McNulty 05.04.2006 18:10:49 | |
---|
Eikä tuosta myöskään selviä se millä tavoin on toteennäytetty se että hän on ansiotarkoituksessa levittänyt mp3-tiedostoja. Onko joku maksanut hänelle esim. poltetuista levyistä tai heittänyt tilille rahaa siitä että pääsee hänen hubiinsa DC:ssä käsiksi? "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
jäykkis 05.04.2006 18:19:20 | |
---|
Mikä siinä on väärin? Oma logiikkani toiminee ilmeisesti hieman erilailla kuin sinun. Laki on kaikille sama ja kaikki sitä rikkoneet ansaitsevat tuomionsa. No väärin siinä on se, että tekijöiden oikeudet vedettiin ensimmäisenä pöntöstä alas ja estraadin valtasi virkaheitot lakimiehet jotka puhuu sulle silmät kovat täyteen silkkaa sontaa. Kuten nyt tuo esimerkissä ollut tuusulankin tapaus osoittaa. Sillähän ei ole tietenkään väliä kuinka tekijä itse pärjäilee. Toimitelkoon nyt niitä näitä henkensäpitimiksi, musiikkiahan se tekee kuitenkin pelkästä kutsumuksesta. Ai et sitä kysynyt? No, mikä tuossa raastupaan haastamisessa on väärin, niin enpä taida sitä tuota edellä ollutta paremmin sanoa. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
Feggy 05.04.2006 18:29:21 (muokattu 05.04.2006 18:33:12) | |
---|
Ympäri käydään ja yhteen tullaan eikä näköjään mikään muutu mihinkään suuntaan näissä keskusteluissa. "kielten oikean paksuuden tarkistaminen tulisi olla soittajalle päivittäinen rutiini!"
- nimimerkki Incognito Anssi Kelan foorumilla |
Sinap 05.04.2006 18:35:42 | |
---|
Eikä tuosta myöskään selviä se millä tavoin on toteennäytetty se että hän on ansiotarkoituksessa levittänyt mp3-tiedostoja. Onko joku maksanut hänelle esim. poltetuista levyistä tai heittänyt tilille rahaa siitä että pääsee hänen hubiinsa DC:ssä käsiksi? Tutkinta perustuu yksinkertaisesti siihen millä ip:llä jaetaan ja ladataan. Ansiotarkoitus tulkitaan niin, että paljon jakava täten mahdollistaa paremman ladattavuuden itselleen. Jossain noin sanottiin. "Siinähän se tuubi onkin." |
Woc 05.04.2006 20:59:25 | |
---|
Ohessa vielä Jäykkikselle, Wocille ja muille epätietoisille avuksi tiedote, jonka avulla on helpompi tunnistaa piraatti: http://www.antipiracy.fi/pdf/O3047-IFPI_Finland-ins.pdf Pitää tulostaa messiin kun seuraavaks lähtee kaukomaille. Osaa sitten jättää sen laosilaisen metal-bändin levyn hyllyyn jos siinä ei ole neliväripainatusta, hyvälaatuisia kansipapereita eikä Sonyn logoa. Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna |
Jag 05.04.2006 21:47:13 | |
---|
Ympäri käydään ja yhteen tullaan eikä näköjään mikään muutu mihinkään suuntaan näissä keskusteluissa. totta. Aina samat naamat jauhamassa samoista asioista "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
jäykkis 06.04.2006 08:47:28 | |
---|
totta. Aina samat naamat jauhamassa samoista asioista Mikä ihme se nyt on. Ei mulla ainakaan ole takanani mitään massiivisia antipiraattiorganisaatioita joiden sivuille voisin tiputella linkkejä ja joista löytyy vastaus kaikkiin kysymyksiin. Tämmöset sivustot on tietenkin johonkin pisteeseen asti hyviä, mutta niitä lukiessa kannattaa myös huomioida muutama asia. Esimerkiksi tämä tuusulan tapaus. Jokainen meistä vielä muistaa kuinka vuosi sitten silloista lakia pistettiin keinoja kaihtamatta uusiin puihin siksi, että se oli jäänyt ajastaan ja se ei tarjonnut työkaluja nettiwaretusta vastaan. Nyt, muutamaa kuukautta myöhemmin, saman torson lakiversion perustella langetettu tuomio kelpaa varoittavaksi esimerkiksi. Tämä ei ole enää julkisuudessa ja propagandan nimissä tehtyä "mutkat suoraksi" yksinkertaistamista vaan ihan selkeesti lainsäätäjän lainsäädäntötyön harhauttamista. Joku saattaisi pitää sitä suoranaisena valehtelunakin. Kun lueskelee näitä Valtion virallisen totuuskomission prosyyreja, niin kannattaa pitää mielessä että niissä kerrotaan juuri se mikä kulloinkin on soveliasta ja jätetään loput kertomatta. Ne on hyvä kun niitä osaa lukea maltilla. Koskee tietenkin ihan kuten kaikkiakin lukemaansa ja kuulemaansa. Varmaan myös tätä. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
Feggy 06.04.2006 08:53:39 | |
---|
Kun lueskelee näitä Valtion virallisen totuuskomission prosyyreja, niin kannattaa pitää mielessä että niissä kerrotaan juuri se mikä kulloinkin on soveliasta ja jätetään loput kertomatta. Ne on hyvä kun niitä osaa lukea maltilla. Niissä ainakin kerrotaan osapuolen näkemys selvästi. Sun epämääräisistä vihjailuista ei ota hullukaan selvää. "kielten oikean paksuuden tarkistaminen tulisi olla soittajalle päivittäinen rutiini!"
