Aihe: Muusikoiden.netissä on jo 40 000 rekisteröitynyttä jäsentä!
1 2 3 4
M-Juhana
08.02.2006 09:36:40

Vai että Tampereelta noin paljon, en olis kyllä uskonut. Jyväskyläläisiä on tuplasti vähemmän, mutta tuntuu että niitä on kolminkertanen määrä.

Mut Turkkulaisia o aika vähä, ku kontraa esim. Tampesteriin. Saman kokoisia kaupunkeja, apaut.
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
Juhani
08.02.2006 10:16:41

Onhan täällä jäseniä, mutta demostudio ei toimi.

Lukekaa ketju "Demostudiossa hiljaista, miksi?"

t. Reijo Reka Loiva

Niinkuin siihen ketjuun jo aiemmin kirjoitin. Demostudio tullaan poistamaan ja sen sijaan avataan Muusikoiden.net:in rinnalle oma mp3-palvelin Maihinnousu.net. Emme nyt kuluta energiaa enää täältä poistuvaan Demostudio-systeemiin.

Kaikilla 40 000 Muusikoiden.net jäsenillä on sinne valmiina tunnukset, koska samat tunnukset toimii molemmilla portaaleilla.

Johtaja kehittelee sitä pikkuhiljaa eteenpäin ja kaikki on tervetulleita mukaan sen kehitysprosessiin sitten kun sen aika koittaa. Vuonna 2017.. ;)
Juhani
08.02.2006 10:22:04

Herran jestas, mähän en oo kuulunut jengiin kuin tuokion ja sinä aikana kaksinkertaistunut, mihin tätä menoa joudutaankaan?

No jos tulee liikaa hämminkiä niin joudutaan kaikki kiipeämään Muusikoiden.net 3.2 Huoneisiin (TM). Homma porrastuu ja ylläpitoa tehostetaan niin ettei asiat karkaa käsistä ja kaikilla on kiva olla. On selvää että kun on näin suuresta ihmismäärästä kysymys syntyy pienempiä yhteisöjä tämän yhteisön sisälle.

No ilmankos serverin päivittäminen tuli tarpeelliseksi.

Juu, Hoosiannaa huusi vanha serveri. Onneksi sai nyt rinnalleen toisen serverin, kaksin aina kaunihimpi? :)
Bonham
08.02.2006 10:25:43
No jos tulee liikaa hämminkiä niin joudutaan kaikki kiipeämään Muusikoiden.net 3.2 Huoneisiin (TM). Homma porrastuu ja ylläpitoa tehostetaan niin ettei asiat karkaa käsistä ja kaikilla on kiva olla. On selvää että kun on näin suuresta ihmismäärästä kysymys syntyy pienempiä yhteisöjä tämän yhteisön sisälle.

Juu, Hoosiannaa huusi vanha serveri. Onneksi sai nyt rinnalleen toisen serverin, kaksin aina kaunihimpi? :)

Ja tuplasti kallihimpi...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
moderndrummer88
08.02.2006 10:43:21
Tai Iisalmesta.

notottakai!
mod. huom. ei näin
kivi
08.02.2006 10:56:23
Onhan täällä jäseniä, mutta demostudio ei toimi.

Lukekaa ketju "Demostudiossa hiljaista, miksi?"

t. Reijo Reka Loiva

Niin, eri ihmisillä on erilaiset kiinnostuksen kohteet. Sinun kiinnostuksesi on demostudiointi, kuten jäsenkuvauksestasikin näkyy, jotakuta toista taas kiinnostaa ainoastaan tuubansoitto. Ja kolmas ei lue kuin Musiikkiin liittymättömät -aluetta.

Monet käyttäjistä ovat rekisteröityneet alunperin vain käyttääkseen .mnetin mainiota Tori-sivustoa, jossa soittorompe liikkuu usein järkihintaan. Heistä vuorostaan monet juuttuvat sopivan elämäntilanteen tullen tänne keskusteluun, eivätkä pääse pois.
:-)

Ja sitten on täällä sellaisiakin kuten minä, joita houkutteli tänne ensi sijassa asiallinen keskustelu, monen alan asiantuntemus ja perustellut mielipiteet. Tämän koulukunnan rinnalla Demostudio on vilkas tori. Jolla taas puolestani en ole koskaan käynyt (en kuuntele lainkaan verkkomusiikkia).

Jokaiselle jotain, tai ainakin aika monelle tosi paljon. Hieno homma, jos tuleva Maihinnousu.net saadaan ilman .mnetin henkistä painolastia lanseerattua varteenotettavaksi demokanavaksi.

