Aihe: Kiva uutinen Teostolta..
1 2 3 4
mongoloidi
21.12.2005 11:10:20
Täähän on nyt aivan perseestä.
Another Perfect Day ?
Teijo K.
21.12.2005 11:10:47

Baarit menevät nurin sitten kun niissä kielletään alkoholin myyminen. Ei siihen suomalaisten viinanhimoon paljon teostomaksut vaikuta.

Viinaa saa muualtakin kuin baarista.
Munsta.
Bonham
21.12.2005 11:14:14
Baarit menevät nurin sitten kun niissä kielletään alkoholin myyminen. Ei siihen suomalaisten viinanhimoon paljon teostomaksut vaikuta.

Jep, taikka sitten ne vaan lopettavat musiikin soittamisen ensireaktiona... koneellisen ja elävän. Seuraavaksi sitten taas miljuuna bändiä poraa kun ei ole keikkaa...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Mesa/Boogie
21.12.2005 11:15:31
Eli mitä ne sitten aikoo musan tilalle laittaa?

Voi kun tuliskin sellaisia juottoloita missä pystyis keskustelemaan huutamatta ääntään käheäksi...

Tuntuu että jokaisessa pikkukuppilassa pitää nykyään pakkosyöttää musaa vähintään 100 dB:n paineella.

(Vähän ohi aiheen, mutta pääsin sanomaan)
Bee-äf
21.12.2005 11:32:52 (muokattu 21.12.2005 11:33:26)
Seuraavaksi sitten taas miljuuna bändiä poraa kun ei ole keikkaa...

Kuinka monessa prosentissa kuppiloista nykyään sitten on elävää musiikkia?
Ei asioita osata pitää arvokkaina, jos ne ovat ilmaisia.
Mä luulen, että tämä johtaa pikemminkin siihen, että soitettuun musiikkiin aletaan suhtautua sen ansaitsemalla vakavuudella.
Tai ehkä tämä johtaa siihen, että musiikin soittaminen siirtyy Kiinaan.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
Bonham
21.12.2005 11:34:35
Mä luulen, että tämä johtaa pikemminkin siihen, että soitettuun musiikkiin aletaan suhtautua sen ansaitsemalla vakavuudella.

No eiköhän isommat pumput ja isommat mestat selviä, mua lähinnä arveluttaa tää ruohonjuuritaso ja pienet raflat, jotka sellaisia bändejä käyttävät... syödään tulevaisuuden perustaa... ehkä... kai...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Teijo K.
21.12.2005 11:36:13

Tai sedu perustaa jonkun Teostovapaan kuppilaryppään jossa on levyautomaatissakin vain aloittelevien Teostoon kuuloumattomien bändien demoja ja keikalle pääsee vain jos on Teostoon kuulumaton ja soittaa omaa musaa. :)
Munsta.
Tmp
21.12.2005 11:45:09
Tai sedu perustaa jonkun Teostovapaan kuppilaryppään jossa on levyautomaatissakin vain aloittelevien Teostoon kuuloumattomien bändien demoja ja keikalle pääsee vain jos on Teostoon kuulumaton ja soittaa omaa musaa. :)

Ja Nobelin rauhanpalkinto menee............. arvalle!
Kuuntele oikeaa musiikkia - www.penelopeband.net
Mikael
21.12.2005 11:59:59

Vittu tota hesarin uutisointilinjaa... Jos toimittajalla olis mitään moraalia, niin se ottais ensin selvää mitä toi todellisuudessa tarkoittaa ja miten ne taksat oikeasti menee ja esittäis muutaman esimerkkilaskelman tollasen vastapuolen neuvottelijan propaganda-ääriesimerkin sijaan. Aika selvästi tosta näkee mikä on Hesarin intressi näissä asioissa.
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
Fuzzy Boner
21.12.2005 12:06:32
Vittu tota hesarin uutisointilinjaa... Jos toimittajalla olis mitään moraalia, niin se ottais ensin selvää mitä toi todellisuudessa tarkoittaa ja miten ne taksat oikeasti menee ja esittäis muutaman esimerkkilaskelman tollasen vastapuolen neuvottelijan propaganda-ääriesimerkin sijaan. Aika selvästi tosta näkee mikä on Hesarin intressi näissä asioissa.

Aivan. Ja jengi laskee 1+1 vähän vääristyneellä tavalla. Kyllä Teosto miettii mitä tekee.
Saapuilija
varakeef
21.12.2005 12:08:46

Ei tuosta mitään Hesarin intressiä näe. Nykyään toimittajilla on kiire ja ne kopioivat sitä aineistoa, mitä niille etujärjestöt toimittavat. Näin ei pitäisi olla, mutta niin se vaan menee. Epäilempä, että laskelma on peräisin ravintolijoitsijapuolelta.

Teroston olisi pitänyt ymmärtää toimittaa toimittajalle vastapropagandaa. Siis hyvin kirjoitetun lehdistötiedotteen toisenlaisin laskuesimerkein. (Otsikko tyyliin "Teosto parantaa palveluaan", "Teosto virtaviivaistaa hinnoitteluaan")
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Mikael
21.12.2005 12:18:19 (muokattu 21.12.2005 12:25:48)

Ei tuosta mitään Hesarin intressiä näe.

Hesari on iso mediatalo ja niillä todellakin on omat intressit tekijänoikeuksien (ja varsinkin niiden korvausten) suhteen. Kyllä toi linja näistä asioista uutisiodessa on näkynyt ihan selvästi jo pidemmän aikaa.
jp_one
21.12.2005 12:44:27
Hesari on iso mediatalo ja niillä todellakin on omat intressit tekijänoikeuksien (ja varsinkin niiden korvausten) suhteen. Kyllä toi linja näistä asioista uutisiodessa on näkynyt ihan selvästi jo pidemmän aikaa.

Mitkähän nämä intressit mielestäsi mahtavat olla? Millä tavalla hesarin intressit olisivat ristiriidassa teoston kanssa? Se jutun muotohan on aika pitkälti sen näköinen, kun toimittaja sen haluaa tehdä. Ei suuremmissakaan päivälehdissä ole yleisestä vainoharhaisuudesta poiketen mitään erityistä linjaa, miten toimittajan nimenomaisesti mistäkin asioista pitäisi kertoa ja miten ei saa.
salmivaara
21.12.2005 12:48:48

Sähän voisit kertoa meille miten ne taksat sit oikeasti menevät?
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
varakeef
21.12.2005 12:49:23
Se jutun muotohan on aika pitkälti sen näköinen, kun toimittaja sen haluaa tehdä.

Tai viitsii. On karu tosiasia, että jos toimittajalle tarjotaan liki valmista juttua lehdistötiedotteen muodosta jutusta tulee varsin pitkälle lehdistötiedotteen kaltainen.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Sertzo S
21.12.2005 12:52:36

Odotellaanpa, jospa nimimerkki 'Kivi' tietää faktatietoa uudesta hinnoittelusta.
En oikein usko, että se noin menee, kuin meidän lehtijutusta annetaan ymmärtää.
Mikael
21.12.2005 12:56:03 (muokattu 21.12.2005 12:56:36)

tuollahan ne on teoston sivuilla aika selkeästi kerrottu:
http://www.teosto.fi/teosto/webpage … 9165D5C22570D50029F9C7?opendocument
humppahanuristi
21.12.2005 13:11:11

Eli 450 hlön tanssilavalta %-osuutena lipputuloista, vähän alle 7k€

Ja ravintola 140 tanssijalla ~800€/vuosi.

Kallista?
En mää keksi mitään uutta...
Karva-Aarne
21.12.2005 13:11:18
tuollahan ne on teoston sivuilla aika selkeästi kerrottu:
http://www.teosto.fi/teosto/webpage … 9165D5C22570D50029F9C7?opendocument

Jos nyt sitten tätä Teoston tiedotetta uskoo mielummin kuin hesaria, niin tilannehan näyttää hyvältä. Ei noilla hinnoilla mene mikään kuppila nurin. Kolmekymppiä kuukauden taustamusiikeista tuntuu vähintäänkin kohtuulliselta, ellei jopa edulliselta.
"Watch out where the huskies go, and don’t you eat that yellow snow" -Zappa-pappa
Mikael
21.12.2005 13:19:19 (muokattu 21.12.2005 13:20:05)

Jos nyt sitten tätä Teoston tiedotetta uskoo mielummin kuin hesaria, niin tilannehan näyttää hyvältä. Ei noilla hinnoilla mene mikään kuppila nurin. Kolmekymppiä kuukauden taustamusiikeista tuntuu vähintäänkin kohtuulliselta, ellei jopa edulliselta.

Niinpä just. Noita voi sit verrata tohon Hesarin esimerkkiin ja miettiä että mitä sillä halutaan saada aikaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)