musa voi olla hauskaa, mutta ilmaisen työn tekeminen ei. Harvemmin kuitenkaan se musakaan on ;) edit: hymiönlisäys. Mä soitan vaikka ilmaiseksi mutta roudaaminen ja kamojen pystyttäminen on maksullista toimintaa. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
kimurantti1 20.04.2007 15:22:27 (muokattu 20.04.2007 15:36:49) | |
---|
Bändiä ei ole tarjota, mutta varmaan vähän tarkempaa tietoa soittopaikasta/tilasta, varustuksesta ym. olisi hyvä kertoa. Ei varmaan ole kovin kaukaa haettua veikata, että sen kummempaa varustusta tai tekniikkaa ei ole paikalla. Eli DIY-keikka olisi kyseessä? Soittopaikka tosin vaikuttaa paljon. En nyt tarkoita tätä minään hyökkäyksenä ketjun aloittajaa kohtaan. Vähän vaan perspektiiviä siihen mitä pyydetään ja mitä tarjotaan vastineeksi. On varmasti monia hyviä harrastelijabändejä, jotka lähtevät mielellään keikalle vaikka kaljapalkalla. Yhtään kenenkään bändiä ja heidän taitojaan väheksymättä, sillä palkalla sitten myös saa harrastelijabändin. Keikasta, jolla kaikki pitää järjestää/hoitaa itse, on muutama sata euroa, bensat, ruoat ja juomat vielä aika nimellinen korvaus oikeasti hyvälle coverbändille. Eivät ne biisit ole itsestään treenautuneet, laitteet olleet ilmaisia jne. Sanonpahan vaan, etten ainakaan minä lähtisi coverbändin kanssa tuolla palkalla, enkä usko, että mikään vähänkään tosissaan veivaava coverbändi lähtisi. Jos vähän jaksaa nähdä vaivaa, voi varmasti löytää hyvän ja halvan harrastelijabändin. Nämä halvat harrastelijabändit vaan syövät coverbändillä rahaa tienaavilta heidän leipäänsä, ja monilla tuntuu ehkä juuri tästä syystä olevan vähän epärealistinen käsitys siitä, mitä "ammattitaitoiselle" bändille pitää keikasta maksaa. Nyt siis puhun vaan coverhommista. Oman musiikin soittaminen on tietysti aivan eri asia, se kun on bändille myös itsensä promoamista. Jos on luultavaa, että jonkin bändin oma musa kolahtaa yleisölle, niin asetelma toki muuttuu. Usein homma on vaan juuri toisinpäin. Musiikki ja energinen bändi kyllä kolahtaa, jos porukka tunnistaa biisit. Omaa musiikkia veivaavan bändin tapauksessa tämä on luonnollisesti aika harvinaista. |
Tb 20.04.2007 15:27:33 | |
---|
www.keimoyhtye.com Nuo nyt kyllä haluavat ainakin bensakulut ja päälle vähän jotain, ennen kuin lähtevät turkuun asti. Mutta tosi hyvä poppoo, soittavat covereita ja takaavat hyvän meiningin :) And finally, 12 points go to Finland!!! |
Karlsson 20.04.2007 15:36:14 | |
---|
No älä nihkeile ! Onko käynyt mielessä että toi voisi olla vaikka HAUSKAA? :O =) Hauskalla ei elä. Sen vuoksi standup-koomikkojen kuolinprosentti on hälyttävän korkea. Lisää hifimpää! |
Epämuusikko 20.04.2007 15:44:57 | |
---|
Ei varmaan ole kovin kaukaa haettua veikata, että sen kummempaa varustusta tai tekniikkaa ei ole paikalla. Eli DIY-keikka olisi kyseessä? Soittopaikka tosin vaikuttaa paljon. ......... Musiikki ja energinen bändi kyllä kolahtaa, jos porukka tunnistaa biisit. Omaa musiikkia veivaavan bändin tapauksessa tämä on luonnollisesti aika harvinaista. Kyllähän tuo onnistuu: Hommaa keikalle bändin, jonka kaikki omat biisit jokainen yleisön jäsen tuntee, ja että kyseinen bändi on valmis tulemaan paikalle muutaman huntin läystäkkeillä. jepjep. "Kyllä mä uskon että osaat soittaa, ilman että pitää joku näyte kuunnella." -KMT RR4E:lle.
