Aihe: Thomann..
1 2
IommI
22.02.2006 15:21:04
Joitain tuotteita Thomannilta saa huomattavasti edullisemmin, esim itsellä Digitech gnx4-efektilaite oli yli 250 eeroa halvempi T:lla, kuin paikallisissa musaliikkeissä. Mut sit mun skitta, Ibanez Rg2550, oli 170 eeroa halvempi ostaa paikallisesta musaliikkestä, mitä T:lta ! Postikulut on otettu huomioon!

Jees.. rahti on n. 20€ vaikka tilaisit vain kitarankielet.. Kannattaa ostaa kerralla enemmän.
Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse...
firecane
23.02.2006 10:13:16

Jees.. rahti on n. 20€ vaikka tilaisit vain kitarankielet.. Kannattaa ostaa kerralla enemmän.

eiks sieltä pidä tilata vähintään 50 ekellä, että toimittavat
Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä.
Cathi777
23.02.2006 11:26:57

Jeps. Eihän nykyään tarvitse kuin mainita Thomann jossain suomalaisessa, niin hinnat tippuvat, jos vaan varaa on ja ainakin niissä kaupoissa, missä minä olen asioinut usein tavaaraa myydään jopa alle Thomannin hintojen.

Ja onhan siellä Thomannilla jotain puutteitakin mm. Tokain kitaroita ei sieltä saa, myös Rickenbacker puuttuu valikoimasta.

Itse asiassa Thomannilta saa ihan mitä vaan musiikkilaitteita. Jos ei näy kataloogissa niin ne tilaa niitä sitten.
Only pop music can break my heart...
slowdive
23.02.2006 11:45:46
Postimyynnillä kun ostaa niin saahan siinä aina varautua mutkiin matkassa ja soitinten/laitteen testaus jää sitten kotioloihin.

Mutta se, että jättää suomalaiset soitinmyyjät pulaan on kyllä huono peruste. Ainakin jossain rumpukone, syntikka & raiturijutuissa ostan paljon mielummin uutuuttaan kiiltelevän alkuperäispakkauksessaan toimitettavan vehkeen, kun jossain paikallisen musiikkiliikkeen hyllyssä jopa vuosia hioutuneen ainoan kappaleen jota on sadat tyypit lämineet ja eurohintalapun alta löytyy vielä markkahintakin. Tämä kun vielä sitten maksaa 100-200 euroa enemmän niin ei jää vähääkään huonompi omatunto tukea Thomannia. Mutta tosiaan, ei koske kaikkia soittimia tai liikkeitä, tämä nyt vain parin vuoden takainen esimerkki harkinnasta välillä Musiikki-Kullas vai Thomann.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
varakeef
23.02.2006 11:59:03
Postimyynnillä kun ostaa niin saahan siinä aina varautua mutkiin matkassa ja soitinten/laitteen testaus jää sitten kotioloihin.

Toisaalta vain postimyynti oikeuttaa kaupan peruuttamiseen sillä perusteella, että "emmää haluukkaan ostaa".

Postimyyntiä käyttäen ei myöskään tarvitse altistua raittiille ulkoilmalle tai auringonvalolle.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Kimmo72
23.02.2006 12:06:04
Itse asiassa Thomannilta saa ihan mitä vaan musiikkilaitteita. Jos ei näy kataloogissa niin ne tilaa niitä sitten.

Näinhän se on kotimaisissakin liikkeissä. Ainakin jos haluavat palvella. Itse olen tätä palvelua saanut.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Cathi777
23.02.2006 16:33:43

Näinhän se on kotimaisissakin liikkeissä. Ainakin jos haluavat palvella. Itse olen tätä palvelua saanut.

On tietenkin ja itse yleensä aina kotimaisilta liikkeiltä tilaan. Halusin vaan selventää sitä, että kun joku sanoi että ei ole kaikkia laitteita Thomannilla tarjolla.
Only pop music can break my heart...
Jag
24.02.2006 00:53:00

No laitetaanpa tähän ketjuun.

Laitoin T-kauppaan tilauksen sisään tossa edellisviiko sunnutaina eli noin 1,5 vko. sitten. Tilaukseni sisälsi kaikenmoista pikku sälää kuten kieliä ja kitara ständejä. Ja sit pari hieman isompaa tuotetta.

Kaikki tuotteet olivat "normaalin toimitusajan merkinnöillä eli 2-5 päivää". Maksutavaksi valitsin postiennakon. Tilauksesta tuli kuittaukset sähköpostiin. sain kaksi sähköpostiviestiä. Viimeisessä mainittiin, että lähettävät shköposti kun tilaus on lähtenyt Saksan maalta. Tässä viestissä tulee ne koodit joilla voi sitten mm. seurata paketin saapumista.

