Mika Antero 02.02.2007 18:54:38 (muokattu 02.02.2007 18:55:09) | |
---|
Pitääköhän paikkansa ..? Ei pidä. (edit: myöhästyin) Ja yhdyn ylistykseen, eli yksi Juicen parhaista biiseistä on tuo. |
jyrki_i 03.02.2007 00:24:27 (muokattu 03.02.2007 01:01:01) | |
---|
Eiköhän ne ihan vilpittömästi ole asialla. Alkuperäisyysaste on kuitenkin varsin korkea. Mielummin Grand Slam kuin joku amatöörien Juice-tribuuttibändi. Olin -85 Saapasjalkarockissa ja näillä miehillä oli 24h performance käynnissä koko ajan. Pitivät mm. keikkabussilla huutokaupan, jossa myytiin kaikki bussin lattialta löytynyt roina. Ei voinut kuin ihmetellä, mitä kaikkea keikkabussista löytyy. EDIT: Skannasin pikaisesti iloksenne pari ottamaani valokuvaa em. festareilta (7.7.85). Tässä mainittu huutokauppatilaisuus: http://img02.picoodle.com/img/img02 … /2/2/f_19850707Gi_6b35m_b943fa9.jpg Kuva lavalta (Veikko Lavi laulaa): http://img02.picoodle.com/img/img02 … /2/2/f_19870707Gi_6b35m_c047ce8.jpg Oli muuten yksi parhaista festareista: Keba, Tiina Tiikeri (!), Kapteeni Nemo, Outi Popp, Panhandle Swing (NL), Eva Dahlgren (SWE), Zero Nine, Sielun Veljet, Gregory Isaacs & Sly & Robbie (Jamaica, pääesiintyjä), Eppu Normaali, Peer Günt, J.Karjalainen, SIG, Popeda, Pave Maijanen, Juice & Veikko Lavi & Grand Slam, Omar & The Howlers (USA) ja sitten joku Dingo (featuring Martti Syrjä). |
Lilli 03.02.2007 04:18:20 (muokattu 03.02.2007 09:15:12) | |
---|
Oli muuten yksi parhaista festareista: Keba, Tiina Tiikeri (!), Kapteeni Nemo, Outi Popp, Panhandle Swing (NL), Eva Dahlgren (SWE), Zero Nine, Sielun Veljet, Gregory Isaacs & Sly & Robbie (Jamaica, pääesiintyjä), Eppu Normaali, Peer Günt, J.Karjalainen, SIG, Popeda, Pave Maijanen, Juice & Veikko Lavi & Grand Slam, Omar & The Howlers (USA) ja sitten joku Dingo (featuring Martti Syrjä). Näinpä taitaa olla, kun hajanaisten muistikuvien ruusutarhaa oikein pöyhii... Olikos se '85 kun Honey B & T-Bones ja Metallica olivat Saapasjalassa? Vai oliko se '84? EDIT: Metallica oli siis vuonna 86... Ja Keba samaten. Mutta löytyi keskustelupalstalta (Suomi24) tällainenkin kirjoitus, ei uskoisi että nykyisin enää ja vielä Pittsburgissa... http://keskustelu.suomi24.fi/show.f … 00063&posting=22000000017178484 'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN |
Mika Antero 03.02.2007 07:32:08 | |
---|
Skannasin pikaisesti iloksenne pari ottamaani valokuvaa em. festareilta (7.7.85). Kivoja kuvia! Kyllähän tuo esiintyjäkaarti 80-luvun festareilla on kova. Oli se vaan hienoa aikaa. Minusta Grand Slam tekee hienon kunnianosoituksen pomolleen. Heillä enemmän kuin kellään on "oikeus" se tehdä. |
wolfman 09.02.2007 21:18:45 | |
---|
lisäisin edelliseen kommenttiini: haluatko nähdä eppu normaalin ilman marttia? popedan ilman patea? yön ilman ollia? hassisen koneen ilman ismoa? GARND SLAMIN ILMAN JUICEA? mieti sitä ja vilpitöntä kunnioitusta. |
Mika Antero 10.02.2007 15:36:25 | |
---|
lisäisin edelliseen kommenttiini: haluatko nähdä eppu normaalin ilman marttia? popedan ilman patea? yön ilman ollia? hassisen koneen ilman ismoa? GARND SLAMIN ILMAN JUICEA? mieti sitä ja vilpitöntä kunnioitusta. En aio asian takia yöuniani menettää, mutta Grand Slam oli Juice Leskinen Grand Slam, eli kaikesta oheistoiminnastaan ja mahdollisesta yhteisöllisyydestään huolimatta Artisti ja hänen Taustabändinsä. Eppu Normaali ei ole Martti Syrjä yhtyeineen, eikä Hassisen Kone Ismo Alanko yhtyeineen. Yö voisi nykyisin periaatteessa olla Solisti Taustabändeineen, Ja Popeda voisi olla Pate Mustajärven Popeda feat. Costello Hautamäki, mutta eivätpähän kumpikaan moisia nimihirvityksiä ole. Taustabändin on helpompi olla keikalla ilman tuttua solistiaan kuin sellaisen bändin, jossa jokainen jäsen on yhtä arvokas ja tasa-arvoinen. Siitäkin huolimatta, että jälkimmäisissäkin toiset ovat ehkä tasa-arvoisempia kuin toiset. Grand Slamia on joskus verrattu E-Street Bandiin ja kyllä minä voisin kuvitella E-Street Bandin keikalle ilman Springsteeniä. |
Misse 10.02.2007 16:32:14 | |
---|
Minä ainakin haluan nähdä Grand Slamin ilman Juicea. Kaikella kunnioituksella Mestaria kohtaan, mutta kyllä ne parhaat hetket Juice Leskinen & Grand Slam keikoilla olivat aina ne kun joku muu kuin Juice lauloi. |
Hannu H. 10.02.2007 16:33:19 | |
---|
Tuo on kyllä pakko käydä katsomassa jos järkimatkan päähän sattuvat keikalle. |
Lonesome 12.02.2007 11:08:47 | |
---|
Minä ainakin haluan nähdä Grand Slamin ilman Juicea. Kaikella kunnioituksella Mestaria kohtaan, mutta kyllä ne parhaat hetket Juice Leskinen & Grand Slam keikoilla olivat aina ne kun joku muu kuin Juice lauloi. Näin(kin). Eikä ne "muiden" laulamat biisit eivät olleet mitään Juicen kataloogin jätebiisejä, vaan mestarin parhaasta päästä, imho. Itse toivoisin, että GS keskittyisi keikkasettiä miettiessään johonkin muuhun kuin "XV yö/Kaksoiselämää/Koko Kansan Hitit"-matskuun. Niitä coveroi muutenkin jo tarpeeksi moni... Rahapula se saattaa olla näillä soittajilla, mutta niin se oli 80-luvullakin. ;) "I believe in the freedom song
Long live liberty!
