Aihe: Levyhyllyt..
1 2
lxi
15.01.2007 21:07:32
Juuri sellaisia. 50 cm leveissä Lundian "tavallisissa" hyllyissä muualta ostettuja "fläppejä", 3 kpl rinnakkain per hylly ja 100 cm leveissä vetohyllyissä Lundian omia CD/DVD-alustoja. Aakkostus on hyvä systeemi. Muuten on vaikea löytää hyllystä mitään.

Ja kun ostaa AC/DC:n levyn, saa siitä hyvän taustamusiikin illan mittaiselle levyjensiirto-operaatiolle.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
Blue Moon
15.01.2007 21:29:45

Ja kun ostaa AC/DC:n levyn, saa siitä hyvän taustamusiikin illan mittaiselle levyjensiirto-operaatiolle.

Heh! Kandee jättää valmiiksi tyhjiä paikkoja sinne tänne.
JMP71
16.01.2007 01:02:18
Heh! Kandee jättää valmiiksi tyhjiä paikkoja sinne tänne.

Ei voi. Näyttää rumalta.
OSTETAAN DOD fx22 Vibrothang - Tarjoa omaasi.
Blue Moon
16.01.2007 09:53:19

Ei voi. Näyttää rumalta.

Ei ne fläpeissä mihinkään näy.

Tosin tyhjät välit ei pitkälle auta, jos levyjä enemmän ostelee. Mulla on käytössä "uutuushylly" josta sitten ehkä kerran vuodessa putsaan levyt. Eli käytännössä joudun järjestämään kaikki levyt uusiksi.
porcupine
16.01.2007 11:25:09

:) Jep, tätä juuri tarkoitin. Ei toimi mulla.
Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta.
Mika Antero
16.01.2007 11:39:49
:) Jep, tätä juuri tarkoitin. Ei toimi mulla.

Kyllähän niitä levyjä jossain vaiheessa joutuu siirtelemään, vaikka systeemi olisi mikä, jos kerran aakkosjärjestyksessä levynsä pitää.
porcupine
16.01.2007 14:53:55
Näinhän se on, mutta mitä vähempi, sen parempi. Näin syntymälaiskalle.
lindo
17.01.2007 21:15:12
No noi nyt on semmosta pikkupalaa... mutta kyllä Lundia toimii; tsekkaa omakuva...

:O voehan perä.

Ootko tyyliin levyarvostelija jossain lehdessä tms.?
Rok rok
panadol
17.01.2007 23:21:42
Itse aion vääntää ceedet seinälle kahden pystylaudan väliin naulatuiden lautojen avulla, joka pultataan seinään tuki(kulma?)rautojen avulla. Eli ihan vaan näin:
|---|
|---|
|---|

Kun peruslautaa vähän petsaa, niin tulee ihan hienoa. Eikä mene lattiatilaa hukkaan.

Mä tein juuri näin. Sain pieneen mutta korkeaan kämppään hyllyn mittatilaustyönä kun tein itse.

Menin puukeskukseen ja pyysin sahaamaan valmiiksi halvinta liimapuulevyä mittojeni mukaan, jolloin hyllyt saa täsmälleen CD:n syvyiseksi, eikä taustalle keräänny turhia pölyjä. CD-levyn yläpuolelle on muuten hyvä jättää 2cm tyhjää tilaa, jotta paksumpikin sormi mahtuu ottamaan levyn pois.

Hyllyt kiinnitin pienillä kalustekulmilla, sekä muutamassa kohdissa läpimenevillä kalusteruuveilla. Pystylauta kannattaa kolota lattialistan kohdalta jotta sen saa seinään kiinni koko matkalta. Tarvittaessa pientä kiilaa alle ja yläreunasta pystypuut seinään kiinni kulmaraudoilla.

Viimeistelyyn käytin räsyllä siveltävää puuvahaa, joka on helppoa levittää, ja kuivuessaan muodostaa likaa ja pölyä hylkivän ja kostealla pyyhkimistä kestävän pinnan -petsiväriä on kaltaiseni tampion vaikea saada levitetyksi tasaisesti ilman ikäviä valumajälkiä.

Kelpasi emännällekin. Tein sille video/DVD-hyllyn samalla reseptillä. Mutta puuseppiä en kutsu kylään :)
miän vain
07.02.2007 12:31:00

Lisätäänpä oma versio.

http://www.kolumbus.fi/~y602648/semisuper/ohjeet/levyhylly.html

Liimapuulevyä ja kierretankoa. Helppoa, halpaa, laajennettavaa ja kokoonmenevää. Ja näyttääkin ihan kivalta.
Groovelover
07.02.2007 20:18:58
Riippuu formaatista, omat CD:t asustaa Ikean Benno CD-pylväässä, mahtuu noin 180 levyä. Hintaa 32 euroa, ei paha. Vinyylin suhteen suositus on aina Lundia, ne kestää loputtomiin ja niihin voi aina ostaa lisää hyllyjä kun se peruslundia ei muutu ikinä. Oma lundian kirjahyllyni on ostettu 1975 ja kolmen vuosikymmenen sekä noin 7-8 muuton jälkeen se on edelleenkin täysin kunnossa. Ja sitäpaitsi LP-levyt on niin painavaa tavaraa että joku sotkan tai jyskin lastulevypaska ei taida edes kestää.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
porcupine
08.02.2007 11:39:32
Petsausurakka edessä. Sain just vanhan Stupidon liikkeen (nyt Like-kauppa) tiskin takana olleen lautahässäkkäceedeehyllyn himaan. Tarvii vaan pistää petsiä pintaa, kolota tila lattialistalle ja ympätä seinälle. 12 metriä ceedeetilaa, nice!
teejk
07.01.2012 17:53:49
Onko kukaan nähnyt tälläistä tehdasvalmisteista hyllymallia ikinä missään, vai täytyykö lähteä Puukeskukselle ostoksille?
http://www.wywh.com/Stereo/Stereo.htm
(ekassa kuvassa kaks vasemmanpuoleista lattialla seisovaa yksilöä.)

Etsinnässä juurikin kuvanmukainen mahdollisimman yksinkertainen malli.
Tuokin muokattuna vielä niin, että alin hylly lähtee heti lattiantasosta.
MadMatt
07.01.2012 20:38:52

Eteisen kiinteäkalusteinen "rojukaappi" kaappi sai uuden elämän...

http://dl.dropbox.com/u/5120828/levykaappi.JPG
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)