Niin, ja onnea. 40.000 päätä ei ole lainkaan huono saavutus.
:-D
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Juhani
08.02.2006 12:34:50 (muokattu 08.02.2006 12:36:43)

Heistä vuorostaan monet juuttuvat sopivan elämäntilanteen tullen tänne keskusteluun, eivätkä pääse pois.

Naurahdin juuri tuota kommenttia spontaanisti silleen kuin sarjakuvissa & elokuvissa suuruuden hullut pahikset. ;D

Jokaiselle jotain, tai ainakin aika monelle tosi paljon. Hieno homma, jos tuleva Maihinnousu.net saadaan ilman .mnetin henkistä painolastia lanseerattua varteenotettavaksi demokanavaksi.

Se tarjoaa tilaa omille tuotoksille. Ja sillä on oma serveri myös, joten ei kuormita Muusikoiden.net:iä.

Niin, ja onnea. 40.000 päätä ei ole lainkaan huono saavutus.
:-D

Pikkuhiljaa kun ei missään jäniksen selässä ole niin näköjään pääsee pitkälle.
JCM
08.02.2006 12:44:10

Jumalauta, tää on mahtava juttu.

Mnetistä Suomen presidentti ens vaaleissa.

I bow!
Grazy Mama & Daddy Ritchie
Blood Rockers
"..tää oli ihan suunniteltu juttu!"
"..yks ennen sua, hetki vaan!"
Veikko
08.02.2006 17:55:38
Mut Turkkulaisia o aika vähä, ku kontraa esim. Tampesteriin. Saman kokoisia kaupunkeja, apaut.

Turkulaiset on aktiivisempia ja näkyvämpiä.
Psykologi on hullu mies, joka lyö tätejä. Emilie 6 V.
sus
08.02.2006 18:00:11
Pidän sitten sitä viimeksisuosittua teemaa. :(
tuo on verbaalista kultaa
Juntunen
08.02.2006 19:00:00

Kivi: en kuuntele lainkaan verkkomusiikkia.

Ihan asiasta sivuun menee, mutta heräsi kiinnostus tuota lukiessani. Ihanko jokin periaatepäätös takana vai puuttuuko koneelta vaan kajarit? :)
Bonham
08.02.2006 19:01:54
Kivi:

Ihan asiasta sivuun menee, mutta heräsi kiinnostus tuota lukiessani. Ihanko jokin periaatepäätös takana vai puuttuuko koneelta vaan kajarit? :)

Ei kai toi mikään ihme ole... en kanssa kuuntele sitä. Sääli vaan. kun nykyään tahtoo kovin moni bändi ilmotella vaan sivujen osoitteita, jossa voi musaan tutustua... demoa peliin, kele!
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
kivi
08.02.2006 19:28:01 (muokattu 08.02.2006 19:57:21)

Ei siinä sen kummempia periaatteita oo, mutta kun en tykkää että tietokoneet (tai aamiaismurot) juttelee, niin en halua tähän "kirjoituskoneeseen" äänikorttia ja sisäinen kajarikin sai lähteä kun ensi kerran kotelon aukaisin.

Audiokone kyllä kommunikoi, mutta siinä ei ole verkkoyhteyttä. Eikä se myöskään nikottelematta soita matalaresoluutioista ääntä.

Mä olen kehittelemässä tähän jotain ratkaisua, todennäköisesti otan jatkossa mielenkiintoiset nettidemot massamuistitikulle ja kuuntelen ne sitä kautta, tarvittaessa konvertoiden "oikealle" koneelle sopiviksi. Tässä koneessa ei vain ole myöskään USB-väylää tai polttavaa cd-asemaa, eli ensin mun pitää muistaa laittaa läppäriin nettiyhteys.

Ratkaisu ei sinällään pidä kiirettä, koska en myöskään ole kauhean innostunut mp3-tiedostojen soundimaailmasta, vaan ennestään tuntemattoman jutun kuulisin mieluiten ensi kerran kunnon resoluutiolla. Tiedostomusa toimii sitten autossa, iPodiin kun saa kivasti satoja (omia) levyjä matkalla kuunneltavaksi, eikä dieselin jyrinän yli muutenkaan puhuta analyyttisestä kuuntelusta.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
manjaana
08.02.2006 19:51:22

Pikkuhiljaa kun ei missään jäniksen selässä ole niin näköjään pääsee pitkälle.

Onnittelut melko mahtavista luvuista, enpäs olis uskonut.. ;o)
Tarkkaa hommaa, kuin kirpun nainti: Milli pieleen ja se on silmässä.
M-Juhana
08.02.2006 20:05:41

Ratkaisu ei sinällään pidä kiirettä, koska en myöskään ole kauhean innostunut mp3-tiedostojen soundimaailmasta, vaan ennestään tuntemattoman jutun kuulisin mieluiten ensi kerran kunnon resoluutiolla. Tiedostomusa toimii sitten autossa, iPodiin kun saa kivasti satoja (omia) levyjä matkalla kuunneltavaksi, eikä dieselin jyrinän yli muutenkaan puhuta analyyttisestä kuuntelusta.