I believe in the freedom song
I'll choose my own destiny" Phil Lynott/Freedom Song |
aikavaikea 24.08.2007 12:12:25 | |
---|
Tuo on kyllä pakko käydä katsomassa jos järkimatkan päähän sattuvat keikalle. No sattuiko ja kävitkö? Itse menen tänä iltana tsekkaamaan meiningin. Kertokaapas kesän keikoilla käyneet fiiliksiänne. Mitä on odotettavissa? Mua saa spoilata ihan vapaasti esim. setin osalta. I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
absqua 24.08.2007 15:29:00 | |
---|
No sattuiko ja kävitkö? Itse menen tänä iltana tsekkaamaan meiningin. Kertokaapas kesän keikoilla käyneet fiiliksiänne. Mitä on odotettavissa? Mua saa spoilata ihan vapaasti esim. setin osalta. Mä kävin Tavastialla viime viikolla GS-keikalla. Fiilikset olivat kahtalaiset: hienoja hetkiä ja sitten toisaalta sietämätöntä myötähäpeää. Sinänsä on kunnioitettavaa toimintaa ja oikeaa tinkimätöntä asennetta että jätkät ovat ottaneet GS:iin perinteisesti kuuluneen lavahassuttelun ja vitsihuumorin mukaan myös tälle re-union-rundillensa, mutta ainakin mun makuuni tuosta huumorista oli aika ajanut täysin ohitse. Ehkä jätkät olivat "silloin ennen" kovemmassa kännissä, tai ehkä yleisö oli kovemmassa kännissä tms, mutta nyt ei pudonnut, ei yhtään. Enkä usko olleeni ainoa joka koki noin - ei ainakaan Tavastialla mikään naurunremakka raikunut teatterinomaisten välihassuttelujen aikana. Voi olla että tilanne olisi ollut toinen jos viiltävän terävä Leskinen sarkastisine kommenteineen olisi vielä ollut pastorina keulilla - mene ja tiedä. Hyvää keikassa oli erityisesti muutamat biisitulkinnat, varsinkin Ila Louerannan osalta. Muutenkin oli mahtavaa kuulla livenä hienoja biisejä, joita setti oli täynnä. Puntti otti paikkansa lavan keskushahmona hyvin. Soittopuoli oli toimivaa, mutta ehkä aavistuksen varovaista. Toisaalta, ei se ole mikään ihme jos vanha keikkakone vähän yskii 20 vuoden tauon jälkeen. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
uruttaja 24.08.2007 16:55:10 | |
---|
Tänään Kemi, huomenna Haapajärvi. |
aikavaikea 25.08.2007 11:01:21 (muokattu 25.08.2007 11:25:40) | |
---|
Eilen Kemi, tänään Haapajärvi. Ehkä katselin keikkaa nostalgianväristen lasien läpi, mutta olenpa aivan helkkarin tyytyväinen konserttiin. Upea meininki, vaikka täytyy sanoa että olisin odottanut täyttä tupaa. Kyllähän täällä myydään Yön ja Mamban keikat loppuun, joo. Niin, vetihän ne niitä muitakin kuin pelkästään GS-ajan klassikoita, mutta eipä se mitään, tunnelma oli katon yläpuolella. Itselläni ei kotikaupungissani järjestettyjen keikkojen jälkeen ole ollut näin loppuunpumpattu olo kuin joskus 80-luvun Melrosen keikkojen jälkeen. Ihanaa! Etenkin Loueranta ja Yliaho. Ja Tikanmäki. Ja Sytelä. No helvetti! Kaikki ne oli ihania. Taidan ottaa oluen ja istuttaa omenapuun. E: Syys oli henk.koht. keikan kliimaksi. Uhh!! I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
Mika Antero 25.08.2007 17:50:15 | |
---|
E: Syys oli henk.koht. keikan kliimaksi. Uhh!! Ferry cross the Mersey on hiano biisi... Vaan tuliko Outoon valoon? ...rusahteli särkyessään. |
aikavaikea 25.08.2007 17:56:58 | |
---|
Ferry cross the Mersey on hiano biisi... Vaan tuliko Outoon valoon? :-) Juu, tulipa toki ja hienosti tulikin. Puntti käppäili ennen keikkaa pitkin kapakkaa kauan aikaa jutskailemassa vanhojen tuttujen kanssa. I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |