Aihe: suhteesi pääsoittimeesi?
1 2 3
Karlsson
04.04.2007 08:20:04
Lähinnä kovaa rakkautta.
Lisää enemmän!
tyttönen
04.04.2007 09:02:11
Ai, mä meen aina vieraisiin kun vain saan tilaisuuden: Tykkään soittaa akustista flyygeliä ja mulla ei itsellä sellaista ole!

Niin no, ovatko piano ja flyygeli nyt sillä tavalla eri soittimet? Siis kaks eri soitintahan ne tietysti on, mutta eihän musa-opistossa opiskella "flyygelin soittoa" ja "pianon soittoa". Siis sun pääsoitin on piano.

Niin joo kaikille vielä tiedoks että tarkoitin sitä soitinta yleensä. En jotain tiettyä rakasta erkki-kitaraa tai liisa-pianoa. :) Mutta ihan miten vaan.

Mä kyllä petän mun yamahaa ihan järestään. Pianistit varmaan onkin aikamoisia pettäjiä, mä luulen.
it mustn't sound bad
Notefix
04.04.2007 09:43:38

Mulle se on vaan musiikinteon väline. Itseasiassa en lähesty musaa paljonkaan soittimeni kautta vaan yritän koko ajan käsitellä musiikkia laajemmin. Kokonaisuus ratkaisee, eikä jonkun soittimen yksittäinen suoritus.
"Layers of layers of shit!" ."The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side."
Väinämöinen
04.04.2007 11:46:57
Pidän itseäni ensisijaisesti biisien tekijänä ja niiden tulkitsijana. Instrumenttini ovat siis laulu ja kitara, joista kitaran voisin helposti vaihtaa bassoon. Laulamatta jättäminen tuntuisi varmaan kummalliselta, kun sitä on kolmessa kokoonpanossa tullut harrastettua, mutta varsin hyvin voisin tehdäkin niin. Siltikin, Stratostani on tullut minulle erityisen rakas, vaikka se ei ole edes ensisijainen kitarani. Siitä en luovu.
Ammattipurjehtija ottaa tyynen rauhallisesti.
Rocco_Longfella
04.04.2007 13:30:18
Toinen bassoistani on selvästi pääsoittimeni. Toinen on vain työkalu ja toinen kuin vaimo, mutta sen kanssa on kiva olla. Huonompi on luonnollisesti reeniksellä ja kitarat ovat kuin ystäviä.

Silloin kun oli vain yksi soitin, niin siihen kasvoi oikein kunnon tunneside. Nyt perheen kasvaessa vanhat rakkaudet ovat hiipuneet, mutta eivät sammuneet tietenkään.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Umas
04.04.2007 13:32:51

...this fender is mine, there are many like it but this one is mine... lplaa
omarklah
04.04.2007 14:17:30

Olemme soittimeni kanssa toimiva tiimi.
Kumpikin toinen toiselleen tuttu ja turvallinen.
Yhdessä aina valmiina seikkailuihin.
Tää sit sanois tälleen...
NHR
04.04.2007 15:00:05

Työkalu, eipä juur sen kummempaa. Vaikka en oikeen tiedä onko mun pääsoitin tällä hetkellä nyt sit kitara vaiko basso...
The only good thing ever to come out of religion was the music. ~ George Carlin
Teijo K.
04.04.2007 17:34:41

No tässä ei varmaan ollu kyse mistään yksittäisestä soittimesta, vaan siis siitä instrumentista, jota soitat (kitara / basso / rummut / piano...). Tajuskohan kukaan... No itse vastaan, että koen ehdottomasti löytäneeni itseni, kun aloin rumpuja soittamaan, ja tunnen, että minulla on rumpalin sielu. Uskoisin, että muutkin rumpalit tuntevat rummutuksen antavan oman pohjavireensä muun muassa käsitykseensä maailman järjestyksestä (esim. rytmi) ja seksuaalisuuteensa, johon rumpalius antaa oman fyysispainotteisen säväyksensä.

Näin siis 11 tunnin työpäivän jälkeen. Tästä tuli aika kosmista.

Varmaan näin, koska ketju on pianistin aloittama ja luulisi että pianistille varsin olisi vaikeaa jos muodostuisi suhde johonkin tiettyyn pinoyksilöön. Keikkailu olisi varsin, hmmm, veikeää.

Mutta tämänhetkisessä pääsoittimessa minulla on melkein yhtä paljon kyse siitä että se kontra on nimenomaan tuo yksilö kuin että se on vain joku kontra. Yhdessä projektissa saisin käyttööni lainakontran, mikä on harvinainen tapaus yleensäkin. Eikä se lainakontra ole edes mikään ihan huono peli, mutta ei. Omalla kontralla se on vain kotoisampaa.

Kontran rinnalla on kyllä ihan sulassa sovussa sähköbasso ja huuliharppu. Yhdessä joudun soittamaan nykyään jopa akustista kitaraa. Eli noinpäin ei ole niin tarkkaa.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
Tapani L
04.04.2007 18:00:38
Mulle se on vaan musiikinteon väline. Itseasiassa en lähesty musaa paljonkaan soittimeni kautta vaan yritän koko ajan käsitellä musiikkia laajemmin. Kokonaisuus ratkaisee, eikä jonkun soittimen yksittäinen suoritus.