Hattua sulle jos jaksat niitä käännellä ipodiin..:-)

Mulla on jäänyt kaikki mp3 soittimet laatikkoon jo pelkästään sen vuoksi, et en vaan jaksa niitä latailla...:-(

Levy koneeseen ja rokki raikaa.
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
kivi
08.02.2006 20:19:32 (muokattu 08.02.2006 20:22:33)
Hattua sulle jos jaksat niitä käännellä ipodiin..:-)

Mulla on jäänyt kaikki mp3 soittimet laatikkoon jo pelkästään sen vuoksi, et en vaan jaksa niitä latailla...:-(

Levy koneeseen ja rokki raikaa.

No, mä aina muistaessa nappaan kymmenen-viistoista levyä mukaan ja kopioin ne iTunesiin isolle koneelle - sieltä ne on nopea kerralla siirtää iPodeihin sen mukaan, mitä tahtoo soittimen soittavan.

Rasittavinta hommassa on biisien nimien ja esittäjätietojen kirjaaminen, varsinkin kun siirtää vaikka 8 cd:n boksin havaijilaisia sotalauluja (noin niinku esmes), joista ei mitään hajua oikeinkirjoituksesta, ja joka esittäjä on eriniminen
;-)

Mulla oli ennen autossa aina mukana pyykkikopallinen milloin mitäkin levyjä, mutta kun talvella tehdään keikkareissua, ja 10 äijää kiipeilee tiesuolaisine saappaineen sen levykopan yli viikon päivät, niin se on niiden kalliiden levyjen menoa sit.
Feggy
08.02.2006 20:22:34

No, mä aina muistaessa nappaan kymmenen-viistoista levyä mukaan ja kopioin ne iTunesiin isolle koneelle - sieltä ne on nopea kerralla siirtää iPodeihin sen mukaan, mitä tahtoo soittimen soittavan.

Rasittavinta hommassa on biisien nimien ja esittäjätietojen kirjaaminen, varsinkin kun siirtää vaikka 8 cd:n boksin havaijilaisia sotalauluja (noin niinku esmes), joista ei mitään hajua oikeinkirjoituksesta, ja joka esittäjä on eriniminen
;-)

Just ton vuoksi olen kannettavan cd-soittimen omistaja. Toinen syy on sitten se, että kuuntelemani levyt ovat usein niin huonoja, ettei niiden eteen halua nähdä mitään ylimääräistä vaivaa...eikä ehtisikään. ;)
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
kivi
08.02.2006 20:29:29 (muokattu 08.02.2006 20:30:34)
Just ton vuoksi olen kannettavan cd-soittimen omistaja. Toinen syy on sitten se, että kuuntelemani levyt ovat usein niin huonoja, ettei niiden eteen halua nähdä mitään ylimääräistä vaivaa...eikä ehtisikään. ;)

Mä olen myös kannettavan CD:n omistaja - ongelma on vain, että levy pomppii jos liikkuu vähänkin. Eli esim autossa pomppii heti, junassa toimii jos ei hengitä

No, kaikki oikeasti hyvät levyt on hyllyssä edelleen vinyylinä, joten aika paljon tulee siirrettyä kokoelma- ja boksikamaa, selvästi vähemmän yksittäisen artistin yksittäisiä "tavallisia" levyjä, ja mieluummin kokoelmia sitten niistäkin. Sitä kamaa, mitä on CD:nä tullut hankittua (ja cd:t mä tosiaan ostan isolta osin autokuuntelua silmälläpitäen).
Kimmo72
08.02.2006 20:34:52 (muokattu 08.02.2006 20:36:55)
Sääli vaan. kun nykyään tahtoo kovin moni bändi ilmotella vaan sivujen osoitteita, jossa voi musaan tutustua... demoa peliin, kele!

Niih! Tommonen joka jampalle koneeseen, niin voi "poltella" vintage tyyliin.

http://www.thinkgeek.com/computing/drives/7a8d/

E: paitsi että taitaa olla vaan niin että tuo vaan toistaa, ei tallenna. Mutta ei se niin tärkeetä :p
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
M-Juhana
08.02.2006 20:43:00

Mä olen myös kannettavan CD:n omistaja - ongelma on vain, että levy pomppii jos liikkuu vähänkin. Eli esim autossa pomppii heti, junassa toimii jos ei hengitä

Mulla oli tapana kuunella kannettavalla sängyssä. Sit nukahti ja käänsi kylkeä ni koko toosa lattialla ns. paskana...ei ne kuulokkeet päästä irronneet...:-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)