![]() 30.11.2006 10:14:00 | |
---|---|
Onko? En ole varmaan ikinä käynyt siellä. Pitääpä mennä katsomaan, Öööörrrghhh! No kyllä mun mielestä, siis noista mikä koskee jotain tiettyjä musiikin lajeja. Toki turhuuspalsta ja kitarat-palstat ovat erikseen... | |
![]() 30.11.2006 11:26:16 (muokattu 30.11.2006 11:26:50) | |
![]() 30.11.2006 12:06:17 (muokattu 30.11.2006 12:12:26) | |
Mua ei niinkään häiritse se dadanjauhaminen, sehän on parhaimmillaan varsin mielenkiintoista, mutta se mua häiritsee, että täällä syntyy äärimmäisen harvoin mitään oikeita keskusteluja. Ihmisten kanta asiaan kuin asiaan tuntuu olevan että "musta nyt vaan tuntuu tältä ja mä oon aina oikeassa". Jo se, etteivät useimmat tunne mitään tarvetta perustella puheitaan oikeasti järkevillä argumenteilla (ei mitään lähdeluetteloita tai vastaavasti toisesta ääripäästä juuri niitä mutu-ajatuksia, vaan ihan oikeasti omia, läpikäytyjä ajatuksia asioista), tyrehdyttää mielenkiintoiset keskustelut heti alkuunsa. Toinen, mikä yhtä vahvasti tappaa keskustelun on se, että aina, kun sanan säilä alkaa heilua, joku on sanomassa että "en jaksa lukea viestiä kun on niin pitkä, mutta paskaa se on" tai "isot miehet tappelee, lopettakaa" (ja antakaa meidän jatkaa hiekkakakkujen rakentelua talon sijaan, vai??). Mun mielestä on aina parempi käydä asiat läpi vaikka pidemmillä, voimakkaampia sanankäänteitä käyttävillä viesteillä kuin jättää käymättä. Miten muuten mielipiteiden vaihto syvällisemmällä tasolla onnistuu? Mua häiritsee useampikin asia tällä foorumilla, mutta pohjimmiltaan kysymys on vain ihmisten perusolemuksesta. Nuo mainitsemani asiat ovat sellaisia, joita on periaatteessa helppo lähteä muuttamaan - senkun ruvetaan kaikki vaatimaan toisiltamme hiukan enemmän silloin kun järkeviä yritetään höpistä. Pelkästään se, että joku ei jaksa lukea muutamaa hassua viestiä (niin pitkiä viestejä ei kukaan täällä kirjoita etteikö niitä jaksaisi halutessaan lukea), mutta jaksaa kyllä valittaa niistä, kertoo mun mielestä aika paljon siitä minkälaista väsynyttä pullamössöjengiä täällä pyörii. Muutos lähtee siitä että pullamössöihmisetkin laitetaan ymmärtämään miksi joku jaksaa kirjoittaa pitkänkin viestin saadakseen asiansa selväksi. Jossain vaiheessa ajattelin että muusikot olisivat keskimääräistä fiksumpaa porukkaa, mutta ei tunnu pätevän yleisesti muualla kuin klassisella puolella ammattiopinnoissa. Yksittäisiä fiksuja löytyy joka paikasta, tietenkin. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. | |
![]() 30.11.2006 12:22:33 | |
Jossain vaiheessa ajattelin että muusikot olisivat keskimääräistä fiksumpaa porukkaa, mutta ei tunnu pätevän yleisesti muualla kuin klassisella puolella ammattiopinnoissa. Yksittäisiä fiksuja löytyy joka paikasta, tietenkin. Jos koet olevasi muita ylempänä yhdessä muiden klasariheebojen kanssa niin mene sitten turisemaan heidän kanssaan, mutta älä tule tänne arvostelemaan muita muusikoita. M.netin sääntö numero 10: Muusikoiden.netissä jokainen muusikko on yhtä arvokas. | |
![]() 30.11.2006 12:28:13 | |
Internet tarjoaa lukuisia muitakin foorumeita, joihin on parasta tällöin tutustua. Niinpä kyllä ja uskaliaimmat saattavat hakeutua keskusteluihin jopa netin ulkopuolella :P Turha täällä on itkeä, ei kukaan pakota olemaan täällä. Te nuoret ootte ihanan särmikkäitä - niin mielipiteissä kuin kielenkäytössä :) En mä tuota omaa aloituskommenttiani nyt ihan itkemisenä pitäisi ??? Lift your other foot up