varakeef 06.04.2006 10:14:26 | |
---|
Eikä tuosta myöskään selviä se millä tavoin on toteennäytetty se että hän on ansiotarkoituksessa levittänyt mp3-tiedostoja. Se kyllä siitä selvisi oikein hyvin. Oikeus totesi, että vaikka mies ei ollut saanut tiedostojen jakamisesta rahaa, oli hän toimiensa kautta voinut kerryttää itselleen huomattavan määrän musiikkitiedostoja ja näin käynyt käytännössä kauppaa musiikkitiedostoilla. Kauppaa se on vaihtokauppakin. Muutakin voi ansaita kuin rahaa - tavaraa ja rahanarvoisia etuja esimerkiksi. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
jäykkis 06.04.2006 10:16:01 | |
---|
Niissä ainakin kerrotaan osapuolen näkemys selvästi. Sun epämääräisistä vihjailuista ei ota hullukaan selvää. Ilmeisesti ei. Koska mulla ei ole paljon kokemusta tästä ryhmästä, niin kerroppa missä kohdin tuo edellinen liirasi yli, niin koetan selventää. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
Feggy 06.04.2006 11:04:29 | |
---|
Ilmeisesti ei. Koska mulla ei ole paljon kokemusta tästä ryhmästä, niin kerroppa missä kohdin tuo edellinen liirasi yli, niin koetan selventää. Eiköhän tää ole nähty jo. "kielten oikean paksuuden tarkistaminen tulisi olla soittajalle päivittäinen rutiini!"
jäykkis 06.04.2006 12:08:09 | |
---|
Eiköhän tää ole nähty jo. Jassoo, ensin sä sanot että hullu ei ymmärrä ja seuraavassa lauseessa kaikki onkin yhtäkkiä selvää. Yritä nyt päättää... No, jokaisellahan meistä on oma tikapuuhermostomme joka nielee omaa tahtiaan. Ei Feggy, ei sun ymmärryksessä mitään vikaa ole. Sä nyt vain tunnet pakottavaa tarvetta kommentoida jokaista mun lausetta, mutta antaisit kyllä paremmin arvoisesi kuvan jos vähän jaksaisit keskittyä välillä. Mutta jaksamista yhtäkaikki. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
cubasisti 06.04.2006 13:36:52 (muokattu 06.04.2006 13:37:41) | |
---|
Eikä tuosta myöskään selviä se millä tavoin on toteennäytetty se että hän on ansiotarkoituksessa levittänyt mp3-tiedostoja. Ansiotarkoitukseksi kaiketi voidaan lukea se, että itse saa vastineeksi muilta musiikkia. Ei kaikkea tarvitse mitata rahassa. Ei verottajallekaan mene läpi se, jos maksat pimeästä rakennushommasta "lahjoittamalla" remonttireiskalle vaikkapa auton. Edit: olihan tää jo sanottu. Pöh. Mitä silmät ei nää... sitä ei huomaa. Deadline tekee mestarin. |
Feggy 06.04.2006 16:00:22 (muokattu 06.04.2006 16:06:46) | |
---|
Ei Feggy, ei sun ymmärryksessä mitään vikaa ole. Sä nyt vain tunnet pakottavaa tarvetta kommentoida jokaista mun lausetta, mutta antaisit kyllä paremmin arvoisesi kuvan jos vähän jaksaisit keskittyä välillä. Mä oon väitellyt sun kanssa nyt moneen kertaan samat asiat läpi pääasiassa sen vuoksi että luontoni ei kestä katsoa harhaanjohtavan, provosoivan ja vääristelevän "tiedon" levittämistä varsinkaan Muusikoiden netissä, jossa tekijänoikeusasioiden pitäisi periaatteessa olla itse kullekin ensisijaisia asioita kuluttamisen nähden. Mutta mitäs tässä, kukin taaplaa tyylillään ja on mulla parempaakin tekemistä. On tullut varsin selväksi, ettei sun kanssa väitteleminen johda yhtään mihinkään ainakaan ennen kuin itse viitsit ottaa vähän selvää siitä, miten musiikkibisnes ja tekijänoikeusasiat tässä maassa toimivat. Mulle riittää, kiitos. "kielten oikean paksuuden tarkistaminen tulisi olla soittajalle päivittäinen rutiini!"
