Blue Moon 28.06.2006 10:36:24 | |
---|
Montakohan noita "inkabändejä" oikein on Eurooppaa kiertelemässä? Tuntuu, että matkustit minne vaan, niin samannäköiset kaverit on jossain torilla vääntämässä El Condor Pasaa... - Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin |
Roitto 28.06.2006 11:08:35 | |
---|
Turussa ärsyttää ne muutamat uskovaiset kun huutavat evankeliumiaan siihen megafooniin. Äijä karjuu siihen mikrofooniinsa, ja muut tulevat tönien pudottelemaan lappuja ihmisten päälle ja kuiskuttelevat korviin jotta "Jeesus on mun homeboy". Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse. |
Fortune 28.06.2006 11:24:17 | |
---|
Montakohan noita "inkabändejä" oikein on Eurooppaa kiertelemässä? Tuntuu, että matkustit minne vaan, niin samannäköiset kaverit on jossain torilla vääntämässä El Condor Pasaa... Kai se aika yleistä on, kun Fast Show -ohjelmaan on katsottu aiheelliseksi tehdä vakisketsi asian tiimoilta aikanaan... Look behind you, a three-necked guitar! |
askomiko 28.06.2006 14:31:49 | |
---|
Hihiihi. Äijät siirtynee trumpetteihin, pasuunoihin, veivattaviin sireeneihin ja rumpuihin. :D |
Jormaz 28.06.2006 15:49:12 | |
---|
Mutta hei, tämähän tarkoittaa myös että kaikenlaisten jeesus-kuorojen sananjulistus ja kitaranrämpytys PA:n kautta loppuu. Kai niitä koskevat samat säännöt kuin inkojakin? Jee! Mä kävin äsken lenkillä ja ihan kuin makasiinien suunnalta olis kuulunut jotain "Jeesus on oikea Loordi"-molotusta.. Ja todellakin, saa loppua se perkeleen inkkarien jollotus. Kaisaniemen opintoputkessa oli aikanaan joku espanjalainen rämpyttämässä kitaraa. Sille heittelin aina kolikoita. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Magic Bullet 28.06.2006 15:55:52 | |
---|
Mä ainakin aina jään kuuntelemaan, jos joku äijä soittelee skittaa jossain kaduilla. Rahaa ei kylläkään ikinä ole. Mutta kertakaan en ole kuullut Staiway To Heavenia taikka SRV apinointia. Missä näitä on? Useimmiten tulee vastaan vain hampaattomia venäläisiä haitareineen. Ei oo mua kyllä ikinä haitannu katusoittelu. Niin... ja kyllähäm sitä melua saa aikaseksi iliman vahvistimia. |
Herba 28.06.2006 18:54:24 | |
---|
Se peltipurkki rumpali oli joo ihan hauska. Ja niin sekin tyyppi kun soitti hanurilla viime kesänä master of puppetsia stokkan edessä.. Mutta kertakaan en ole kuullut Staiway To Heavenia taikka SRV apinointia. Musiikkiin en oo tutustunu mutta kyllä se aleksilla räikeän väristä stratoa soitteleva kundi Stevietä ainakin muistuttaa. Varsinkin sen hatun kanssa. Die Giraffe sei ein Verhextes Pferd. |
Temetheus 28.06.2006 23:00:32 (muokattu 28.06.2006 23:10:09) | |
---|
