Aihe: Minkä coverin haluaisit kuulla?
1 2 3
Chunga
21.08.2006 15:56:28

Haluaisin kuulla mitä Tower Of Power saisi irti motown- ja blaxploitation-funk-klassikoista.
Meidän isi tekee teidän äitien lapset!
Lord of the strings
21.08.2006 16:02:03
Eläkeläiset - Bohemian Rhapsody.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith"
Sistis
21.08.2006 16:10:05 (muokattu 21.08.2006 16:10:15)
Kainuun maakuntalauluna tunnettu Nälkämaan laulu on upea teos näin hämäläisenkin miehen korvaan. Siitä saisi kyllä tehtyä penteleen upean cover-vetäisyn. Timo Rautiaiselle se voisi ehkä sopiakin, mutta silti en häntä tässä roolissa haluaisi nähdä (tai paremminkin kuulla)... kenelläkähän olisi tähän sopiva ääni... sanotaan vaikkapa, että Ismo Alanko. Tai sitten vaikkapa Ville Tuomi, joka vetäisi Takorautaa -levyllä Nocturnen penteleen hienosti.
www.mikseri.net/pirukange | Piru Kange - Proge-rockia på finska.

LIVE: 22.09.2006 Tuulos, Kapakanmäki, Lauri Tähkän lämppä
tigrushka
21.08.2006 16:54:36 (muokattu 23.08.2006 18:10:22)
Täältä löytyy samasta aiheesta 6 sivua...
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=110990
Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#3
"Those who know do not tell, those who tell do not know."
Schnowotski
21.08.2006 17:16:04 (muokattu 21.08.2006 17:17:38)
Alfred Schnittke saisi haudan takaa tulla orkestroimaan Rammsteinin "Mein herz brennt" -kappaleen. Kirpeitä vaskisektioklustereita kertosäkeeseen jousiorkesterin säestämänä - noin minä sen kuulen päässäni. Lopputulos lienisi hieno.

Timo Rautiaisen kappaleita olisi mielenkiintoista kuulla jonkun muun tulkitsemina. Elegia voisi sopia Marja Mattlarille, kunhan sovituksesta vastaisi Pekka Pohjola. Jousisektiota kehiin ja piano-soitinta. Viikate voisi myös jotain Niskalaukaus-matskua soittaa, esimerkiksi rajattoman rakkauden - sen säkeistö kaipaisi mielestäni hieman sovittamista.

Absoluuttisen nollapisteen Pyhän nynnyn hieman laimea alkuperäinen esitys on häirinnyt... sen voisi vetää Verenpisara.

Lisäys:
Laulu on iloni ja työstä voisi joku viimein soittaa SEN täydellisen version. Viikatteen pojat säestämään ja Tapio Rautavaara vokaloimaan.
-Kirjoittaja on skribentti
"Tässä kappaleessa ei ole yhtään turhaa säveltä" "Ei tietenkään - se on sarjallinen struktuuri."
Kitarmän
21.08.2006 17:32:58
agentsit soittas arpeggios from hell...
Mr_Brightside
22.08.2006 19:49:49
Jeff Buckleyn Lover, You Should've Come Over, Antony and the Johnsonsin vetämänä. Se vois olla kova.
L4t3
22.08.2006 20:00:23
Shine on me ei voisi olla mielenkiintoinen kuulla Jari Sillanpään raiskaamana.
"Basso on helpoin soitin, mutta myös vaikein" / S.M.A.K - Jäsen.
ozz3
22.08.2006 20:14:33
Eläkeläiset kun vetäisi Pink Floydin The Wallin kokonaisuudessaan...

... olen muuten vastannut tähän samaan kysymykseen tämän saman vastauksen jo toisen kerran lyhyen ajan sisään.
M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
Kalm
22.08.2006 20:41:20
Joku pyssympi akti tyyliin In Flames/Slayer/Mokoma voisi mielellään modernisoida parit Jethro Tullin viisut (esim. Sweet Dream, Up to Me, Hunting girl tms).

Ja luonnollisesti tiukoin tuplakitaroin/bassarein höystettynä.
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
Sistis
23.08.2006 11:11:33
Sielun Veljillähän oli aikanaan kappale, nimeltään Emil Zatopek. Itse mietin, että olisi ollut melkoisen hupaisaa, jos kyseinen juoksijasuuruus olisi levyttänyt niin ikään Veljien kappaleen Sielun Veljet. Sen jälkeen olisi voitu julkaista single:

A-puoli: Sielun Veljet: Emil Zatopek
B-puoli: Emil Zatopek: Sielun Veljet
www.mikseri.net/pirukange | Piru Kange - Proge-rockia på finska.