Kysynkin: Mikä on T-kaupan normaali toimitusaika. Onko normaalia, että tilaus seisoo lähes kaksi viikkoa, vaikka heillä sivujen mukaan on ollut kaikkia tuotteita varastossa?
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
v_m_kangas
24.02.2006 10:54:09

No laitetaanpa tähän ketjuun.

Laitoin T-kauppaan tilauksen sisään tossa edellisviiko sunnutaina eli noin 1,5 vko. sitten. Tilaukseni sisälsi kaikenmoista pikku sälää kuten kieliä ja kitara ständejä. Ja sit pari hieman isompaa tuotetta.

Kaikki tuotteet olivat "normaalin toimitusajan merkinnöillä eli 2-5 päivää". Maksutavaksi valitsin postiennakon. Tilauksesta tuli kuittaukset sähköpostiin. sain kaksi sähköpostiviestiä. Viimeisessä mainittiin, että lähettävät shköposti kun tilaus on lähtenyt Saksan maalta. Tässä viestissä tulee ne koodit joilla voi sitten mm. seurata paketin saapumista.

Kysynkin: Mikä on T-kaupan normaali toimitusaika. Onko normaalia, että tilaus seisoo lähes kaksi viikkoa, vaikka heillä sivujen mukaan on ollut kaikkia tuotteita varastossa?

Ei oo normaalia.

Tämmöistä kirjoittavat tilausvahvistuksessa:

"Keskimääräinen lähetysaikamme on kaksi työpäivää, mutta toisinaan joudumme odottamaan tuotteita toimittajilta heidän lupaustaan pidempään. Huomio myös, että esim. kitarat tarkistetaan aina ennen lähetystä ja tämä tuo pienen viiveen.

Joka tapauksessa saat paketin lähtiessä vielä vahvistuksen, joka sisältää pakettinumerot ym. tärkeää tietoa. Niiden avulla voit seurata pakettiesi kulkua."

Postituksia on näyttänyt olevan kahta laatua: economy ja premium (muistaakseni nuo termit). Kaikenlainen pikkuhilpe on tullut economy luokassa ja posti on kulkenut hitaammin. Kalliimmat laitteet on tulleet premium luokassa ja pakettia on yritetty tuoda portaille asti.
Humppaa tai soita humppaa
Kimmo72
24.02.2006 11:23:01
Niin ja se seurantakoodihan ei toimi ennen kuin lähetys on suomessa. Eli paketti on saattanut jo lähteä matkaan, mutta ei ole rekisteröitynyt vielä postin logistiikkakeskukseen (vai mikä nyt oli)

(jos tämä siis oli epäselvää?)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
varakeef
24.02.2006 11:29:27
Se tilausvahvistuksessa oleva kaksi päivää ei tarkoita sitä, että tavara on ovellasi kahdessa päivässä. Tilausvahvistuksesta menee se pari päivää siihen, että tavara lähtee ulos varastosta.

Sen jälkeen tavaraa munittaa posti tai muu kuljetusfirma.

Käytännössä hyvällä säkällä maanantaina tilattu varastossa oleva tavara voi olla kotiovella seuraavan viikon tiistaina. (=Kuusi arkipäivää)

Pari viikkoon voi ihan hyvin varautua (= 10 -15 arkipäivää). Jos tavaraa ei ole varastossa tai maahantuojalla toimitusaika voi olla mitä tahansa. Sama koskee kaikkia musiikkiliikkeitä, niin koti- kuin ulkomaisiakin.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Abugali
24.02.2006 14:02:33
Itse kun olen tilannut, niin on mennyt aina se viikko+päivä, eli jos maanantaina tilaa niin ensi viikon tiistaina perillä. Näin on yleensä, jos tavarat ovat heti saatavilla siellä saksanmaalla.
pardy
24.02.2006 21:55:03 (muokattu 24.02.2006 21:55:49)

Itse kun olen tilannut, niin on mennyt aina se viikko+päivä, eli jos maanantaina tilaa niin ensi viikon tiistaina perillä. Näin on yleensä, jos tavarat ovat heti saatavilla siellä saksanmaalla.

Joskus on sellainenkin ihme tullut koettua että kun maanantaina tilas niin samalla viikolla oli tavara perillä.

E: Vaikka normaalipostissa on tullut, rahtifirmathan nyt toimittaa vaikka vuorokaudessa kun tarpeeks heiluttaa setelinippua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)