DieGr 18.03.2007 17:08:55 | |
---|
Epesin kanssa toinen vakimesta. Tosiaa ahtaampi epesiä, joten vähän noottia siittä. Hinnat ja etenkin valikoima kohallaan. http://www.myspace.com/fobiayhtye |
kimurantti1 18.03.2007 17:38:36 | |
---|
...on kai eri asia vertailla halvimpia markkinahintoja yksittäisten levyjen tasolla kuin vertailla levykauppoja sinänsä, kokonaisuuksina. Edes hintatasojen suhteen. Oon täysin samaa mieltä siitä, ettei kauppojen paremmuutta voi pelkkien hintojen perusteella verrata. Swamp on laadullisesti hyvä paikka. Palvelu pelaa ja tilaukset toimitetaan hyvässä aikataulussa. Mä joka tapauksessa puhuin pelkästä hintatasosta, (niin kuin edellisistä viesteistäni voit lukea). :-) Joka tapauksessa, mitä muutakaan sitä tavan kuluttaja vertailisi? Eikö se menekään niin, että "sieltä ostetaan, mistä halvimmala saadaan"? Kun nettikaupoista on kyse, jos tilaukset vaan tulee ehjänä, ajoissa ja sovittuun hintaan, en keksi muutakaan kriteeriä valita kauppaa. jopa 2,95e hintaisia levyjä. Eikä kyseessä ole Finn Hits XXX -kokoelmat. Ei niin, vaan Pikku G:n "Räjähdysvaara" ja Raimssin "Kotiinpäin"... :-P No joo, ymmärrän toki mitä ajat takaa. On Swampillakin omat tarjouksensa, ja niihin tietysti kannattaa iskeä jos jotain vaan löytyy. On aivan perusteltua laskea tarjoushinnat mukaan, kun mietitään yleistä hintatasoa. |
aleksi 18.03.2007 18:40:58 | |
---|
Sitä vähän ihmettelen, että eikö se tule kuitenkin aika kalliiksi tilata yksi levy täältä, toinen sieltä parhaiden tarjousten perässä, kun posteistakin yleensä joutuu maksamaan. "Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion." |
kimurantti1 18.03.2007 18:45:35 (muokattu 18.03.2007 18:47:48) | |
---|
Sitä vähän ihmettelen, että eikö se tule kuitenkin aika kalliiksi tilata yksi levy täältä, toinen sieltä parhaiden tarjousten perässä, kun posteistakin yleensä joutuu maksamaan. Lainaan nyt itseäni edelliseltä sivulta: "Mulla kun levyjen osto toimii niin, että on hirveä määrä kaikenlaista mitä haluaisi hankkia, päässä löytyvältä listalta löytyy koko ajan parikymmentä levyä. Sitten vaan selailemaan kauppojen sivuja, ja etsimään josko jotain niistä löytyisi halvalla." Jos teen nettikauppaan tilauksen, useimmiten katson juuri samasta paikasta muutaman levyn. Jos ei muutamaa edullista (usein tarjouksessa olevaa) levyä löydy, niin sitten ei lähde tilausta siihen kauppaan. Toinen vaihtoehto on kysyä kavereilta, josko he lähtisivät tilaukseen mukaan. Eikä aina tarvitse tilata, voi käydä ihan ostamassa tavallisesta levykaupastakin. Kyllä keinot keksitään. Harvemmin mä yhtä levyä ostan, vaan yleensä ainakin muutaman kerralla, ja kimppatilauksena jonkun tutun kanssa. |
PomppoK 18.03.2007 18:50:39 (muokattu 18.03.2007 18:53:41) | |
---|
