Aihe: Dj BoBo ja 90-luku
1 2 3 4
RocknRoll
01.12.2006 10:10:18
Merkkejä on kyllä ollut ilmassa, flanellipaidat ovat kaupoissa tyrkyllä jne. Pian sen näkee ja kuulee jos teinitytöt alkavat taas raapustella Nirvana hymynaamaa jokapaikkaan.
Tee
01.12.2006 10:26:33
Meikän mielestä näisä 90's teknohiteissä on kuitenkin yleensä jotain idistä. Eli ne jää päähän soimaan, onhan siinä jo joku saavutus tehty. Pandoran Don't you know ja muut kipaleet, nehän on helvetin tarttuvaa kamaa. Tässä iässä kehtaa jo senkin myöntää, vaikka on aina rokkimisenä itseään pitäny. Tänä päivänä kun pitää mtv:tä, the voicea tahi radiota auki, menevät piisit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
Artist
01.12.2006 10:56:01
Voi jee! Kasarikammotusten jälkeen muotiin tulee ysärikammotukset.

Onhan ysäri jo osittain tehnyt paluutaan, jos se nyt edes mihinkään on lähtenyt.

Tässä ketjussa on kyllä mainittu lukuisa määrä varsinaisia kammotuksia. Itse en 90-luvun eurodancesta muista mieluiten mitään Rednexiä, Waldo's Peoplea, Sashia, Dr. Bombayta (olkoonkin, että SOS (The tiger took my family) on aika hilliton) tai vaikka Mr. Presidentiä.

Sen sijaan pointsit niille, jotka mainitsi Prodigyn, Faithlessin, Haddawayn, Leila-K:n ja onhan joku Scooterkin parhaimillaan melko hyvä.

Mutta ysärimusassa häiritsee kyllä minua eniten se, että suuri osa noista hiteistä on jo valmiiksi noloa tuubaa, joka tuntuu kuitenkin keräävän jotain nostalgiapisteitä.
"I want everything in this whole world, all the money, all the girls"
Juugeli
01.12.2006 11:00:49
Ah, kyllä! 2000-luvun popmusiikki on ihan hanurista, ainoa hyvä popryhmä tältä vuosituhannelta on t.A.T.u. Ottaisin ysäridancen tai kasaripopin takaisin hetkeäkään miettimättä, mielellään jopa molemmat. Ysäridancen johtotähti on minulle E-Rotic, muita hyviä oli ainakin Rednex, Captain Jack ja pienellä varauksella Aqua. Ja vaikka vähän huonommatkin artistit kelpaa, se oli kuitenkin lähtökohtaisesti jo paljon korvia miellyttävämpää kuin jotkut Güntherit ja Basshunterit, hyi saatana sentään.
I stayed up all night playing poker with tarot cards. I got a full house and four people died. Steven Wright
RocknRoll
01.12.2006 11:08:11
Dr. Bombayta (olkoonkin, että SOS (The tiger took my family) on aika hilliton) tai sitten se Safari biisi, menikö se tyyliin että we are going in the safari, hope we dont get malari tms. Outo mies..
carnation
01.12.2006 11:21:56 (muokattu 01.12.2006 11:24:27)
Aah, ala-asteen limudiskon hitaat ja Rednex... Ja Scooterin Break It Up, herkkää! Onhan noissa jotain viehättävän nostalgista. Sitä oli silloin niin nuori ja altis kaikelle tällaiselle, että ne ovat jääneet jonnekin aivojen sopukoihin ikuisiksi ajoiksi. Scooter oli mun mielestä aivan älyttömän kova joskus. Keulahahmo H.P. Baxxter oli niin cool ja ne biisit eivät olleet mitään lässynlässyn djboboilua. Kuunnelkaa vaikka Firen riffiä, tosi rankka meininki. Scooter oli äijien musaa.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Tympee Huttunen
01.12.2006 11:35:14
Kyllä se vaan on hirveetä jöötiä. Suurimmasta osasta tulee mieleen ne lukuisat kerrat kännissä alaikäisenä discossa. Loppuillasta laatta lensi ja istui nurkassa. Ei niin siistiä.
StJerky
01.12.2006 11:45:08
Kyllä se vaan on hirveetä jöötiä. Suurimmasta osasta tulee mieleen ne lukuisat kerrat kännissä alaikäisenä discossa. Loppuillasta laatta lensi ja istui nurkassa. Ei niin siistiä.

Heh, mulle tuollaisia muistikuvia tulee Adam Antista ja Paul Oxley's Unitista...
miscage
01.12.2006 11:57:32
Scheisseähän se oli, tosin nostalgiapisteitä tulee.
Even your girlfriend fucking sucks.
Tympee Huttunen
01.12.2006 12:14:06
Heh, mulle tuollaisia muistikuvia tulee Adam Antista ja Paul Oxley's Unitista...

Etkä varmasti pidä noista bändeistä!

