Aihe: LANDOLA-quality guitar 1 2 | |
---|---|
![]() 05.01.2006 01:58:34 | |
En tiedä muista landolosta, mutta itseltäni löytyy 3/4 koon Landola C-20 johon oon laittanut punaiset augustinen kielet, ja voin sanoa, että kauniisti soi. | |
![]() 05.01.2006 14:53:02 | |
Omiin kokemuksiin perustuen en vieläkään usko näitä yleisiä väitteitä. Itselläni on sentään kuitenkin yli 30v kokemus kitaroista. Landola on vuodesta -96 satsannut laatuun. Massatuotannossa tallojen paikat ja nauhojen urien sahaukset ym. tehdään jigeillä tai automaattisilla koneilla joten tallan väärään paikkaan liimaaminen tai nauhajaon mittavire on kertakaikkiaan aika epätodennäköistä ja sellainen perusmoka, joka välittömästi käy ilmi ensimmäisessä virityksessä ja tehtaan koesoittajan testissä. Landolahan on vielä tuolta Pohjanmaalta kotoisin, missä on muuten osattu esim. venealalla tehdä todella hienoa ja laadukasta puutyötä. Olisko ne tosiosaajat sitten napsittu venetehtaan puolelle ja vähemmän kyvykkäät kitaroita tekemään. Kyllä meitilläkin yläasteella oli noita pikkuisia nailonkieli-landoloita ja paskojahan ne oli. Itselläni on teräskielinen jumbo-Landola jostain 1990-luvun alkupäästä ja pirun siististi tehty vehje se on + kaunissointinen, sikäli kun mitään ymmärrän kitaroista. Sikäli mikäli olen kuunnellut kanssasoittajien juttua, niin kyllä Landola nykymallistonsa kanssa on varsin kilpailukykyinen, mutta ennen kuin noiden halpis-nailonkielien aiheuttama maine on korjattu, niin vettä on Aurajoesa virrannut toinenkin ämpärillinen. K100 #7
Ärlä #011 | |
![]() 06.01.2006 18:50:26 | |
Tuon toisen threadin kirjoittajan olisi ehdottomasti pitänyt vaatia uutta kitaraa tai kaulan puun höyläystä eikä tyytyä nauhojen hiontaan. Tämähän on juuri sellainen materiaalivika jonka takuun pitäisi kattaa. Jos vika on itse puussa se voi ilmestyä uudestaan kunnes puu on täysin kuivunut/kovettunut ja pienikin epämuodostuma kaulassa vähintäänkin alentaa soittimen jäleenmyyntiarvoa ellei peräti estä laitteen myyntiä. Omien kokemusten perusteella en itse enää tyytyisi tarjottuun nauhojen hiontaan jos materiaalivika on silmin selvästi havaittavissa ja vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon. Ristolle tiedoksi seuraavaa. Ei tässä mihinkään ole tyydytty. Kuten jo sanoin, kitara tuli takaisin niin, että oire on korjattu mutta itse vaivaa ei. Toisekseen, on erittäin vaikea vaatia tai ylipäänsä asioida yrityksen kanssa, jos sieltä ei vastata puhelinsoittoihin tai sähköposteihin, ts. asiakasta vältellään. Mä en kahteen kuukauteen kuullut Landolalta juuri mitään, kaikkein vähiten sitä, mitä he aikoivat kitaralle tehdä... Lisää tuolla: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … =15&t=110205&o=20&co=90 :) | |
![]() 07.01.2006 01:47:16 | |
Ristolle tiedoksi seuraavaa. Ei tässä mihinkään ole tyydytty. |snip| Ok, lycka till. Näin soitinvikoja jotka ilmenevät ajan myötä esiintyy väkisinkin kaikilla valmistajilla johtuen puusta. Se mikä tässä vielä ihmetyttää (ehkä mainitsit sen aluperäsiessä postissa jota en nyt jaksa uudestaan lukea) on, että miksi tämä asia ei mennyt kokonaan jälleenmyyjän kautta? Soitin Huttunen on hyvä pulju ja takuuasiat pitää aina hoitaa jälleenmyyjän kanssa, eikä asioiden suoraan tehtaalle. Huttunen on tärkeä asiakas Landolalle joten olisi luullut että asia silloin myösi edennyt paremmin. Lähetyskulut eivät tietenkään kuulu sinulle vaan Huttuselle, sillä jälleenmyyjät ovat vastuussa tuotteesta koko takuuajan vaikka valmistaja lakkaisi olemasta. Mikä on Landolan ja jälleenmyyjien välinen sopimus tästä asiasta ei itseasiassa ole kuluttajan huoli. Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr. | |
![]() 09.01.2006 12:49:03 | |
Ok, lycka till. Näin soitinvikoja jotka ilmenevät ajan myötä esiintyy väkisinkin kaikilla valmistajilla johtuen puusta. Se mikä tässä vielä ihmetyttää (ehkä mainitsit sen aluperäsiessä postissa jota en nyt jaksa uudestaan lukea) on, että miksi tämä asia ei mennyt kokonaan jälleenmyyjän kautta? Juu, mainitsin tuon seikan yhdessä noista vanhemmista kirjoituksista... Mutta nyttemmin, kantapään kautta opittuna, toimisin ainoastaan jälleenmyyjän kautta... :) | |
![]() 10.01.2006 08:11:50 | |
Landolahan on vielä tuolta Pohjanmaalta kotoisin, missä on muuten osattu esim. venealalla tehdä todella hienoa ja laadukasta puutyötä. Olisko ne tosiosaajat sitten napsittu venetehtaan puolelle ja vähemmän kyvykkäät kitaroita tekemään . Pohjanmaaltahan ne kaikki yrittäjämaailman tyypilliset pikkuhuijarit ovat kotoisin. Soitetaan jamia! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)