Oon täysin samaa mieltä siitä, ettei kauppojen paremmuutta voi pelkkien hintojen perusteella verrata. Swamp on laadullisesti hyvä paikka. Palvelu pelaa ja tilaukset toimitetaan hyvässä aikataulussa. Mä joka tapauksessa puhuin pelkästä hintatasosta, (niin kuin edellisistä viesteistäni voit lukea). :-) Jos oikein tarkkoja ollaan, ja jos sovitaan, että tulkintani on Totuus, niin kyse oli kaiketi sinun hinnat vs. minun hintatasot -vastakkainasettelusta (tai markkinat vs. kauppiaat) mutta niin, viesti lienee selvä, eikä tarvinnut edes rivien välistä lukea ;) Joka tapauksessa, mitä muutakaan sitä tavan kuluttaja vertailisi? Eikö se menekään niin, että "sieltä ostetaan, mistä halvimmala saadaan"? Kun nettikaupoista on kyse, jos tilaukset vaan tulee ehjänä, ajoissa ja sovittuun hintaan, en keksi muutakaan kriteeriä valita kauppaa. Niinpä. Tosin, vaikka levykauppoja koluava kuluttaja ei ehkä olekaan hedelmällisin mahdollinen kohde moraalitarkastelulle, niin... tai no, jottei lipsu täysin off-topiciksi, niin sanotaan nyt vaikka niin, että kuluttajia on toki moneen lähtöön :) Sen voinen kuitenkin sanoa, että esim. Swamp Musicia tukemalla tulee myös jossain määrin tukeneeksi paikallisia (kansainvälisen tasonkin) musiikkitapahtumia ym. toimintaa 'musiikkiskenessä'. Siinäkin syy, jos sellaista nyt arvostaa, miksi pysytellä sellaisten kauppiaiden puolella, joilla on kenties muitakin motiiveja toiminnalleen kuin voiton maksimointi. Vastapainoksi se toki saattaa toisinaan vaatia kuluttajalta muitakin ajatuksia kuin kulujen minimointi. "Vastarinnan tekijät ovat pikemminkin nautiskelijoita. Eikä ketään ole koskaan pantu vankilaan impotenssin tai pessimismin vuoksi." |
mrk 18.03.2007 18:52:45 | |
---|
Sitä vähän ihmettelen, että eikö se tule kuitenkin aika kalliiksi tilata yksi levy täältä, toinen sieltä parhaiden tarjousten perässä, kun posteistakin yleensä joutuu maksamaan. Eipä oikeastaan. Esim www.play.com , www.cd-wow.com , www.importcds.com ilmaiset postikulut tänne asti. Uusista levyistä en yleensä yli 14 euroa suostu maksamaan. Esim Arcade Firen uutuuden hommasin juuri alle kympillä tuosta viimeisenä mainitusta puljusta. "Short On Long Term Goals" |
kimurantti1 18.03.2007 19:11:32 (muokattu 18.03.2007 19:22:19) | |
---|
Jos oikein tarkkoja ollaan, ja jos sovitaan, että tulkintani on Totuus, niin kyse oli kaiketi sinun hinnat vs. minun hintatasot -vastakkainasettelusta... Näinpä. Ei kai kukaan kuitenkaan vertaile levyjä ostaessaan hintoja mihinkään keskimääräiseen hintatasoon, vaan yksinkertaisesti katsoo alimman hinnan, jolla levyn saa ostettua. Sen voinen kuitenkin sanoa, että esim. Swamp Musicia tukemalla tulee myös jossain määrin tukeneeksi paikallisia (kansainvälisen tasonkin) musiikkitapahtumia ym. toimintaa 'musiikkiskenessä'. Siinäkin syy, jos sellaista nyt arvostaa, miksi pysytellä sellaisten kauppiaiden puolella, joilla on kenties muitakin motiiveja toiminnalleen kuin voiton maksimointi. Vastapainoksi se toki saattaa toisinaan vaatia kuluttajalta muitakin ajatuksia kuin kulujen minimointi. Tjaah. Yhtään väheksymättä kenenkään hyviä motiiveja, musta tuo menee vähän samaan kastiin kuin kaikenmaailman kampanjat, joissa karkkipussin hinnasta lahjoitetaan 5% jonkin asian hyväksi. Tuen mielelläni hyviä juttuja, mutta jotain vähän konkreettisempaa pitäisi olla. Kyllä Swampin osallisuus musiikkitapahtumissa ja skenessä on yksi markkinointitapa ja bisnesmuoto siinä missä levymyyntikin, ja ensisijaista verrattuna