Aihe: Moraalista
1 2
SuperJeesus
21.01.2006 06:43:15
Siis kuka vitun Pauli ja mikä ihmeen joukkoliikenneviestintäpäällikkö, ja missä painoksessa se noin vastaa?
Thomy
21.01.2006 08:38:13
Siis kuka vitun Pauli ja mikä ihmeen joukkoliikenneviestintäpäällikkö, ja missä painoksessa se noin vastaa?

Kyseessä taisi sittenkin olla siis Pauliina Ahokkaan haastattelu, jossa hän sanoi olevansa ylpeä siitä ettei omista laittomia mp3:sia, mutta melkein heti perään lankesi toimittajan ansaan pummilla matkustamisesta. Leikari avauskirjoituksessaan hieman käänsi asioita (ja samalla myös Pauliinan sukupuolta.)

Onhan tuo vähän samaa osastoa, kuin Sofi Oksasen tunnustus kirjaston kirjojen pöllimisestä, tai ystävämme Zarkuksen "harrastus" jalkakäytävillä pyöräileminen. Tuskinpa kukaan on nuhteeton, mutta jos julkisesti sanoo jotain tyhmää, niin aina sen joku huomaa ja palautetta tulee.
Pieni rumpalipoika
21.01.2006 11:17:02

Telsu kun löytyy himasta, mutta tulee katottua niin vähän, että olen myymässä koko höskää pois. Levyjä taas kuuntelen melkein koko ajan ja niistä mieluusti maksan.

Mul on melkein sama.Myin just cd-soittimen ja -levyt veke, ja hankin lisää kaistaa koneeseen, ku tulee kuunneltua musaa niin vähän. Ne 350 levyä mitkä mulla oli, pöllin muuten kaupasta, kun en mä niitä juuri kuunnellu. Hoho.
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
Gypsy
21.01.2006 14:12:15
"Kyllä joskus on tullut tehtyä sitäkin."

Eihän se tosta nyt ihan tarkasti selviä, mutta jos ei sitä pilkkua hinkata ihan viimesen päälle, niin huomataan tosta, että tyyppi ei oo mikään "massawarettaja". Voihan se tosin vähän tasotella kulmiakin. Tätä emme tiedä kysymättä henk.koht.

Miksei hinkata pilkkua viimesen päälle? Eikös se oo täällä ollu vähän tapana, että suurinpiirtein jos ei oo lähettämässä warettelijoita Siperiaan niin on melkein itekkin jo vitun warettelija.
janppa
23.01.2006 21:51:58
Miettikääpä seuraavaa:
Jos ostan kaupasta cd-levyn(omalla rahalla-ei äidin). Kylmä totuushan on että ajan myötä se käytössä kuluu.Kun osaan ennustaa lähestyvän katastrofin-s.o.Beatlesin White albumin kuuntelukelvottomuuden-onko tällöin väärin kopioida itselleni varmuuskopio. Ja NYT, kun on kyseessä uudempi teos, jossa on kopiosuojaus, sitä ei saa lain mukaan kiertää. Se on laitonta ja RANGAISTAVAA. Onko tällöin ostettava uusi kappale k.o. levyä? Ja jos ei, jos voin esim. kopioida ystävältäni tämän levyn...voinko? Varmuuskopioksi... Mikä on määräävä ero vertaisverkkojen ja ystävältä kopionnin välillä? Jos olen levyn kerran jo ostanut. Huomatkaa, että kopiosuojauksen kiertäminen on laitonta ja RANGAISTAVAA, mutta vertaisverkkojen käyttö on vain laitonta, ei RANGAISTAVAA.
Laki yskii ja kusee, on kohdattava reaaliteetit ja unohdettava jähmeä "netistä lataaminen on rikollista"-asenne. Eihän se oikein ole, mutta kaikki moraaliset ulottuvuudet on ymmärrettävä.
Jos asian kokee olennaiseksi...
Notefix
23.01.2006 22:18:29

Laki yskii ja kusee, on kohdattava reaaliteetit ja unohdettava jähmeä "netistä lataaminen on rikollista"-asenne. Eihän se oikein ole, mutta kaikki moraaliset ulottuvuudet on ymmärrettävä.
Jos asian kokee olennaiseksi...

Niinpä! Luulen että elämme jotain välivaihetta, jossa aika harvalla on mitään käsitystä siitä, mitä tulevaisuudessa oikeasti tapahtuu.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
t-termiitti
23.01.2006 22:19:24

Olen näpistänyt kaupasta.
Olen mennyt alaikäisenä baariin, ostanut alaikäisenä tupakkaa ja alkoholia.
Olen ajanut päin punaista.
Olen matkustanut pummilla.
En ole koskaan ladannut netistä laittomasti musiikkia.
Olen siis moraalisesti kelpo ihminen.
Tulokset 1 - 10 noin 58 osuman joukosta haulle "meaning of life is 43". (0,09 sekuntia)
mr.muzak
23.01.2006 23:23:20
Olen näpistänyt kaupasta.
Olen mennyt alaikäisenä baariin, ostanut alaikäisenä tupakkaa ja alkoholia.
Olen ajanut päin punaista.
Olen matkustanut pummilla.
En ole koskaan ladannut netistä laittomasti musiikkia.
Olen siis moraalisesti kelpo ihminen.

Lähes täydellinen ihminen, onneksi olkoon!
gasser
24.01.2006 00:06:00
Katsoin äsken A-pistettä... (yle1)
Isoherraa ei syytetä, pikkuherraa tökitään tikulla ja komennetaan, alamaiset lähes hirtetään... - Ja nämä kaikki samasta rikkeestä, Lähes näin tämä homma etenee...
Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta
gasser
24.01.2006 00:08:31
Lähes täydellinen ihminen, onneksi olkoon!

Ediittiä edelleen: ihan salettiin jätkä on blaadannu norttia vahvempaa...
Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta
mechanic
24.01.2006 12:19:22

Minulla on ihan hyvä moraali.
Positive
ydinaukio
24.01.2006 13:05:49
Tämä ei varmaan liity mitenkään mihinkään, mutta lataan netistä laittomasti aivan helvetisti musiikkia. Ostan myös aivan helvetisti levyjä. Miksi minunlaisiltani ihmisiltä halutaan evätä ilmainen uusiin levyihin tutustuminen?
varakeef
24.01.2006 14:10:28
Huomatkaa, että kopiosuojauksen kiertäminen on laitonta ja RANGAISTAVAA, mutta vertaisverkkojen käyttö on vain laitonta, ei RANGAISTAVAA.

Tuo ei muuten pidä paikkaansa. Tekijänoikeusrikkomusta koskevassa lievennysäännöksessä viitataan lain 11 §:n 5 momenttiin, jossa viitataan myös kopiosuojauksen kiertämiseen.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Minushuman
24.01.2006 15:48:23
Minulla on ihan hyvä moraali.

Mulla on kaksikin moraalia. Toinen on semmoinen pitkäperäinen kalastajanmoraali ja toinen on semmoinen pienempi puusepänmoraali.
"Se on muuten sillä lailla, että me ollaan hävitty tää peli."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)