Von Blåmberg 26.04.2006 17:23:09 | |
---|
Jossain itämaiden basaareissa joo. Taloushistoriassa on oikein laskettu että yksi länsimaiden nykyisen hyvinnoinnin perusteita on basaarimaisesta tinkimisestä luopuminen mahdollisimman monessa kaupan portaassa. Kun siihen tinkimiseen ei tuhlata resursseja voi tuotteiden hinnat pitää valmiiksi matalimpina. Taloushistoriasta minä en tiedä mitään, mutta vähänkin kalliimpia tavaroita ostaessa se hinta tulee aina neuvoteltua tilanteen mukaan sopivaksi. Pyydän/teen tarjouksen mieluusti useampaan liikkeeseen, ja katson mistä saan halvimmalla. Päivittäistavarat on tietysti asia erikseen. Jostain maitopurkista on aika turhaa kinuta alennusta ;) "Since when did mediocrity and banality become a good thing....? I want my children to listen to people who FUCKIN' ROCK!!!!!!" -Bill Hicks |
gasser 26.04.2006 17:23:15 | |
---|
Aikanaan musafasun pro-centerissä sain mainiota palvelua. Pyynti bassosta oli tonnin (mk). Varasin sen, hain käteistä ja maksoin. Heppu tokas, että "tossa sulle huntti takasin." ja iski satamarkkasen kätöseen. Mulla ei ollu aikeitakaan tingata, ja näin kävi. Antoi piuhankin vielä kaupan päälle. Espoon musiikissa silloin, kun se oli vielä sampokujan päässä tuli käytyä usein. Se perustajaheppu on lungi ukkeli, ja tilas toivomiani romuja pikaisesti ja kohtuuhintaan. Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta |
aikavaikea 26.04.2006 17:27:18 | |
---|
Kun siihen tinkimiseen ei tuhlata resursseja voi tuotteiden hinnat pitää valmiiksi matalimpina. Huh, tohon on "kamala" esimerkki muutaman viikon takaa. Kakkosautoa olin uudempaan vaihtamassa ja muutama yksilö oli haarukoituna. Menin erääseen paikalliseen merkkiliikkeeseen ja kysäisin että hinnasta ei sitten ilmeisesti enää juuri tipautella mitään. Myyjä totesi että kyllä noista voi tonnin tipauttaa pyyntihinnasta. Siis tuhat euroa, eli liki kuustonttua sitä vanhaa valuuttaa! Ja kyse oli alle kymppitonnin autoista, eli hinnassa oli reilusti yli 10% ilmaa ihan helposti. Ja en ole vakioasiakas autokaupoissa, en. Niin, auton ostin kyllä, mutta 100 km pohjoisempaa, jossa lähtöhinta oli lähempänä sitä mikä oli järkevää. Anteeksi taas ohi aiheen vetelyni, pompsahtipa vaan mieleeni. Itse olen itseni juonut. Sanonut kyllä, haluan vielä. |
BigPapa 26.04.2006 17:27:40 | |
---|
Aron soittimessa on ollut paras palvelu silloin kun Vakkurin Kari vielä oli elävien kirjoissa....ja Kitarapajassakin toimii... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
ANtTIKRISTUS 26.04.2006 17:35:10 | |
---|
Jossain itämaiden basaareissa joo. Taloushistoriassa on oikein laskettu että yksi länsimaiden nykyisen hyvinnoinnin perusteita on basaarimaisesta tinkimisestä luopuminen mahdollisimman monessa kaupan portaassa. Kun siihen tinkimiseen ei tuhlata resursseja voi tuotteiden hinnat pitää valmiiksi matalimpina. Kyllä niissä vermeissä on yleensä tinkimisen varaa ja se kuuluu nykykaupankäyntiin. EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ |
Mika Antero 26.04.2006 17:37:45 | |
---|
se kuuluu nykykaupankäyntiin. Minä olen sitten kyllä oikea unelma-asiakas niin auto- kuin musiikkiliikkeissäkin. En nimittäin osaa tinkiä. Joko ostan tai sitten en. Jos myöhemmin tunnen tulleeni huijatuksi en enää menee ao. liikkeeseen. |
aksiom 26.04.2006 17:38:17 | |
---|
Viiking Musiikkin kanssa tehdyt kaupat ovat olleet parhaita kotimaisia soitinliikekokemuksia. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
Artist 26.04.2006 17:44:16 | |
---|
Aron soittimessa on ollut paras palvelu silloin kun Vakkurin Kari vielä oli elävien kirjoissa.... Komppaan. En käynyt tuolloin Aron Soittimessa kertaakaan ilman, että sovittiin kaupat. |
Teijo K. 26.04.2006 18:29:21 (muokattu 26.04.2006 18:30:00) | |
---|
Kyllä niissä vermeissä on yleensä tinkimisen varaa ja se kuuluu nykykaupankäyntiin. Joo, mutta se myös ärsyttää kun joutuu kerjuulle, siispä tuleekin tehtyä tilaus Toomannin tavaratalosta. Se on helppoa ja kivaa. Musakaupat on ihan omanlaisiaan paikkoja, ei niitä voi mihinkään normaaliin kaupankäyntiin oikein verratakaan. Ps. Kenkkusen kanssa tunsin yhteenkuuluvuuden tunnetta. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
Jii 26.04.2006 18:32:56 | |
---|
Minä olen sitten kyllä oikea unelma-asiakas niin auto- kuin musiikkiliikkeissäkin. En nimittäin osaa tinkiä. Joko ostan tai sitten en. Jos myöhemmin tunnen tulleeni huijatuksi en enää menee ao. liikkeeseen. Kiteytit oman ajatusmaailmani. Ajatus kerjäämisestä sylettää. Birth, copulation and death.
Is this your life? |
afro 26.04.2006 19:32:30 (muokattu 26.04.2006 19:33:27) | |
---|
Minä olen sitten kyllä oikea unelma-asiakas niin auto- kuin musiikkiliikkeissäkin. En nimittäin osaa tinkiä. Joko ostan tai sitten en. Jos myöhemmin tunnen tulleeni huijatuksi en enää menee ao. liikkeeseen. Se ei sitten auta muu kuin maksaa pyydetty hinta, jossa usein on se reilu 20 pinnaa ilmaa. Monessa musakaupassa tuotteisiin on merkitty ohjevähittäishinnat, jotka ovat yleensä aivan poskettomia. Ne ovat juuri niille, jotka eivät aio tinkiä - ja saavat maksaa melkolailla ylimääräistä. Minä en halua, ja kysyminen yleensä tiputtaakin hinnan järkilukemiin. Niin, ja minusta tinkiminen ja kerjääminen ovat aivan eri asioita. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Chemo 26.04.2006 19:33:09 | |
---|
Mulla ei vuosiin oo muita ollutkaan kuin positiivisia kokemuksia soitinliikkeistä. Viimeksi Turun MusaFasulta, josta kävin ostamassa kieliä sielläpäin käydessäni. Mieleen jäi erittäin skarppi nuorimies, joka osasi aidosti keskittyä siihen mitä tarvitsin (kuten 12-setti punotulla g-kielellä). Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Jokunen 26.04.2006 19:50:18 | |
---|
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=24&t=118968&co=330 Tuolla on miun paras asiakaspalvelukokemus. No, nyt on auto hankittu ja ei todellakaan tuon liikkeen kautta... Tänään sattui hauska tapaus, kun soittelin merkkiliikkeen varaosapalveluun ja kyselin ilmansuodattimen ja vapaavirtaussuodattimen hintaa. No, ei tiennyt myyjä, onko noita vapaavirtaussuodattimia heillä myynnissä, mutta lupasi ottaa selvää ja soitella takaisin. Lopussa myyjä otti puhelinnumeroni ylös ja kysyi:" olikos se osa siis vapaavirtasäädin?" Vastasin, notta ei, kun ihan perus vapaavirtaussuodatin. Myyjä vielä varmisti "Siis vapaavirtasuodatin?". Lopulta myyjä toisti oikeaoppisesti kyseisen mantran ja lopetettiin puhelu. Hetken päästä myyjä soitti ja sanoi, ettei niitä ole myynnissä. Selvä peli! Kai se myyjä sitten yritti, mutta ammattitaito oli hiukka hakusessa. "If vomit were a movie, this would be the soundtrack." |