muihin mahdollisiin (sinänsä hyviin) intresseihin. Musta olisi suoraan sanottuna todella naiivia ajatella toisin. En mä kuitenkaan sitä sano, että se jotenkin alentaisi lafkan panosta noissa jutuissa. Pentti Virtanenkin käy töissä raksalla, muttei siksi, että saisi auttaa muita ihmisiä ja rakentaa heille asuntoja, vaan tienatakseen leivän perheelleen. Omien intressien tavoittelu ei kuitenkaan tee Pentistä pahaa tyyppiä. :-) Sen sijaan uskon, että tavan levykaupoissa käyminen ja ostosten tekeminen tukee ainakin jollain tasolla niiden olemassaoloa, joka ei näin nettikauppojen yleistyessä olekaan aivan itsestäänselvyys tulevaisuutta silmälläpitäen. Tavallisissa levykaupoissa on ainakin mun mielestäni kivempi käydä, kuin surfata kotona nettisivuilla. Tai vaikka netistä ko. kauppojen hintoja ja valikoimaa katsoisikin, ostokset on kiva tehdä paikanpäällä. Saapahan levyt usein heti mukaansa, ja voi vaihtaa muutaman sanan myyjän kanssa. |
PomppoK 18.03.2007 21:52:00 (muokattu 18.03.2007 22:16:07) | |
---|
Tjaah. Yhtään väheksymättä kenenkään hyviä motiiveja, musta tuo menee vähän samaan kastiin kuin kaikenmaailman kampanjat, joissa karkkipussin hinnasta lahjoitetaan 5% jonkin asian hyväksi. Tuen mielelläni hyviä juttuja, mutta jotain vähän konkreettisempaa pitäisi olla. Kyllä Swampin osallisuus musiikkitapahtumissa ja skenessä on yksi markkinointitapa ja bisnesmuoto siinä missä levymyyntikin, ja ensisijaista verrattuna muihin mahdollisiin (sinänsä hyviin) intresseihin. Musta olisi suoraan sanottuna todella naiivia ajatella toisin. En mä kuitenkaan sitä sano, että se jotenkin alentaisi lafkan panosta noissa jutuissa. Pentti Virtanenkin käy töissä raksalla, muttei siksi, että saisi auttaa muita ihmisiä ja rakentaa heille asuntoja, vaan tienatakseen leivän perheelleen. Omien intressien tavoittelu ei kuitenkaan tee Pentistä pahaa tyyppiä. :-) Totta kai "hyväntekijöilläkin" on pääsääntöisesti bisneksensä hoidettavanaan, eikä tarkoitus ollut liioitella Swamp Musicin osuutta. "Jossain määrin" on onneksi venyvä ilmaus :P Ja pointti siis oli kuitenkin vain siinä, että esim. Cd-Wow:n ja Swamp Musicin välillä on selkeä ero mitä tulee toimijuuteen. Enkä siis itse(kään) ole erityisen tarkkaan tutustunut siihen, miten Swamp toimii levymyyntibisneksensä ohella, mutta ei kovin suuri ihmistuntija tarvitse olla huomatakseen, että musiikki ja siihen liittyvät ilmiöt sinänsä ovat yhtä lailla 'sydämen asia' Swampin henkilökunnalle kuin itse bisneskin :) Näin toki on jotakuinkin poikkeuksetta ns. oikeiden levykauppojen kohdalla. Eikä minusta tarvitse edes eritellä bisnestä "muusta toiminnasta", läheskään aina, kysehän on siitä(kin), mitä bisnestä kokee asiakseen edistää. "Vastarinnan tekijät ovat pikemminkin nautiskelijoita. Eikä ketään ole koskaan pantu vankilaan impotenssin tai pessimismin vuoksi." |
aleksi 18.03.2007 22:12:09 | |
---|
