![]() 07.08.2016 21:58:04 | |
---|---|
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." | |
![]() 07.08.2016 22:16:28 | |
obiwan: Jaa aivan, sinutkin taidettiin tiputtaa pää edellä lattiaan. Joo siis 60 luvulla oli niin paskat lastenvaunut että sieltä sukelleltiin vähän väliä asfalttiin. Myöhemmin meistä kasvoikin multi-instrumentalisteja. se on kiliju päivöä
-Haitaripartio- | |
![]() 07.08.2016 22:38:41 | |
Pop Corn: Kehotan sua tekemään saman, ennen kuin heittelet puskista: Jannu toi runkkuringit, vitut ja kyrvät keskusteluun, vastauksena mun hyvin maltilliseen yleisluonteiseen kirjoitukseen. Huomautan semmoisen että jannu viestissään ampuu pimeään tolla runkkukommentillaan. Ei osoita ketään sormellaan, toteaa yleisesti että on olemassa kaikenäköisiä rinkkirunkkupiirejä. Johon sä vastaat että "ite oot runkkari". Vähän niin kuin joku sanois että "räppi on sietämätöntä" ja sun logiikalla siihen vastataan "Ite oot sietämätön räppäri". Kuulemma vanha sanonta kuuluu: Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Pop Corn: Toisekseen, ei ole kovin kohteliasta puuttua puskista kahden henkilön väliseen keskusteluun. Varsinkin kun on selvästi nähtävissä, että henkilöt puhuvat toisilleen. Ei vaadi kovin paljon pelisilmää huomata tätä. Tämä avoin foorumi, jossa kaikki lainaa toisiaan summittaisesti ja puuttuu keskusteluun kun se heille sopii. Se avoimien foorumien pointti. Jos haluaa oikeasti keskustella privana, laittaa yksäriä. Sinä ja minä oltais säästytty aikamoiselta vaivalta jos oisit suosiolla laittanu noi omat kommenttis yksärinä jannulle. Jos on valmis iskeen tekstiä julkisesti on myös valmis siihen että joku siihen reagoi, don't you think? Tätä munkin tekstiä varmasti joku lainaa, eikä siinä mitään. Pop Corn: No ei voi mennä sanomaan. Tuohan on todella moukkamaista ja lapsellista, jos noin tekee. Eikä siinä mikään muutu "kiistanalaiseksi". Musiikin diggaaminen on vain ja ainoastaan subjektiivinen makuasia, jos Kiss on susta maailman paras, niin silloin se on susta maailman paras. Vain sinä itse siitä päätät. On täysin hedelmätöntä lähteä kiistelemään siitä. Ongelmana onkin enemmän tommoset periaatteelliset diggaamiset ja se että muodostetaan mielipide asiasta josta ollaan aika kujalla; sanotaan että räppi on sietämätöntä ja sit linkitetään pätkä jotain Cheekin sinkun B-puolta. Vähän niin kun joku haukkuisi Kissin koska "aina se v*tun Gene näyttää kieltä, niiden on pakko olla ihan spedejä tyyppejä". Ennemmin tai myöhemmin joku tulee ja sanoo "Hei haloo, ootkohan sä nyt ihan kartalla tästä? :D" Pop Corn: Ja vielä yks juttu. Mä en ole ikääni kertonut, että ihan turhaan sä sillä spekuloit. Mut jos mä lähden leikkiin mukaan, niin sun kirjoituksista päätellen sä olet kyllä aika nuori, 16-18v ? OK. Eli jos mä oon 16-18v, niin ootko sä sitten 14-16v? Jos siis kyseenalaistetaan se mahdollisuus että mä oon nuorempi kuin sä (minkä ihmeen takia sä edes muuten vaivautuisit kirjoittamaan asiasta?). Tarkoittaako se sitä että sä oot tehny accounttis 3-5 -vuotiaana? Muussa tapauksessa orkkislauseeni pitää edelleen kutinsa, olin sitten 16 tai 29 (eli mainitsemani alle kolmikymppinen): Spedemix: Menee oikeasti aika huonosti kun sua nuorempi ihminen joutuu muistuttamaan käytöstavoista. Spede blendaa: https://blend.io/spede | |
