Aihe: Helpoin tapa löytää uusia yhtyeitä?
1 2 3
gorgonoidi
24.12.2006 12:30:36

MySpace. Olen aivan varma, että mulla on vielä löytämättä ainakin 100 bändiä, joita voisin fanittaa ihan kympillä.

Näin minäkin uskon. Uusia bändejä putkahtelee sieltä täältä.
baron
24.12.2006 12:34:23

Pistää uusi oma bändi pystyyn!
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
obiwan
24.12.2006 12:38:16
Shoutcastin radiokanavilla näkyy usein soivan kappaleen ja esittäjän nimi, hyvin toimii tämäkin konsti...

www.shoutcast.com
JE
24.12.2006 12:47:39
www.allmusic.com

Mieleisen bändin profiilisivun kautta löytää paljon samankaltaisia bändejä. Vaikutteiden, genrejen ja "tunteiden" kautta.
gorgonoidi
24.12.2006 12:51:02 (muokattu 24.12.2006 12:55:12)

www.allmusic.com

Mieleisen bändin profiilisivun kautta löytää paljon samankaltaisia bändejä. Vaikutteiden, genrejen ja "tunteiden" kautta.

Tuo on minusta todella huono sivusto. Eihän sieltä edes löydy paljoa eri bändejä. Yleensä ne todella hyvät ovat hieman tuntemattomampia kuin mitä tuolta löytyy.

E: Esimerkiksi kun pistin hakuun Opethin niin samantyylisiin yhtyeisiin lueteltiin Apocalyptica ja Chidren of Bodom. Mutta jos ei ihan saman tyylisiä yhtyeitä haluakkaan etsiä niin kyllähän tuolta jotain voi löytää...
Cathi777
24.12.2006 12:55:37

Levyarvosteluja lukemalla löytyy todella paljon bändejä, samoin myös tätä muusikoiden.netia lukemalla. Olen tätäkin kautta löytänyt todella monia loistavia bändejä. Myös kavereiden suositukset auttavat tässä ja samoin myös välillä radio. Eli periaatteessa kaikkien mahdollisten kanavien kautta löytää uutta hyvä musiikkia, kun pitää vaan silmät ja korvat auki. On aina hienoa, kun löytää jonkun uuden mahtavan bändin kuten toissa päivänä, kun löysin Madrugadan.
Only pop music can break my heart...
zuppermuhle
24.12.2006 15:39:08
Nettiradio auki ja korvat hörölle.
M.A.C.H.O #18 "AI LAID!"
JE
24.12.2006 15:42:52
Tuo on minusta todella huono sivusto. Eihän sieltä edes löydy paljoa eri bändejä. Yleensä ne todella hyvät ovat hieman tuntemattomampia kuin mitä tuolta löytyy.

E: Esimerkiksi kun pistin hakuun Opethin niin samantyylisiin yhtyeisiin lueteltiin Apocalyptica ja Chidren of Bodom. Mutta jos ei ihan saman tyylisiä yhtyeitä haluakkaan etsiä niin kyllähän tuolta jotain voi löytää...

Minä olen taas löytänyt paljonkin uusia bändejä...Voipi olla kyllä genrekohtaista. En metallia pahemmin ole etsinyt.
gorgonoidi
24.12.2006 17:06:27

Minä olen taas löytänyt paljonkin uusia bändejä...Voipi olla kyllä genrekohtaista. En metallia pahemmin ole etsinyt.

Niin voi, mutta jos metallia etsin niin sillon yritän aina etsiä hieman tuntemattomampia nimiä ja niitä ei tuolta löydy. Kyllä tuolta silti varmasti jotain voi löytääkkin.
migreeni
24.12.2006 18:21:14

Audiomapin käyttö.
Sitä käytetään niin, että siihen kirjoitetaan jokin bändi ja sitten se ilmoittaa samantyylisiä bändejä lisää.

http://audiomap.tuneglue.net/

Tää oli tosi magee ja mielenkiintoinen! Pitäis vielä saada kuunneltua jotain ääniklippejä noista bändeistä :)
tuluppa
24.12.2006 18:45:44 (muokattu 24.12.2006 18:46:01)

myspacella o vallan nopeaa selailla neuloja heinäsuovasta.
gorgonoidi
24.12.2006 19:01:26 (muokattu 24.12.2006 19:23:57)

Audiomapin käyttö.
Sitä käytetään niin, että siihen kirjoitetaan jokin bändi ja sitten se ilmoittaa samantyylisiä bändejä lisää.

http://audiomap.tuneglue.net/

Haa! Tämä onkin ihan kiva keksintö. Siten jos niitä klippejä/biisejä haluaa päästä kuuntelemaan, niin sitten van myspaceen tai muille sivuille.

Eri genreillekkin löytyy kivoja sivuja kuten www.metal-archives.com ja www.progarchives.com
Tuolta progis archista voi kuunnella kans bändien kokonaisia biisejä.