Näin. Toki yksittäisiin hyviin soittimiin jollain tavalla tykästyy, mutta eniten minua kiinnostaa itse musiikki ja usein yritän sellaista saada aikaiseksi oli soitin sitten mikä tahansa. Eikä aina tarvitse olla edes soitin, sillä on todella hauska katsoa minkälaisia saundeja esimerkiksi pöydästä saa lähtemään ja miten niitä eri saundeja saa yhdisteltyä itselle mielekkäiksi kokonaisuuksiksi.
gösplstorm
04.04.2007 18:20:25
ihan puhdas seksisuhde
Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö.
Jumina5/6
04.04.2007 21:54:06
Eilen nukahdin juopuneena Washburnin kanssa lattialle, ja tänä iltana kävin hengaamassa Ibanezin kanssa ulkona.

Mutta niin, joskus tulee hengattua satunnaisten koskettimien ja basson kanssa. Basson kanssa on kiva liikkua kun sen kanssa en herätä niin paljon huomiota. Kitaran kanssa tulee ehkä riitasoinnuiltua enemmän, vaikka se rakkaampi onkin. Didgeridoon kanssa tulee suudeltua joskus, mutta en ehkä ottaisi sitä elämänkumppaniksi kuiteskaan.
Deep Blue Sheep.
Aresius
04.04.2007 23:30:35
Olen täysin sitoutunut ESPiini. Tulee paha mieli ja huono omatunto jos soittaa liian pitkään Washburnilla tai muulla kitaralla. Olen nukkunutkin kitarani vieressä enkä voi päästää siitä irti hetkeksikään. Rakastan kitaraani, yksinkertaisesti.
"Playing a guitar is pretty much like making love to a beautiful woman. First you bring it home and start to warm up her and your fingers. Then you plug him up and pick her gently to make her scream just the way you like" THV-klubi #41
PJS
05.04.2007 00:03:31

Ei minkään näköistä suhdetta. Skittat on mulle vaan vehkeitä joilla esitän biisejäni. Mitään sen kummempaa tunnearvoa niihin ei liity. Onhan ne ihan kauniita silti.
"...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi Vali(s)tus
Karlsson
05.04.2007 08:42:24 (muokattu 05.04.2007 08:43:40)
Onhan ne ihan kauniita silti.

Soittimien estetiikasta tulee mieleen kun aikoinaan omistin tämmöisen vintagen "sarvi-yamahan":

http://www.audiogrid.com/guitar/yamaha.jpg

Tuttava pariskunta oli kylässä ja esittelin sitten tätä kitaraa, että eikös olekin vänskän näköinen... Tuloksena oli graafista alaa opiskelleelta tytöltä saarna siitä, että on suorastaan outoa pitää esteettisenä esineenä tuommoista käyttötavaraa. Sehän nyt on vaan kitara!

Mitäs sitä puolustelemaan tietty, joten vedin pervo-kortin esiin. Eivät ole enää käyneet kylässä.
Lisää enemmän!
tyttönen
05.04.2007 09:12:12
Varmaan näin, koska ketju on pianistin aloittama ja luulisi että pianistille varsin olisi vaikeaa jos muodostuisi suhde johonkin tiettyyn pinoyksilöön. Keikkailu olisi varsin, hmmm, veikeää.
Joku pianisti taitaa olla (olikohan joku Zimmermann), joka raahaa omaa pianoaan jokaisella keikalla :) Kyllä mulla suhde on omiinkin pianoihin, ja rakastan niitä kun ne nyt vaan on mun omia. Niillä on ihan omat persoonat, toinen on nasaali kälättäjä ja toinen tummaääninen, jäykkä diiva. Mutta eniten taidan pitää eräästä flyygelistä kodin ulkopuolella...ja sitten on jotain ihania mitä harvoin pääsee soittamaan.

Mutta tämänhetkisessä pääsoittimessa minulla on melkein yhtä paljon kyse siitä että se kontra on nimenomaan tuo yksilö kuin että se on vain joku kontra. Yhdessä projektissa saisin käyttööni lainakontran, mikä on harvinainen tapaus yleensäkin. Eikä se lainakontra ole edes mikään ihan huono peli, mutta ei. Omalla kontralla se on vain kotoisampaa.

Niin onhan se teillä kitaristeilla/basisteilla/puhaltajilla jne. ihan eri juttu. Muodostuu ihan erilainen suhde johonkin yhteen soittimeen. Ois se niin hyvä, jos vois soittaa aina samaa soitinyksilöä...tietäis sen temput
it mustn't sound bad
Karlsson
05.04.2007 09:22:38
Joku pianisti taitaa olla (olikohan joku Zimmermann), joka raahaa omaa pianoaan jokaisella keikalla :)

Ainakin suomessa usein konsertteja ja mestarikursseja pitävä Andras Schiff tuo oman flyygelin mukana. Ja virittäjän...
Lisää enemmän!
Jamppa2
05.04.2007 10:59:34
Yks Ismo Alanko kuskaa kans pianoa mukanansa ja vähän muutakin kevään kiertueella.
Ensin vessa sitten pissa.com
juici
05.04.2007 13:44:11

Basso on tällä hetkellä pääsoittimeni. Se murisee mukavasti ja sitä saa lyödä. Se on kuitenkin vain työkalu.

Mutta välillä, joskus useamminkin, tulee palattua kitaran seuraan kun kitaransoitolla olen aloittanut. Se kun on ilmaisuvoimaisempi soitin kaikenkaikkiaan. Rummut on sitten vähän takapiruna, niihin en ole nyt aikoihin koskenut, mutta ehkä taas joku päivä.
"Ne on aina ne hiljaisimmat niitä outoja tyyppejä jotka yhtäkkiä teloittavat puoli koulullista. Tai viuhahtavat naapurimökkiin sähkökatkon aikana." - kokarek |
"Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
sax machine
05.04.2007 14:55:02
Se on vain ilmaisun väline.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)