Aihe: Paras suomalainen independent-labeli?
1 2
Tupuna
14.02.2006 10:47:39
Fullsteam Records on tämän hetken kovin. Bad Vugumille/BV2:lle annan myös kunniamaininnan.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Frankenstone
14.02.2006 10:49:17
Ektropa saa hämmentävän vähän ääniä, mut multa lisää yksi. Ja Verdura ja Fonal on kans hyviä.
I've always been mad. I've been fucking mad for years.
Anarkiapurilainen
14.02.2006 14:17:05 (muokattu 14.02.2006 14:19:48)

Shitsuck Tapes & Stuff

http://shitsuck.loukku.org

Kunniamainintoja: Roku Records, SUPO, Ässä-levyt, Leipä
ten
14.02.2006 14:58:13
Kyllä Fullsteamilla on mun mielestä tällä hetkellä kovimmat bändit!
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
migreeni
26.02.2006 20:22:37

Sakara Records ja Fullsteam.
Piepe
01.03.2006 13:55:30
Miun mielestä tällä hetkellä hommia hoitelee tyylikkäimmin ja parhaalla draivilla Fullsteam, Combat Rock Industry ja If Society.
gocreatethenextcraze
pliksu
01.03.2006 14:22:07 (muokattu 01.03.2006 18:32:50)
Shitsuck Tapes & Stuff

Jos jotain perustelua saisi sekä pari bändiä mitä kullakin lafkalla on tallissaan. Voisi olla mielekkäämpää.

Tietääkseni suomen ainoa kasettilafka. Sen sijaan että lykätään paskalasteittain niitä kotipolttoisia muovilevyjä pihalle (jotka eivät loppupeleissä edes kestä mitään), laitetaan homma vanhaan tyyliin kasetille. Kaseteissa on lafkan vetäjänkin mukaan persoonallisuutta ja ne ovat myös kierrätettäviä. Kasetit on hinnoiltaan pääosin 1-2e. Joukosta löytyy monia ihan laadukkaita tapauksia, ja sitten.. no vähän vaihtoehtoisempaa materiaalia, joka on taas ainutlaatuista toisella tapaa ja varmasti tuo ainakin hymyn naamalle jos ei muuta.

Shitsuck antaa väylän julkaista mitä kummallisempia tapauksia. Siellä on artisteja, joilla ei ole yksinkertaisesti mitään asiaa millekään kaupalliselle lafkalle. Silti menekki on kohtuullinen ja itsekin olen poiminut useat kesän bilekasetit talteen. Taitaapi minunkin entisen bändin kasetti olla kohta loppuunmyyty (ei sillä, sitä on jopa arvosteluissa kiitelty jopa musiikillisista ansioistakin!). If it shit and it sucks, it's shitsuck.
Stuck inside of Mobile with the Memphis blues again
Feggy
01.03.2006 14:33:50

Kas kun kukaan ei ole maininnut Stupido Twinsiä.
Shake some action.
duane
01.03.2006 16:42:46
Stupidon sanon minäkin, tosin perustuen kahteen tulevaan julkaisuun ;)
* - It's Allright
Cathi777
01.03.2006 17:09:49

If Society saa ääneni.

Minun myös, samoin annan ääneni Fullsteamille.
Only pop music can break my heart...
JoKo
01.03.2006 17:17:51
Rapu Records!
jussiohman
01.03.2006 18:24:45
Tää on nyt vähän huono kun kaikki vaan lätkii nuita nimiä mistä useimmat ei ole ikinä kuulleetkaan. Jos jotain perustelua saisi sekä pari bändiä mitä kullakin lafkalla on tallissaan. Voisi olla mielekkäämpää.
kakkaa, herkkuruokaani
Cathi777
01.03.2006 19:26:22

Tää on nyt vähän huono kun kaikki vaan lätkii nuita nimiä mistä useimmat ei ole ikinä kuulleetkaan. Jos jotain perustelua saisi sekä pari bändiä mitä kullakin lafkalla on tallissaan. Voisi olla mielekkäämpää.

