Aihe: Kännykkähäiriköitsijä pilasi pianistin konsertin
1 2 3 4 5
Toveri
03.03.2006 19:19:01

parempi juttu kuitenkin oli ku joku maailmanluokan konserttipianisti pisti antiikki-Steinway konserttipianon tulitikuiks palokirveellä Hong Kongis ku g-nuotti oli jääny pari kertaa jumiin kosteuden johdosta

Ihan oikein, ei rikkinäisellä kannata soittaa. Paskaks vaan, ei oo penniäkään kiinni.
Romantikkoitkijät #2
100€ hetero -kerho
LexaR
03.03.2006 19:30:09 (muokattu 03.03.2006 19:30:42)
Ihan oikein, ei rikkinäisellä kannata soittaa. Paskaks vaan, ei oo penniäkään kiinni.

konsertin järkkääjä varmasti tykkäs, eihä tommosten hintahaitari oo ku se 50-160k euroo :)
You live and you learn. At any rate, you live.
Schnowotski
03.03.2006 19:30:25
Ei paljon kiinnosta junassakaan kuulla, että "JUST OLLAAN KORSON KOHDALLA" tai "JUNASSA"...........tai sitten käydään läpi omat ja ystävien aviohuolet isoon ääneen kailottaen....prkl ei juna ole mikään puhelinkoppi.

Konsertissa ja teatterissa ei minunkaan mielestäni tule suvaita puhelimeenpuhujia, sillä yleensä niissä paikoissa seurataan näytöstä ja tuollaiset ylimääräiset häiriöt häiritsevät, mutta miten niin junassa puhuminen ärsyttää?

Minusta se on ihan julkinen paikka, ja kyllä minun mielestäni ihmiset saavat julkisella paikalla puhua aviohuolistaan. En voi ajatella itsekkäästi, että "ei kiinnosta minua, joten ette saa puhua". Sittenkö saisivat jos puhuisivat jostain mielenkiintoisesta asiasta? Mutta isoon äänen kailottaminen toki on typerää, olisi huomaavaista puhua ihan normaalilla äänellä, ja jos siihen ei taustamelun vuoksi ole mahdollisuutta niin jättää sitten puhelu kesken.
-Kirjoittaja on skribentti
"Tässä kappaleessa ei ole yhtään turhaa säveltä" "Ei tietenkään - se on sarjallinen konstruktio."
etnopoju
03.03.2006 19:33:47

Minusta se on ihan julkinen paikka, ja kyllä minun mielestäni ihmiset saavat julkisella paikalla puhua aviohuolistaan. En voi ajatella itsekkäästi, että "ei kiinnosta minua, joten ette saa puhua". Sittenkö saisivat jos puhuisivat jostain mielenkiintoisesta asiasta? Mutta isoon äänen kailottaminen toki on typerää, olisi huomaavaista puhua ihan normaalilla äänellä, ja jos siihen ei taustamelun vuoksi ole mahdollisuutta niin jättää sitten puhelu kesken.

täytyy kyllä sanoa, että kyllä se minuakin vähän häiritsee, jos intiimeistä asioista jauhaa tuntemattomien läsnäollessa. se on vähän sama ku joku käy paskalla vessan ovi auki; haistele paskaa keskenäsi.

jotkut ihmiset ei vaan jotenkin tajua sitä, että vaikka se TOINEN henkilö on kotona tms., niin itse kuitenkin on julkisella paikalla. nerokasta.
Toveri
03.03.2006 19:36:14

konsertin järkkääjä varmasti tykkäs, eihä tommosten hintahaitari oo ku se 50-160k euroo :)

Joo, mä rikon noita aamupalaks.
Romantikkoitkijät #2
100€ hetero -kerho
bastardo
03.03.2006 19:44:37
EDIT: tai oikeastaan elokuvateattereihin pitäisi ottaa se käytäntö, että jos ja kun jonkun kännykkä soi, saliin syttyy valot, leffa menee pauselle ja hakataan tämä kyseinen tyyppi paskaksi.
"I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands"
Dolmo
03.03.2006 20:22:02
Kumminkin joku suomalainen siellä yleisössä.

Meitsin mutsi.