LIVE: 22.09.2006 Tuulos, Kapakanmäki, Lauri Tähkän lämppä
Skebaristi
23.08.2006 16:25:32

Smakin versio Symphony X:n Odysseasta.
Marlowe
23.08.2006 17:59:26
Tiktak voisi coveroida The Undertonesia vaikkapa "Teenage Kicksin" verran. Ja mielellään suomenkielisin käännöstekstein.

Haluaisin kuulla mitä Tower Of Power saisi irti motown- ja blaxploitation-funk-klassikoista.

Jotain kliinistä ja sisäsiistiä varmaan...? ; )
"Drove downtown in the rain nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop. (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
kivi
23.08.2006 20:47:09
Tiktak voisi coveroida The Undertonesia vaikkapa "Teenage Kicksin" verran. Ja mielellään suomenkielisin käännöstekstein.

Niilläkö teksteillä, joilla Vaavi sen aikoinaan coveroi? "Mä haluun olla, haluun olla sun, sun rakkauden orja läpi tämän yön... ja mä oon!"

:-P
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Marlowe
23.08.2006 21:01:31
Niilläkö teksteillä, joilla Vaavi sen aikoinaan coveroi? "Mä haluun olla, haluun olla sun, sun rakkauden orja läpi tämän yön... ja mä oon!"

Oho. En tuota tiennytkään, mutta niinpä tosiaan näkyy, että Vaavin "Rakkauden orjat" -cover levytettiin Johanna-merkille jo vuonna 1980.

Jos tekstit ovat tosiaan tuota tasoa, niin unohdetaan koko juttu...
"Drove downtown in the rain nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop. (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
Super-Jari
23.08.2006 21:07:43
Haluaisin kuulla Faith no moren Gentle art of making enemisin Mamban esittämänä. Oikeasti.
texjazz
23.08.2006 21:18:01

Jos Arja Saijonmaa vetäisisi Smells Like a Teen Spiritin, olisimme kaikki onnellisia.

Värttinä voisi versioida Talking Headsien Once in a Lifetimen.
Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist."
kivi
23.08.2006 21:34:21
Oho. En tuota tiennytkään, mutta niinpä tosiaan näkyy, että Vaavin "Rakkauden orjat" -cover levytettiin Johanna-merkille jo vuonna 1980.

Jos tekstit ovat tosiaan tuota tasoa, niin unohdetaan koko juttu...

Hm. Yritin etsiä ko. sinkkua hyllystä, mutta se on taas "jossain", mulla kun ei singlet oo aakkostettuina (ja Mihin jäi punk?-LP:llä ei oo sanoja). Mut jotenkin näin se meni (ja muistikatkokset sallittakoon, olen kuullut tuon viimeksi joskus 80-luvun ihan alussa, mut yleensä sanat jää mulla päähän):

"Vaikee pidätellä itseään
kun mä kaupungilla sinut nään
poikaystävä sulla jo on
mutta oisit edes hetken mun

mä haluun olla, haluun olla sun
sun rakkauden orja läpi tämän yön

Sä haluut hetken vain jutella
ihmettelet, miks pitäis olla
vainovaiti, ja istuu hiljaa
kun poikaystävä murjottaa

mä haluun olla haluun olla sun,
sun rakkauden orja läpi tämän yön
ja mä oon!"

Ja tottahan se on. Aika nolot noi sanat tänäpäivänä on, mutta ei ollut Hipposen Karikaan aikuinen mies vielä silloin. Oikeastaan vasta "Ruusuinen tulevaisuus" -levyllä alkaa olla jotain sellaisia tekstejä ettei yhtään naivius nolota.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Blodapelsin
24.08.2006 08:24:19
Panteran All along the watchtower ois ollu aika herkku.
"This is a ballad that I wrote. It's telling about peace, love & good happines stuff."
arse
24.08.2006 11:43:44

Koko illan konsertti - Teemu Brunila ja Macy Gray esittävät Everly Brothersin tuotantoa. Mielellään jo ensi vuoden Juhlaviikoilla.

Dream Theater soittaa Blizkrieg popin

Tää on kansssa hyvä.
el maraquero
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)