Minua kyllä häiritsee hyvin paljon enemmän Asematunnelin eläkeikäiset mummelit lauleskelemassa Jeesuksesta ja Jumalasta.. Biisinä "Onneni on olla Herraa lähellä...", laulaa nuotin vierestä semmoisella "kuivuneet mällit kurkussa" -äänellä = Kirjaimellisesti helvetillisen kuuloista. Taitaisi heidän Herransa diggailla Mayhemiakin enemmän. Mutta onneksi Keskustassa näkee myös esimerkiksi näitä loistavia haitarinsoittajia jotka soittavat tuntemattomiakin biisejä, taikka kansanmusaa esittäviä viulu/sello-porukoita. Näitä jaksaa kyllä hyvinkin kuunnella, mutta onhan meillä nämä Knockin' on Heavens Door/Zen Café -linjan katukitaristit, jotka voitaisiin jo pikku hiljaa noukkia veks katukuvasta. "Järjestyksen luoja ilmiöiden, erityisesti ihmisen ja ajan välille; kyvytön itsessään ilmaisemaan mitään." - Igor Stravinski |
Temetheus 28.06.2006 23:12:54 (muokattu 28.06.2006 23:13:12) | |
---|
Se peltipurkki rumpali oli joo ihan hauska. Loistavaa settiä soittaa sen luokan varusteilla, ja hän poikkeaa hyvin paljon katukuvan muista soittajista: Peltipurkkirumpali soittaa selvitäkseen hengissä/tienatakseen rahaa leivänkannikkaa varten, hän ei soita laittaakseen irc-galleriaan kuvia katumusisoinnistaan/saadakseen rispektiä kaveripiirissä/ollakseen "famous-tyyppi". Hänen kaltaisilleen iso plussa! o/ "Järjestyksen luoja ilmiöiden, erityisesti ihmisen ja ajan välille; kyvytön itsessään ilmaisemaan mitään." - Igor Stravinski |
Epämuusikko 29.06.2006 01:36:43 (muokattu 29.06.2006 01:39:06) | |
---|
En haluaisi olla elitisti/fasisti/rasisti/muuten vaan vittumainen, mutta: katusoitto luvanvaraiseksi (ok, luvanvaraisEMMAksi) ja jonkin sortin soittokokeen/muun näytön taakse. Nämä inkat ja pianohaitarin maineen tahraajat (?) alkaa pikku hiljaa riittää. Sen sijaan nämä muistaakseni itsekin bongaamani peltirumpurumpali-incidentit voisi katsoa läpi sormien. Pianohaitarishenkilöiden olen nähnyt kulkevan autoilla, ei siis liene älyttömän persaukista porukka ulkomaalaisvahvistuksemme. Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
Spike 29.06.2006 03:01:02 | |
---|
Turussa ärsyttää ne muutamat uskovaiset kun huutavat evankeliumiaan siihen megafooniin. Äijä karjuu siihen mikrofooniinsa, ja muut tulevat tönien pudottelemaan lappuja ihmisten päälle ja kuiskuttelevat korviin jotta "Jeesus on mun homeboy". Huh, onneksi en liiku kauheasti turun keskustassa, saattaisi olla pahoinpitelysyyte lähellä muuten. Clearly motivated by an unholy alliance. |
M-Juhana 29.06.2006 08:33:23 | |
---|
No ni, meni rahat hukkaan tohon 5 kW kenuun ja 2*2*4 marsuun..... Eikös katusoiton idea ole luoda se tunnelma siihen soittajan/jien ympärille, eikä kuulua satojen metrien päähän ?? Muutenkin musta "katusoitto" tarkoittaa yhden-kahden hengen proggista akustisesti. Orkesterikonsertit sit erikseen. 1954 Bern
1974 München
1990 Rome
2006 Berlin ? |
Leikari 29.06.2006 09:44:28 | |
---|
on käynyt jonkun kerran mielessä, että menisi 3-sepän aukiolle esittämään "hiljaisuutta" tms. sen verran isolla porukalla ettei inkahuilu ja -rumputerroristit enää mahtuisi aukiolle helsingin keskustassa on muutenkin turhan paljon venäjän mafian ihmiskauppaamia katusoittajia häiritsemässä mielestäni oli parempi käytäntö, että katusoitto oli kiellettyä ellei erikseen ollut sallittu - nykymeno on musiikki-exploitaatiota, jolla ei ole mitään tekemistä todellisen musiikin ja musiikista nauttimisen kannalta - turhaa kaupunkimuzakkia, jota en kaipaa Soitetaan jamia! |
