Aihe: Millä perusteella festareille?
1 2 3
Kemppilä
09.03.2006 17:03:00
Himokseen vois lähtee, ku voi tulla kotio sitte nukkumaan.
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia
porcupine
09.03.2006 17:12:01
Itse lähden vain ja ainoastaan bändien takia. Joka päivälle pitää olla vähintään se pari mielenkiintoista esiintyjää, jotka seurata antaumuksella. Juhlajuomaa kallistellaan varaovasti, ettei mene pääasia ohitse :)

Ilosaari kuuluu jokakesäisenä traditiona, ja Ruisrock, vaikka onkin huonomaineinen (aiheesta). Puustock pitäisi joskus testata, mutta Provinssi on multa jäänyt aina väliin: väärä aika, kaukana, ei "sitä" bändiä, ja niiltä pohjalaisilta saa kuiteskii turpii.

Niin, valivali, aika raskaalta näyttää ainakin tällä hetkellä taas nuo festareiden kiinnitykset. Ilmeisesti yksi hevikesä ei sitten riittänyt? Tulisipa vielä jotain herkkuja meille kitarapoppareillekin. Eikös se Strokes ollut tulossa ruisiin?
Emmie tiijä, ko mie oon Lappeenrannasta.
Exhausted
09.03.2006 17:15:49

Perheenlisäystä kun on tulossa niin tuskin heruu lupaa lähteä muualle kuin tuohon kotinurkille Qstockiin.

Itsehän en sinkkumiehenä ajatellut ollenkaan perheen vaikutusta festareihin. Jo pelkkä parisuhdekin saattaa lisätä omat tekijänsä yhtälöön.
Valokaari
09.03.2006 18:31:41

Tuska. Se perinteinen valinta. Sinne tulee lähdettyä periaatteella pullo mukaan ja murheet kotiin, sitten perillä voi kysellä että mitäs bändejä täällä tänä vuonna on. Kukas tuo on joka nyt tuolla päälavalla soittaa? Jaa Dimmu Borgir? No vau. Kippis sille.
Itsetunnolle tekee hyvää, että voi edes kerran vuodessa juoda kaljaa ulkona tasan sen näköisenä kuin huvittaa eikä kukaan ihmettele.

Sauna Open Air. Jos W.A.S.P. tulee melkein naapuriin soittamaan niin pitänee se sitten sen verran itsekin vaivautua että hankkii tapahtumaan piletin. Ehkä se pitää myös käydäTwisted Sisterskin katsomassa. Oikeastaan voisi myös saman tien mennä ihmettelemään Iggyä, että miksi sitä niin kehutaan. Ääh, kuitenkin lopulta hankin sinne kolmen päivän lipun.

Joo, siinäpä ne.
Paitsi jos harkintakykyni pettää ja huomaan olevani töissä jossakin maitokärryfestareilla. Vaikka olen jo kerran päättänyt jättää ne hommat lopullisesti muille. Toivottakaa mulle henkistä selkärankaa pysyä päätöksessäni ja voimaa lyödä luuri korvaan, jos joku soittaa ja kysyy että "voisitsä tulla vähän jeesaamaan".
Rok rok.
saastara
09.03.2006 18:33:56 (muokattu 09.03.2006 18:34:11)
En pidä festareista. Vihaan ihmisiä..

E: Hymiö unohtui.. :)
Sinun postimerkkisi palavat.
riimu
09.03.2006 18:35:56
Millä perusteella sinä valitset festarisi?

Provinssiin tulee mentyä yleensä seuraavista syistä:

- Monipuolinen bändivalikoima. Vaikka pääesiintyjät ei iske monesti, niin aina löytää miljardi loistavaa tuttua tai tuntematonta keskisuurta/pikkubändiä.
- Sijaitsee ex-kotikaupungissa.
- Siellä näkee aina hirveästi tuttuja joihin ei muuten törmäisi/ole törmännyt pitkään aikaan.
- Aivan loistava fiilis ja meininki
- Hyvin järjestetty kaikin puolin.
Let us go in; The fog is rising.
kivi
09.03.2006 18:44:27
Kemppilä:

Himokseen vois lähtee, ku voi tulla kotio sitte nukkumaan.

Tuon voisi käsittää monella tapaa. "Himojensa perässä festareille, nukkua voi kotonakin." Esim.

Hoho!
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Billsner
09.03.2006 19:13:38
Millä perusteella sinä valitset festarisi? 