Kyllä mahto sitä äijää hävettää.
Stailausta, kampaamopalveluita? Purple
BigPapa
03.03.2006 20:25:40

Konsertissa ja teatterissa ei minunkaan mielestäni tule suvaita puhelimeenpuhujia, sillä yleensä niissä paikoissa seurataan näytöstä ja tuollaiset ylimääräiset häiriöt häiritsevät, mutta miten niin junassa puhuminen ärsyttää?

Taidankin seuraavan kerran mennä sanomaan, että kerro lisää - kiinnostaa......
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Jumina5/6
03.03.2006 21:38:26
Taidankin seuraavan kerran mennä sanomaan, että kerro lisää - kiinnostaa......

Tämä muuten varmaan toimisi. Tyyppi puhuu kovaan ääneen puhelimessa "Joo me käytiin dokaamassa Martan kanssa ja ..". Sitten menee vain keskeyttämään: "Hei mikä sen Martan sukunimi on, mä varmaan tunnen sen? Aijaa... No ei se sit oo sama."

Sitten taas seuraavan lauseen kohdalla uudestaan samalla tyylillä. Ainakin varmaan puhevolyymi hiljenisi.
Pissahammasta kolottaa. Olenko infrapunaniska?
Ada
03.03.2006 22:37:46
Ikävä tapaus, ihmetyttää vain miksi sitä häirikköä ei heitetty ulos heti siinä vaiheessa kun se puhelin alkoi soimaan? Tuohan on äärimmäisen ikävää muiden yleisössä istuvien ja pianistin kannalta.
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #3
Jormaz
03.03.2006 22:37:48
Eilen illalla joku selosti kaverilleen ihan kaiken mitä näki ja miten dösä kiihdytti ja jarrutti, kun arpoi että millä pysäkillä pitäisi jäädä. Tietenkin kovaan ääneen.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
PomppoK
04.03.2006 02:14:07 (muokattu 04.03.2006 02:19:43)

Junakyydistä tosin maksaa valtaosa matkustajista eikä sieltä voi olettaa kenenkään vaihtavan vaunua tai jäävän pois kyydistä, jos yhden kovaääninen puhuminen häiritsee. Ainakin InterCity-junissa on kännykkäkoppeja puhumista varten, ja jollei millään jaksa/pysty niitä käyttämään, voisivat tosiaan ainakin kunnioittaa muita matkustajia kohtuullisella äänenkäytöllä. InterCityt ovat sitä paitsi hiljaisia, ei tarvii huutaa melun yli, perkele.

Joo, se siitä off-topicista. Vuoden ajan viikottain usean tunnin kestänyttä junamatkaa sahanneena aihe suorastaan pakotti avautumaan tiimoiltaan.

Näitä kännykkä-/kaljaporukkalätisijöitä on kyllä ihan tavallisilla rock(tms.)-keikoillakin. Riippuen paikan tiloista ja esitettävän musiikin dynaamisuudesta, kuulijoista aina artistiin itseensä löytyy kärsijöitä. Portsarille töitä.
"Once black, you never come back."
Lennu
04.03.2006 02:59:16 (muokattu 04.03.2006 02:59:58)

Ei sttna. Tuosta Papan esimerkistä tuli heti mieleen duunipaikalla yks oikeen rahvaanomanen, käytöstavaton akka, joka ei ainoastaan kännykkään, vaan ihan muutenkin läyryää avio-ongelmistaan ja lastensa vaippapaskoista. Vituttaa istua samaan aikaan röökillä, kun se puhuu puhelimeen niitä "jätä se äijä, niin mäkin tein, ei se siitä." Argh. Välttely toimii tietty kohtuullisesti, mutta siinä ämmässä kiteytyy kaikki se, mitä mä inhoan.
Jumina5/6
04.03.2006 05:50:28
Näitä kännykkä-/kaljaporukkalätisijöitä on kyllä ihan tavallisilla rock(tms.)-keikoillakin. Riippuen paikan tiloista ja esitettävän musiikin dynaamisuudesta, kuulijoista aina artistiin itseensä löytyy kärsijöitä. Portsarille töitä.

Onneksi yleisillä (esim.) rock-keikoilla volyymit on sen verran lujaa, ettei tarvi kestää niitä ihmisiä joiden täytyy itkeä ääneen puhelimessa kuinka on nyt niin paha olla kun poika/tyttökaveri jätti (lue: haluan pallia/pillua, kuuleeko kukaan?)