![]() 07.08.2016 22:51:56 | |
qal: Otsikko on vaan paradoksaalinen - rap ei ole musiikkia Täällähän on oikea kasku_veikko paikalla. "Ei riitä pelkkä netissä mouhoominen, pitää olla myös kova kullimies ja otollinen Saatanalle." - Vessajono | |
![]() 07.08.2016 23:40:45 | |
Funkånaut: Täällähän on oikea kasku_veikko paikalla. Heh. Kasku_veikko... Voi olla että olen tietämätön, mutta kuinka tyypillistä on että nää räppärit oikeesti säveltävät jotain uutta. Silleen niinku biisiä, tietsä? Nostalgy is not what it used to be | |
![]() 07.08.2016 23:46:02 | |
Tämä avoin foorumi, jossa kaikki lainaa toisiaan summittaisesti ja puuttuu keskusteluun kun se heille sopii. Se avoimien foorumien pointti. Jos haluaa oikeasti keskustella privana, laittaa yksäriä. Sinä ja minä oltais säästytty aikamoiselta vaivalta jos oisit suosiolla laittanu noi omat kommenttis yksärinä jannulle. Jos on valmis iskeen tekstiä julkisesti on myös valmis siihen että joku siihen reagoi, don't you think? Tätä munkin tekstiä varmasti joku lainaa, eikä siinä mitään. Pelisilmä. Tai kuten pelikaverit sanoo Ööga. Tai ehkä se sitten on synnynnäinen juttu. Toisilla on, toisilla ei. Mä olen aina halunnut uskoa, että sitäkin pystyy oppimaan. Elämme ja opimme, kenties kehitymme. Ongelmana onkin enemmän tommoset periaatteelliset diggaamiset ja se että muodostetaan mielipide asiasta josta ollaan aika kujalla; sanotaan että räppi on sietämätöntä ja sit linkitetään pätkä jotain Cheekin sinkun B-puolta. Vähän niin kun joku haukkuisi Kissin koska "aina se v*tun Gene näyttää kieltä, niiden on pakko olla ihan spedejä tyyppejä". Ennemmin tai myöhemmin joku tulee ja sanoo "Hei haloo, ootkohan sä nyt ihan kartalla tästä? :D" Tarkotatko sä, että meillä, jotka tänne kirjoitamme räppi musiikin sietämättömyydestä, ei ole kompetenssia kertoa mielepidettämme räppi musiikin sietämättömyydestä? Jos tarkoitat, niin mieti nyt uudestaan. --- Muuten, toi sun teksti alkaa menemään aika sekavaksi - ja jos sallit tällaisen ilmaisun - kovin naiviksi. . | |
![]() 08.08.2016 00:12:45 (muokattu 08.08.2016 00:12:57) | |
qal: Heh. Kasku_veikko... Voi olla että olen tietämätön, mutta kuinka tyypillistä on että nää räppärit oikeesti säveltävät jotain uutta. Silleen niinku biisiä, tietsä? Eihän kukaan ole Johann Sebastian Bachin jälkeen mitään uutta muutenkaan tehnyt. "Ei riitä pelkkä netissä mouhoominen, pitää olla myös kova kullimies ja otollinen Saatanalle." - Vessajono | |
![]() 08.08.2016 00:52:18 | |
qal: Heh. Kasku_veikko... Voi olla että olen tietämätön, mutta kuinka tyypillistä on että nää räppärit oikeesti säveltävät jotain uutta. Silleen niinku biisiä, tietsä? Rock on ollut 60 vuotta pelkkää be-bop-a-lulaa, joten samassa veneessä ollaan. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." | |
![]() 08.08.2016 01:07:38 | |
carnation: Rock on ollut 60 vuotta pelkkää be-bop-a-lulaa, joten samassa veneessä ollaan. https://www.youtube.com/watch?v=AriEnp6lzBE Todellakin, kirjaimellisesti. . | |
![]() 08.08.2016 08:46:29 | |
carnation: Rock on ollut 60 vuotta pelkkää be-bop-a-lulaa, joten samassa veneessä ollaan. Tango on ollut tangoa alusta saakka, samoin humppa ja jenkka taikkapa valssi. Olkoon rock vaikka be-bop-a-lulaa, se on se juttu. Yleensä genreen kuuluu jokin perusasia, vaikkapa pökelö puhelaulu räppiin. Näistä ehkä eniten jauhaa sitä samaa juurikin räppi. Jos joku on syntynyt ja löytänyt musiikkilajinsa räpin aikakaudella ja jäänyt siihen kiikkiin, niin sehän on ymmärrettävää nuorison käytöstä. Eletään kuplassa, kuten itsekin varmaan ammoin 70-luvulla. Tässä on kuitenkin hieman musiikkimaku kehittynyt ja laajentunut alkaen 50-luvusta tähän päivään ja ehken olisi jotakin kokemusta laajemmalta rintamalta ja on kuunneltu musiikkia, joka on tehty ennen omaa syntymää. Makuasioista ei siis voi kiistellä, mutta jotakin vikaa tuossa räpissä musiikkina monen mielestä on. Jos ei muuta, niin se on varsin sietämätöntä ja alkeellista. Ilmiönä tietysti aivan ymmärrettävä, kuunnellaan sitä mitä kaveritkin kuuntelee ja tietysti se parasta mitä koskaan - milloinkaan on keksitty. Sitten tulee ikää lisää ja hoksaa että maailmassa tehdään ja on tehty aikasta paljon parempaakin. "Tosta se taitaa lähteä.." | |
![]() 08.08.2016 09:25:09 | |
Yallup: Makuasioista ei siis voi kiistellä, mutta jotakin vikaa tuossa räpissä musiikkina monen mielestä on. Jos ei muuta, niin se on varsin sietämätöntä ja alkeellista. Ilmiönä tietysti aivan ymmärrettävä, kuunnellaan sitä mitä kaveritkin kuuntelee ja tietysti se parasta mitä koskaan - milloinkaan on keksitty. Sitten tulee ikää lisää ja hoksaa että maailmassa tehdään ja on tehty aikasta paljon parempaakin. Noin sanottiin punkistakin... mutta se juju ei ollutkaan musiikillisten ratkaisujen hienostuneisuudessa vaan aivan muualla. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 08.08.2016 10:46:41 | |
Kefiiri: Noin sanottiin punkistakin... mutta se juju ei ollutkaan musiikillisten ratkaisujen hienostuneisuudessa vaan aivan muualla. Joo - ja sitten kun punkista tuli valtavirtaa ja salonkikelpoista niin se kuoli pois. Olen tässä odotellut että räpille tapahtuisi jotain vastaavaa. Nostalgy is not what it used to be | |
![]() 08.08.2016 11:01:05 | |
qal: Joo - ja sitten kun rokista tuli valtavirtaa ja salonkikelpoista niin se kuoli pois. Olen tässä odotellut että räpille tapahtuisi jotain vastaavaa. Joku voisi perustaa muuten M.netiin Rockin kuolema -nimisen ketjun. Olen varma, että siihen löytyisi hyvin osanottajia. Liian ilkeä hipiksi. | |
![]() 08.08.2016 11:08:52 | |
Juoppis: rokista Joku voisi perustaa muuten M.netiin Rockin kuolema -nimisen ketjun. Olen varma, että siihen löytyisi hyvin osanottajia. https://muusikoiden.net/keskustelu/ … =3&t=216153&o=620&co=30 Nostalgy is not what it used to be | |
![]() 08.08.2016 11:10:09 (muokattu 08.08.2016 11:18:25) | |
Pop Corn: Räpin kanssa on vähän sama juttu. Itselle tämä valkeni konkreettisesti, kuten ensimmäisessä tämän ketjun viestissä kerroin, kun seurasin Elastinen feat. ohjelmaa. Sama nopea räppilyritys joka ainoaan biisiin. Uusi biisi ja sama uusiks. On and on. Alkoi oksettamaan. Sietämätöntä. Tietysti räppi on paljon isompi asia kuin Elastinen. Minulle valkeni konkreettisesti, että reggae on ihan paskaa musiikkia, kun kuulin kaksi biisiä Jukka Poikaa. Joka biisissä sama juttu. Sietämätöntä. Koska Radio Nova -kiillotettu versio parin biisin perusteella on yhtä kuin 60-luvulta lähtien kehittynyt rytmimusiikki, sisältäen niin skan kuin rocksteadyn kuin raggamuffinin kuin dubinkin. Se miksi tää ketju noin muuten kiinnostaa mua, on se, että miksi ihmiset kokevat tarpeelliseksi edes miettiä sellaista genreä, joka ei miellytä? Mitä hyötyä itse kunkin on funtsia semmoista musaa, josta _ei_ pidä? Kuka siitä hyötyy mitenkään? Ymmärtäisin, jos ketjun pointti olisi, että "hei, pidän rap-musiikkia sietämättömänä, mulla on selvästi aukko sivistyksessä enkä ymmärrä genren tehokeinoja, voisiko joku kenties avittaa minua ymmärtämään, kuinka tämä juttu skulaa?" Totuuden siemen tässä mun viestissäni on myös, koska esimerkiksi just tuo mainittu reggae ei oo kolahtanut ikinä yhtään. Ratkaisu asiaan on kuitenkin se, että jos se ei tartu, niin sitten ei tartu. Kuuntelen jotain muuta. Sen sijaan jos joku ko. musasta kiksejä, niin sehän on ihan mahtavaa. Eikä se takuulla lopeta kuuntelemista vain siksi, kun hiljalleen keski-ikäistyvä kaveri käy sanomassa sille että "sun kuuntelema musa on muuten ihan huonoa". Kuten en minäkään 17-vuotiaana lopettanut saksahevin ja progen kuuntelua. e: Pitikin laittaa muuten tämän inspiroimana Juoksulaulu. Vitsi mitä tykitystä: https://www.youtube.com/watch?v=guGOETyEUgc Liian ilkeä hipiksi. | |
![]() 08.08.2016 11:12:16 | |
qal: https://muusikoiden.net/keskustelu/ … =3&t=216153&o=620&co=30 http://i0.kym-cdn.com/entries/icons … cebook/000/012/132/thatsthejoke.jpg Liian ilkeä hipiksi. | |
![]() 08.08.2016 13:26:50 | |
Juoppis: Se miksi tää ketju noin muuten kiinnostaa mua, on se, että miksi ihmiset kokevat tarpeelliseksi edes miettiä sellaista genreä, joka ei miellytä? Mitä hyötyä itse kunkin on funtsia semmoista musaa, josta _ei_ pidä? Kuka siitä hyötyy mitenkään? Siitä hyötyy kaikki, kun keksitään keinot pahimman paskamusan eliminoimiseksi. You see, asia on vähän sama mitä ilmastonmuutoksessa. Hiilidioksidipäästöt lisääntyvät ja saastuttavat ilmakehää niin, että kuivuus, nälänhätä ja ilmastopakolaisuus uhkaavat koko ihmiskuntaa. Jollei tarvittaviin toimenpiteisiin ryhdätä hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi nopeasti, seuraukset voivat olla katastrofaaliset. Se on ihan sama juttu rapin kanssa. Lahjattomat nutipäät tekevät koko ajan enemmän paskaa räppiä, uhaten saastuttaa koko eetterin tällä hirveällä älämölyllä. Se tunkeutuu joka paikkaan ja pilaa ihmisten hyvän mielen ja ihmissuhteet. On tutkittu myös, että se lisää rikollisuutta, ja että itse asiassa monet räppärit ovat sotkeutuneet lukuisiin rikollisiin toimiin, huumekauppaan, ihmiskauppaan ja laittomien aseiden hallussapitoon ja salakuljetukseen. Murhiakin tapahtuu usein. On siis jokaisen kansalaisen velvollisuus miettiä, mitä hän voisi jokapäiväisissä toimissaan tehdä tämän saastan vähentämiseksi. On toimittava ennen kuin on liian myöhäistä. Oletko sinä miettinyt tänään oma räppijalanjälkeäsi? Oletko kuunnellut vahingossa räppimusaa tänään? Oletko avannut väärän radiokanavan? . | |
![]() 08.08.2016 13:32:19 | |
Pop Corn: Siitä hyötyy kaikki, kun keksitään keinot pahimman paskamusan eliminoimiseksi. You see, asia on vähän sama mitä ilmastonmuutoksessa. Hiilidioksidipäästöt lisääntyvät ja saastuttavat ilmakehää niin, että kuivuus, nälänhätä ja ilmastopakolaisuus uhkaavat koko ihmiskuntaa. Jollei tarvittaviin toimenpiteisiin ryhdätä hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi nopeasti, seuraukset voivat olla katastrofaaliset. Se on ihan sama juttu rokin kanssa. Lahjattomat nutipäät tekevät koko ajan enemmän paskaa rokkia, uhaten saastuttaa koko eetterin tällä hirveällä älämölyllä. Se tunkeutuu joka paikkaan ja pilaa ihmisten hyvän mielen ja ihmissuhteet. On tutkittu myös, että se lisää rikollisuutta, ja että itse asiassa monet rokkarit ovat sotkeutuneet lukuisiin rikollisiin toimiin, huumekauppaan, ihmiskauppaan ja laittomien aseiden hallussapitoon ja salakuljetukseen. Murhiakin tapahtuu usein. On siis jokaisen kansalaisen velvollisuus miettiä, mitä hän voisi jokapäiväisissä toimissaan tehdä tämän saastan vähentämiseksi. On toimittava ennen kuin on liian myöhäistä. Oletko sinä miettinyt tänään oma rokkijalanjälkeäsi? Oletko kuunnellut vahingossa rokkimusaa tänään? Oletko avannut väärän radiokanavan? http://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/0 … /rockradio-arsytti-maija-dahlgrenia Liian ilkeä hipiksi. | |
![]() 08.08.2016 13:33:36 | |
Pop Corn: Oletko sinä miettinyt tänään oma räppijalanjälkeäsi? Oletko kuunnellut vahingossa räppimusaa tänään? Oletko avannut väärän radiokanavan? En oo avannut mitään radiokanavaa musiikinkuuntelutarkoituskessa vuoden -96 jälkeen, joten ei oo paljon paskaa musiikkia tarvinnut kuunnella. Jos joku muu haluaa kuunnella niin ei se oo multa pois. Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen. | |
![]() 08.08.2016 13:47:04 | |
Vessajono: En oo avannut mitään radiokanavaa musiikinkuuntelutarkoituskessa vuoden -96 jälkeen, joten ei oo paljon paskaa musiikkia tarvinnut kuunnella. Hienoa toimintaa! Hyvä. Jos joku muu haluaa kuunnella niin ei se oo multa pois. Ajattele lapsia ja tulevia sukupolvia. Onko räpin likainen, irstas, moraaliton ja rikollinen maailma se maailma, jonka haluamme välittää tuleville sukupolville? . | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)