Eipä oikeastaan. Esim www.play.com , www.cd-wow.com , www.importcds.com ilmaiset postikulut tänne asti. Uusista levyistä en yleensä yli 14 euroa suostu maksamaan. Esim Arcade Firen uutuuden hommasin juuri alle kympillä tuosta viimeisenä mainitusta puljusta. Oho, ok, no sitten pitää vissiin valistaa itseään tässä asiassa. Itse olen tottunut maksamaan sellaista 14-17 euroa uusista, joka nyt tässä valossa vaikuttaa vähän hölmöltä, mutta kuten täällä ihmiset ovat todenneetkin, niin kyllä jo hyvän levykaupan fiiliksestä on valmis jonkin verran maksamaan. Onhan se erilaista plärätä niitä aktuelleja levyjä kuin selata loputtoman oloista listaa netistä. "Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion." |
Dr. Muff 19.03.2007 12:33:22 | |
---|
Swamp on aikalailla ainoa fyysinen levykauppa josta käyn levyjä ostamassa. Hintataso on edullinen. Poikkeuksen edullisia löytöjä tulee muualla vastaan harvoin ja jos jonkun levyn haluaa niin joku raja on siinä kuinka paljon sitä jaksaa etsiä ja odottaa että eteen tulee super-duper-halvalla. Tilailen suhteellisesti ottaen paljon edelläkin mainituista ulkomaisista paikoista mutta kyllä Swamp silti puolustaa paikkansa. Leimakortillahan saa sen n. 20% pois hinnasta.. Ainut mikä tossa paikassa korpeaa on se siellä soitettava musiikki. Aina jotain kamalaa indieskeidaa tai mitälie. |
PomppoK 19.03.2007 18:02:44 (muokattu 19.03.2007 18:03:39) | |
---|
Leimakortillahan saa sen n. 20% pois hinnasta.. Miten saatoin unohtaa! Noita nimittäin on ehtinyt täyttyä jo jokunen, ja toisinaan on käynyt mielessä, ostanko leimoja vai levyjä. Verrattuna esim. Levykauppa Äxän leimakorttiin, tuo Swampin moinen on siinä määrin paljon parempi, koska sen arvo (21e) soveltuu myymälän hintoihin, kun taas Äxästä ei saa juuri mitään täyshintaista (tai kahta kamppistuotetta) 17e:lla. Ja leimathan irtoavat Swampista 18e:n ja Äxästä 17e:n kertaostoksella. "Vastarinnan tekijät ovat pikemminkin nautiskelijoita. Eikä ketään ole koskaan pantu vankilaan impotenssin tai pessimismin vuoksi." |
kimurantti1 19.03.2007 21:41:31 | |
---|
Swamp on aikalailla ainoa fyysinen levykauppa josta käyn levyjä ostamassa. Et FM Musicissa käy? Musta se on vähintäänkin yhtä asiallinen paikka kun Swamp. Valikoima ei ole niin keskittynyt rock- ja heviosastoon, vaankaikenlaista sekalaista löytyy. Älyttömän hyvä valikoima esim. jazzlevyjä, ja usein hyvät hinnat. Tilaavat myös mielellään levyjä, ja tilaukset tulee nopeasti. No joo, ketjuhan koski Swampia, mutta FM Music on paikkansa ansainnut myös. :-) |
PomppoK 20.03.2007 18:35:01 (muokattu 20.03.2007 18:37:42) | |
---|
No joo, ketjuhan koski Swampia, mutta FM Music on paikkansa ansainnut myös. :-) Vahvistan. Tosin itse lienen kuitenkin sen verran ahdasmielinen musadiggari, että Swampin erikoistumisen aste sopii minulle paremmin FM Musicin humppahömpästä rautaisien klasariäänitteiden kautta "etnoon" ja päivän poppihitteihinkin kulkeva yleispätevä tarjonta. Vaan onpa Hämeenkadun toisellakin puolella varsin 'asiallinen' liike, nimittäin Platta, joka on kokemuksieni (vähäisten toki) mukaan oiva nettikauppa(kin). Tosin käsitykseni mukaan on erikoistunut juurikin kaikkeen siihen indiehumppaan, jota jokunen viesti sitten kirottiinkin :P ( http://www.platta.net) "Vastarinnan tekijät ovat pikemminkin nautiskelijoita. Eikä ketään ole koskaan pantu vankilaan impotenssin tai pessimismin vuoksi." |