Ja jos ei muuta, niin voi 'vahingossa' pogota niin lujaa, että sen ihmisen kännykkä lentää pitkin lattiaa. Ja jos ei auta, voi (taas 'vahingossa') talloa sen päreiksi.
Pissahammasta kolottaa. Olenko infrapunaniska?
poppamies
04.03.2006 08:16:01

...elokuvateattereihin pitäisi ottaa se käytäntö, että jos ja kun jonkun kännykkä soi,...

Kun olin elokuvateatterissa katsomassa "Kaksi Tornia" ensi-iltaa takanani istuvan naisen kännyykkä soi. Hän vielä vastaa siihen ja alkaa juttelemaan ystävättärensä kanssa kun aika ilmeisesti käy pitkäksi kun pitää olla pojan kanssa elokuvaa katsomassa mikä ei kiinnosta pätkääkään. Kun sitä oli hetken jatkunut käännyin ympäri ja katsoin murhaavasti. Silloin hän totesi ystävättärelleen:"mjinun pitee vjarmaaan lupettaa kun oljen eljokuvatijaatterissa".
G-strings are for strippers
Chemo
04.03.2006 09:04:42

Mä oon nähnyt semmoisenkin ihmisen, joka soitti itse puhelun leffassa kännykällään. Ilmeisesti ei jaksanut odottaa että kukaan olisi ehtinyt soittaa hänelle.

Ehdottomasti tuomittavaa on konserttienkin häiriköiminen.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
baron
04.03.2006 09:16:53

Olen kerran ollut itse kiusallisessa tilanteessa.
Olin kyllä pistänyt soittoäänen äänettömälle mutta en tekstiviestin saapumista ja se oli vielä voimistuva ääni ja ennenkuin löysin jostain taskunpohjalta kännyn oli ehtinyt voimakkaimpaan äänen.

Sen jälkeen kyllä opin täysin vaientamaan.
My name is Baron, Sir Baron.
waskikaarme
04.03.2006 09:54:01
Ei mutta: jos pyydetään sulkemaan kännykkä, niin silloinhan se suljetaan (radikaalit laittaa äänettömälle). Sitten jos se on unohtunut päälle vahingossa, niin pyydetään anteeksi, mutta ei siihen nyt perhana sentään vastata!

Tästä tuli mieleeni tarina kahdesta punkkarista ja kansalaistottelemattomuudesta; Punkkaripojat olivat lähdössä baarista kotia päin kun molemmille iski tarve helpottaa painetta rakossa. Asiaa ei haitannut heidän sijaintinsa keskusta-alueella, pojat eivät olleet ujoja. Siinä he aloittivat virtsaamisen puun varteen, kun paikalle sattui ystävämme poliisi. "No niin klopit, lopettakaa se kuseksiminen ja nostakaa housut ylös", huusi vanhempi konstaapeli punkkareille, eikä siinä oikein muukaan auttanut. Rikkeen vähäisyydestä johtuen poliisi ei asiasta sen enempää välittänyt, vaan kaasutteli paikalta pois. Poliisiauton kauetessa repesi toinen punkkareista nauramaan. "Mikäs sua nyt noin naurattaa?", kysyi toinen. Toinen vastasi "Nostin kyllä housut ylös, mutta en lopettanut kusemista."
Skull: The existance of flamethrowers says that someone, somewhere, at sometime said "I need to set that thing on fire, but it's too far away."
Exhausted
04.03.2006 10:58:10

Sigur Rosin keikalla Kulttuuritalolla. Biisissä on tosi hieno hiljainen kohta. Kaikki soittajat ja valaisimet jähmettyvät paikalleen hetkeksi. Tuntuu siltä, ettei kehtaa edes hengit...ja jonkun puhelin soi. Eihän sellaista voi käydä kuin Suomessa.
south_of_heaven
04.03.2006 16:26:36
kyllä oikein teki pianisti. Olisin kylläkin tokalla kerralla heittäny/heitättänyt sen
kännykkämiehen/kännykän vittuun sieltä
ilmoitti South_of_Heaven
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)