Bustard #1 |
Teijo K. 20.04.2007 15:48:19 | |
---|
Enpä arvannu että tästä tulee näin mielenkiintonen ketju :-> Siis yksityistilaisuus = synttärit, biiseistä käy ehdottomasti sekä omat biisit että coverit. Musalajeina lähiinä rock ja pop, mutta senkään suhteen ei olla ehdottomia. Mitäs vielä haluaistte tietää? Näitä on varmaan tullut tuossa aiemminkin mutta kasaan silti. Keikan päivämäärä ja kellonaika. Kuinka pitkä setti pitää pystyä soittamaan?Millainen tila soittotila on? Onko miten laitteita paikalla, vai tuoko orkesteri kaiken paikalle itse? Miten pitkiä odotusaikoja on luvassa, siis kamojen pystytyksen ja soundchekin, sekä esiintymisen välinen odotusaika. Kuuluuko liksaan ruoka? Minkäikäistä yleisöä on paikalle tulossa? Koska palkkio on nimellinen, on ainoa realistinen vaihtoehto paikallinen aloiteleva pumppu, joten siinä säästää kyselemisen mahdollisesta majoittumisesta. Yksi elämäni pahimpia keikkoja oli erään rokkariksi mainostetun 50-vuotisbileet. Meille sanottiin ennen keikkaa että joojoo, vaan rokkia. Pelipaikalla jotain mummoja käpytteli kävelykepin kanssa. Ja kaikki mummoille sopivat nuotit treeniksellä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
baron 20.04.2007 15:51:45 | |
---|
Hauskalla ei elä. Ilman muutahan se on hauskaa. Ja sekin on hauskaa, jos saa pienen sponssauksen niihin keikkakamoihin, jotka on tullut hankittua, mä henkilökohtaisesti ehkä 10000? Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
Karlsson 20.04.2007 16:03:24 | |
---|
Ilman muutahan se on hauskaa. Siis on hauskaa jos ei elä sillä? Oot kuule julma mies, niin julma. Lisää hifimpää! |
baron 20.04.2007 16:29:55 | |
---|
Siis on hauskaa jos ei elä sillä? Oot kuule julma mies, niin julma. Soittaminen!!!! Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
Alina1 20.04.2007 16:44:45 | |
---|
Nyt rupee löytyy aika hyvin mielikuvitusta - ulvotaan puolammattilaisten coverbändien palkkioista kun tarkotus on tosiaan saada keikalle omia biisejä soittava bändi. Jos oon oikeen ymmärtänyt, niin moni alotteleva bändi tekee ihan mielellään keikkoja kuluja/ruokaa/juomaa vastaan. Korjatkaa jos oon väärässä. Ja ketään ei olla pakottamassa soittamaan, eli Baarimikko voi ihan vapaasti hakeutua muualle. :-) Ne joita asia vois vaikka kiinnostaa, laittakaa vaikka pikaviestiä, niin kerron kyllä kaikki mahdolliset yksityoskohdat. Ja kiitti kaikille vinkeistä ja linkeistä! |
kimurantti1 20.04.2007 17:07:10 (muokattu 20.04.2007 17:15:48) | |
---|
Olisit Alina1 samantien sanonut suoraan, että haluat aloittelevan omaa musaa soittavan harrastelijabändin bileisiin. Sillä bändillä kun on arvatekin jokin tietty funktio järjestämissäsi synttäribileissä. Ensisijainen tarkoitushan on saada nostettua tapahtuman viihteellisyyttä. Kun näin on, niin varmasti useimmat ulvojat (minä mukaanlukien) olettivat, että olet vailla edes jonkinlaisen tasoa omaavaa coverbändiä. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että tasokas coverbändi saa ihmiset viihtymään keskimäärin paremmin kuin aloitteleva omaa musaa soittava bändi. Mä en sitä sano, etteikö se aloittelevakin bändi voisi ajaa tämän tarkoituksen, jos vaan jaksaa nähdä vaivaa oikean bändin etsimiseen. Lykkyä tykö aloittelevan omaa musaa veivaavan bändin kanssa. Jos löydät sellaisen, joka vieläpä viihdyttää paikalla olijoita eikä "vain vedä keikkaa", niin hyvä juttu. Sen vaan sanon, ettei vähänkään tasokkaampi coverbändi (siis bändi, jonka pääasiallinen tarkoitus on viihdyttää yleisöä, eikä esittää omaa taidettaan) lähde aivan nimellisellä korvauksella keikalle. Älä ota tätä minään nipottamisena, sellaiseksi en sitä tarkoittanut. Kun aloitusviestistäsi haiskahti pieni tietämättömyys, päätin kertoa miten asia edes hieman tasokkaampien coverbändien suhteen on, jollaista siis luulin sinun olevan vailla. |
Ukko 20.04.2007 18:19:43 | |
---|
Enpä arvannu että tästä tulee näin mielenkiintonen ketju :-> Siis yksityistilaisuus = synttärit, biiseistä käy ehdottomasti sekä omat biisit että coverit. Musalajeina lähiinä rock ja pop, mutta senkään suhteen ei olla ehdottomia. Mitäs vielä haluaistte tietää? Tullaan heittään parin tunnin setti kunnon rokettirollia oikealla asenteella. Hintaa ei ole kuin 1500 euroa virallisena + matkakulut. Käykö ? |