HC-Audio 06.04.2006 16:10:56 | |
---|
Poistin samantien jaosta kaikki mp3:t. Nyt on enää laillista kamaa jaossa. Monet tyypit tykkää latailla mun omia kuvia (n. 20 Gb) :D Jos joku saa kiksejä jostai mun taidekuvista ni hyvä nii, enpähä tee laittomuuksia ja voin latailla kaikkea jännää ja laillista Käytiin kattoon Troija ja just ku posset tuli ulos hevosesta, takaa kuuluu naisääni: "Mää arvasin".
Kalamies #18 >-)))> |
hoffe 06.04.2006 16:42:50 | |
---|
Jos joku saa kiksejä jostai mun taidekuvista ni hyvä nii, enpähä tee laittomuuksia ja voin latailla kaikkea jännää ja laillista Ne tekee niistä taustakuvia ja myy netissä. "Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia." |
Jag 06.04.2006 17:25:53 (muokattu 06.04.2006 17:26:02) | |
---|
Mikä ihme se nyt on. Ei mulla ainakaan ole takanani mitään massiivisia antipiraattiorganisaatioita joiden sivuille voisin tiputella linkkejä ja joista löytyy vastaus kaikkiin kysymyksiin. Tämmöset sivustot on tietenkin johonkin pisteeseen asti hyviä, mutta niitä lukiessa kannattaa myös huomioida muutama asia.... niin en millään pahalla meinannut. Tuo oli vaan tuollainen tokaisu. "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
jäykkis 06.04.2006 18:05:46 | |
---|
niin en millään pahalla meinannut. Tuo oli vaan tuollainen tokaisu. Nou hätä! Kunhan kirjailin aamutuimaan. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
McNulty 06.04.2006 18:44:51 | |
---|
Niin siis näissä valtiovallan ukaaseissa ja prosyyreissä on tasan tarkkaan yksi näkemys asiaan ja se on se pilli minkä mukaan loput 5 miljoonaa luiskaotsaa pomppii kiltisti. Tulevaisuutta ajatellen, tällainen lisenssisysteemi on kuollut ajatus. GPL ja muut avoimen lähdekoodin lisenssit tulevat syrjäyttämään esim. microsoftin lanseeraamat erilaiset lisenssit ja lisenssimaksut. Miksei samalla tavalla voisi olla musiikinkin kanssa? Artistien sivuilta saisi vaikka ladattu 96kbps tai 128kbps mp3-formaatissa koko levyn jos haluaa ja sitten ne jotka ostavat "virallisen julkaisun" niin saavat siinä ohessa vaikka dvd-kiekon tai vaikka mustan t-paidan varustettuna bändin logolla. Tämähän tarkoittaisi sitä, että lafkojen ja kuluttajien välissä oleva distribuutioketju (joka on se ahnein paska) ja sen merkitys pienenisi suuresti. Samalla julkaisuista tulisi halvempia jos niitä nykyisen 400 jakelijan toimesta toimittaisikin vain 4. No, tämä on vain spekulointia ja täysin offtopic... ei siitä sen enempää. Minusta on hyvä että virkavalta puuttuu räikeimpiin tapauksiin. Ei siitä mitään tulisi jos kaikkia rangaistaan tai ettei rankaista ketään. Jotenkin se valinta on tehtävä ketä syytetään ja kuka maksaa viulut. Mielestäni siinä ei ole mitään väärää, että ne jotka virkavalta kokee aiheuttaneen suurinta vahinkoa/haittaa, kutsutaan käräjille ja heille langetetaan tuomio. Ei siinäkään ole mitään järkeä että kaikki jazztupakan pössyttelijät laitetaan linnaan kun samalla isot kaupustelijat surraa vapaalla. Isot koukkuun, pienistä ei niin väliä. Päästetäänhän ne pienet sintit onkireissuillakin takas järveen, vai mitä? "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
FlatOutFucked 06.04.2006 21:35:22 (muokattu 06.04.2006 21:35:41) | |
---|
ups... |