And fall on your ass
Get back up
Put your teeth in a glass
Aint ever been nothin quite like this
Its a magical thing called the wilbury twist | |
![]() 30.11.2006 12:31:44 | |
Jossain vaiheessa ajattelin että muusikot olisivat keskimääräistä fiksumpaa porukkaa, mutta ei tunnu pätevän yleisesti muualla kuin klassisella puolella ammattiopinnoissa. *ysk* sikäli kun omaa asiakaskuntaani tunnen, ei tuo väittämä pidä paikkaansa. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb | |
![]() 30.11.2006 12:32:15 (muokattu 30.11.2006 12:33:34) | |
Te nuoret ootte ihanan särmikkäitä - niin mielipiteissä kuin kielenkäytössä :) En mä tuota omaa aloituskommenttiani nyt ihan itkemisenä pitäisi ??? Täytyy olla tollasten vanhojen patujen keskellä :P Ehkä hieman liioittelin tuossa viestissäni/viesteissäni... | |
![]() 30.11.2006 12:32:18 | |
Eipä tuu nykysin enää juuri keskustelun tasoa kohotettua, eikä edes yritettyä. Omista suosikkiartisteista on jo tullut moneen kertaan sanottua kaikki tarpeellinen ja tarpeeton, kitarakamapalstalla pyöriessä altistuu vaan GAS:ille jne... Välillä pitää söhästä tikulla turhuuspalstan kusiaispesää ja kirjottaa sinne jotain radikaalia ja loppuajat länkyttää Sinkkulangalla elämänsä kurjuudesta, tai sitten media & viihde -palstalla leffoista ja kirjoista ja urheilusta. Ne oikeasti tärkeät asiat tulee puitua jossain muualla tai sitten pikaviestein tuttujen, luotettavien ja muutenkin mukavien toverien kera. Tätä tää on, hauskanpitoa ja viihdykettä. Niin varmaan monelle muullekin. Ja oikeestaan se on parempikin niin. Pää siinä sekoaa, jos täällä alkaa olla kauhean tosissaan. Your funeral, my trial. | |
![]() 30.11.2006 12:35:21 | |
kitarakamapalstalla pyöriessä altistuu vaan GAS:ille jne... Aivan! :) Tätä tää on, hauskanpitoa ja viihdykettä. Niin varmaan monelle muullekin. Ja oikeestaan se on parempikin niin. Pää siinä sekoaa, jos täällä alkaa olla kauhean tosissaan. Tulihan sieltä asiaakin. | |
![]() 30.11.2006 12:46:20 | |
Jos koet olevasi muita ylempänä yhdessä muiden klasariheebojen kanssa niin mene sitten turisemaan heidän kanssaan, mutta älä tule tänne arvostelemaan muita muusikoita. M.netin sääntö numero 10: Muusikoiden.netissä jokainen muusikko on yhtä arvokas. Kas, kun en ole klasariheebo;) Pelkästään sun kommenttisi todistaa edellisessä kirjoituksessani mainitsemieni asioiden puolesta. "En koe mitään tarvetta muuttaa itseäni koska olen oikeassa, nyt ja aina. Asiat ovat juuri nyt parhaalla mahdollisella tavalla." Sellaisia me ihmiset olemme. Ehkä hieman vakavaa, mutta ainakin äärimmäisen surullista. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. | |
![]() 30.11.2006 12:47:01 (muokattu 30.11.2006 12:48:02) | |
Eipä tuu nykysin enää juuri keskustelun tasoa kohotettua, eikä edes yritettyä. Omista suosikkiartisteista on jo tullut moneen kertaan sanottua kaikki tarpeellinen ja tarpeeton, kitarakamapalstalla pyöriessä altistuu vaan GAS:ille jne... - Joskus tulee kysyttyä kitarakamapalstalla jotain tosi visaista, esimerkiksi tässä taannoin utelin viisaammiltani kokemuksia Burny RSA-55-kitarasta aivan oman ostohalukkuuteni pönkäksi. Vastauksia en saanut. Jumpe. Toisaalta tuntuu mukavalta omistaa sellainen kitara jota ei kenelläkään Mnettiläisellä ole...! Välillä pitää söhästä tikulla turhuuspalstan kusiaispesää ja kirjottaa sinne jotain radikaalia ja loppuajat länkyttää Sinkkulangalla elämänsä kurjuudesta, tai sitten media & viihde -palstalla leffoista ja kirjoista ja urheilusta. Ne oikeasti tärkeät asiat tulee puitua jossain muualla tai sitten pikaviestein tuttujen, luotettavien ja muutenkin mukavien toverien kera. Tätä tää on, hauskanpitoa ja viihdykettä. Niin varmaan monelle muullekin. Ja oikeestaan se on parempikin niin. Pää siinä sekoaa, jos täällä alkaa olla kauhean tosissaan. Sillointällöin on hauska kirjoitella aivan utopistisia, ehkä jonkun mielestä hauskojakin juttuja, mikäs siinä. Mutta omalta osaltani Mnetin asema musiikkitietouden kohottamisessa - soittaminen ja instrumentti - on kyllä pudonnut. Tämä koskee käytävää keskustelua, tosin jäljellä on edelleen mahdollisuus pikaviestiä itseäni viisaampien kanssa, ja heitä on kyllä Mnetissä kosolti. 'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN | |
![]() 30.11.2006 13:00:05 | |
Pelkästään sun kommenttisi todistaa edellisessä kirjoituksessani mainitsemieni asioiden puolesta. "En koe mitään tarvetta muuttaa itseäni koska olen oikeassa, nyt ja aina. Asiat ovat juuri nyt parhaalla mahdollisella tavalla." Sellaisia me ihmiset olemme. Ehkä hieman vakavaa, mutta ainakin äärimmäisen surullista. Tämä tieto on minulle hyvin arvokas. | |
![]() 30.11.2006 13:00:52 | |
Onhan täällä aika paljon turhaakin höpinää. Esim. nuo dada-ketjut ovat jotain, mitä en ymmärrä ollenkaan. Ilmeisesti ihmisillä vaan on joku omituinen tarve semmoiseen. Eikö sitten "oikeasta elämästä" löydy juttuseuraa riittävästi vai mikä? Onneksi asiallistakin mielipiteiden vaihtoa M.net vielä tarjoaa. Ja uutis/tietolähteenähän tämä on mitä mainioin systeemi. Ei masennuta Ossi ;-) | |
![]() 30.11.2006 13:08:32 | |
Minä ajattelin edellisen uudistuksen jälkeen, että "turha julkinen paskanjauhaminen" vähenisi, koska turhuuksien höpötysketjun lisäksi on vielä huoneet, joissa samanhenkiset voivat täysin rauhassa turinoida keskenään ja tietysti vielä pikaviestitkin. Ilmeisesti näin ei ole kuitenkaan käynyt, kun nämä keskustelun taso -keskustelut ovat taas pulpahtaneet pintaan. | |
![]() 30.11.2006 16:05:05 | |
Jos koet olevasi muita ylempänä yhdessä muiden klasariheebojen kanssa niin mene sitten turisemaan heidän kanssaan, mutta älä tule tänne arvostelemaan muita muusikoita. M.netin sääntö numero 10: Muusikoiden.netissä jokainen muusikko on yhtä arvokas, vaikka olisi kuinka paska. En poista, enkä perustele. Tulkoon vaikka bannia. TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 | |
![]() 30.11.2006 16:15:24 | |
M.netin sääntö numero 10: Muusikoiden.netissä jokainen muusikko on yhtä arvokas, vaikka olisi kuinka paska. No vaikka, muusikko se on paskakin muusikko :) | |
![]() 30.11.2006 17:14:17 (muokattu 30.11.2006 17:20:11) | |
Onhan se tyhjän poriseminenkin terapeuttista. joo kiitosta vaan... aiheeseen: joo mä olen kanssa itkenyt jo viis päivää kun mnet ei vastaa mun odotuksia enää. nyyh. ed:voidaan ottaa vaikka tuo jemsite.com käytäntö tännekin. Ainakun joku ostaa kamaa(toiv.musiikaalista sentään), niin siitä tehdään uusi ketju ja otsikoksi "Hei kattokaa mitä MÄ ostin!" Sitten muut vastailee siihen ketjuun: "Wau! Ihan tosi siisti! Nukutko sen kanssa jo?" vaikka vastaajalla on TÄYSIN SAMA vehje nurkissa pyörimässä. Siis jemsitella saadaan juttua melkeinpä yhdestä kitaramallista loputtomiin (7vwh) tai sitten siellä on täyspäiväisiä idiootteja kirjottelemassa. äh, ei oteta tänne totakaan mallia. :) "Voitte hiljentää vauhtia, kapteeni. Olemme kohta perillä." | |