ICE 29.06.2006 09:54:08 | |
---|
Näin mikkeliläisen sällin näkökulmasta tuo Helsingin tilanne on jokseenkin huvittava kun lukee kirjoituksianne. Teillä siellä suuressa ja mahtavassa pääkaupungissa soitetaan oikein musiikkiakin kadulla. On etnistä musiikkia, improvisaatiota, ikivihreitä... olkaa ylpeitä katumusiikkikulttuuristanne. :-) Mikkelissä soi torimarkkinoiden aikana haitari ja sieltä tulee samat vanhat ikivihreät humpat. Muuten on ihan hiljasta, paitsi mitä nyt vakiotenu-ukot örisevät ja teinit kiroilevat Maxi-Matin ja Mäkkärin kulmalla. Kyllä mulle kelpaa aina minkälainen tahansa katumusiikki. Ehkä. |
Leikari 29.06.2006 10:01:07 | |
---|
Näin mikkeliläisen sällin näkökulmasta tuo Helsingin tilanne on jokseenkin huvittava kun lukee kirjoituksianne. Teillä siellä suuressa ja mahtavassa pääkaupungissa soitetaan oikein musiikkiakin kadulla. On etnistä musiikkia, improvisaatiota, ikivihreitä... olkaa ylpeitä katumusiikkikulttuuristanne. :-) Mikkelissä soi torimarkkinoiden aikana haitari ja sieltä tulee samat vanhat ikivihreät humpat. Muuten on ihan hiljasta, paitsi mitä nyt vakiotenu-ukot örisevät ja teinit kiroilevat Maxi-Matin ja Mäkkärin kulmalla. Kyllä mulle kelpaa aina minkälainen tahansa katumusiikki. Ehkä. et tiedä, mistä kirjoitat Mikkelin torille sopii hyvin se haitari - kuten juhannuksena laiturinnokkaan katumusamöly helsingissä on päällekäyvää kakofoniaa - keväästä alkaen ei Aleksillekaan voi enää rauhassa pysäköidä kun siinä kulmilla pyörii koko ajan jotain venäläistä viulunsoittajaa .... ja jostain sitä maalta tulee niitä junantuomia tungokseen asti ihmettelemään inkaorkesterin 10 sekunnin luuppia stokkan kulmalle? minä espoolaismaalainenkin siitä ole tarpeekseni saanut - lähtisivät machhupiccut maakuntakiertueelle sitä herkkuaan tarjoamaan niin loppuisi sekin riesa ja kulttuurit voisivat kohdata pitkin suomea - pakkoko se helsingin on olla kaikessa suomen napa?? Soitetaan jamia! |
tigrushka 29.06.2006 10:39:14 | |
---|
Jotenkin tyypillistä että ei-helsinkiläiset tietävät mielestään "kaiken" Helsingin katusoitosta. :P Eikös katusoiton idea ole luoda se tunnelma siihen soittajan/jien ympärille, eikä kuulua satojen metrien päähän ?? Niinpa. Minulla ei ole mitään katusoittoa vastaan, mutta aika helvetisti vastaan volyymitasoa joka pakottaa turvautumaan korvatulppiin ja/tai pakenemaan paikalta. Siksi olen hyvin iloinen tästä uutisesta. "Wovon man nicht lesen kann, darüber muss man schreiben." |
sormunen 29.06.2006 11:36:20 | |
---|
Mun mielestäni tässä taas tehtiin tommonen vihreille tyypillinen vesivelliratkaisu, missä pääsee saivarteleen kaikenmaailman akkujen ja pattereitten kanssa. Yksinkertaista ja katusoiton hengen mukaista olisi ollut kieltää kaikki sähköinen vahvistaminen. OK, tää olisi sitten varmaan tarkoittanut ekaan ennakkotapaukseen asti myös sitä, että terassit olisivat joutuneet hankkimaan luvat diskoilleen, mikä olisi ollut vain hyvä asia. Olisi nimittäin tullut säännöt siihenkin, suomalaiset