Jos se tapahtuu kotikaupungissa ja on hyviä bändejä tulossa. En tykkää ihmisistä.
Assembled in blasphemy
Exhausted
09.03.2006 19:19:42

Onpa tänne ilmoittautunut monta antisosiaalista tapausta
nikomati
09.03.2006 19:33:48

"pilluhan se on aina mielessä mutta hypätään ny ensin."
"jani-petteri kaakeli matti nykänen, pentti arajärvi, ismo laitela, sami koski ja munakarva mosunismu!"
Järvihirviö
09.03.2006 21:13:44 (muokattu 09.03.2006 21:14:04)
Näille "pääfestareille" en mene suurin surminkaan, pääosin kamalaa ohjelmaa. Pitää katsoa loppukesän pienemmät festarit, niillä on yleensä hyvä, lämmin ja rento tunnelma + hyviä bändejä.
author
09.03.2006 21:18:15
Kyllä se perustuu ainakin seuraavana kesänä lähinnä musiikillisiin ja budjetillisiin seikkoihin. Tähtäimessä on ainakin Toolin, Mars Voltan ja Soadin näkeminen. Jos lähden reilaamaan niin pitää suunnitella reittiä näiden bändien keikkojen pohjalta. Voi kyllä olla että näen vain yhden näistä jos eivät soita missään samalla festarilla.
Jimi?
10.03.2006 10:52:46

Voisin mennä festarille, jos meillä olis siellä keikka. Muuten en mene.

On se härski niin härski :D
Kemppilä
10.03.2006 12:23:23
Tuon voisi käsittää monella tapaa. "Himojensa perässä festareille, nukkua voi kotonakin." Esim.

Hoho!

Kesti hetken ennen kun tajusin. Hoho :D
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia
Poerri
10.03.2006 16:00:05
Eikös se Strokes ollut tulossa ruisiin...

Tuosta en tiedä, mutta ite olen kesällä, tarkemmin sanottunna jussina lähdössä Saksaan Bodenseen rannalle Southside-festivaallille katsomaan Manu Chaota ja The Strokesia... Vaikuttaa siltä että kerrankin saa viettää mukavan juhannuksen ilman turhaa finskiördäystä...
Olen Lohjalla, asun Möljässä.
Väinämöinen
10.03.2006 16:12:06
Millä perusteella sinä valitset festarisi? 

Minulle festarit ovat hyvän musiikin, seuran ja hauskanpidon muodostama kokonaisuus.
Mykkä kissa on mauton.
Paperilyhty
10.03.2006 17:13:19 (muokattu 10.03.2006 17:13:38)
Varmaan bändien perusteella, suhteessa vaadittavaan rahantuhlausmäärään. Ironista kyllä, tänä kesänä, kun olisi helpompi lähteä joka puolelle näyttää siltä, ettei mikään festari ole erityisen super-kiinnostava. Paitsi se, jolla on The Stooges (harmi, ettei siellä ole oikein muuta erityistä). Miksipä en kuuntelisi myös sitä Toolia, mutta olosuhteet eivät houkuttele eikä se kuitenkaan ole minulle niiiin tärkeä bändi. (Sitten kuitenkin lokakuussa -06: "wow, mahtavaa, Tool on kyllä nyt paras. Koskahan ne tulee Suomeen? Ai niin, ne kävi jo..".) Elän siinä toivossa, että ilmaantuu edes jotain paikallisia juttuja, joita voi mennä tsekkailemaan. Onneksi on tullut käytyä keikoilla sen verran, että en tarvitse festareita kohta mihinkään, kun olen jo nähnyt kaikki bändit.
"We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5
Nipsu
10.03.2006 17:16:32
Eipä siihen muuta tarvii, kun että siellä on lempibändi. Joillekin toisinmeen muuten vaan ilman mitään syytä, vaikka en edes tykkäis esiintyjistä.
Exhausted
10.03.2006 17:53:36 (muokattu 10.03.2006 17:53:51)

Miksipä en kuuntelisi myös sitä Toolia, mutta olosuhteet eivät houkuttele eikä se kuitenkaan ole minulle niiiin tärkeä bändi. (Sitten kuitenkin lokakuussa -06: "wow, mahtavaa, Tool on kyllä nyt paras. Koskahan ne tulee Suomeen? Ai niin, ne kävi jo..".)

Näin kävi meikälle Heinäkuussa -01
Rattata
10.03.2006 17:55:33
Ekana tulee paikka, kaverit , hauskanpito ja yleinen fiilis. Sitten vasta bändit.

Mutta esim. tänä vuonna menen Ruisrockiin Toolin vuoksi, joten jos on tarpeeksi kovasta bändistä kyse, niin tottakai se on ykkönen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)