Pieni rumpalipoika 26.04.2006 19:58:59 | |
---|
Levytukussa vaihtoivat viime viikolla kapuloihin jo tammikuussa ostamani kalvot, jotka jäivätkin tarpeettomiksi. Eihän tossa sinänsä mitään ihmeellistä ole, mutta olisivat voineet olla suostumattakin. Sieltä oon ihan asiallista palvelua saanut muutenkin. Joskaan en ole kovin vaativa asiakas, koska ostaessani lyön läjän kapuloita tai kalvoja tiskille. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
ANtTIKRISTUS 26.04.2006 20:18:29 | |
---|
Laitetaanpa vielä esimerkki siitä, kuinka paljon musiikkiliikkeiden tuotteissa on monesti ilmaa jos ei halua/uskalla/viitsi tinkiä. Eräs tuttuni osti viime viikolla uuden ESPn kitaran (en tiedä mallia). Ohjehinta oli tonni. Noh, tiukan tinkimisen (vai pitäisikö sanoa kerjuun?) tuloksena kitaran hinta tippui 459 €uroon. SIIS 459€!!!Tämä tuttuni oli kuitenkin vanha asiakas liikkeessä, mutta jokatapauksessa myyjä lähti siitä liikkeelle, että tonni on kitaralla hintaa ja tähän päädyttiin. Ja tuosta loppusummastakin jäi kyllä väkisin jonkun verran katetta myyjällekkin, eihän kukaan tappiolla tuotteita myy. Eli jos ette kehtaa tinkiä, niin omapa on häpeänne. Myyjäthän siinä vain ovat mielissään, kun jengi typeryyksissään ostaa ylihintaista kamaa... EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ |
Teijo K. 26.04.2006 20:19:44 | |
---|
Se ei sitten auta muu kuin maksaa pyydetty hinta, jossa usein on se reilu 20 pinnaa ilmaa. Onneksi on vaihtoehtoja olemassa. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
afro 26.04.2006 20:22:52 | |
---|
Onneksi on vaihtoehtoja olemassa. Niin on. Jos vain uskaltaa ostaa sokkona. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Teijo K. 26.04.2006 20:32:42 | |
---|
Niin on. Jos vain uskaltaa ostaa sokkona. Muitakin kuin tuo. Lisäksi on paljon sellaista minkä uskaltaa ostaa testaamatta ihan hyvin. Aika harvoin puhutaan kuitenkin siitä kitarasta tai bassosta kun ostoksilla ollaan. Viimeksi 5 kitaran teline, sitä ennen pari tukevampaa nuottitelinettä. Paikallisessa hinta viidenkympin pintaan, eräässä putiikissa 12€. Nyt vuosi ja muutama keikka myöhemmin voin tyytyväisenä todeta että kyllä kannatti tilata nuottitelineet muualta. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
PasiB 26.04.2006 20:34:13 | |
---|
Musiikki-Kullaksella Oulussa kun asioi tuttujen, kokeneiden myyjien kanssa niin aina saa hiukkasen hinnasta pois ja plussana mukavan juttutuokion. Kaikki mitä haluan tehdä on joko laitonta, moraalitonta tai lihottavaa. |
superfly 26.04.2006 20:51:50 (muokattu 26.04.2006 20:55:47) | |
---|
Niin, ja minusta tinkiminen ja kerjääminen ovat aivan eri asioita. Voihan se näinkin olla, mutta hyvin lähellä mennään. Soitinkauppiaat takoituksella ajavat tällä touhulla asiakkaita ulkomaiden nettikauppoihin? Ei mitään järkeä tässäkään. Kyllä minä ainakin mielelläni tukisin suomalaisia yrittäjiä jos ei olisi tätä meininkiä että "ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa..." "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |