Feggy 13.01.2006 11:13:53 (muokattu 13.01.2006 11:18:05) | |
---|
Mäkin voisin laittaa nimeni listaan, jos tuo esittelyteksti olisi vakuuttavampi. Tälläisenä se kuulostaa lievää suuremmalta liioittelulta. Esim. tämä ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa: "Kaupassa suuri, ellei suurin osa CD-levyistä on jo kopiosuojattuja eli "rikkinäisiä" Mulla ei ole ollut suurempia ongelmia kopionsuojauksen kohdalla - perusdvd-soittimeni on soittanut kaikki levyt ongelmitta. Uskon toisaalta, että joillakin on saattanut olla. Olen kyllä sitä mieltä, että levy-yhtiöt voisivat kopiosuojausten kehittämisen sijasta pistää samat rahat vaikka bändien tukemiseen - taistelu piratismia vastaan ei onnistu kopiosuojauksilla, vaan järkevänhintaistan nettikauppojen kehittämisellä ja piraattien toiminnan jahtaamisella. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
- Vaaralliset lelut: Kaunis laulu |
Jokunen 13.01.2006 11:29:41 | |
---|
Olen kyllä sitä mieltä, että levy-yhtiöt voisivat kopiosuojausten kehittämisen sijasta pistää samat rahat vaikka bändien tukemiseen - taistelu piratismia vastaan ei onnistu kopiosuojauksilla, vaan järkevänhintaistan nettikauppojen kehittämisellä ja piraattien toiminnan jahtaamisella. Tuossa on jo järkeä. Ainut, mistä olen eri mieltä on tuo viimeinen kohta, eli piraattien jahtaaminen. Jenkitkin jahtaa terroristeja pirusti, mutta kiinni ei vaan voi saada. Nimenomaan tuotekehittelyssä olisi avaimet piratismin VÄHENTÄMISEKSI. "Olen 16, minulla on farmariauto" Iron Maiden - Running free (käännös: YLE) |
Feggy 13.01.2006 11:36:08 | |
---|
Nimenomaan tuotekehittelyssä olisi avaimet piratismin VÄHENTÄMISEKSI. Totta tuokin. Minkälaista tuotekehittelyä haluaisit? "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
McNulty 13.01.2006 12:03:17 | |
---|
Totta tuokin. Minkälaista tuotekehittelyä haluaisit? Muistetaan edelleen se että Cd-levy on lähes 30 vuotta vanha tuote ja se, että CD-levyjen myynti on vähentynyt 9% ja MusicDVD-levyjen myynti on kasvanut 14%. Uusi formaatti on selkeästi innostanut ihmisiä myös kuluttamaan. Ihmisten tahto sijoittaa levyihin on suoraan verrattavissa hänen tuloihinsa. Siitä vain levy-yhtiöt maksamaan valtiolle jotta tulovero alenee sopivasti, voisivat kuluttajat ostaakin 20e maksavia levyjä. HUOM! Audio CD-levy maksaa 20e ja se siltää pelkän musiikin. DVD joka sisältää sekä musiikkia, että kuvaa... kenties vieläpä jotain interaktiivisuutta maksaa sen 25e. Jossain on oikeasti oltava vikaa, mutta eihän nuo pässit tajua että se vika on tuotteessa, eikä kuluttajissa. Ranska ja Saksa näyttävät olevan osittain ajantasalla näissä asioissa... Suomi rämpii taas kerran pohjamudissa kun ei yhtään viitsitä ajatella asiaa pidemmällä tähtäimellä. Takapajuista porukkaa... Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
Feggy 13.01.2006 12:07:38 | |
---|
Ranska ja Saksa näyttävät olevan osittain ajantasalla näissä asioissa... Suomi rämpii taas kerran pohjamudissa kun ei yhtään viitsitä ajatella asiaa pidemmällä tähtäimellä. Takapajuista porukkaa... Kerropa tarkemmin. Suomi tulee perässä aina kaikessa, joka ei liity nettiin. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
Wk 13.01.2006 13:02:56 (muokattu 13.01.2006 13:05:51) | |
---|
Kopiointisuojaus on omasta mielestä täysin oikeutettu ja järkevä, kunhan sitä ei toteuteta samoin kuin sitä Sonyn kuuluisaa Rootkit-suojausta eli että koneelle jotain ohjelmia käyttäjän tietämättä asennellaan. Vaikea onkin sitten varmaan toteuttaa monessa eri ympäristössä (soittimissa) hyvin toimivaa levyä kopiointisuojauksen kanssa... Ei mulla muuta. http://www.mikseri.net/users/108413.php |
Zammy 13.01.2006 13:13:46 | |
---|
Kopiointisuojaus on omasta mielestä täysin oikeutettu ja järkevä, kunhan sitä ei toteuteta samoin kuin sitä Sonyn kuuluisaa Rootkit-suojausta eli että koneelle jotain ohjelmia käyttäjän tietämättä asennellaan. Vaikea onkin sitten varmaan toteuttaa monessa eri ympäristössä (soittimissa) hyvin toimivaa levyä kopiointisuojauksen kanssa... Tietenkin on oikeutettua myydä ihan mitä vain, vaikka paskaa paketissa. Kunhan ei väitä sitä cd-levyksi, eikä väitä sen toimivan laitteissa joissa se ei kuitenkaan 100% varmuudella toimi. Tämä asia nyt on sanottu miljoona kertaa, mutta typerältä tuntuu kun hyökätään niitä ihmisiä vastaan, jotka siitä levystä nyt kuitenkin suostuvat maksamaan sen mitä siitä pyydetään. Susikoira Roi Orbison |
Kassu 13.01.2006 13:19:52 | |
---|
Eipä paljon koske minua kun vain tietokoneella kuuntelen musiikkia. Ja ei - en suinkaan ole murtanut ensimmäistäkään suojausta. Eivät vain tunnu Macissa toimivan moiset suojat. |
Wk 13.01.2006 13:32:22 (muokattu 13.01.2006 13:35:14) | |
---|
Tämä asia nyt on sanottu miljoona kertaa, mutta typerältä tuntuu kun hyökätään niitä ihmisiä vastaan, jotka siitä levystä nyt kuitenkin suostuvat maksamaan sen mitä siitä pyydetään. Taas sitten periaatteessa äänitekin on kuten mikä tahansa muu tuote, rikki se menee jos sitä ei hyvin käsittele, eli periaatteessa minkään varmuuskopioinnin ei tarvitse olla mahdollista. Jotenkin itselle tulee tästä varmuuskopioinnista heti mieleen "lainasin kaverilta CD:n, poltan sen itselle ja kysyn neuvoja varmuuskopio-nimikettä käyttäen", tämä on tietysti vain oma näkemys ja itselle ei ole koskaan tullut tarvetta tehdä varmuuskopioita, edes sanan hienommassa merkityksessä, sillä ostamani levyt kyllä toimivat moitteetta vieläkin. Omasta mielestä jos levyssä ei ole valmistusvikaa ja sitä pystyy kuuntelemaan siihen tarkoitetuilla välineillä, asia kunnossa valmistajan puolelta ja vastuu siirtyy ostajalle. Voisi siis sanoa että näen äänitteet kulutustuotteina, joiden "takuu" kattaa vain valmistusvirheet jotka osoittamalla voi saada korvaavan tuotteen, muuta ei tarvitse. Tästä on varmaan täällä keskusteltu miljoonia kertoja.. itellä ei nyt enää tähän ole paljoa sanottavaa, CD:t toimivat kyllä stereoissani... http://www.mikseri.net/users/108413.php |
Zammy 13.01.2006 13:36:33 | |
---|
Ei kysymys ole mistään varmuuskopioinnista vaan siitä, että kopiosuojatut cd-levyt eivät aina toimi autossa, dvd-soittimessa tai tietokoneessa. Susikoira Roi Orbison |
rso 13.01.2006 13:42:25 | |
---|
Taas sitten periaatteessa äänitekin on kuten mikä tahansa muu tuote, rikki se menee jos sitä ei hyvin käsittele, eli periaatteessa minkään varmuuskopioinnin ei tarvitse olla mahdollista. Oletko siis sitä mielt, että jos ostamani kopiosuojattu levy ei toimi CD-autosoittimessani, minun on joko: A) Ostettava toinen versio (Compact Disc) joka toimii (jos tulevaisuudessa näitä tulee vastaan) B) Ostettava toinen CD-autosoitin C) Unohdettava autokuuntelu. Tämä korjaantuisi jos ottaisin "varmuuskopion" kopiosuojatusta levystä, eli muuttaisin sen Compact Disc muotoon jota autosoittimeni osaa soittaa ja joita varten soitin on tehty. Ja miksi kopiosuojattu levy ei ehkä toimi autoni Compact Disc -soittimessani on syynä, että kopiosuojattu levy ei ole Compact Disc -levy. Miksi tätä ei vieläkään ymmärretä. Tämä myös selittää kantani! |
Wk 13.01.2006 13:42:40 (muokattu 13.01.2006 13:43:47) | |
---|
Hmmm... eikös joku kopiointisuojauksia valmistanut yhtiö lupaa suuret rahakorvaukset jos soitin rikkoutuu tällaista levyä kuunnellessa? Rahat sitten pois jos näin on käynyt :) Täytyy myöntää että näen tämän asian eri tavalla, koska en käytä konetta musiikin kuunteluun, autosoittimissa ei ole ongelmia kylläkään ollut itsellä, mutta varmasti tietokoneissa niitä voi ilmetä, niillähän niitä kopioidaan... varmaan alkaa pian olemaan parempi koneella kuunnellessa ladata niitä verkkokaupoista, Itunesista jne. http://www.mikseri.net/users/108413.php |
Feggy 13.01.2006 13:59:20 | |
---|
Oletko siis sitä mielt, että jos ostamani kopiosuojattu levy ei toimi CD-autosoittimessani, minun on joko: A) Ostettava toinen versio (Compact Disc) joka toimii (jos tulevaisuudessa näitä tulee vastaan) B) Ostettava toinen CD-autosoitin C) Unohdettava autokuuntelu. Tämä korjaantuisi jos ottaisin "varmuuskopion" kopiosuojatusta levystä, eli muuttaisin sen Compact Disc muotoon jota autosoittimeni osaa soittaa ja joita varten soitin on tehty. Ja miksi kopiosuojattu levy ei ehkä toimi autoni Compact Disc -soittimessani on syynä, että kopiosuojattu levy ei ole Compact Disc -levy. Miksi tätä ei vieläkään ymmärretä. Tämä myös selittää kantani! Uusien suojaustekniikoiden on luvattu sallivan muutaman kopion tekeminen. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
Adama 13.01.2006 14:35:01 | |
---|
Uusien suojaustekniikoiden on luvattu sallivan muutaman kopion tekeminen. Mutta missä muodossa noita kopioita voi ottaa, ihan wavina vai jonain drm paskana jolloin tilanne ei muutu miksikään? |
Adama 13.01.2006 14:40:47 | |
---|
Hmmm... eikös joku kopiointisuojauksia valmistanut yhtiö lupaa suuret rahakorvaukset jos soitin rikkoutuu tällaista levyä kuunnellessa? Rahat sitten pois jos näin on käynyt :) Täytyy myöntää että näen tämän asian eri tavalla, koska en käytä konetta musiikin kuunteluun, autosoittimissa ei ole ongelmia kylläkään ollut itsellä, mutta varmasti tietokoneissa niitä voi ilmetä, niillähän niitä kopioidaan... varmaan alkaa pian olemaan parempi koneella kuunnellessa ladata niitä verkkokaupoista, Itunesista jne. Eihän tuossa aikaisemmin ollut puhetta autosoittimen rikkoutumisesta vaan siitä että ostamasi cd:n kaltainen levy ei soi autosoittimessa. Mistäs silloin haetaan korvauksia? Levy-yhtiöltä? Ja se että juuri sinun autosoittimesi soittaa hyvin noita nykyisiä cd:n kaltaisia levyjä ei tarkoita sitä että se soittaisi niitä myös tulevaisuudessa. Eiköhän noista kuuntelunestohässäköistä ole tulossa kolmaskin sukupolvi. |
Härski 13.01.2006 15:39:29 (muokattu 13.01.2006 15:39:41) | |
---|
Hoho, tossa listasa oli varmaan 200 Valko Vuoto, Pillu- nimeä. Ja Yrjö Kekkonen, Perse oli myös yleinen nimi. |
carnation 13.01.2006 15:57:02 | |
---|
Hoho, tossa listasa oli varmaan 200 Valko Vuoto, Pillu- nimeä. Ja Yrjö Kekkonen, Perse oli myös yleinen nimi. Kiva että ihmisillä on hauskaa, mutta jos pitää leikkiä aloittelevaa humoristia, niin eiköhän sitä varten ole olemassa muita paikkoja. |
rso 13.01.2006 15:59:58 | |
---|
Hoho, tossa listasa oli varmaan 200 Valko Vuoto, Pillu- nimeä. Ja Yrjö Kekkonen, Perse oli myös yleinen nimi. On se hauskaa lapsien leikkiä. Noh, se ilo ei kestä kuin hetken. "kaks minuuttii mun julkisuutta!!!!". Asiallista käytöstä onneksi on suurimmaksi osaksi ollut. |
PomppoK 13.01.2006 16:11:28 | |
---|
Uusien suojaustekniikoiden on luvattu sallivan muutaman kopion tekeminen. Mulle ei mene jakeluun, kuinka tällaisenkaan sitten pitäisi estää, rajoittaa tai edes hidastaa kopiointia, laittomiin tai laillisiin tarkoituksiin. Kun ottaa yhden cd-r -kopion, voi tehdä siitä niin monta kopiota kuin suinkin jaksaa. Kun kerran rippaa levyn koneelle, sen voi jakaa vaikka koko maailmalle. No, väärässä paikassa mä tätä ihmettelen. "Once black, you never come back." |
Bonesaw 13.01.2006 16:14:12 | |
---|
Hoho, tossa listasa oli varmaan 200 Valko Vuoto, Pillu- nimeä. Ja Yrjö Kekkonen, Perse oli myös yleinen nimi. Jep.Ja aika vähän muuten naisia. |