Totta tämä.

Fullsteam: Disco Ensemble, Lapko ym.
If Society: Viola, Boys of Scandinavia ym.
Only pop music can break my heart...
Kapane
01.03.2006 19:36:27 (muokattu 01.03.2006 19:39:21)

Googleta.

Nää mikä yhtiö on paras on kyllä lähinnä semmoinen musta tuntuu juttu. Kukaan kun ei ole tainnut kaikkien listoilla olla, mutta:

Fullsteam on napannut muutaman loistavan menestysartistin isompien lafkojen nenän edestä.
Firebox jakelee marginaalimetallia ja monet blackkis, death, goth, thrash, bepop metallibändit ovat saaneet kotinsa heiltä.
If Society taas jakelee kaveriporukka meiningillä kaikkea marginaalimusaa. TAllissa mm. Viola, Hero Dishonest, Sissy Spacek ja Echo is your Love.
Bad Vugumin artistikaarti on myös kadehdittava. CMX, Paska ja Jimi Tenor. Noh.
Stupido Twinssillä on taas monta marginaalibändiä ja pari isompaakin, kuten P.Miljoona, Giant Robot ja Eläkeläiset.
Skenehuora jo 4 vuotta.
lethus1
02.03.2006 09:55:43
Firebox ja Dynamic Arts Records. Kummatkin ovat onnistuneet signaamaan erinomaisia bändejä, jotka olisivat varmasti kelvanneet isommillekin lafkoille.

Näin on. Bändien lukumäärä suhteessa laatuun on molemmilla lafkoilla melko helvetin kova. Ja tulee kovenemaan entisestään veikkaan mä: esimerkiksi DAR julkaisee Suomessa Impaled nazaranen uuden. Ei paskasti pikkulafkalta tuokaan. Ja kiistämättä Deathbound ja Deathchain on molemmat genrensä aivan huippua näin esimerkkinä. Fireboxilla vois lähteä vaikka jostain, mikä se oli, Swallow the Sunista...
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
riimu
02.03.2006 10:14:09

If Society: Echo is your love, Fun

Echot jo pitäs pelkästään riittää perusteluksi. :) Aivan uskomattoman hienoa musaa.
Let us go in; The fog is rising.
minorthreat
02.03.2006 16:59:12

Mun henkilökohtaiset suosikkini ovat tällä hetkellä Ektro, Verdura ja Fonal. Kaikkien lafkojen päähetsut ovat mukana siksi, että rakastavat julkaisemaansa musiikkia ja vilpittömästi haluavat edistää riippumattoman kulttuurin toimintaa ruohonjuuritasolla. Näitä heppuja ei paljoa kiinnosta pokkurointi teollisuuden persekinkereissä tai listasijoitukset, vaan paras palkinto on se, että tietää julkaisseensa aidosti merkittävää musiikkia, jota ei ajan hammas ja trendit paljoa heiluttele tai nakerra. Siihen vielä päälle se, että kyseiset lafkat oikeasti julkaisevat levyjä, joiden kanssa lähtisin kernaasti pidemmällekin reissulle autiolle saarelle, niin homma on selvä. Nuo kolme ovat ne selkeimmin mieleen tulevat, perässä hiihtävät tiiviisti M-Dulor, BV2 ja pari muuta.

Asian tekee tosin hankalaksi se, että määritetäänkö tasoa julkaistun musiikin vai lafkan yleisen toiminnan mukaan. Esimerkkinä Combat Rock, joiden julkaisut eivät ole vuosiin pääsääntöisesti koskettaneet minua juurikaan (joo joo joo, eka demo oli paras ja muuta eliittihomostelua!), mutta jonka tyypit ovat minulle erittäin mieluisia yhteistyökumppaneita ja joita arvostan suuresti.

Sitten on lafkoja, joilla on kullanarvoista musiikkia, mutta hoitavat juttunsa aika heikosti ja kyseenalaisesti. En ala tällä osastolla nimeämään ketään.

Tommi / If Society
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)