Se on kyllä hauskaa, kun mietti niitä jamppoja jotka oikeasti kuunteli näitä Boboja ja Mr. Presidenttejä. Mitä ihmettä niiden päässä liikkui? Mun lukioikäinen kaveri osti oikeasti sen Eiffel65-bändin I'm blue dadiaddf-levyn. Ihan OIKEASTI. Jätkä on kuitenkin koulussa, joka kertoo lukutaidosta ja ainakin jonkin sortin toiminnasta pääkopassa.
Guitar Hero
01.12.2006 12:47:39 (muokattu 01.12.2006 12:57:48)
Mikäs bändi veti sellaista biisiä, missä sellainen mimmi lauloi choruksessa:
"Mikset tahdo olla mun kaa, jos mä rakastan sun bemarii, mikset tahdo olla mun kaa, jos mä rakastan sun ponnarii.." tjsp

Mä olin vishiin erilainen nuori, kun aina kirjastossa kuuntelin Nirvanan bleachia vuonna 95. Nostanpa vielä muutaman nimen, jotka on jäänyt mainitsematta. Esimerkiksi pharao oli kovaa matskua silloin. Osasin mukalaulaa kaikki biisit. Onko kukaan maininnut ace of basea? Sehän oli jokaisen levyraadin voittajasuosikkeja. Sitten soapee soi ainakin meillä limpparidiskoissa. Hmm.. Pet shop boys, go west oli tosi tiukka.

Kuka muistaa soup de loopin :O Mä en, mutta tsiigasin jyrkin deeveedeetä ja siellähän ne ol :)
Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net
RocknRoll
01.12.2006 12:54:09
"Mikset tahdo olla mun kaa, jos mä rakastan sun bemarii, mikset tahdo olla mun kaa, jos mä rakastan sun ponnarii.." tjsp

Huoh, mun jotkut kaverit tyyliin kuuntelee vieläkin tälläistä autossa. Joku aurinko juttu se bändi oli. Tyyliin kolmas aurinko tms.
"Mulla on bemari ja levikset, sekä fleecee ruutupaita"
Tympee Huttunen
01.12.2006 13:22:37

2.Maanantai (en tajua miksi muistan tälläisiä:)

Kuka muistaa soup de loopin :O Mä en, mutta tsiigasin jyrkin deeveedeetä ja siellähän ne ol :)

Raymond Ebanks on hyvä jossain alkuaikojen Bomfunk-haastiksessa "Siis tää on vaan tällänen sivuprojekti, Soup De Loop on se mun pääbändi" (Jotenkin noin).
Milkop
01.12.2006 13:27:34

Hah nytpä muistin kovan: Jam & Spoon. Näillä oli loisto biisejä kuten vaikka Right In The Night. Tämä oli pentuna aika ehdotonta kamaa.
Hammermul
01.12.2006 14:04:37

Scooter oli mun mielestä aivan älyttömän kova joskus. Keulahahmo H.P. Baxxter oli niin cool ja ne biisit eivät olleet mitään lässynlässyn djboboilua. Kuunnelkaa vaikka Firen riffiä, tosi rankka meininki. Scooter oli äijien musaa.

Tää on outoa, oon aina vihannut Scooteria, mutta toi Firen "riffi" on sellainen mitä en tule koskaan unohtamaan. Saatan unohtaa lempparibändini kuuluisimman biisin tai sen huoneen nimen missä tehdään ruokaa, mutta jos vaan huudan sen maagisen sanan "Fire!", niin samantein alkaa soida päässä "tidididi diidi tidididi diidi tiddiddi tiddiddi". Voisin sanoa, että aika onnistuneesti luotu biisi, joka jää soimaan päähän.
Do you know who I am?
el Bastardo
01.12.2006 14:45:18
Kyllä ainakin mulle ysäri"tekno" on joissain tapauksissa ihan sitä mahtavinta musiikkia. 90-luvun poppikset ei kaikki tietysti aikaa ole hirveästi kestäneet, mutta sehän päivän pullapopin tarkoitus onkin - viihdyttää tässä ja nyt.

Scooterin pari ekaa levyä oli aika mainioita. Friendsiä, Move Your Assia tai Back in the U.K:ta tuli diggailtua innolla siinä missä saman aikakauden punkkiakin. Westbamin Bam Bam Bam -kassu ja Wizards of the Sonic -hitti oli reilut kymmenen vuotta sitten ihan kanonisoitu. Ja jonkun Prodigyn arvo on tietysti muutakin kuin kuriositeetinomainen. DJ Bobosta, Ice MC:stä ja siitä ruotsalaisesta poppoosta, mikä lauloi "Is there anyone out there?" en pitänyt yhtään.

Eli: hirveesti kuraa mutta toisaalta myös ihan mahtavaa meininkiä.
Lennu
01.12.2006 15:01:31

Kyllähän se oli kaikkinensa todella tuubaa. Onneks sentään Rush ja Pink Floyd teki vielä levyn silloin.

Kai se on hyvä vitsi, jos tykkää siitä kauheesta ysäriteknosta. Mulla on varmaan vaan huono huumorintaju :(
"Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
Torniojaws
01.12.2006 15:02:20

jotka mainitsi Prodigyn

Nooh, en ehkä ensimmäisenä laskisi Prodigyä vielä nostalgiabändiksi, kun edelleen tekevät musiikkia ja keikkailevat ahkerasti ;) Uutta levyä pitäisi pukata ensi vuonna taas. Toivottavasti vain on lähempänä Fattiä ja Jiltediä, eikä enää tuota Reason-pehmoilua.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Johannes_t
01.12.2006 18:51:18

Missä biisissä oli poikkihuilu fillejä, tai peräti sooloja?
50000
01.12.2006 19:26:17
Missä biisissä oli poikkihuilu fillejä, tai peräti sooloja?

Prodigyn Voodoo People?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)