uruttaja 20.04.2007 18:22:24 (muokattu 20.04.2007 18:23:29) | |
---|
Niin kuin otsikko jo kertoo, haluaisin saada nuoren energisen bändin keikalle toukokuussa. Netti on tietty bändejä pullollaan, mutta suurin osa itteensä kauppaavista on humppabändejä ja nyt kaivattais jotain pop/rock-juttua. Paikkana olis noin 100-150 hengen yksityistilaisuus Turussa, keikkapalkkio valitettavasti vaan nimellinen. Mistä löytyis se oikea..? Mä luotan teihin :-) Vaikuttaa pahasti provolta. Mä olin Turussa täältä asti vasta keikalla privaattitilaisuudessa, hinta ei tosiaankaan ei ollut nimellinen. Haiskahtaa pahasti provokaatiolta, muutapa en osaa tuohon sanoa. EDIT: Ukko kerkes vastata. Tullaan oikein mielellämme, hinta 2500, saat kuitinkin tuohon hintaan. |
jjylli 20.04.2007 18:25:24 (muokattu 20.04.2007 18:27:00) | |
---|
Mitäs vielä haluaistte tietää? pah. en mä oikeesti haluu mitään tietää.. |
Lennu 20.04.2007 18:43:08 | |
---|
pah. en mä oikeesti haluu mitään tietää.. Joo Zook:han vois lähteä. Neljäsataa käteen ja joka jätkälle vielä limpparit. "tää skene ei oo oikeen mun juttu" |
oiva tumpeloinen 20.04.2007 18:45:16 | |
---|
EDIT: Ukko kerkes vastata. Tullaan oikein mielellämme, hinta 2500, saat kuitinkin tuohon hintaan. Ootteko te nuori ja energinen bändi? ;) |
Coelhinho21 20.04.2007 18:56:17 | |
---|
Niin kuin otsikko jo kertoo, haluaisin saada nuoren energisen bändin keikalle toukokuussa. Netti on tietty bändejä pullollaan, mutta suurin osa itteensä kauppaavista on humppabändejä ja nyt kaivattais jotain pop/rock-juttua. Paikkana olis noin 100-150 hengen yksityistilaisuus Turussa, keikkapalkkio valitettavasti vaan nimellinen. Mistä löytyis se oikea..? Mä luotan teihin :-) Mainitsit, että synttärit / keväänavaus olis tuo tapahtuma. Ehkäpä tapahtumaan osallistuvat (100 - 150 henkeä) olisivat valmiit ihan mukisematta osallistumaan bändikustannuksiin 5 - 10 ekee / nenä(?) Tuollainen summa ei kenenkään henk.kohtaisessa lompakossa tunnu pahalta, mutta pikakseltaan laskien olis se 1000€ sijottaa hyvään bändiin ja sitä kautta varmastikin tulis hyvät bileet. Eräänlainen ehtotus tämä vain :-) 1000€ + kulut (matkat, majoitus) voitaisiin tulla, se ihan minimi. Confidence is the feeling you have before you understand the situation. |
oiva tumpeloinen 20.04.2007 19:02:11 | |
---|
Mainitsit, että synttärit / keväänavaus olis tuo tapahtuma. Ehkäpä tapahtumaan osallistuvat (100 - 150 henkeä) olisivat valmiit ihan mukisematta osallistumaan bändikustannuksiin 5 - 10 ekee / nenä(?) Tuollainen summa ei kenenkään henk.kohtaisessa lompakossa tunnu pahalta, mutta pikakseltaan laskien olis se 1000€ sijottaa hyvään bändiin ja sitä kautta varmastikin tulis hyvät bileet. Eräänlainen ehtotus tämä vain :-) 1000€ + kulut (matkat, majoitus) voitaisiin tulla, se ihan minimi. Eihän se nyt kuitenkaan noin mene. Vai pyydätkö sä sisäänpääsymaksua, kun kutsut ihmisiä juhliisi? Ei bändit olisikaan kalliita, jos niistä kaikki maksaisivat jotain, mutta harvoinpa se niin on. Tämä nyt ei varsinaisesti ole vetoomus siihen, että bändien pitäisi esiintyä ilmaiseksi. Mun mielestä jokaisen kuuluu saada liksa työstä, mutta onhan tuommoinen kolehti aika naurettava ajatus jonkun järjestämissä pirskeissä. |
Coelhinho21 20.04.2007 19:07:31 | |
---|
Eihän se nyt kuitenkaan noin mene. Vai pyydätkö sä sisäänpääsymaksua, kun kutsut ihmisiä juhliisi? Ei bändit olisikaan kalliita, jos niistä kaikki maksaisivat jotain, mutta harvoinpa se niin on. Tämä nyt ei varsinaisesti ole vetoomus siihen, että bändien pitäisi esiintyä ilmaiseksi. Mun mielestä jokaisen kuuluu saada liksa työstä, mutta onhan tuommoinen kolehti aika naurettava ajatus jonkun järjestämissä pirskeissä. Eriasia luonnollisesti, jos on jonkun järjestämät. Mutta tuolla mainitsemallani laskutavalla riittävän ison porukan järjestämään keskinäiseen pippaloon, kun jokainen laittaa pienen summan rahaa, niin... Tästä ketjusta kun jää epäselväksi onko kustannuksiin osallistumassa pieni porukka ja vieraita reilu sata vai onko koko porukka mukana järjestelyissä. Mutta kuten siis mainitsin tämä ajatus ja ehdotus vain. Confidence is the feeling you have before you understand the situation. |