kun tuntuvat olevan jengiä, mikä sääntöjä kaipaa. Keskustan ulkopuolellahan tilanne on aika selkee, koska raflatkin ovat etupäässä asuinrakennuksissa ja keskustassa säännöt olisivat muokkautuneet ekassa tapauksessa. Näin siis, jos kerrankin Suomessakin tehtäisiin hollantilaiseen tapaan jostain asiasta selkee ja yksinkertainen määräys eikä tollaisia saatanan jossitteluita. Melusaaste on nykypäivänä aikamoinen ongelma ja isommaksi muuttuu. Helsingissä on kumminkin suurkaupunkeihin verrattuna niin vähän liikennettä ja asukkaita, että se olisi helppo pitää kurissa, jos keinotekoiselle saasteelle pistettäisiin toppi. Ei se särisevän digitaustan kanssa skulaava Malmsteenovitsh mitään kaupunkia elävöitä. |
tigrushka 29.06.2006 11:42:40 | |
---|
Mun mielestäni tässä taas tehtiin tommonen vihreille tyypillinen vesivelliratkaisu, missä pääsee saivarteleen kaikenmaailman akkujen ja pattereitten kanssa. Yksinkertaista ja katusoiton hengen mukaista olisi ollut kieltää kaikki sähköinen vahvistaminen. Tuo on kyllä totta. Se olisi ollut vielä selkeämpi sääntö. Melusaaste on nykypäivänä aikamoinen ongelma ja isommaksi muuttuu. Helsingissä on kumminkin suurkaupunkeihin verrattuna niin vähän liikennettä ja asukkaita, että se olisi helppo pitää kurissa, jos keinotekoiselle saasteelle pistettäisiin toppi. Ei se särisevän digitaustan kanssa skulaava Malmsteenovitsh mitään kaupunkia elävöitä. Näin! Vielä kun kaikki kaupat/tavaratalot/ostoskeskukset/yms. lopettaisivat sen taustanauhojen huudattamisen... Yhtenä jouluna lähetin Stockalle positiivista asiakaspalautetta kun olivat palkanneet orkesterin soittamaan klassista ala-aulassa sen sijaan että olisivat veivanneet niitä kaikissa muissa kaupoissa soivia joululaululevyjä joille alkaa tulla allergiseksi jos marraskuun puolivälissä. "Wovon man nicht lesen kann, darüber muss man schreiben." |
Leikari 29.06.2006 12:26:26 (muokattu 29.06.2006 12:30:49) | |
---|
Jotenkin tyypillistä että ei-helsinkiläiset tietävät mielestään "kaiken" Helsingin katusoitosta. :P
minäkin olen tämmöinen espoolainen kehän takaa, mutta kerta-pari viikossa tulee jalkauduttua ihan tsadin keskustaankin aina kun on käynyt lasipalatsi-erottaja-senaatintori -kolmiossa niin osaa kyllä arvostaa meikäläisten kauppakeskusten (Omppu ja Sello) ilmastoituja olosuhteita, joissa kuuluu lähinnä purjehduskenkien vaimeantasainen mattoääni ja satunnaiset mainoskuulutukset :-P Soitetaan jamia! |
Rämppy 29.06.2006 12:26:32 | |
---|
Mä oon jo vuosia säälinyt niitä, jotka joutuu työskentelemään päivät pitkät kolmensepänaukion tuntumassa. Ovat joutuneet kesästä toiseen kuuntelemaan samat matsupitsut vuosi vuodelta kovemmalla äänenpaineella. Eikä pakoon pääse kuin vaihtamalla työpaikkaa. Vahvistimin huudatettu lähes taukoamaton katusoitto on pahimmillaan ärsyttävää pakkosyöttöä. Tuo kaupungin päätös rajata katusoitto akustisiin soittimiin ja pikkuvahvistimiin on erittäin tervetullut. Katusoitto ja -taide on hieno asia, mutta ei festarivolyymilla. En sitten malttanut olla sanomatta. |