E: Tuli juuri löydettyä sellainen mahtavan kaunis yhtye kuin Borknagar tuon audiomapin avulla. Hyvä sivu!
Kopsu
26.12.2006 08:47:59
Helpoin tapa löytää uusia yhtyeitä on kuunnella paljon musiikkia. Kun tulen töistä, laitan tietokoneen päälle ja iTunes'n jonkin nettiradion soimaan. Koska asemat ovat melko "tyylipuhtaita", löytää omaan fiilikseensä sopivan varmasti.

Itse suosin asemia, joista näkee soitettava bändi & biisi. Näin saan mielimusaani vaihtelua - asemilla soitetaan sitä peruskauraa, mutta aina välillä löytyy uusi helmi, joka on googletettava - ja hankittava. Uusien yhtyeiden lisäksi olen löytänyt näin myös vanhoja bändejä, jotka eivät aikoinaan kolahtaneet. Nyt ovat tehosoitossa Slipknot ja jouluunkin sopiva ikivihreä Glenn Miller.

Vinkki - jos soitettava kappale/bändi ei näy iTunes'ssa, avaa ko. radioaseman nettisivut - siellä se yleensä näkyy.
Optimistille kaikki asiat ovat vähän helpompia.
Spike
26.12.2006 11:02:12
Helpoin tapa on mennä frendin luo kylään, ja kysäistä onko se löytänyt mitään uusia kovia bändejä. Eiköhän siinä saakin sitten muutaman tunnin vierähtämään.
Clearly motivated by an unholy alliance. Ostan: Single coil tai singlecoil-sized humbucker, DOD Buzz Box
Oceancalibra
26.12.2006 11:48:02 (muokattu 26.12.2006 11:50:53)
Käytän MySpacea tai sitte YouTubea, riippuu tilanteesta ja sivujen toimminnasta :D
Ja on serkkuki muutaman bändin suositellu.
Amorphis, Machine Men ja Manitoun. Sitte ite löysin hyvän thrash metal bändin MySpacesta kerran (Warhead).
"It's all fun and games till someone loses an eye, then it's just fun you can't see"
aleksi
26.12.2006 12:33:08
Kyllä olen erittäin avomielinen ja korvat ja silmät ovat jatkuvasti auki, usko pois. Silti uusien tosi hyvien bändien, puhun nyt niistä bändeistä jotka iskevät niin kovaa että niihin ei kyllästy kahden ensimmäisen vuoden jälkeen, löytäminen on loppujen lopuksi vain hyvästä tuurista kiinni. Last.fm:n ja Pandoran avulla en ole mielestäni löytänyt yhtä ainuttakaan uutta bändiä vaikka ahkerasti niitä käytänkin.

Jep, kyllähän tossa hommassa pitää kärsivällinen olla. En kyllä noiden jo ehdotettujen keinojen tai tapojen lisäksi juurikaan uusia menetelmiä. Silmät ja korvat auki vaan. Ite ainakin usein (tai ainakin silloin, kun myspace vielä toimi tökkimättä) kulutin tuntikausia myspacessa musiikkia lataillen/kuunnellen. Siirryin aina artistista toiseen kaverilinkkien kautta.

rateyourmusic.comissa kävin kanssa ihmettelemässä käyttäjien tekemiä listauksia esim. kuluneen vuoden parhaista levyistä. Pistät vaan hakuun jonku omasta mielestäsi hyvän levyn, niin siellä alareunassa pitäisi olla muutama listaus, mitkä sisältää myös sen levyn. Tolla menetelmällä löysin ainakin 5-10 uutta bändiä, joiden levyjen tilausta olen harkinnut.

Sitten tietysti etenkin pienempien indie-lafkojen, jotka ovat julkaisseet jotain sinua miellyttävää musiikkia, sivustoja kannattaa tsekkailla ilmaisten mp3-näytteiden toivossa.
"Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion."
Chemical
26.12.2006 12:43:00
Itse valitsen jonkun bändin jonka jo tiedän ja menen heidän virallisille foorumeille. Yleensä siellä on oma osionsa nimellä Other Bands josta löytää kivasti uusia bändejä.
gorgonoidi
26.12.2006 13:24:09

Käytän MySpacea tai sitte YouTubea, riippuu tilanteesta ja sivujen toimminnasta :D
Ja on serkkuki muutaman bändin suositellu.
Amorphis, Machine Men ja Manitoun. Sitte ite löysin hyvän thrash metal bändin MySpacesta kerran (Warhead).

Kannattaa käyttää nettiä ylipäätänsä. Youtubesta ei aina löydy joten googleen ja kaikkialle vaan hakuja.

Tykkään yleensä lukea bändin levyistä arvosteluja. Se antaa yleensä jonkinmoista kuvaa ja on myös mukavaa.
HungryFD
26.12.2006 15:40:20
Last.fm rules oukei.
M.A.C.H.O. # 16 "You know when I was a boy and rock'n'roll came to East Germany, the communists said it was subversive." THV-klubi #51
narttukoira
26.12.2006 18:10:18
no siis joidenkin bändien sivuillakin on linkkejä saman musiikkityylin edustajille? sieltä olen joitain löytänyt. ja kaverit suosittelee.
Se viimeeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)