Aihe: Juice Leskinen
1 2 3 4
Kaake
25.11.2005 15:46:29
5) L
-sanoituksellisesti todella timangia tavaraa

Munsta toi L on käsittämättömän huono levy. Taino, annetaan pisteitä sanoituksille, kyllä sieltä ihan hyviä tarinoita löytyy.
Vaiti, aivan hiljaa -levy painii kyllä ihan eri sarjassa biisimateriaalillaan jos näitä uusia vertailee.
No väärinhän se meni.
Lilli
25.11.2005 18:51:41
No jos tästä varsinaisesta aiheesta, niin

- Yölento
- Boogieteorian alkeet peruskoulun ala-astetta varten (lyhyt oppimäärä)
- Per Vers, runoilija

taitaa olla minun listani. Kaikkiin liittyy joitain omia elämänvaiheita. Toisaalta 'Juice Leskinen Sunnuntailapsi'-DVD-dokumentti on kyllä kaikinpuolin hyvä myös, mukavaa katseltavaa silloin tällöin talousviskin siivittämänä...!
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
AP
25.11.2005 18:56:55
Sunnuntailapsi'-DVD-dokumentti on kyllä kaikinpuolin hyvä myös, mukavaa katseltavaa silloin tällöin talousviskin siivittämänä...!

Ajattelin muuten tänään myöhäisillan ratoksi katsella tuota, tosin talosta ilmeisesti ei löydy kuin keskiolutta ja koskenkorvaa ja hehkuviiniä. Hm.
K100 #7 Ärlä #011
Hannu H.
25.11.2005 19:13:26

EDIT. Eikö täällä jumalavita ole vielä mainittu myöskään Pyromaani palaa rikospaikalle-levyjä, joka sisältää mm:
- Aamu alkaa A:lla
- Mimosan hipiä
- Pyhä toimitus
- Musta aurinko nousee.

Ei löydy omasta hyllystä niin en maininnut... :/
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Jouluinen sävellyskilpailu
Umpihullu
25.11.2005 19:45:49
Minä levyyn asti kaikki kelpaa. Toki siitä uudemmillakin on pari biisiä per levy ihan kuunneltavaa, mutta muuten ei oo iskeny nää uudemmat tuotokset. Se ei tee niitä biisejä enää päissään, ihan selvästi huomaa, että joku juttu noissa vanhemmissa on erilailla kuin näissä rakkausteemoja juoksuttavissa levysissä. Mutta on se äijä vaan saanut aikaan hemmojen kanssa sellaisen määrän hyvää musiikkia, että ihan hirvittää. Ei sitä nyt voi loputtomiin kurkonakaan olla, aina tulee huonompia aikoja ja levyjä, mutta äänet säilyy vuosipolvilta toisille. Näin se vaan käy kaikille.
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
TXT
25.11.2005 23:31:45
Kyllä Juicen paras levy taitaa olla Minä.
Odottelinkin koska joku mainitsee Minä:n. Se on kyllä unohdettu helmi.

Muuten mielestäni on erityisen hyviä varsinkin jo nämä mainitut Tauot, ja oikeastaan kaikki muukin 80 -luvun loppuun asti tehty.
Ajan henki -levyllä sitäpaitsi mainitaan yhdessä biisissä minun nimi.
John Jason.
28.11.2005 10:21:28
Sunnuntailapsi'-DVD-dokumentti on kyllä kaikinpuolin hyvä myös, mukavaa katseltavaa silloin tällöin talousviskin siivittämänä...!

Ajattelin muuten tänään myöhäisillan ratoksi katsella tuota, tosin talosta ilmeisesti ei löydy kuin keskiolutta ja koskenkorvaa ja hehkuviiniä. Hm.

Juuri näin ;)

Se on kieltämättä mielenkiintoista ja hauskaa katseltavaa yksin tahi porukassa, ja samalla vähän maistella.

Omistan ja on tullu pari kertaa katsottuakin.
"I´m the LizardKing I can do anything"
J.Hollström
28.11.2005 11:09:17 (muokattu 28.11.2005 12:23:24)
Suomalainen huippulahjakkuus, verbaalikko, ajattelija ja biisientekijä.

ja E: kielletty aihe.
Jukka Hollström
Mika Antero
28.11.2005 11:19:28
Alkoholisti kyllä ja varmasti liika ja liian kauan käytetty alkoholi on Juicella kuten monella muullakin vaikuttanut negatiivisesti luovuuteen. Vaikka kyllähän luovuuteen taitaa myöskin ikääntyminen vaikuttaa; aika harvoin rockmuusikot tekevät uransa parhaan tuotantonsa yli kolmekymppisinä, vai? Voihan alkoholi myös jossain määrin toimia jopa katalysaattorina luovassa toiminnassa, nimittäin jonkin aikaa, ei vuosikymmeniä. Tai vaihtoehtoisesti rentouttajana ja nollaajana. Juicen tapaiselle erikoisyksilölle ja poikkeuslahjakkudelle rentoutuminen voi olla vaikeaa, luulen ma.

Mutta kai Juicesta löytyy muutakin puhuttavaa kuin alkoholismi? Kyllä Suomesta juoppoja taiteilijoita löytyy joka lähtöön.
Sertzo S
28.11.2005 11:52:33 (muokattu 28.11.2005 11:52:58)

Mutta kai Juicesta löytyy muutakin puhuttavaa kuin alkoholismi? Kyllä Suomesta juoppoja taiteilijoita löytyy joka lähtöön.

Älä muuta viserrä.
Lord of the strings
28.11.2005 12:00:48
So. Boogieteorian alkeet peruskoulun ala-astetta varten. (Lyhyt oppimäärä).

Ja on muuten helvetin kova lätty. Pieksemäen Asemalla Blues on täyttä kultaa.
Proge ei ole musiikkityyli. Proge on elämäntapa.
M-Juhana
28.11.2005 12:21:24

Niin, vaikeampi löytää niitä raittiita.....:-(
möllykkä -Tetsuo-
John Jason.
29.11.2005 10:22:37
Itse oon pitänyt aina juicen heittämästä läpästä keikoilla. Mahtavia spiikkejä ja spontaania huumoria.
"I´m the LizardKing I can do anything"
Mechanizm
29.11.2005 11:21:11
Itselleni tärkeimmät levyt ovat Boogieteorian alkeet (varsinkin vinyylin c-puoli on upea, eheä kokonaisuus), Ajan henki ja Pyromaani palaa...
You still think swastikas look cool? In a real fourth reich you'll be the first to go!
Guitar Hero
29.11.2005 14:49:08 (muokattu 29.11.2005 14:49:28)
Itse oon pitänyt aina juicen heittämästä läpästä keikoilla. Mahtavia spiikkejä ja spontaania huumoria.

Niin no.. Sehän heittää (heitti?) aika sellasta, en tiedä hauskaa, yleisön viihdytysjuttua mallia "nyt kerron teille vitsin: debytantti ja kustaa vaasa..."
Siis näin ainakin kuulopuheen ja Tauko II cd RI:n mukaan.

Onhan se.. viihdyttäjä.
kuitenki muhun aika rajusti vaikuttanu. loppupeleissä.
Net, kun on kuornevia, ovat välillisesti roipautettuja keesoja.
kivi
29.11.2005 15:01:05 (muokattu 29.11.2005 15:04:09)

Niin, ehkä joskus Slamin ja Grand Slamin aikaan vielä. Eipä oo kauheasti näyttänyt esiintyminen maistuvan enää viime vuosina.

Juice on merkittävä lähinnä Taukojen; I, II ja XV yö tauko III ynnä Ajan Hengen tekijänä. Sen jälkeen todistamisen tarve loppui, ja sitä ennen opiskelijahuumori jyräsi nerouden (ok, kyllähän Jyrki Boy, Marilyn, Napoleonin Mopo, Einarin Polkupyörä, Osapäivänatsi jne olivat omaa luokkaansa suomen musiikkikentässä, selvästi Alwari Tuohitorwen yläpuolella). Ei tarvinnut enää näyttää - se mitä oli tehtävissä, oli tehty, ja lehdet kirjoittivat vain siitä, juoko Juice alkoholia ja polttaako pilveä, yleisö odotti vain sitä spiikkiä: "Me lähettiin keikalle, oli semmoinen kesäkeli...".

Ei moni saa noinkaan monta hyvää levyä tehdyksi. Ja vasemmalla kädellä kuraa läträtessäänkin, kuten joka ikinen levy Boogieteorian Alkeista eteenpäin on, jossain silti häilyy se nerouden kipinä. Ikävä kyllä nykyään enemmän tuhkakuppiin tumpatun savukkeen tulipäänä, kuin suden silminä pimeässä.

Mutta aikamoista kuraahan noi levyt on, L ehkä kamalimpana. Ämpärillä hilloo...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Mika Antero
29.11.2005 15:21:46 (muokattu 29.11.2005 15:32:24)
kivi:
Ja vasemmalla kädellä kuraa läträtessäänkin, kuten joka ikinen levy Boogieteorian Alkeista eteenpäin on, jossain silti häilyy se nerouden kipinä. Ikävä kyllä nykyään enemmän tuhkakuppiin tumpatun savukkeen tulipäänä, kuin suden silminä pimeässä.

Tuo nyt on niitä kuuluisia makuasioita, vaikka vähän turhan rumasti tuo "kura" on mielestäni sanottu. Levyillä Sivilisaatiosta Yölentoon on ihan Juicen parhaimpiin kuuluvia biisejä (esim. Risainen elämä, Viime yönä ennen kahta, Pyhä toimitus, Musta aurinko nousee, Juuret. Valitettavasti jokaisella on sitten myöskin ihan turhia renkutuksia. Jos nyt mistään musiikista voi sanoa, että turhaa. Onneksi noita heikkoja kappaleita tekee paremmaksi hyvä bändi.

Luultavasti Juice kuitenkin menetti otettaan just noihin aikoihin niin yksityiselämänsä ongelmien, Grand Slamin suuren suosion ja selkääntaputtelijoiden ja muiden jees-miesten ansiosta. Jos jokaiselle vitsille nauretaan, jokaista ajatusta pidetään nerokkaana ja jokaista lausetta tulkitaan parhain päin ei se voi olla vaikuttamatta älykkäänkään ihmisen kuvaan itsestään. Kuvaava esimerkki on jostain haastattelusta jonkun myöhemmän levyn tiimoilta (Soundissa, en muista mikä levy), kun tuottajalta kysyttiin puuttuuko hän Juicen ideoihin, ja vastaus oli jotain sellaista, että "musiikkiin kyllä, sanoituksiin en uskalla". Kuitenkin myös niihin sanoituksiin olisi pitänyt puuttua rankalla kädellä, sen verran heikkoa kamaa Juice on aikaisempiin tuotoksiinsa verrattuna 80-luvun puolivälin jälkeen -ja vähän aiemminkin- päästänyt käsistään.

EDIT: Mutta kuten olen sanonut, niin minun on kauhian vaikea suhtautua objektiivisesti Grand Slamiin. Kivillä on raa'an realistinen näkemys aiheesta, ja se on tod.näk. ja valitettavasti omaani paljon totuudenmukaisempi.
kivi
29.11.2005 15:36:35
kivi:
Tuo nyt on niitä kuuluisia makuasioita, vaikka vähän turhan rumasti tuo "kura" on mielestäni sanottu. Levyillä Boogieteoriasta Yölentoon on ihan Juicen parhaimpiin kuuluvia biisejä (esim. Risainen elämä, Viime yönä ennen kahta, Pyhä toimitus, Musta aurinko nousee, Juuret. Valitettavasti jokaisella on sitten myöskin ihan turhia renkutuksia. Jos nyt mistään musiikista voi sanoa, että turhaa.

Kyllä, mutta joka paljoon pystyy, häneltä paljon vaaditaan.

Musta aurinko nousee on muistaakseni sanaleikki samaan tapaan kuin Maksamme velkaa, joka siis viittaa siihen, ettei taiteilija Leskisen sisuskaluja enää hyväksytä uhkapelin panoksiksi ja myöhemmin venyi täksi uudelleenlämmitetyksi tilausviisuksi. Komea ja jylhä Musta aurinko nousee alun alkaen taiteilija Leskisen takapuolesta, kuten sanonta kuuluu.

Jep, nää on niin makuasioita. Mulle Eppu Normaalin levytuotanto loppuu 8. ihmeeseen, eikä sen jälkeen ole olemassa yhtään kuunneltavaa tai mielenkiintoista Eppu Normaali -LP:tä, Kauko Röyhkä on tehnyt kaksi LP:tä (Steppaillen, Paha maa), eikä Popeda ole tehnyt mitään uutta Hullut Koirat -levyn jälkeen.
:-)

(Olen mä ne muutkin kuunnellut. Mutta en Popedaa, en tod)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Mika Antero
29.11.2005 15:46:07
Popeda ole tehnyt mitään uutta Hullut Koirat -levyn jälkeen.

Juu, ei mitään muuta kuin ehkä uransa parhaan levyn Raswaa koneeseen -lätyn rinnalle. Mutta se onkin toinen juttu, josta olen avautunut jo aiemmin...
kivi
29.11.2005 15:49:58
Juu, ei mitään muuta kuin ehkä uransa parhaan levyn Raswaa koneeseen -lätyn rinnalle. Mutta se onkin toinen juttu, josta olen avautunut jo aiemmin...

Jep. Havaitse kommenteissani kärjistäminen.
(Handsome Dick Manitoba)    
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)