![]() 30.11.2006 17:34:26 | |
Jaa, mikähän se alkuperäinen idea sitten on ollut? Olen ollut täällä runsaat kaksi vuotta ja vaikka sivuilla pyöriminen vie liikaa aikaa, taidan pysyä jatkossakin. Yksi asia, joka itseä kiusasi alkuun, oli tuo "tästä on jo keskusteltu"-ilmiö. Useimmiten, jos on vain tarve löytää valmiita vastauksia, ne löytyvät Googlesta kyllä. Täältä olen kyllä löytänyt paljonkin vastauksia joita en ole juuri silloin ollut etsimässä. Kyllä tämä olisi köyhä paikka jos tämä olisi pelkkä FAQ-varasto. Keskustelufoorumilla pitää myös voida keskustella. Siihen on useimmilla luontainen tarve ja moni kohtaa täällä enemmän harrastuskummpaneita kuin elävässä elämässä. Olen myös yrittänyt avustaa sellaisissa asioissa joista olen luullut jotain tietäväni. Joskus on mennyt pieleen, mutta kaipa joskus on hyötyäkin ollut. Plussia on tullut nihkeästi, ja niin yksitellen ettei voi edes tietää millaista osallistumista arvostetaan. On täällä toki tyhjänjauhamistakin, mutta mitä se haittaa. Monet keskustelualueista ovat melkoisen täyttä asiaa. jag har trott att alla stormarna som rasat / i min själ skulle blandas till en vansinnig sång | |
![]() 30.11.2006 18:21:04 | |
Niin, ainakin sisäpiiristä itkevät sais kerrankin oikeaa pohjaa kitinälleen. Kyllä sille on oikeeta pohjaa ilman tommostakin. Vai mites esim. tää: Huomaan DADAssa paskanjauhantaa selän takana ja menen sanoon, että "älä jauha paskaa" ja kerron mitä OIKEASTI olen sanonu ja annan vielä ketjun nimenkin missä olen sanonu. Vastauksena tulee eräältä herrasmieheltä kommenttia "Saatanan kakara!". Ja kelle ehdotellaan kävelylenkkiä sen jälkeen? Samaten samantyyppinen toinenkin juttu tapahtu, jollon ehdoteltiin jäähyä. Ja kun ihmettelin, niin "joo, mut ***** on meijän kafru, sä et". Ja kun ajattelee kuinka monesti mäkin olen sinne vitun DADAan sattunu just kun jauhetaan paskaa selän takana, vaikka en sen aktiivinen käyttäjä olekaan, niin herää kysymys, kuinka paljon siellä itse asiassa jauhetaan selän takana sitä paskaa. Se on vähän harmi juttu kun ketju on sen tyylinen, että ite ei useinkaan voi olla kertomassa omaa näkemystään ja kaikki paska näyttää menevän läpi. Kumma muuten, että nää jotka kieltää tämän sisäpiirin olemassaolon, on ite suurimmalta osin aktiivisia DADAketjujen käyttäjiä. Semmosta. Aamen | |
![]() 30.11.2006 18:32:00 | |
Joillakin keskustelupalstoilla asiaan tuntuu auttavan tiukka moderointilinja, joka täällä tarkottaisi about tätä: -Dadat tiukasti dadaketjuihin -Trollit ym. perseilyt pois asiaketjuista -Ei 30:ntä ketjua samasta asiasta Keskusteluahan tuo vähentäisi huomattavasti, moderointityötä lisäisi taasen reilusti. Vaikka kyllähän täältäkin varmasti vapaaehtoisia löytyisi. Vähentynyt paskanjauhanta helpottaisi kyllä serverikuormiakin. Hyvänä puolena voitaisiin pitää esimerkiksi sitä että vahvistin x:n tiedot löytyisivät helposti yhdestä ketjusta. Itsehän olen keltanokka täällä, joten menneestä en tiedä mitään ja nykyisyydestäkin hyvin vähän. Antakaa siis tälle kirjoitukselle myös painoarvoa sen mukaan. Itse olen tyytyväinen tähän ainakin toistaiseksi nykyiselläänkin, paljon apua täältä olen löytänyt. En tietenkään pistäisi paremmastakaan pahaksi. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)