Jmvk 23.03.2007 14:20:35 (muokattu 23.03.2007 14:21:04) | |
---|
Laitoin tuolta kaks levyä tilaukseen viime sunnuntaina (18.päivä) ja kun on tullut Swampilta 3 s-postia; tilaus vastaanotettu ja 2 tilauksen seuranta postia. Näköjään 20. päivä on menny rahat niille. Kai ne nyt on mulle lähettäny ne levyt? Aaargh, en jaksais vaan odotella. Katottiin joku sellanen "kalevala-filmi", siin muijat paljasteli itteensä ym. Huomas kyllä että oli suomalaista tekoo; perse paljaana niin siinä on suomalainen leffa valmis. |
Jmvk 03.04.2007 15:37:42 | |
---|
18.3 tilasin levyt ja ei vieläkään näy eikä oo kuulunu mitään. Kannattaisko minun kysellä jo niiden levyjen perään vai koittaakko perua tilaus ja ostaa levyt muualta? Katottiin joku sellanen "kalevala-filmi", siinä muijat paljasteli itteensä ym. Huomas kyllä että oli suomalaista tekoa; perse paljaana niin siinä on suomalainen leffa valmis. |
bastardo 03.04.2007 16:17:30 | |
---|
18.3 tilasin levyt ja ei vieläkään näy eikä oo kuulunu mitään. Kannattaisko minun kysellä jo niiden levyjen perään vai koittaakko perua tilaus ja ostaa levyt muualta? Kysele ensin, luultavasti on joku loppunut ja ovat joutuneet tilaamaan. Jos jotain harvinaista ulkomaan painosta tilasit, niin sen saamisessa voi kestää paljonkin aikaa. "Great is ok, but amazing would be great." - Bender |
Flash 04.04.2007 13:29:49 | |
---|
Swampeissa tulee käytyä aina Tampereella käydessä. Sen vain huomasin viimeksi tänään, että levyjen nettihinnat tuntuvat useiden nimikkeiden kohdalla olevan huomattavasti korkeammat, kuin itse kaupan hyllyllä. Siihen kun lisätään vielä postikulut, niin... Harvemmin siis tilaan sieltä postitse mitään. Live Music Is Better! |
Jmvk 04.04.2007 21:30:24 | |
---|
Laitoin sähköpostia Swampille tuosta minun tilauksesta, nettisivulta kun katsoin niin oli kannattavempaa laittaa sähköpostia kun että soittaa sinne. Sanoivat että tällä hetkellä toista tilaamaani levyä löytyy mutta toista ei löydy. Ja olin laittanut tilaukseen että "täydellinen toimitus", eli levyt tulevat vasta sitten kun jokaista tilaamaa levyä löytyy. No kuitenkin lähettävät nyt toisen levyistäni ja myöhemmin kun tulee sitä toista levyä lisää niin laittavat sen sitten tulemaan eikä tarvitse minun maksaa mitään lisämaksuja. Katottiin joku sellanen "kalevala-filmi", siinä muijat paljasteli itteensä ym. Huomas kyllä että oli suomalaista tekoa; perse paljaana niin siinä on suomalainen leffa valmis. |
DVD-SOITIN 04.04.2007 21:33:12 | |
---|
Juu, Swampia tuetaan täällä ehdottomasti ja noin 97% kaikista levyostoksistani suoritan siellä - ja nimenomaan fyysisessä kaupassa enkä nettipuljussa. Ihan OK nettikauppakin, mutta tosiaan paikan päällä on joskus yllättäviä tarjouksia joita netissä asti ei vielä välttämättä ole mainittu ja lisäksi usein nettikaupan yleinen hintataso on liikettä korkeampi. Keep supporting death metal! |
Arabian Lauri 05.04.2007 08:17:48 | |
---|
Swamp Music on yksinäänkin hyvä syy käydä Tampereella! Myös nettitilaaminen toimii sujuvasti. On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |